Uusi marsu

Marsuihminen

Hei! Olen 3 päivää sitten ostanut marsun sen edelliseltä omistajalta. Marsu haistaa kättäni mutta ei anna minun koskea siihen kuin välillä. Olen pitänyt marsun mökin/sillan päivisin pois häkistä,mutta laittanut sen takaisin yön ajaksi. Se syö kädestäni ruokaa kun uskaltaa. Tänään pidin sitä sylissäni ja annoin sen juosta vapaana huoneessani toisen marsun kanssa. Kannattaako marsua pitää sylissä näin pian ja kannattaako ottaa päivisin mökki/silta pois häkistä? Kuinka kauan menee että marsu tottuisi minuun ja mitä minun pitää tehdä että se tottuu? Apuja!

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.mökkiä.pois

      Mökkiä ei saa edes päivällä ottaa pois, sen kieltää eläinsuojelulakikin, jonka mukaan marsulla on aina oltava asianmukainen piilopaikka.

      Anna sille nyt vähän aikaa. Kolme päivää ei ole pitkä aika, mutta eivät kaikki marsut ikinä tule hirveän kesyiksi sylipalleroiksi ainakaan aikuisiällä enää. Syliin voi toki ottaa jo nyt.

      • Marsuihminen

        Kiitos vastauksesta! Tuo on hyvä tietää. Lisää vinkkejä!


    • marmarmarsu

      Hei! Anna marsulle aikaa tottua uuteen kotiin, uusiin hajuihin. :) Hyvä tapa totuttaa itseään marsulle on ojentaa kädestä jotain pientä purtavaa, esimerkiksi kurkkua tai salaattia. Välillä koetat myös yrittää päästä lähempiin väleihin, esimerkiksi voit koittaa silittää sitä hellästi, mutta jos marsu kieltäytyy kosketuksesta, on parasta että tottelet sen tahtoa. Kaikki marsutkaan eivät sylissä olosta tykkää. Anna mökin sekä sillan olla häkissä kokoaikaisesti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe