Hei! Olen 3 päivää sitten ostanut marsun sen edelliseltä omistajalta. Marsu haistaa kättäni mutta ei anna minun koskea siihen kuin välillä. Olen pitänyt marsun mökin/sillan päivisin pois häkistä,mutta laittanut sen takaisin yön ajaksi. Se syö kädestäni ruokaa kun uskaltaa. Tänään pidin sitä sylissäni ja annoin sen juosta vapaana huoneessani toisen marsun kanssa. Kannattaako marsua pitää sylissä näin pian ja kannattaako ottaa päivisin mökki/silta pois häkistä? Kuinka kauan menee että marsu tottuisi minuun ja mitä minun pitää tehdä että se tottuu? Apuja!
Uusi marsu
3
54
Vastaukset
- ei.mökkiä.pois
Mökkiä ei saa edes päivällä ottaa pois, sen kieltää eläinsuojelulakikin, jonka mukaan marsulla on aina oltava asianmukainen piilopaikka.
Anna sille nyt vähän aikaa. Kolme päivää ei ole pitkä aika, mutta eivät kaikki marsut ikinä tule hirveän kesyiksi sylipalleroiksi ainakaan aikuisiällä enää. Syliin voi toki ottaa jo nyt.- Marsuihminen
Kiitos vastauksesta! Tuo on hyvä tietää. Lisää vinkkejä!
- marmarmarsu
Hei! Anna marsulle aikaa tottua uuteen kotiin, uusiin hajuihin. :) Hyvä tapa totuttaa itseään marsulle on ojentaa kädestä jotain pientä purtavaa, esimerkiksi kurkkua tai salaattia. Välillä koetat myös yrittää päästä lähempiin väleihin, esimerkiksi voit koittaa silittää sitä hellästi, mutta jos marsu kieltäytyy kosketuksesta, on parasta että tottelet sen tahtoa. Kaikki marsutkaan eivät sylissä olosta tykkää. Anna mökin sekä sillan olla häkissä kokoaikaisesti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1364644- 1653826
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1143556Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432881- 1361816
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401628Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261269Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211241Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?441199Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231183