Miten vapautuvat pitkäaikaisvangit työllistyvät?
Oletetaan että kaveri on kierrellyt vapauden ja vankeuden väliä parisenkymmentä vuotta ja yrittää muuttaa tapansa ja päästä mukaan normaaliin arkeen - työhön, niin miten onnistuu 40-50 vuotias ex-venkula työllistymään?
Vankilassa olleen työllistyminen?
9
56
Vastaukset
- Kirlov
Ei sitte mitenkään..
- Kuuskertalainen
Kyllä se onnistuu ja vieläpä hyvin! Itse aikoinaan paljon lusineena pääsin yleensä helposti duuniin,kun KERROIN VAPAUTUNEENI JUURI LINNASTA! Ja miksikö? No,monet työnantajat arvostavat REHELLISYYTTÄ ja kun se lusimisen rehdisti kertoo,niin moni työnantaja haluaa auttaa "miestä mäessä". Ja asia on tosi,kun olen itse kokenut sen monesti.Nyt olen jo eläkkeellä onnellisesti oleva koulukodeista vankiloihin kiertänyt iso-faija ;)
- Jussila
Parhaiten työllistyvät ryhtymällä verkostomarkkinointiyrittäjiksi myymään saippuaa tai ternitabletteja
- Röitäröitä
Aloittaja: riippuu henkilökohtaisista suhteista.
- Aslakkunto
Omakohtaista kokemusta: ollaan palkattu monta entistä linnakundia, ja aina käy samalla tavalla: kovat on puheet, mutta ennemmin tai myöhemmin sorrutaan viinaan tai huumeisiin.
Eli vaikka mahdollisuuksia tarjotaan, ei niitä osata käyttää. Ja sitten taas itketään kun "kukaan ei luota, vaikka olen tapani parantanut ja haluaisin yrittää."
Sori, mutta tämä on totuus.- Surkeus
Ikävä kyllä, olet täysin oikeassa.
Aikani työllistin, uskoin ja luotin, mutta entiset kaverit ja huumeet veivät hyvän miehen mennessään.
- juusola
Eräskin ex-vanki on nyt ollu töissä n.30.vuotta ja ei mitää ongelmia..
- venkulaonvenkula
yksittäistapaus
- totuus.tämä
Ex-Vanki ja pitkäaikaistyötön ovat samalla viivalla - se työllistyy kummalla on suhteita.
Työt menee suhteilla jos ei ole niitä, niin työtä ei saa vaikka haluaisikin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364156Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131543Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481506Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1841276Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ841036Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1311032Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain441008Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254988- 62974
- 23906