Green Card arvonnan voitto

GreenCardgirl

Hei!

Voitin viime vuonna arvonnassa ja sain nyt kutsun haastatteluun kesällä.

Onko täällä muita voittaneita tai prosessista tietäviä?

Oon lukenu ohjeita netistä, mutta edelleen muutama asia on epäselvä. Mielelläni juttelisin jonkun kanssa, jolla on oikeasti kokemusta/tietoa. Mun maili on [email protected] jos haluat auttaa.

Isoimmat kysymysmerkit on tiliotetta. Missään ei lue, että tarkistetaan paljon on rahaa tilillä, mutta silti jotkut neuvoo, että muka pitää olla joku tietty summa tai työ valmiina jenkeissä. Oon tällä hetkellä työtön, niin sekin huolestusttaa, vaikka senkään ei pitäisi ilmeisesti haitata viisumin saantia..? Toinen juttu koskee rokotuksia. Mitä kaikkia on pakko ottaa? Oon myös asunu paljon ulkomailla, joten joudun hankkimaan eri maista rikosrekisterit, koska ymmärsin, että pitää hankkia kaikkialta missä on asunut yli vuoden sen jälkeen kun on täyttänyt 16v.

13

851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bestofluck

      Senverran pitaa rahaa olla etta voit elattaa itsesi siihen asti etta tyota loytyy. Mitaan avustuksia et mistaan saa, elatteja tanne ei oteta. Tyollistymismahdolisuudet riippuvat koulutuksestasi ja alastasi.
      Ei myoskaan kannata rehvastella suomalaisilla tutkinnoilla, niita taalla ei paljoakaan arvosteta.

    • Kallekalle22

      Missä vaiheessa avautuu haku tänä vuonna greencard arvontaan?

    • o9u235

      Kylla ne oikeasti kysyy miten tulet toimeen, jos ei sinulla ole valmiina tyopaikkaa jenkeissa. Itse olin tulostanut pankista tiliotteet englanninkielella ja annoin ne haastattelijalle, kun tuli puhe siita. Se vilkaisi niita nopeasti ja ilmeisesti ne kelpasi, koska sain viisumin. Mutta mistaan summista emme puhuneet.

      Sekin kai kelpaa, jos sinulla on joku jenkeissa, joka lupaa elattaa sinut ja toimittaa siita todistuksen.

      Rokotukset selviavat, kun menet siihen pakolliseen laakarintarkastukseen (mika maksaa ihan hemmetin paljon), mika pitaa siis olla kayty ennen haastattelua. Rokotukset taisi olla ihan nama samat kuin Suomessakin vaadittavat: tuhkarokko jne...

      • bhjkl33

        NO ei muuten kysy mitään tiliotetta ellei epäile hakijaa täysin persaukiseksi :D
        minulla ei todellakaan ollut mukana mitään tiliotteita.
        lääkärin tarkastus tais olla 380€


    • o9u235

      Kannattaa olla saastossa iso summa rahaa, ennen kuin muuttaa. Jos olet jo Suomessa tyoton, niin ei kannata olettaa, etta tyopaikka loytyy helposti amerikastakaan. Ensimmainen vaikeus on jo asunnon vuokraus. Kukaan ei vuokraa tyottomalle. Joudut siis asumaan hotellissa tai ottamaan kalliin valiaikaisen asunnon. Tietysti jos voi nayttaa tiliotteen, etta on varaa maksaa vuokra niin se kelpaa myos. Yleensa siina vaaditaan 3 * kk-vuokra * vuokra-aika. Eli jos vuokra on $1000/kk ja lease 6kk, pitaisi olla tililla $18000.

      Kannattaa varautua myos ottamaan obama-vakuutus, joka on sitten $500/kk ja jos ei ota, niin joutuu maksamaan sakkoina veronkorotusta. Muutenkin kannattaa olla vakuutus, koska jos joudut menemaan emergencyyn, niin se on sitten vahintaan tonni, vaikka toimenpide olisi vain pieni haava mika vaatisi pari tikkia.

    • jaaapasjoo

      Näyttää rahankeruuhuijaukselta koko greencard, Tämä on nykyaikaista hollywood unelmointia, päästä johonkin vapauteen , jos ja kun päässä ahdistaa. Ja sitten ne harvat esimerkit näytetään jota ns. onni suosii.

    • jöhhhö

      miten green card arvontaan osallistutaan?

    • ehmfg

      miten greencard arvontaan osallistutaan?

    • Aiemminkeskusteltu
    • Aiempi-ketju
    • pääpoikki

      Heippa, en viitsi aloittaa uutta ketjua aiheestani, mutta siis mulle taisi käydä köpelösti hakemuksen kanssa. Mukana hakevan pikkulapsen valokuva meni läpi Photo Toolista (joka oli muuttunut viime vuodesta huonommaksi mielestäni), mutta hakemuksen jo mentyä huomasin, että kyseinen kuva ei kuitenkaan liene oikeanlainen. Lapsi on täydellisen tunnistettavissa kuvasta kyllä, mutta päälaelta leikkaantuu (hiuksia) kuvan ulkopuolelle, eli kasvojen koko ei täytä vaatimuksia (on liian iso). Äh. Kylläpä harmittaa, jos tulee arpavoitto, joka diskataan tuon mokan vuoksi. Viime vuonna sivustolla oli erilainen kuvantarkistussysteemi, siitä tuo tuskin olisi mennyt läpi. Alkuperäinen kuva oli oikeanlainen, mutta photo tool halusi leikata sen tuolla lailla väärin, ei päästänyt muulla tavoin läpi. Mitäs nyt? Toista hakemusta ei voi lähettää, tai diskautuu. :P

    • voittaja_dv2013

      hmm.. en itse usko että olisi välttämättä ongelma. kun itse osallistuin arvontaa niin kuva ei kyllä ollut ihan jiirissä ja silti voitto tuli. uskon että tärkeintä on tullla tunnistetuksi. ne rankkaa "voittaja" ihan muista syistä. jos voitto tulee niin sen jälkeen tulee hankki oikeat kuvat ihan valokuvausliikkeessä.

      • pääpoikki

        Kiitos kommentista, uskaltaa siis huokaista - ja jäädä jännittämään.
        Tietysti maalaisjärjellä ajatellen olisi ihan tolkutonta diskautua (pelkän) kuvakoon vuoksi, etenkin kun oma järjestelmänsä on kuvan hyväksynyt, mutta toisaalta, täydellisiäkin hakijoita on niin paljon, että "mokia" ei olisi pakko päästää läpi ollenkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2362
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1980
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      187
      1825
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1651
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe