Bagni di lucca kesä-heinäkuussa

mhida

Olemme vuokrannut mökin Bagni di luccasta. Kylä on meille vieras mutta olemme käyneet kesäisin useasti Toscanassa. Kuulin että Bagni di lucca saattaisi olla kesällä tosi kuuma, tukala johtuen laaksosta. Onko tietoa?

5

1045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TarjaH

Bagni di Lucca on laaksossa. On kesällä tosi kuuma jopa yli 40 auringossa. Pidä ikkunat auki öisin. Ylärinteessä on hieman tuulisempaa.

Hommaa hyttysverkot ja myrkyt. Hyttystoukkia joessa ja uima altaissa.

• TarjaH

Muistutan vielä että Bagni di lucca on kylä ja italiaa tosi aidoimmillaan. Kesällä monet kahvilat yms viettivät siestaa klo 12 - 16. Tee ostokset ajoissa. Englanninkieltä ei useankaan ymmärretä.

• Piritalle

Bagni di Lucca on ihastuttava pikkukylä. Hiljainen, ehkä vähän tylsä. Pari katua joen kummallakin puolella. Conad-kauppa ja pari kahvilaa, ei mikään menopaikka.

Lähes 5 km päässä on Fornoli. Isompi kylä jossa paljon enemän kauppoja ja kahviloita. Hommaa fillari. Sillä pääset liikkumaan kätevästi.

• LiisaC

En tajuu miksi Toscanaan pitää matkustaa vuoden kuumimpana aikana! Jopa paikalliset tajuuvat pitää siellä siestaa keskipäivästä iltapäivään.

Kävin siellä ensimmäisen ja viimeisen kerran kesäkuussa 2007. Auringon porotus oli tosi hurja. Lämpöä piisasi päivällä varjossa lähes 40 ja yöllä kämpässä lähes 30. Sisko paloi siellä pahoin sääristä ja käsivarsista. Pari päivää myöhemmin kärähti selkä uimarannalla. Loppumatka sujuikin sitten kivuliaasti.

Italialaiset ja espanjalaiset ovat fiksuja. Vuoden kuumimpana aikana vuokraavat kämppänsä ulkomaalaisille ja viettivät itse ajan viileämmoissä maissa.

• Käynyt

Juuri sen takia, että on lämmintä ja pohjoisen protestanttinen voi pitää siestaa hyvällä omallatunnolla. Vinkkinä, jos käytössä on vuokra-auto, niin ajoita ajomatkat päivän kuumimpaan aikaan. Ilmastoidussa avoautossa saa säädettyä juuri itselle parhaiten sopivan lämpötilan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Raimo laamanen

Onko Raimo siirtynyt yläkerran orkesteriin ? Jos on niin jaksamista Seijalle.
      Puolanka
      23
      3223
    2. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      199
      2915
    3. Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa

Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      1921
    4. Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista

Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah
      Maailman menoa
      258
      1544
    5. Aloitko pelätä siis

Että otan suhun oikeasti yhteyttä
      Ikävä
      111
      1305
    6. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      48
      1201
    7. Olet ollut aika törkeä minua kohtaan

Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta
      Ikävä
      46
      1057
    8. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      156
      1040
    9. Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin

maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises
      Ikävä
      33
      970
    10. Voi ei kuvitteletkohan sä

Nyt etten ookaan susta kiinnostunut 😿😿 ethän ajattele niin 🥺
      Ikävä
      43
      834
    Aihe