Kuinka suostutella vanhemmat koiran ottoon?

Emmma2

Hei! Mä olen 14 vuotta ja mä oon jonkun aikaa jo halunnut koiran :) useimmat haaveilevat ja yrittävät suostutella vanhempiaan koiran ottoon monta vuotta, mutta meidän naapurissa on koira joka on saamassa nyt kesällä pentuja joka meinaa että saisille elposti ja lähelpä pennun ja rotukin olisi sopiva, mutta kuinka suostuttelen vanhemmat koiran ostoon näin lyhyellä ajalla :( vai onko tää mahdoton tapaus?

3

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elielieli

      Lapseni halusi koiran. Ehdot olivat.seuraavat : joka aamu puolen tunnin lenkille, koulun jälkeen tunnin lenkille ja illalla puolen tunnin lenkille. Tämä kaikki ennen koiran hankintaa. Siis vuoden verran. Sekä lomilla myös. Vanhempien vuoroja ei huomioitu, sisarusten kyllä. Ruoka piti itse ostaa, omilla ansaituilla rahoilla. Siis kaikki koiran ruoka, lääkärikulut, vakuutukset. Lopputulos: ei koiraa

    • ksksksksj

      Sun pitää todistaa vanhemmilesi että pystyt hoitamaan,kouluttamaan koiran.

    • Jäkäjäkä

      Koira voi elää n. 15 vuotiaaksi. Mihin koira menee kun muutat kotoa? Mukaan? Aina koulusta tultuasi lenkille.. saitoi tai paistoi. Ottakaa koira vaan jos vanhemmatkin haluaa pitää huolta siitä. Koira ei ole yksin lapsen vastuulla. Jos muutat etkä voikkaan ottaa koiraa mukaan eikä vanhemmatkaan sitä halua.. minne menee koira silloin? Entä osaatko opettaa pennun sisäsiistiksi ja lopettamaan näykkimisen? Sinuna odottaisin vielä, että ehdit opetella ja suunnitella vastaukset näihin kysymyksiin, ja oppia lisää koiran hoidosta. Jos olet jo miettinyt nuo valmiiksi, älä KINUA vanhemmilta, vaan tee töitä koiran eteen. Palvele vanhempiasi ja kerätkää rahaa koiran tarpeisiin. Koira voi nimittäin sisältää yllättäviä kuluja (esim. Sairaus tai vamma).
      Onnea mahdolliselle koirallesi ja sinulle! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe