en ymmärrä!!!

Kirsi

Kävin syksyllä gynellä, kun kierron puolivälissä, yleensä yhdynnän jälkeen vuotoa, minulta otettiin kohdusta pipelle-näyte, sain vastauksen kotiin, josta en ymmärrä juuri mitään.Eli osaisiko joku auttaa minua tuossa lääkärin latinan suomentamisessa:Portio siisti, kohtu rvfl. Kohdussa 1cm:n tasainen endometrium. Fossa Douglasissa tilkka nestettä, 1,5 cm..(???)

Kirjeessä ei myöskään lue mistä vaiva edes saattaisi johtua, lääkkeitä en ole saanut minkäänlaisia. Pillereitä en ole syönyt 3 vuoteen, lasta yritetty saada alulle melkein 3 vuotta, tähänkään lääkäri ei ottanut minkäänlaista kantaa. Alkaa pikkuhiljaa huolestuttamaan, mikä minussa voi olla vikana?! Muilla samoja ongelmia?
Tänä aamuna koin taas karvaan pettymyksen, menkat alkoi..:(
Olen myös miettinyt saattaisiko minulla olla endo? Kipuja on aina kahtena ekana päivänä kun menkat alkaa, silloin joudun syömään särkylääkkeitä, vuoto on normaalia ja kestää 3-5pvä. Millaset on endon oireet? Kiitti kaikille, jotka osaisivat neuvoa/auttaa!!!

4

4281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuinen nainen

Kyllä nyt kyselet aivan väärästä paikasta!!!
      -otahan yhteyttä kyseiseen lääkäriin ja kysy tulokset suomeksi.kyllä ne kertoo asiat ilman lääkekieltä.
      -Ihmettelen,ettet kysynyt asiaa lääkäriltäsi siinä vaiheessa kun tulokset tuli!!!!..
      oletko ujo vai teini vai mistä johtuu,ettet käyttäydy niinkuin aikuinen tälläisissa asioissa.

• + endosta

portio = kohdunnipukka
      endometrium = kohdun sisäinen limakalvo
      rvfl. eli retroflexio = kohtu on taaksepäin kallistunut

Endon oireet:
      Runsaat ja/tai kivuliaat kuukautiset (dysmenorrhea)
      Kipu ja/tai tiputteluvuoto ennen kuukautisia
      Krooninen kipu lantion alueella
      Yhdyntäkipu (dyspareunia) tai kipu välittömästi yhdynnän jälkeen
      Tärinäkipu
      Välivuodot
      Selkäkipu
      Iskiaskipu
      Tihentynyt virtsaamistarve ja/tai kipua virtsatessa (dysuria)
      Krooninen väsymys
      Lapsettomuus

• LK.

Ihan oikein edellinen on suomentanut, eli käytännössä kohdusta ei tuossa sanota kuin että se on ja on normaali. Fossa Douglasi on naisen vatsaontelon eräänlainen "alin kohta", jossa oleva neste voi olla ihan normaaliakin, tai se voi olla epänormaalia. Tuosta sitä ei tiedä.

Tuosta, mitä olet kirjoittanut, puuttuu se itse vastaus jota et ilmeisesti ole edes lääkärilatinaksi vaivautunut kirjoittamaan; endo-kysymykseen tuo aloitus ei vielä vastaa mitenkään.

• Kirsi

Tälläinen löytyy kirjeestä: DG:N92.4 Metrorrhagia
        ja Decursus: Pipellessä Stadium Secretionis.. ???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5960
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5545
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5237
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3235
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2090
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1900
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1811
    Aihe