Sarkaimen kakkosrivi pomppaa väärään sarkaimeen

kiireongelma

Otsikko on huono, mutta en osaa oikein selittää tätä ongelmaa. Minulla on siis käytössä Word 2013. Laitan tähän esimerkin, että millaista tekstiä minun pitäisi pystyä tekemään:

Nimi Matti Meikäläinen
Hetu 010101-123A
Valtakirja Valtuutan NN -nimisen henkilön nostamaan puolestani postista lähetyksen

Ongelma tuleekin tuossa esimerkikissä ilmi eli kun minulla on sarakkeita, niin mitä minun pitää tehdä tuota Valtakirja-sanan kohdalla (ilmeisesti painaa jotain funktionäppäintä???), jotta kakkossarakkeessa teksti lähtee kulkemaan 'valtuutan' sanan V-kirjaimen kohdalle eikä niin, että kakkosrivi meneekin ykkössarakkeeseen ?

6

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En osaa auttaa juuri tuohon, mutta vastaan kuitenkin koska itse laittaisin otsikon ihan omalle rivilleen, ja tällöin en saisi siitä ongelmaa. (ja verbiksi pistäisin noutamaan - postin tai paketin nostaminen on vähän outoa)

Nimi Matti Meikäläinen
      Henkilötunnus 010101-123A

Valtakirja
      Valtuutan NN -nimisen henkilön noutamaan ...

• siis teksti sisennettynä, mutta tässähän se ei onnistu. (tai sitten ei sisännettynä - ihan miten vain)

• 3points

Tab-näppäimellä teksti siirtyy seuraavaan sarkaimeen?

• alkuperäinen

Toki tab-näppäintä käytän nytkin ja sillähän se siirtyy seuraavaan sarkaimeen. Ongelma on siinä, että kun tekee dokumentteja, jotka pitää olla aseteltuna asiakirjastandardien mukaan, niin se itse pääteksti kakkossarkaimessa ei pysy siinä kakkossarkaimessa, vaan pomppaa rivinvaihdon jälkeen sinne ykkössarakkeeseen.

Tiedän, että joskus ennen kun käytin enemmän Wordiä, niin oli joku näppäinyhdistelmä tyyliin TAB F4 tms, joka "kiinnitti" tekstin siihen kakkossarkaimeen, jonka jälkeen poistui tuo tekstin vaeltaminen.

Jos joku viitsii kokeilla huvikseen tätä selittämääni asiaa Wordissä, niin on tosi hankala saada se ykkössarkaimeen menevä teksti takaisin oikeaan sarkaimeen. Nykyisin kun tätä hommaa teen enemmän, niin hermot menee tyhmään asiaan, kun tiedän, että tämän saisi korjattua jollain pikakonstilla.

Osaisiko joku muu auttaa?

P.S. Esimerkki on vain pelkkä esimerkki, koska en tähän kirjoita nyt mitään pitkää tosielämän esimerkkiä siitä, miten teksti ei pysy aloillaan.

• Word 2010:ssä se toimii (testasin) näin - luultavasti myös 2013:ssa (tai sitten ei).

Onhan sinulla viivain näkyvissä? (Näytä, ja viivain -kohtaan pukki!)
        Viivaimella näkyy vasemmassa reunassa kaksi kolmiota vastakkain, ylempi on 1.rivin sisennys, alempi on vasen sisennys/riippuva sisennys. Kun siirrät alemman kolmion haluamaasi sisennyskohtaan, niin ensimmäisen rivin jälkeen teksti jatkuu tuosta merkitsemässäsi kohdassa, siihen saakka kun seuraavan kerran painat enteriä (=kappalevaihto), jolloin uusi kappale alkaa taas reunasta (ylemmän kolmion kohdasta). Jos taas haluat pakotetun rivinvaihdon niin että teksti jatkuu edelleen sisennettynä, paina Shift Enter, jolloin teksti jatkuu sisennettynä.

• Ai niin! Sarkaimet voit tässä unohtaa kokonaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8760
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2558
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      42
      2359
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2357
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1807
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      194
      1803
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1680
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    9. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      33
      1171
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1116
    Aihe