Eli kasvattaja suositteli meille, että ragdollille pitää syöttää Hills kuiva muonaa. Tuli sunnuntai kuivaruoka oli loppu ja ostin tavallista kaupan Purina One indoor sekoitusta. Sitä kissa syö mielellään on jo syönyt melkein vuoden. Voiko tuohon liittyä jotain terveysrikiä?? Kissa voi hyvin.
Purinan tiedot: http://www.purinaone.fi/kissa/tuotteet/Pages/indoor-kalkkunaa-kokojyväviljaa.aspx#feeding
Hill's in tiedot: http://www.hillspet.fi/fi-fi/products/sp-feline-science-plan-kitten-healthy-development-chicken-dry.html
Onhan noissa ravintoeroja, mutta Purinaa ainakin meidän Räggäri syö.
Ragdollin kuivaruoka?
5
586
Vastaukset
- Kissi
Tiesithän, ettei ruokaa saa tuosta noin vain vaihtaa? Siihen pitää totuttaa vähitellen, joten uutta ruokaa ei osteta vasta sitten, kun edellinen on loppu.
Mutta, asiaan: Ainakin tuossa Purinassa on hirveä määrä kasviperäisiä valmistusaineita. Kissa on puhdas lihansyöjä ja tarvitsee selvästi enemmän eläinperäistä proteiinia. Ainoana ruokana en missään nimessä käyttäisi pitkäaikaisesti, vaan lisukkeena lihan kanssa. - Kissatu
Eli palaisitko HILL'ssiin?
- viljatonta
Joku viljaton ruoka, esim. Applaws tai Orijen voisi olla parempi, zooplussalta saa halvalla. Hill's on kyllä parempi kuin Purina, mutta siinäkin yleensä liikaa kasvituotteita.
- BarfMyCat
kaikesta parasta on luopua kuivamuonasta ja korvata se tuoreilla broilerin sivillä ja koivilla
- Jplisssje
Olin katsovinani Applaws, ettei siellä ollut vehnää, mutta sen sijaan sokerijuurikaskuitua ja perunaa?
Barfi vaatii todella taitoa, ei pelkät siivet ja koivet riitä. Kissa voi silti olla aliravittu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1602720
- 2011997
- 711736
- 921648
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91461Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.421457- 781143
- 811060
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes193976