Hankkimassa tuommoista ja olisi apua käyttäjien kokemuksista kenen valmistajan olisi hyvä hankinta, vertailuja en löytänyt aiheesta; veto pitää olla kärryssä ja vinssi.
Mönkijän metsäkärry kuormaimella
6
5837
Vastaukset
- ecwjcwfl
Älä osta, ei mitään järkeä. Traktori ja kärri, ja jos ei aivan pakko ole tehdä itse kaikkea, niin teetä naapureilla. Tein aikoinani prototyypin mönkijän kärrin vetoon, mutta hänkin kyllästyi ja ajaa nykyään traktorilla.
Mutta jos haluaa huvikseen tehdä, niin aina se sähkölämmityksen ja tietokonepelit voittaa. Taloudellisesti ei mitään järkeä. - duodaduoda
Ei mitään järkeä, pelkkää leikkimistä. Lisäksi mönkijän metsäkärry kuormaimella maksaa älyttömästi ja hauskinta on, että terve mies tekee käsin nopeammin sen lastin! Katso vaikka youtubesta videoita ellet usko.
Osta käytetty traktori ja siihen uusi pieni vaunu kuormaimella. Tavallisiin kotitalouden polttopuuhommiin riittää pelkkä takaveto traktori pienellä yleisperäkärryllä ilman kuormainta, kunhan vain esim. perän lukko toimii. - ljhkghjjf
Mönkkärin maavara ja tekniikka ei niin kovin kestävää ryskä töihin.Kärryn kanssa koivurankoja kun ajoura oli niin kapea ja hurja bensankulutus kyllä yllätti.
- urakoimaan
osta 500 valmetti tai teksta puoli teloilla kyllä lähtee tupessa on videoitakin ei uskois miten ne telojen kanssa menee vaikka on pikku vehkeitä. taidan piruuttani tehdä valmetin
- pali33
joopajoo tai mönkijänkärri pieneen traktorii nii ei tarvi vetoa ja hydraali pumppua/bensakonetta.tyhjä kärri nääs painaa 600kg täysi jopa 1200kg mönkijä 350kg jyrkässä alamäessä mönkijän kuljettajasta voi tulla mönkijän matkustaja.
- Juuso4
Ei todellakaan kannata! Kärry on mielettömän kallis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855