ötököitä vessassa?

masa

Vessassa vilistää ajoittain vikkeläliikkkeisiä pieniä ötököitä. Kyse on omakotitalosta ja vessassa on klinkkerilattia. Mitähän pitäisi tehdä? Ilmestyneet vasta nyt 15 vuoden asumisemme jälkeen.

18

21347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jannu

      Uskoisin, että ne on niitä sokerikärpäsen tai sokeriperhosen toukkia. Ei niistä mitään haittaa ole, mutta jos ne inhottaa, niin on erilaisia myrkkyjä myös niitä varten. Käy kysymässä esim. rautakaupasta. Sitten ruutaat jokaisen mahdollisen reiän sillä aineella, ni eiköhän ne siitä muutamaks kuukaudeks ainaki häviä. Mulla hävis ainaki, eikä oo näkyny ainakaan vuoteen. Voit välillä suhauttaa lisää ainetta, ne ei pysty tulemaan sen läpi tai kuolevat ja ne aistivat sen itsekin..

    • Niina

      kuule hyvillään et vain vessassa...koska minulla ollut keittiössä...enkä taida niistä päästä ikinä eroon....tuntuu et vaivun jo epätoivoon niitten kanssa....niitä löytyy jopa avaamattomista jauho yms. pusseista ja vaikka kuinka tiiviistä purkista:((((
      Minkäs näkösiä ötököitä ne teidän riesat on...?

      • tilapäinen siivoushullu

        Tervetuloa jengiin, mulla oli sellaisia n milli,kaksi pitkiä, monijalkaisia, mustia ja harmaita ötököitä jauhoissa, riiseissä, kekseissä...heitin menemään pussitolkulla kamaa, loput pakastin, nyt voisi heittää ulos pakkaseen, pitäisi kuolla tarpeeksi kylmässä, pesin hylyt tolulla, moneen kertaan, aina ilmestyi jostain lisää, lattian rajassa, hellan takana, suolapurkissa... varmaan kuukauden päivät heiluin rätti ja raid kädessä... nyt ei ole enää..kop.kop..


      • paulivil
        tilapäinen siivoushullu kirjoitti:

        Tervetuloa jengiin, mulla oli sellaisia n milli,kaksi pitkiä, monijalkaisia, mustia ja harmaita ötököitä jauhoissa, riiseissä, kekseissä...heitin menemään pussitolkulla kamaa, loput pakastin, nyt voisi heittää ulos pakkaseen, pitäisi kuolla tarpeeksi kylmässä, pesin hylyt tolulla, moneen kertaan, aina ilmestyi jostain lisää, lattian rajassa, hellan takana, suolapurkissa... varmaan kuukauden päivät heiluin rätti ja raid kädessä... nyt ei ole enää..kop.kop..

        Seetripuiset palikat saatavilla luontaistuotekaupasta - tehoavat.


      • Niina
        paulivil kirjoitti:

        Seetripuiset palikat saatavilla luontaistuotekaupasta - tehoavat.

        Kokeilen heti....


      • deddy
        Niina kirjoitti:

        Kokeilen heti....

        Ne vessassa vilistävät pikkuilkiöt, jotka ovat sokeritoukkia, saa helpoiten pidettyä poissa yksinkertaisesti pitämällä valot päällä ko. huoneessa koko ajan. Ei välttämättä halvin ratkaisu, mutta toimii takuulla!


      • n29
        deddy kirjoitti:

        Ne vessassa vilistävät pikkuilkiöt, jotka ovat sokeritoukkia, saa helpoiten pidettyä poissa yksinkertaisesti pitämällä valot päällä ko. huoneessa koko ajan. Ei välttämättä halvin ratkaisu, mutta toimii takuulla!

        Toi on kyl tosi varma keino...hih...
        Noi toukat on kyl iljettäviä, meilläkin vilistelee aina silloin tällöin pitkin kylppärin lattiaa... Oon yllättäny ne monesti yöllä veskissä käydessäni ja jähmettyvät joka kerta paikoilleen kun valot syttyy... Niitä on kiva liiskata kynnellä; rusahtaa kivasti...
        Ei tässä mitään tolkkuu ollu...kuhan kirjotin...hih


      • __Ninniii__
        tilapäinen siivoushullu kirjoitti:

        Tervetuloa jengiin, mulla oli sellaisia n milli,kaksi pitkiä, monijalkaisia, mustia ja harmaita ötököitä jauhoissa, riiseissä, kekseissä...heitin menemään pussitolkulla kamaa, loput pakastin, nyt voisi heittää ulos pakkaseen, pitäisi kuolla tarpeeksi kylmässä, pesin hylyt tolulla, moneen kertaan, aina ilmestyi jostain lisää, lattian rajassa, hellan takana, suolapurkissa... varmaan kuukauden päivät heiluin rätti ja raid kädessä... nyt ei ole enää..kop.kop..

        ötökät keittiöstä veks, kun laittaa jauhot, riisit sun muut purkkeihin.. mulla ainakin hävis.. kun kaikki on pakattu ja ötökät ei pääse niihin käsiksi :)


    • nyt tarkkana

      Yllätät ne ötökät yleensä pimeässä, kun laitat valon. Nuo myrkyt tepsii hyvin ja varman tuloksen saat kun toistat käsittelyn 6 viikon jälkeen. Tämä siksi että mahd. poikaset itävät sen 6 viikkoa. Näin koko kanta tuhoutuu. Sokeritoukat tykkää erityisesti märästä puusta, eli pieni kosteusvaurion vaara on myös olemassa.

    • parit neuvot

      Sokeritoukat ovat ihan tavallisia, niitä on melkein joka talossa, uusissakin. Haitta on lähinnä esteettinen. Sokeritoukka syö tärkkelys- ja valkuaisainepitoista orgaanista jätettä sekä homesienten rihmastoa ja leviä. Leivänmurut kelpaavat sille hyvin esim. keittiössä. Se elää kosteissa tiloissa ja on liikkeellä öisin. Lattiakaivot, viemäriverkko, putkien läpiviennit, kaakelien alustat jne. ovat sen lymypaikkoja. Sen esiintyminen voi tietysti kieliä kosteusvauriosta (homesienet ravintona) mutta ei se sitä välttämättä tarkoita.

      Voit päästä eroon sokeritoukista niin, että hankit esim. Baygon-aerosolia tai Bio Kill -sumutetta ja käsittelet sen oleskelupaikat, esim. lattiakaivon suun, kerran viikossa kuutena peräkkäisenä viikkona. Tee se illalla viimeiseksi ja sulje käsitelty tila yön ajaksi.

    • ötökkä

      minulla on vessan lattialla simmoisia parin millin pituisia ötököitä, ne eivät ole sokeritoukkia. olisiko kenelläkään ideaa mitä ne ovat ja mistä ne tulevat. pesin eilen kloorilla koko vessan ja aamulla huomasin että niitä on taas siellä.

      • ljskem

        Sokeritoukat on hyödyllisiä kylpy- ja vessatiloissa missä niitä yleensä on.

        Eläimet syö kaikkea "likaa", eli steriloi vessaa moskasta mitä et pesuaineilla saa pois.


    • empukka

      Meillä on noita toukkia koko kämppä piukassa :( jopa vaatehuoneessa ja oon koittanu kiehuvalla vedellä karkkotttaa niitä, siis kaataa tuota kiehuvaa vettä viemäreihin. Mut millain ne saa vaate huoneesta pois?? :( IYH

    • Viisasviisas

      Polttakaa koko talo nii ne lähtee

    • Ne ovat ilmeisesti sokerituokkia. Sammuta laittianlämmitys niin ne häviävät.

    • tottuuniihin

      Kaada yöksi lattiakaivoon ja lavuaareihin kannullinen keitettyä vettä,ja etikkaa puoli pulloa,tehoaa sokeritoukkiin.Meillä niitä tipahtelee liesituulettimesta hellalle,piipun juuresta aika syönyt massat kuulemma...vesi seisoo siellä...

      • Anonyymi

        Onko jo katto mennyt uusiks jos jossain piipun vierellä vesi seisoo ??


    • Anonyymi

      Ja nostoa! Hyvän avauksen vuoksi. 🙂

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe