Kyllä on rankkaa

pakuri.Kääpä

Nyt jo kaksi mun kaveria on masennuksen saaneita. Toinen on ollu pitkään masentunu. Toinen on nyt hoidossa.

Oon miettiny, miksi just nykypäivänä on enemmän masennusta. Kaiken ikäsillä. Oliko "ennen vanhaan" tällaista?
Mä luulen että ennen ei tavallaan saanu eikä voinu olla masentunu. Oli vaan tehtävä töitä. Pakko jaksaa. Ei masentuneisuudesta kerrottu kellekkää ja jos ei jaksanut niin leimattiin lasikaksi.
Nykyään uskalletaan olla ehkä hieman enemmän avoimempia näissä ongelmissa eikä sitä tuomita jos on masennusta. Mutta mä oon sitä mieltä että nuorten kyllä pitäs tehä töitä enemmän niinku ennen. Työtä (fyysistä) tekemällä unohtuu huolet. Oon ite huomannu. Jos sä vaan makaat sohvan pohjalla ja räpläät kännykkää tylsistyneenä niin onko ihme jos alkaa aivokoppa sekoamaan.
Mitä mieltä te ootte, miks masennus on niin yleistä nykypäivänä?

Ite voin sanoa että oon pari vuotta sitte ollu alakuloinen (murrosiässä) mut en mä jaksanu murehtia. Ei saa kaivaa pesää sille murheelle vaan jatkaa elämää eteenpäin. (:

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajat_muuttuu

      "Työtä (fyysistä) tekemällä unohtuu huolet."

      En kyllä täysin allekirjoita tätä. Työ saa toki ajatukset muualle hetkeksi mutta ei ne huolet oikeasti unohdu, vaan ne kyllä palaavat taas ajatuksiin.

      Ei masennus töitä tekemällä parane. Tietenkään ei tee hyvää maata toimettomana vaan pitäisi olla kaikenlaisia aktiviteetteja esim. harrastuksia, sosialisointia jne.
      Ei pelkästään työtä.

      Ennen vanhaan tehtiin paljon töitä koska töitä oli, mutta nykyaikana asiat ovat hieman toisin.

    • NäinSeOn

      Itse olen samaa mieltä ap:n kanssa. Pitää tehdä asioille jotain sen sijaan että vain makaa sängyssä syömässä. Ei semmosesta tuu koskaan yhteoskuntakelposta yksilöö...

    • entinenmasentunut

      Nykyään paineita tulee vähän joka asiaan enemmän kuin ennen. Pitää olla fiksumpi, vahvempi, kauniimpi, parempi kroppaisempi, urheilullisempi jne. kuin muut. Media painostaa kaikkeen ihan älyttömästi. Tosin nykyään asioista puhutaan enemmän, haetaan apua ja mielenterveyteen liittyvistä asioista tiedetään enemmän.

    • Minun mielestäni osasyynä masennuksen lisääntymiseen on juurikin se, että elämä on fyysisesti liian helppoa, mutta vastaavasti henkinen kuormitus on lisääntynyt mm. sosiaalisen median kautta tulevien paineiden johdosta.

      Liian helpolla pääseminen ei ole ihmiselle hyväksi. Elämässä pitäisi olla haasteita ja takaiskuja jo lapsena, jotta näitä asioita opitaan sietämään.

      Ei tämä tietenkään mikään yleispätevä mielipide ole.

      • pakuri.Kääpä

        Samaa mieltä.


      • qwertier

        Eikö henkinen haaste ole mielestäsi haaste?


      • qwertier kirjoitti:

        Eikö henkinen haaste ole mielestäsi haaste?

        Voihan se olla jopa fyysistä paljon kovempikin. Aiheutuuhan esim. suurin osa armeijan keskeyttämisistä henkisten syiden takia. Näitä keskeytyksiä ei olisi niin paljoa, jos lapsuus ja nuoruus eivät olisi nykyisin fyysisesti niin pehmeää pumpulielämää.

        Henkinen haaste luodaan osittain ihan itse ja omassa päässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe