Moniko lukee tätä fantasiakirjasarjaa? Kyseessä on lähinnä nuortenkirjallisuus mutta maistuu se aikuisillekin. Aloitin uuden keskustelun kun kaikki vanhat oli jo lukittu! Sarjan on tarkoitus olla viisiosainen, ensimmäinen osa on yksinkertaisesti nimeltään Abarat hienoine kuvineen (jotka muistaakseni Barker on tehnyt, hän kun on myös kuvataiteilija) toinen osa on Lumon päivät, sodan yöt (josta on tarjolla myös pokkariversio mutta isommassa kovakantisessa on ne kuvat) kolmas sarjan osa on Kaikennielevä keskiyö. Neljännen kirjan on netin mukaan tarkoitus ilmestyä tänä vuonna! Abaratista on ollut kuulemma tekeillä elokuva mutta toivon ettei se koskaan ilmesty. Kirja on aina parempi kuin elokuva.
Barkerin Abarat-sarja kertoo Candy Quackenbush-nimisestä tytöstä, joka pääsee tylsästä kotikaupungistaan Chickentownista Abaratin saariston ihmeelliseen maailmaan. Kuka on suosikki- ja inhokkihahmo mielestäsi? Itse olen lukemassa vasta toista osaa mutta Kristoffer Kalma eli Keskiyön Ruhtinas on kiinnostava henkilöhahmo. Keskustellaan tästä Suomessa liian vähälle huomiolle jäänestä loistosarjasta!
Clive Barker-ABARAT
Malingo
2
51
Vastaukset
- aöoseijfs
Oh, kiitos kun muistutit näistä! Oon lukenut ekan osan, mutta en muistaakseni jatkanut. Siitäkin on varmaan kymmenen vuotta. Pitääpä käydä kirjastosta hakemassa, jos vaikka saisi lukuharrastuksen taas käyntiin :)
- Malingo
Kannattaa todellakin lukea ne kaksi muutakin ilmestynyttä osaa, lainata kirjastosta. Hyvä sarja kaikenikäisille, suosittelen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kohunäyttelijä Aku Hirviniemi täyttää tänään pyöreät 40 vuotta. Onnea kaikesta huolimatta!
Näyttelijä, juontaja Hirviniemi on ollut otsikoissa ja hänen keikkojaan sekä tuotantojaan on peruttu julkisuuteen nousse1953744Miten sinä juhlistat Suomen itsenäisyyttä 6.12. - Onko millaisia perinteitä?
Itsenäisyyspäivä on näinä aikoina entistä tärkeämpi osa suomalaisuutta ja merkittävä juhlan aihe meistä monelle. Miten s4111962Kiitos että olet
Tiedän, että sinä olet ja ajattelet minua välillä. Se tuo minulle voimaa, et tiedäkään miten paljon. Vaikka meistä ei tu461000- 62864
Sofia & Stefan
Kas kummaa, yhtäaikaa Dubaissa? Pääsikö Sofia pitkästä aikaa Dubain kotiin? 😂 Instaan muistettu laittaa kuva "vesi ton82863- 101831
Eläköönhuuto veteraaneillemme!
Huomenna 6.12. valtiojohto kutsuvieraidensa kera juhlii jotain olematonta - itsenäisyyttämme, jota ei enää ole! Tuon ol291822Laita tähän ketjuun jokin tunniste teistä mistä hän voisi sinut
tunnistaa. Jokin teidän kahden välillä tapahtuneesta tai mistä olette kahden kesken keskustelleet. Älkää laittako nimiä21806Muistan kuinka isovanhemmat kertoivat teinipoikia VIEDYN VÄKISIN kodeistaan SOTAAN
Suomen sotien aikaan erittäin nuoria teinipoikia vietiin väkisin kodeistaan ja lähetetiin sotimaan. Meinaatteko ettei t252796Nainen, joudutko muuttamaan pois vuokseni
Koska koko ajan olet vaarassa törmätä minuun ja se on tosi kiusallinen ja vaivaannuttava tilanne sinulle. Miten olla koh78783