Annanpahan keskustelijoille tilaisuuden ihan vapaasti valehdella tässä "klubissa" niin paljon kuin mieli tekee ja aiheena saa olla vaikkapa:
- kalavale
- emävale
- tilastovale
- valkoinen valhe
Virtuaaliruusut piikkeineen parhaille valehtelijoille.
Valehtelijain klubi
201
4962
Vastaukset
- pölhö
Arv. Avaaja!
Toivoisin näkeväni tässä ketjun alussa sinun itsesi kertoman valeen. Miten me muut muuten tietäisimme, mille tasolle pyrkiä.
Mutta tilastoihmisenä sinä et tietenkään siihen kykene, sillä miten se menikään; vale, emävale, tilasto.- kiiskinen
Mikään ei olen niin kateelinen kuin kalamies,
paitsi toinen kalamies.
Kerran neljä kaverusta alkoi kertoa kalavaleitaan.
Laitan sen linkkinä, koska palstalla saattaa olla "alamittaisia" mukana?
http://www.geocities.com/Eureka/1103/kalavale.html
Selvisittekö kalavalheista ja löysittekö oikean ratkaisun?
- peKKa
-paskavale
- tutkiskelija
Naapurin mummo on kummallinen. Tässä päivänä muutamana kuulin hänen soittavan poliisille - pelästyin hänen tekevän ilmoitusta nettihäiriköinnistäni ja jäin kuuntelemaan.
- Poikani, vasta seittenkymppinen on kadonnut jo monta päivää sitten....
Poliisi kuuluu vastaavan:
- Ryyppäämässä varmaan, kavereittensa kanssa luulisin...
Mummo ei jaksanut kuunnella jeparia vaan jatkoi:
- Te ymmärrä yhtikäs mitään.Teidän pitäisi nähdä isoisäni ja pari pojanpoikaani. He ryyppäävät jo toista viikkoa ja hokevat:
- Voi, tyttökulta...
- Minä en ole mikä tahansa tyttökulta !
Poliisi huokaa:
- Voi mumm... tyttökulta !- AuerVaara
Karu uutinen lehdissä:
Vanhuksilta huijattiin 200.000 euroa.
Miten on mahdollista, että iäkkäät säästeliästä ja yksinkertaista elämää viettäneinä antavat outojen miesten yks kas huijata pankkitileiltään satojatuhansia euroja runsaan kuukauden aikana?
Nämä sisarukset olivat 84 ja 79 vuotiaita.
joten ei liene edes "ensirakkauden" huumasta.
Miksi mummotkin retkahtavat renttuihin ja huijareihin? - *Nainen*
AuerVaara kirjoitti:
Karu uutinen lehdissä:
Vanhuksilta huijattiin 200.000 euroa.
Miten on mahdollista, että iäkkäät säästeliästä ja yksinkertaista elämää viettäneinä antavat outojen miesten yks kas huijata pankkitileiltään satojatuhansia euroja runsaan kuukauden aikana?
Nämä sisarukset olivat 84 ja 79 vuotiaita.
joten ei liene edes "ensirakkauden" huumasta.
Miksi mummotkin retkahtavat renttuihin ja huijareihin?Ei ole mikään ihme, jos vanhukset menevät ansaan. Sillä ikäpolvella saattaa vielä olla usko ihmiseen, niin kuin näilläkin vanhuksilla uustisesta päätellen.
Mutta nykyaikana ei voi luottaa enää mihinkään eikä kehenkään. Huijareita ja toisten hyväksikäyttäjiä löytyy jopa oman perheen sisältä.
Tämän tästä saamme kuulla kun joku rahanahneuksissaan tai hirveässä taloudellisessa ahdingossa menee johonkin helpon rahansaannin -ansaan, eivätkä ole mummoja vaan liike-elämässä mukana olevia. Esim. tulee mieleen Nigerialaiskirjeet ja nämä muut ihat ihmiset, miehet ja naiset, joilla on linna Ranskassa, mutta yks kaks iskee äkkinäinen rahanpula kun äiti joutui sairaalaan, kuoli ja sitten haudattiin. Ja siitä kehkeytyykin vauhdikas mukava näytelmä. Esirippu laskeutuu usein vasta sitten kun uhrilta loppuu rahat.
- sönkkö
Puhun sujuvasti n. 30 vierasta kieltä, kuuntelen tietenkin vielä useampia todella hyvin.
- exR
Uskon aina ja kaikkialla kaiken mitä minulle kerrotaan. Uskoni Joulupukkiin, keijukaisiin ym. on ehdottoman horjumaton.
- mutta kaunista valhetta vainen
Rakastan sinua, KaidePuu.
- ihailen
ja se on varmasti valetta, eiku totta, eiku valettahan se valonkantaja hakee--- uskookohan se tätäkään----- kun on niin pimiää---
- Veljesten puolesta
ihailen kirjoitti:
ja se on varmasti valetta, eiku totta, eiku valettahan se valonkantaja hakee--- uskookohan se tätäkään----- kun on niin pimiää---
- Miljoonat kiitokset !
Minä en pihistele yhtään kun saa toisten kiitoksia jakaa ! - hunajainen
Valhe voi olla myös kaunis.
Ainakin kun kuuntelee miellyttävää musiikkia vuosien takaa...
Kaunis valhe
Säv: Georg Malmstén
Sanat: Reino Ranta
" Oli silmies säihky niin sytyttävä ja katsees lämmin, lempeä, kun käteni hellästi käteesi veit, mun lempes orjaksi teit. Näin sinusta unta, ... "
- sitten tuli
niin sanoakseni:
- ensin oli pillu.
- sitten tuli sanonta vittu,
- senjälkeen tuli venytetty vittu,
- senjälkeen rakoperse akka,
- senjälkeen rakoperse hevon vittu,
- senjälkeen tuli hevonvitun vittu,
- lopuksi tulikin sitten kirkkoveneen muotoinen outo vehje joita nykypäivänä ei enää nähdäkään kovin yleisesti...- pölhö
Edellinen vastaaja olikin löytänyt varsinaisen valheiden verkoston. Ei tainnutkaan olla tosissaan? Suurin valhe olisi, jos arv. avaaja myöhemmin vaihtaisi koko ketjunsa otsikon. Puistattaa........
- praatari
pölhö kirjoitti:
Edellinen vastaaja olikin löytänyt varsinaisen valheiden verkoston. Ei tainnutkaan olla tosissaan? Suurin valhe olisi, jos arv. avaaja myöhemmin vaihtaisi koko ketjunsa otsikon. Puistattaa........
Voiko avaaja jotenkin puuttua siihen, mitä keskusteluketjussa kirjoitellaan?
Hänellä on kait sama oikeus kuin sinullakin ja muilla eli pyytää ylläpitoa poistamaan jonkun asiattoman viestin.
Oliko avauspuheenvuorossa jotain moitittavaa, pölhö? - pölhö
praatari kirjoitti:
Voiko avaaja jotenkin puuttua siihen, mitä keskusteluketjussa kirjoitellaan?
Hänellä on kait sama oikeus kuin sinullakin ja muilla eli pyytää ylläpitoa poistamaan jonkun asiattoman viestin.
Oliko avauspuheenvuorossa jotain moitittavaa, pölhö?..jollet itse tuota edelläolevaa kommenttia sattunut kirjoittamaan.
Kirjar tuossa alempana pyytää meitä luopumaan tästä aiheesta, tehdäänkö niin? - tutkiskelija
pölhö kirjoitti:
..jollet itse tuota edelläolevaa kommenttia sattunut kirjoittamaan.
Kirjar tuossa alempana pyytää meitä luopumaan tästä aiheesta, tehdäänkö niin?Minulla ei ole mitään syytä salata kirjoittamaani nikistä riippumatta kun joku asiaa perää. Nikin vaihto on vain tapa ohjata keskutelijain huomio
kirjoittajasta siihen sanomaan, joka kerrotaan.
Kerroin juuri jouluun liittyvän niin paljon valheita, että sitä ei yksi valehtelijain klubi yhtään pahenna.
Joulusta sanotaan, että se on Jeesusksen syntymäpäivä. Kaikki tutkijat ovat tiettävästi yksimielisiä, että todellinen syntymäaika on ollut ilmeisesti meidän huhtikuumme.
Yksimielisiä ei olla edes:
- Hän ei syntynyt suinkaan tallissa eikä seimessä kuten kerrotaan.
- Hyvin todennäköisena monet tutkijat pitävät myös ettei hän syntynyt Beetlehemin kaupungissa....
Mutta keskustelijat voinevat ottaa kantaa siihen puhuuko tutkiskelija totta vai onko mahdollisesti kelvollinen "Valehtelijain klubin" täysjäseneksi? - pölhö
tutkiskelija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään syytä salata kirjoittamaani nikistä riippumatta kun joku asiaa perää. Nikin vaihto on vain tapa ohjata keskutelijain huomio
kirjoittajasta siihen sanomaan, joka kerrotaan.
Kerroin juuri jouluun liittyvän niin paljon valheita, että sitä ei yksi valehtelijain klubi yhtään pahenna.
Joulusta sanotaan, että se on Jeesusksen syntymäpäivä. Kaikki tutkijat ovat tiettävästi yksimielisiä, että todellinen syntymäaika on ollut ilmeisesti meidän huhtikuumme.
Yksimielisiä ei olla edes:
- Hän ei syntynyt suinkaan tallissa eikä seimessä kuten kerrotaan.
- Hyvin todennäköisena monet tutkijat pitävät myös ettei hän syntynyt Beetlehemin kaupungissa....
Mutta keskustelijat voinevat ottaa kantaa siihen puhuuko tutkiskelija totta vai onko mahdollisesti kelvollinen "Valehtelijain klubin" täysjäseneksi?Sinullahan on niin vahvat näytöt ja pitkä historia, ettei kukaan kyseenalaista jäsenyyttäsi. Me muuthan tässä vasta opetellaan tätä sosiaalisen kanssakäymisen jaloa taitoa. Tässä suhteessa olen itsekin ollut kovin rajoitteinen, mutta nikkini suoman identiteetin turvin olen hiukan uskaltautunut ulos kuorestani. Oppi ei ole koskaan minuakaan kaatanut.
- tutkiskelija
pölhö kirjoitti:
Sinullahan on niin vahvat näytöt ja pitkä historia, ettei kukaan kyseenalaista jäsenyyttäsi. Me muuthan tässä vasta opetellaan tätä sosiaalisen kanssakäymisen jaloa taitoa. Tässä suhteessa olen itsekin ollut kovin rajoitteinen, mutta nikkini suoman identiteetin turvin olen hiukan uskaltautunut ulos kuorestani. Oppi ei ole koskaan minuakaan kaatanut.
Täysjärkiset tekevät maailmassa kaikkein eniten rikoksia - tutkittu juttu.
Luehan historiaa:
- Sotia aloittavat kansanjohtajat, jotka on valittu demokraattisesti tehtäväänsä hoitamaan ja kansan tuki on heidän takanaan.
- Murhaajista kerrotaan usein, että tekijä on tunnettu hyvin sopuisana eikä ole aikaisempaa rikoshistoriaa...
- Suurimmat petokset ovat korkeasti koulutettujen
ja vastuullisissa tehtävissä toimivien tekemiä. - pölhö
tutkiskelija kirjoitti:
Täysjärkiset tekevät maailmassa kaikkein eniten rikoksia - tutkittu juttu.
Luehan historiaa:
- Sotia aloittavat kansanjohtajat, jotka on valittu demokraattisesti tehtäväänsä hoitamaan ja kansan tuki on heidän takanaan.
- Murhaajista kerrotaan usein, että tekijä on tunnettu hyvin sopuisana eikä ole aikaisempaa rikoshistoriaa...
- Suurimmat petokset ovat korkeasti koulutettujen
ja vastuullisissa tehtävissä toimivien tekemiä.Olisitko sitä mieltä, että mielentilatutkimus pitäisikin tehdä ennen virkoihin valitsemista?
Entä mitä niille äkkiä räjähtäneille voisi keksiä? Jotain hellyysterapiaako, kun näyttää siltä että kohta pamahtaa nyrkki silmään? - tutkiskelija
pölhö kirjoitti:
Olisitko sitä mieltä, että mielentilatutkimus pitäisikin tehdä ennen virkoihin valitsemista?
Entä mitä niille äkkiä räjähtäneille voisi keksiä? Jotain hellyysterapiaako, kun näyttää siltä että kohta pamahtaa nyrkki silmään?Kun olemme Valehtelijain klubilla niin täällä ei pitäisi olla mihinkään kätkettynä "viisasten kiveä" ja tunnen olevani sen verran "rajoitteinen" itsekin etten yhdessä puheenvuorossa voi kuvitellakaan ratkaisevani ongelmia, joihin viisaatkaan eivät ole tuoneet juuri mitään pätevää ratkaisua - päinvastoin hamasta muinaisuudesta olleet "sotkemassa ympyröitä". Tässähän sitä vain istutaan ja ihmetellään.
Viittaan tuohon "pukki"- ym. puheenvuoroihini, joissa luulisi jonkun joskus jossain vaiheessa lausahtavan kuin pikkulapsi aikoinaan:
- Eihän keisarilla ole vaatteita ensinkään !
Uskonasioihin sen verran, että pitänee edelleen paikkansa kirkossakin:
- Sokeat näkeviä taluttavat ! - pölhö
tutkiskelija kirjoitti:
Kun olemme Valehtelijain klubilla niin täällä ei pitäisi olla mihinkään kätkettynä "viisasten kiveä" ja tunnen olevani sen verran "rajoitteinen" itsekin etten yhdessä puheenvuorossa voi kuvitellakaan ratkaisevani ongelmia, joihin viisaatkaan eivät ole tuoneet juuri mitään pätevää ratkaisua - päinvastoin hamasta muinaisuudesta olleet "sotkemassa ympyröitä". Tässähän sitä vain istutaan ja ihmetellään.
Viittaan tuohon "pukki"- ym. puheenvuoroihini, joissa luulisi jonkun joskus jossain vaiheessa lausahtavan kuin pikkulapsi aikoinaan:
- Eihän keisarilla ole vaatteita ensinkään !
Uskonasioihin sen verran, että pitänee edelleen paikkansa kirkossakin:
- Sokeat näkeviä taluttavat !Pääsipä unohtumaankin, millä klubilla sitä ollaan. No, ne virkoihin valitut, joita ei testattu olisivat kaiketi sitä mieltä, että oikea kilta kyseessä. Voisivat ne nyrkkisankaritkin terapiansa jälkeen mumista, että pelkkää.....se !
Tässähän me nyt voisimme hioa sitä kiveä, löytyykö harmaan graniitin alta yhtikäs mitään. - tutkiskelija
pölhö kirjoitti:
Pääsipä unohtumaankin, millä klubilla sitä ollaan. No, ne virkoihin valitut, joita ei testattu olisivat kaiketi sitä mieltä, että oikea kilta kyseessä. Voisivat ne nyrkkisankaritkin terapiansa jälkeen mumista, että pelkkää.....se !
Tässähän me nyt voisimme hioa sitä kiveä, löytyykö harmaan graniitin alta yhtikäs mitään.Kyllä Alvar Aalto tietää !
Marmoria Italiasta ja varmuudeksi nimet papereihin jottei vain jotkut tyhmeliinit joskus erehtyisi vaihtamaan Finlandiatalon julkisivuihin jotain muuta- graniittia vaikkapa.
Roviolle joutivat ne, jotka epäilivät kun kirkko tuomitsi aikanaan
veitsen ja haarukan käytön ruokailussa Raamatun vastaisena. Missähän päätös on kumottu?
- Onks tietoo ? - pölhö
tutkiskelija kirjoitti:
Kyllä Alvar Aalto tietää !
Marmoria Italiasta ja varmuudeksi nimet papereihin jottei vain jotkut tyhmeliinit joskus erehtyisi vaihtamaan Finlandiatalon julkisivuihin jotain muuta- graniittia vaikkapa.
Roviolle joutivat ne, jotka epäilivät kun kirkko tuomitsi aikanaan
veitsen ja haarukan käytön ruokailussa Raamatun vastaisena. Missähän päätös on kumottu?
- Onks tietoo ?Siellä Finlandiatalon lähistöllä on se punapylväinen pytinki, jossa näitä tämäntapaisia päätöksiä tekevät. Kyllähän se kansa on sen aina tiennyt ja valinnut oikeat päätöksiensäpyörtäjät, jotka soittelevat omassa orkesterissaan kunhan ovat käyneet 'paikalla'-nappia painamassa.
- tutkiskelija
pölhö kirjoitti:
Siellä Finlandiatalon lähistöllä on se punapylväinen pytinki, jossa näitä tämäntapaisia päätöksiä tekevät. Kyllähän se kansa on sen aina tiennyt ja valinnut oikeat päätöksiensäpyörtäjät, jotka soittelevat omassa orkesterissaan kunhan ovat käyneet 'paikalla'-nappia painamassa.
Ei kai auta muu kuin vaihtaa kansaa ja äänestäjiä vaikka tuolta lähinaapurista, jossa valitaan joskus jopa yli sadan prosentin äänimäärällä päättäjät. Valituksia ei ole kuulunut, jos joku erehtyy painamaan väärää näppylää niin se on loppunut yleensä hyvin nopeasti. Siellä "kapellimestari" ei salli sooloilua eikä riitasointuja.
- pölhö
tutkiskelija kirjoitti:
Ei kai auta muu kuin vaihtaa kansaa ja äänestäjiä vaikka tuolta lähinaapurista, jossa valitaan joskus jopa yli sadan prosentin äänimäärällä päättäjät. Valituksia ei ole kuulunut, jos joku erehtyy painamaan väärää näppylää niin se on loppunut yleensä hyvin nopeasti. Siellä "kapellimestari" ei salli sooloilua eikä riitasointuja.
Aloitetta pukkaa! Sinut nimitetään ennenpitkää kansanvaihto-organisaattoriksi. Vai vaihdettaisiinko vaan maita päikseen?
- tutkiskelija
pölhö kirjoitti:
Aloitetta pukkaa! Sinut nimitetään ennenpitkää kansanvaihto-organisaattoriksi. Vai vaihdettaisiinko vaan maita päikseen?
USA:n edellisten neljän vuoden takaisten vaalikoneistojen luotettabuus riittää meille vallan hyvin. Siellähän onnistuttiin saamaan voittajaksi toiseksi eniten ääniä saanut, joka onnistui seuraavissa vaaleissa parantamaan tullen valituksi uudelleen selvällä äänten enemmistöllä.
Heillä on tapana, että enemmistö saa kaikki äänet eli valitsijamiehet. Häninnyt saa pitää suunsa kiinni.
Täällä palstallakin päätämme asioista samalla tavalla eli sinulla "pölhöllä" on yksi ääni kuten minulla tutkiskelijalla, hajupojalla ja tarpeen tullen vielä KaidePuulla - sinä saat tyytyä pitämään suusi kiinni kun luulen noiden toisten mainitsemieni äänestävän mukisematta tietysti minua
- luulisin ainakin ? - äänetön
tutkiskelija kirjoitti:
USA:n edellisten neljän vuoden takaisten vaalikoneistojen luotettabuus riittää meille vallan hyvin. Siellähän onnistuttiin saamaan voittajaksi toiseksi eniten ääniä saanut, joka onnistui seuraavissa vaaleissa parantamaan tullen valituksi uudelleen selvällä äänten enemmistöllä.
Heillä on tapana, että enemmistö saa kaikki äänet eli valitsijamiehet. Häninnyt saa pitää suunsa kiinni.
Täällä palstallakin päätämme asioista samalla tavalla eli sinulla "pölhöllä" on yksi ääni kuten minulla tutkiskelijalla, hajupojalla ja tarpeen tullen vielä KaidePuulla - sinä saat tyytyä pitämään suusi kiinni kun luulen noiden toisten mainitsemieni äänestävän mukisematta tietysti minua
- luulisin ainakin ?Onko muuten valehtelijain klubissa myönnetty äänioikeus myös mummoille ?
Onkohan se oikein viisasta antaakaan ? - pölhö
tutkiskelija kirjoitti:
- luulisin ainakin ?Vaikka ääneni on pieni, ei se pysy hiljaa ja voin minäkin kavereita kosiskella. Aivan varma en voi olla, mutta uskon ainakin tavallisten ja vähän epätavallisemman exR:n äänestävän ainakin pitkällisen painostuksen jälkeen minua ja exR rusikoi siskolikkansa jos uskaltaa olla muuta mieltä, niin... Ja sitten voin viedä savolaisille kukkotarpeita, Kirjarille kirjoitus- ja paisuntasäiliön varaosia, Maalaismiehelle ympäristönhoitotarpeita, sinullekin voin ostaa näkkileipää jos lupaat, että näen vaalipussasi oman nimeni ja muille mörreille...hmm
Ja....ja... luulenpa että olet pulassa kun se päivä koittaa.
NIIN MITKÄS VAALIT NÄMÄ SITTEN OIKEIN OVAT? kysyy kansan ääni - kopsari
pölhö kirjoitti:
Vaikka ääneni on pieni, ei se pysy hiljaa ja voin minäkin kavereita kosiskella. Aivan varma en voi olla, mutta uskon ainakin tavallisten ja vähän epätavallisemman exR:n äänestävän ainakin pitkällisen painostuksen jälkeen minua ja exR rusikoi siskolikkansa jos uskaltaa olla muuta mieltä, niin... Ja sitten voin viedä savolaisille kukkotarpeita, Kirjarille kirjoitus- ja paisuntasäiliön varaosia, Maalaismiehelle ympäristönhoitotarpeita, sinullekin voin ostaa näkkileipää jos lupaat, että näen vaalipussasi oman nimeni ja muille mörreille...hmm
Ja....ja... luulenpa että olet pulassa kun se päivä koittaa.
NIIN MITKÄS VAALIT NÄMÄ SITTEN OIKEIN OVAT? kysyy kansan ääniValehtelijain klubin avauksessa luki näin:
Valehtelijain klubi
Kirjoittanut: KaidePuu 11.12.2004 klo 17.05
Annanpahan keskustelijoille tilaisuuden ihan vapaasti valehdella tässä "klubissa" niin paljon kuin mieli tekee ja aiheena saa olla vaikkapa:
- kalavale
- emävale
- tilastovale
- valkoinen valhe
- - -
Äänestäisimme sitten aikanaan, viimeistään punaisen tilpun jälkeen paras valehtelija
vaikkapa kaikissa sarjoissa vai pitäisikö jakaa oikein mitaleja; kultaa, hopeaa ja pronssia ?
- Risut ... hmmm ? - pölhö
kopsari kirjoitti:
Valehtelijain klubin avauksessa luki näin:
Valehtelijain klubi
Kirjoittanut: KaidePuu 11.12.2004 klo 17.05
- kalavale
- emävale
- tilastovale
- valkoinen valhe
- - -
Äänestäisimme sitten aikanaan, viimeistään punaisen tilpun jälkeen paras valehtelija
vaikkapa kaikissa sarjoissa vai pitäisikö jakaa oikein mitaleja; kultaa, hopeaa ja pronssia ?
- Risut ... hmmm ?Kiitos, otan mielelläni heti kaikkien sarjojen ykköspalkinnot. Lohdutukseksi muille voitte kertoa että eivät paremmalleen hävinneet.
Kaikki pystit kelpaavat, ruusuineenkin! - tutkiskeli
pölhö kirjoitti:
Jos ja kun voitat ainakin jonkun joskus jossakin johonkin aikaan "jolloostikki" niin olisi hyvä tietää varutua, että saat varmasti mieluisan ruusun.
Itse ajattelin ehdottaa erään kamppailulajin edustajillekin tarjottavien eri väristen vöiden mukaan vaikkapa peräti
- mustaa vyöruusua ! ? - pölhö
tutkiskeli kirjoitti:
Jos ja kun voitat ainakin jonkun joskus jossakin johonkin aikaan "jolloostikki" niin olisi hyvä tietää varutua, että saat varmasti mieluisan ruusun.
Itse ajattelin ehdottaa erään kamppailulajin edustajillekin tarjottavien eri väristen vöiden mukaan vaikkapa peräti
- mustaa vyöruusua ! ?Meitä sattui nyt kaksi pölhöä samalle areenalle ja minä kyllä lupasin ottaa palkinnot vastaan hänenkin puolestaan, mutta kun sinulla ei ole kuin tuota vyöruusua tarjolla niin laitahan kaappiin vastaisen varalle. Josko jollakulla olisi sellaisen tarvetta.
Hopeamaljat voimme jakaa näin pölhöjen kesken, minä otan hopeat ja hän saakoon ne maljat! - pölhö
pölhö kirjoitti:
Meitä sattui nyt kaksi pölhöä samalle areenalle ja minä kyllä lupasin ottaa palkinnot vastaan hänenkin puolestaan, mutta kun sinulla ei ole kuin tuota vyöruusua tarjolla niin laitahan kaappiin vastaisen varalle. Josko jollakulla olisi sellaisen tarvetta.
Hopeamaljat voimme jakaa näin pölhöjen kesken, minä otan hopeat ja hän saakoon ne maljat!Me taisimmekin olla kahdestaan tuolla savolaisten saralla, varmuutta ei enää ole, olen sen verran pyörällä päästäni.
- toiselle
pölhö kirjoitti:
Meitä sattui nyt kaksi pölhöä samalle areenalle ja minä kyllä lupasin ottaa palkinnot vastaan hänenkin puolestaan, mutta kun sinulla ei ole kuin tuota vyöruusua tarjolla niin laitahan kaappiin vastaisen varalle. Josko jollakulla olisi sellaisen tarvetta.
Hopeamaljat voimme jakaa näin pölhöjen kesken, minä otan hopeat ja hän saakoon ne maljat!Annettakoon se musta vyöruusu sille toiselle pölhölle
- ilman antibioottikuuria ! - pölhö
toiselle kirjoitti:
Annettakoon se musta vyöruusu sille toiselle pölhölle
- ilman antibioottikuuria !Tämmöiset vyöruusut kuuluvat sarjaan "joita en haluaisi pahimmalle..."
Olisi se mukava vielä jatkossakin jostain kisailla, kun ei niitä hoppeitakaan.... - kopsari
tutkiskeli kirjoitti:
- mustaa vyöruusua ! ?Pölhö pyysi laittamaan kaappiin lukkojen taa vyöruusun. Vakava juttu antaa sitä kenellekään, mutta miten sen saat sinne kaappiin, tulisitko auttamaan?
http://www.tohtori.fi/ihotautilaakari/31.html
Olisi sitä eräitten s-kokkien aiheuttamaa ruusuakin tarjolla. Laittaisinko muutaman -kokin vaikka meilaten niinkuin kokeiltavaksi.
VIOXX-tulehduskipulääke on nyt sitten kai poistettu markkinoilta. Tämä tiedoksi kun kirjoittelin tuonnoin "tappavat lääkkeet" otsikolla.
Lääkkeet on tarkoitettu sairauden hoitoon ja käytettäväksi aina lääkärin määräysten mukaan, sitä korostan nytkin kun joku yrittää väittää minun "puoskaroivan" kirjoittaessani aiheesta.
Monissa asioissa on parempi mennä lääkäriin ajoissa.
Tämänkin keskustelun pohjimmaisena tarkoituksena on herättää mielenkiinto eräisiin vakaviin sairauksiin pienellä herjalla !
Ennalta ehkäisy on paras ja halvin keino usein. - ennalta
kopsari kirjoitti:
Pölhö pyysi laittamaan kaappiin lukkojen taa vyöruusun. Vakava juttu antaa sitä kenellekään, mutta miten sen saat sinne kaappiin, tulisitko auttamaan?
Olisi sitä eräitten s-kokkien aiheuttamaa ruusuakin tarjolla. Laittaisinko muutaman -kokin vaikka meilaten niinkuin kokeiltavaksi.
VIOXX-tulehduskipulääke on nyt sitten kai poistettu markkinoilta. Tämä tiedoksi kun kirjoittelin tuonnoin "tappavat lääkkeet" otsikolla.
Lääkkeet on tarkoitettu sairauden hoitoon ja käytettäväksi aina lääkärin määräysten mukaan, sitä korostan nytkin kun joku yrittää väittää minun "puoskaroivan" kirjoittaessani aiheesta.
Tämänkin keskustelun pohjimmaisena tarkoituksena on herättää mielenkiinto eräisiin vakaviin sairauksiin pienellä herjalla !
Ennalta ehkäisy on paras ja halvin keino usein.ehkäisisi?
- pölhö
kopsari kirjoitti:
Pölhö pyysi laittamaan kaappiin lukkojen taa vyöruusun. Vakava juttu antaa sitä kenellekään, mutta miten sen saat sinne kaappiin, tulisitko auttamaan?
Ennalta ehkäisy on paras ja halvin keino usein.Mitäs jos yrittäisit samalla keinolla sitä kaappiin millä sen sinnekin toit? Vai toiko joku pahaa-aavistamaton kuriiri?
Oikeasti tiedän tuon sairauden olevan kivulias, inhottava ja kaikin puolin ikävä, vaikka itselläni ei sitä ole ollutkaan. En siis millään muotoa halua sitä ainakaan palkinnoksi kenellekään, enkä erittäinkään mustana. - Kor Domi
ennalta kirjoitti:
ehkäisisi?
Ennen vaslistettiin nuoria poikia, että pitää olla kortonkia taskussa ja sitten jättää naimatta.
Säästyy pakkaus eikä altistu vaaroille.
Holtittomasti usein kuitenkin käyttäydymme monissa asioissa vaikka kuinka olisi tietoa jaettu.
Eräs palstalainen oli saanut vatsataudin Etelän reissulla kuten tuhannet muut.
Parasta herkutella salaateilla sitten kotona ja nauttia kohtuullisesti auringosta ja kauniista maisemista. Gefilus-tuotteet vaikka tabletteina mukaan ja prosenttijuomia kohtuullisesti.
Käsien pesusta aloitetaan ruokailu ? - s. Kokki
pölhö kirjoitti:
Mitäs jos yrittäisit samalla keinolla sitä kaappiin millä sen sinnekin toit? Vai toiko joku pahaa-aavistamaton kuriiri?
Oikeasti tiedän tuon sairauden olevan kivulias, inhottava ja kaikin puolin ikävä, vaikka itselläni ei sitä ole ollutkaan. En siis millään muotoa halua sitä ainakaan palkinnoksi kenellekään, enkä erittäinkään mustana.Keskussairaalassa ollessani sain ensimmäisen ruusun - asperiinilla viikonvaihde, maanantaina lääkäri totesi. Seuraava oli jo sitkeäämpi ja luulen näin käyvän seuraavalla kerralla
- sitä pelkään. Tietty varovaisuus yleisissä tiloissa liikkuessa paljain jaloin ja mahdolliset haavaumat hoidettava varpaanväleissä, miksei muuallakin. - tutkiskelija
pölhö kirjoitti:
Mitäs jos yrittäisit samalla keinolla sitä kaappiin millä sen sinnekin toit? Vai toiko joku pahaa-aavistamaton kuriiri?
Oikeasti tiedän tuon sairauden olevan kivulias, inhottava ja kaikin puolin ikävä, vaikka itselläni ei sitä ole ollutkaan. En siis millään muotoa halua sitä ainakaan palkinnoksi kenellekään, enkä erittäinkään mustana.Lueskelin tuossa Puhelin 5/04 lehteä ja siinä artikkelia Tietoturvasta.
"Näppäimistön lukitseminen pitäisi olla yhtä automaattista kuin auton oven lukitseminen"
sanotaan tässä.
Teemmekö näin?
Lehti kirjoittaa sairaaloiden jopa ydinvoimalan tietojärjestäelmän kaatumisesta ja vain onnella selvityn pahemmitta vaurioioitta.
Miten me tavalliset tallaajat kun eivät maailmanlaajuiset operaattoritkaan ja suuret laitokset, jotka vastaavat terveydestämme ja turvallisuudestamme.
Meille on katastrofi kun joku "hajupoika" erehtyy kirjoittamaan mummoista kun tarkoittaa yleensä ikääntynyttä naisihmistä.
Kuka se sanoikaan, että nielemme norsuja, mutta lätkimme kärpäsiä. - pölhö
ennalta kirjoitti:
ehkäisisi?
Ja näinhän siinä aina käy, että kun yksi pölhö lähte niin jo toinen tulee.
- TUTKISKELIJA
tutkiskeli kirjoitti:
- mustaa vyöruusua ! ?Sadannen puheenvuoron käyttänyt ketjussa valitkoon parhaan valehtelijan. Laskutoimitus joko lopusta tai alusta lukien.
- sönkömpi
TUTKISKELIJA kirjoitti:
Sadannen puheenvuoron käyttänyt ketjussa valitkoon parhaan valehtelijan. Laskutoimitus joko lopusta tai alusta lukien.
niin kauhean moneen laskea.
tulee mieleen paremminkin se toden puhuminen ja hyvien tekojen tekeminen, lähimmäisen huomioiminen, jonka toivoisi olevan mielessämme joka päivä, mutta nyt suuren juhlan odotuksessa tuntuu pahalta keskittyä valheeseen.
Valhe ja kieroilu ovat liian jokapäiväisiä tuttaviamme ja valehteluun, tarkoituksella, en halua osallistua loukatakseni tai ylistääkseni ketään.
Valitaanko ajankohtaisempia aiheita ja jätetään valehtelu sikseen.
Hyvää joulun odotusta ja rauhallista mieltä kaikille, eikä tämä ole pilailua taholtani.- tutkiskelija
Mikä saa sinut kirjar puuttumaan keskusteluun, jos sinulla ei ole muuta asiaa kuin narista siitä mistä toiset keskustelevat. Miksi ihmeessä et jätä vastaamatta ja mene mieleisiisi keskusteluihin tai avaa ihan omaa hyvää keskustelua?
Taitaa taas olla juttu niin, että
- "Happamia", sanoi kettu pihlajanmarjoista ! tutkiskelija kirjoitti:
Mikä saa sinut kirjar puuttumaan keskusteluun, jos sinulla ei ole muuta asiaa kuin narista siitä mistä toiset keskustelevat. Miksi ihmeessä et jätä vastaamatta ja mene mieleisiisi keskusteluihin tai avaa ihan omaa hyvää keskustelua?
- "Happamia", sanoi kettu pihlajanmarjoista !myöskin näissä keskusteluissa... jos siis vastaat.
- tutkiskelija
tutkiskelija kirjoitti:
- "Happamia", sanoi kettu pihlajanmarjoista !Kirjarin puheenvuoroon kertoisin joulun ajan suurista vaheista:
- Joulupukki, aikuiset ihmiset kertovat vakavalla naamalla juttuja Korvatunturin joulupukista ja tontuista.
- Joulu on alkuaan pakanallinen saturnaalia-juhla
ja suomalaiset viettivät kekriä samaan tapaan.
Mässäilyjuhlahan se on nytkin - Jeesuksen syntymän kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Se vain haluttiin korvaamaan pakanallinen juhla. - tutkiskelija
kirjar kirjoitti:
myöskin näissä keskusteluissa... jos siis vastaat.
Minulla on syntynyt käsitys, että kirjar kuuluu niihin saivartelijoihin ja toran kylväjiin.
Esitin tuossa muutamia väitteitä kun ollaan "Valehtelijain klubissa".
Voinet vastata ihan ystävällisesti ja pyrkiä faktoin osoittamaan esittämäni väitteet valheiksi.
kun sen teet niin silloin on todettu minun sopivan hyvin omieni joukkoon eli klupbiin ! - avasit
Avasit edellisen keskustelun 20.11. "Roskapostia" - olisiko aika kirjoittaa jotain muutakin kuin roskapostia?
Avaahan iloksemme hyvä keskustelu. - vakavastakin asiasta.
avasit kirjoitti:
Avasit edellisen keskustelun 20.11. "Roskapostia" - olisiko aika kirjoittaa jotain muutakin kuin roskapostia?
Avaahan iloksemme hyvä keskustelu.Yhteiskuntamme säästöt ja hoiva
Kirjoittanut: kirjar 12.12.2004 klo 09.28
Oletteko lukeneen HS;n Sunnuntailiitteen etusivulta koskettavan tosi asian?
Jos ette, siihen juttuun kannattaa tutustua,sillä se kertoo hyvin koskettavasti kuinka 11 vuotta sänkyyn sidottu liki 80 vuotias nainen on kokenut kotihoidon kiemurat.
Siitä tarinasta jos ei tule kyynelet silmiin, ei sitten mistään.
Missä on lähimmäisenrakkaus? Missä me kaikki voisimme olla apuna ettei moisia kokemuksia olisi useammalla kotona asuvalla vammaisella?
Kuinka monelle meistä tuollainen kokemus on tulevaisuudessa mahdollista jos omat tukiverkot puuttuvat?
Siinä meille miettimistä näin joulun alla. - exR
vakavastakin asiasta. kirjoitti:
Yhteiskuntamme säästöt ja hoiva
Jos ette, siihen juttuun kannattaa tutustua,sillä se kertoo hyvin koskettavasti kuinka 11 vuotta sänkyyn sidottu liki 80 vuotias nainen on kokenut kotihoidon kiemurat.
Missä on lähimmäisenrakkaus? Missä me kaikki voisimme olla apuna ettei moisia kokemuksia olisi useammalla kotona asuvalla vammaisella?
Kuinka monelle meistä tuollainen kokemus on tulevaisuudessa mahdollista jos omat tukiverkot puuttuvat?
Siinä meille miettimistä näin joulun alla.Ruokakaupassa asioidessani huomasin erään vanhuksen istuvan kasvot valkoisina penkillä kassan lähettyvillä. Uskaltauduin kysymään, voisinko auttaa, kun kärryssä oli painavan näköistä tavaraa, monia mehulitroja jne. Nainen pyysi soittamaan ambulanssin, otti sydämestä. Asia hoidettiin kassan toimesta, pakkailin tavaroita kasseihin ja kysyin, onko kotona joku jolle pitäisi ilmoittaa. Ei siellä ole ketään, sanoi, sen vuoksi en nyt jouluksi oikein uskalla kotiin jäädäkään. Jäin siinä miettimään näitä ihmisiä, heitä on kaikkialla, mutta löydetäänkö yhteiskunnan toimesta kaikille paikka jos omaisia ei ole, tai heihin ei haluta pitää vanhuksenkaan taholta yhteyttä.
- tutkiskelija
vakavastakin asiasta. kirjoitti:
Yhteiskuntamme säästöt ja hoiva
Siinä meille miettimistä näin joulun alla.Tuo kirjoitus ei osoita ainakaan kirjarin luonteesta mitään uusia "jaloja" puolia - päinvastoin. Asiat eivät miettimällä parane; "Tarttis tehdä jotakin...!"
Kautta aikain juuri tällaisia juttuja kirjoittavat tuntuvat vain nautiskelevan näillä.
"Herra, minä kiitän etten ole...."
Näinhän tuo Suuri Opettaja kertoi aikoinaan;
- Niin vaelsi eräs mies Jerusalemista alas Jerikoon...." tutkiskelija kirjoitti:
Tuo kirjoitus ei osoita ainakaan kirjarin luonteesta mitään uusia "jaloja" puolia - päinvastoin. Asiat eivät miettimällä parane; "Tarttis tehdä jotakin...!"
Kautta aikain juuri tällaisia juttuja kirjoittavat tuntuvat vain nautiskelevan näillä.
"Herra, minä kiitän etten ole...."
Näinhän tuo Suuri Opettaja kertoi aikoinaan;
- Niin vaelsi eräs mies Jerusalemista alas Jerikoon...."Onko sinulla kaikki niin hyvin omassa elämässäsi, ettei yhtään ajatusta liikene niille huonompi osaisille joilta puuttuu elämän tärkein asia, eli omaiset ja ystävät jotka hädän tullen rientävät avuksi.
Minä mietin asiaa ja jopa teenkin jotain ettei kailla olisi yhtä huonosti.
Ehditkö sinä tekemään muuta kuin hakemaan vain vikoja toisista?
Jotain osoittavta sinun henkisestä maailmasta myöskin sinun omat vuoropuhelusi ja vastauksesi toisille keskustelijoille.
Seisomme samalla viivalla, itse ei kukaan voi itsellensä arvosanaa antaa, sen antaa joku toinen.
Tämä vuoropuhelu osaltani päättyy siihen. että edelleenkin mietin miksei tehdä jo jotain.- tutkiskelija
kirjar kirjoitti:
Onko sinulla kaikki niin hyvin omassa elämässäsi, ettei yhtään ajatusta liikene niille huonompi osaisille joilta puuttuu elämän tärkein asia, eli omaiset ja ystävät jotka hädän tullen rientävät avuksi.
Jotain osoittavta sinun henkisestä maailmasta myöskin sinun omat vuoropuhelusi ja vastauksesi toisille keskustelijoille.
Seisomme samalla viivalla, itse ei kukaan voi itsellensä arvosanaa antaa, sen antaa joku toinen.
Tämä vuoropuhelu osaltani päättyy siihen. että edelleenkin mietin miksei tehdä jo jotain.Luin juuri sinun "keskustelupuheenvuorojasi useita kymmeniä pyrkien löytämään sieltä jotain.
Totean vain, että ajat sitten olen huomannut sinun kanssasi täysin mahdottomaksi keskustella mistään - valitettavasti. Sinä olet omissa ennakkoasenteissasi niin jäykkä ettet osaa ajatella elämää olevan oman "kinttupolkusi" ulkopuolellakin.
Ole iloinen niistä ystävistäsi, joiden kanssa sinulla on yhteisymmärrys.
Toivotan sinulle kaikkea hyvää ! - tutkiskelija
kirjar kirjoitti:
Onko sinulla kaikki niin hyvin omassa elämässäsi, ettei yhtään ajatusta liikene niille huonompi osaisille joilta puuttuu elämän tärkein asia, eli omaiset ja ystävät jotka hädän tullen rientävät avuksi.
Tämä vuoropuhelu osaltani päättyy siihen. että edelleenkin mietin miksei tehdä jo jotain.Edelliseen KaidePuun avaamaan keskusteluun tulit yhdellä puheenvuorolla kuin maailmassa olisi vain yksi pahuus. Kokeilehan vaihtaa joskus "levyä" niin kenties myös käsitykseni sinusta muuttuu. Olet itse valinnut tiesi. Siitä olen lausunut oman mielipiteeni - en ole tullut milloinkaan sinun tai muiden "hyviin" keskusteluihin mukaan häiritsevästi- vai olenko ?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000005659025 - tutkiskelija
kirjar kirjoitti:
Tämä vuoropuhelu osaltani päättyy siihen. että edelleenkin mietin miksei tehdä jo jotain.Kirjoitat ensimmäisessä puheenvuorossasi tähän näin:
"
Valhe ja kieroilu ovat liian jokapäiväisiä tuttaviamme ja valehteluun, tarkoituksella, en halua osallistua loukatakseni tai ylistääkseni ketään.
Hyvää joulun odotusta ja rauhallista mieltä kaikille, eikä tämä ole pilailua taholtani."
Miksi sitten jatkoit?
Kun ihminen haluaa hyvää niin ei riitä, että osoittelee toisten pahuutta vaan on itse pyrittävä käyttämään oma aikansa. lahjansa ja kykynsä tekemällä parempaa ja hyvää.
Tällä palstalla jokainsella on mahdollisuus itse valita mihin keskusteluun osallistu jopa avata itse uusi keskustelu asiasta, jonka kokee mieleisekseen.
Sinä vain et ole näin menetellyt, miksiköhän ? - valehtelu?
tutkiskelija kirjoitti:
Kirjoitat ensimmäisessä puheenvuorossasi tähän näin:
"
Hyvää joulun odotusta ja rauhallista mieltä kaikille, eikä tämä ole pilailua taholtani."
Miksi sitten jatkoit?
Kun ihminen haluaa hyvää niin ei riitä, että osoittelee toisten pahuutta vaan on itse pyrittävä käyttämään oma aikansa. lahjansa ja kykynsä tekemällä parempaa ja hyvää.
Tällä palstalla jokainsella on mahdollisuus itse valita mihin keskusteluun osallistu jopa avata itse uusi keskustelu asiasta, jonka kokee mieleisekseen.
Sinä vain et ole näin menetellyt, miksiköhän ?Sitäkö se kirjari taas teki, valehtelu loppui kuin kanan lento, sinähän tuot tosiasioita kehiin.
Valehtele nyt hyvä mies kaikki valeet samaan syssyyn, näytä mikä mies on eteläpohjalainen herrasmies, syyttää suotta, eihän ole pahaa sanaa tullut kirjarin suusta, arvostelua aiheesta. - tutkiskelija
valehtelu? kirjoitti:
Sitäkö se kirjari taas teki, valehtelu loppui kuin kanan lento, sinähän tuot tosiasioita kehiin.
Valehtele nyt hyvä mies kaikki valeet samaan syssyyn, näytä mikä mies on eteläpohjalainen herrasmies, syyttää suotta, eihän ole pahaa sanaa tullut kirjarin suusta, arvostelua aiheesta.Kirjarin puolesta puhuessasi laskit oikein emävaleen ja sitten tutkiskelijaa mollatessasi luikautit toisen ja kolmannen.
- Papukaijamerkki ja Valehtelijain klubin
"vierailijajäsenyys" päivän ja yön koeajalla ! - tutkiskelija
tutkiskelija kirjoitti:
Edelliseen KaidePuun avaamaan keskusteluun tulit yhdellä puheenvuorolla kuin maailmassa olisi vain yksi pahuus. Kokeilehan vaihtaa joskus "levyä" niin kenties myös käsitykseni sinusta muuttuu. Olet itse valinnut tiesi. Siitä olen lausunut oman mielipiteeni - en ole tullut milloinkaan sinun tai muiden "hyviin" keskusteluihin mukaan häiritsevästi- vai olenko ?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000005659025Kävin keskustelupalstaa läpi pari kuukautta ko. nikin kohdalta. Kummallisena pidän ettei ole ollut milloinkaan positiivista sanottava avaajan keskusteluissa. Tiedän muutamia nikkejä joilla on ollut vain ilkeitä lausumia ja vain saman asian tyhjää toistoa.
Tuo hoitoasia näkyy kirjarille olevan tärkeä. KaidePuu avasi pari kuukautta sitten erään keskustelun asiasta ja lukuisia muita on syksyn aikana ollut ja mielestäni kaikki positiivisessa sävyssä .
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000005037301 - tutkiskelija
kirjar kirjoitti:
myöskin näissä keskusteluissa... jos siis vastaat.
Etsivä löytää, sanotaan.
Sinun kirjoituksistasi en löytänyt ainoatakaan
viestiä tämän keskustelun avaajanikistä, jossa olisi ollut peräänkuuluttamaasi "ystävällisyyttä" edes aistittavissa. Kahlasin kirjoituksiasi hyvin pitkään - turhaan ! - fiiuliN
tutkiskelija kirjoitti:
Kävin keskustelupalstaa läpi pari kuukautta ko. nikin kohdalta. Kummallisena pidän ettei ole ollut milloinkaan positiivista sanottava avaajan keskusteluissa. Tiedän muutamia nikkejä joilla on ollut vain ilkeitä lausumia ja vain saman asian tyhjää toistoa.
Tuo hoitoasia näkyy kirjarille olevan tärkeä. KaidePuu avasi pari kuukautta sitten erään keskustelun asiasta ja lukuisia muita on syksyn aikana ollut ja mielestäni kaikki positiivisessa sävyssä .
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000005037301Avauksesi ovat todella sieltä positiivisesta päästä.
Oletko itse kuitenkin pannut merkille sen , minkä me monet muut,
nimittäin vastauksesi keskustelujen jatkajille.
Ovatko nekin mielestäsi positiivisia, kysyn vain????? - tutkiskelija
fiiuliN kirjoitti:
Avauksesi ovat todella sieltä positiivisesta päästä.
Ovatko nekin mielestäsi positiivisia, kysyn vain?????Muistanet minun joskus vastanneeni sinulle:
- Sinäkin Brutus !
Olisin jo vihdoin toivonut saavani kirjoittaa sinusta positiivisesit, mutta olet aivan sama - valitettavasti. - tutkiskelija
fiiuliN kirjoitti:
Avauksesi ovat todella sieltä positiivisesta päästä.
Ovatko nekin mielestäsi positiivisia, kysyn vain?????Jatkan tähän tekeväni esityksen, että sinut otettaisiin valehtelijain kluin kunniajäseneksi.
Oman ymmärrykseni mukaan täytät erinomaisesti korkeimmatkin jäsenvaatimukset.
Minusta sinun paras oli aikoinaan hajupoika-meiliväärennys, jonka toit palstoille ja hetken hieroin jopa itsekin silmiäni.... - hopealusikat
Kun joku puhuu rehellisyydestään
saattaa olla aika laskea omat hopealusikkansa.
Ovatko varmasti tallessa. - haluu tietää
hopealusikat kirjoitti:
Kun joku puhuu rehellisyydestään
saattaa olla aika laskea omat hopealusikkansa.
Ovatko varmasti tallessa.et sie hyvä mies ees omista hopeelusikoita,
sie omistat vain luonnonkauniin vääristelytaion
joka johtaa sinut yksinäisyyden syövereihin mistä ei ole ulos pääsyä.Piät ihteäsi jonkilaisena jumalolentona,vaan et tiiä mitä rehellisyys on,sit sie soimaat valehtelijoiks toisii jotka sinusta toen sannoo,vaan sie et tiiä totuuesta mittään,sillä siun luonnolle käypi toisten rehelliset vastaukset sinulle ja pyyät aina tuomaan essiin mitä sie olet valehellut,miksi sie et tunne ite loukkaavaa sävyäsi mitä sie kirjotat toisist ihmisistä,
se sinulta kaikki on valetta kun kerrot julkisesti miten toiset valehtelevat,et mittään pysty ite toisista näyttää yhtään asiaa missä joku oisi valehellut sinulle.Esitäpä ite kerrankin missä on valeheltu.Mie esitin sinulle yhen tässä missä sinä olet valehellut,siis siinä kun ei kukaan täällä kirjoittajista ole sinulle valehellut.En tiiä pittääkö vääntää rautalangasta vai ymmärrätkö sie vähemmällä. - tutkiskelija
kirjar kirjoitti:
Tämä vuoropuhelu osaltani päättyy siihen. että edelleenkin mietin miksei tehdä jo jotain.Olet yksi pirullisimmista kirjoittajista.
- Millä tavalla ketään helpottaa lukea sensaatiojuttuja?
- Miksi et mane vaikkapa chattiin seksiosastoille
- Kaupungilla bingosaliin möykkäämään jotta antaisivt nekin rahat köyhille
- Kaljakuppilat ovat täynnä miehiä ja tiedän eräänkin rouvan odottaneen kohta puoli vuotta putkimiestä tai muuta apua.
- pauhaa hieman tupahan vaarallisuudesta,
- seuratilaisuuten voisin mennä sanomaan, että Suuri Opettaja sanoi parasta jumalanpalvelusta olevan käydä katsomassa leskiä ja orpoja.
Huomaa kirjar Hän sanoo nimenomaan käydä katsomassa, ei miettiä ja taivastella heidän surkuttaan.
Puhuessasi vammaisista muista tutkiskelijan olevan erään vaikeavammaisen ja luulen tietäväni asian kun olen jopa satojen vammaisten kanssa päivittäin sekä satojen vammaisia hoitavien henkilöitten kanssa. Vanhusten hoito-ongelmista olen myöss useita keskustelúja aloittanut asiallisesti - kirjarin tapaisia ne eivät ole milloinkaan kiinnostaneet.
En kuitenkaan koe asiakseni alkaa täällä valittaa omaa kohtaloani. Kirjarin tapaisia suunpieksäjiä tässä maassa on aivvvvan liikaa - kortta ristiin ei milloinkaa itse asian hoitamiseksi laita. - tutkiskelija
tutkiskelija kirjoitti:
Minulla on syntynyt käsitys, että kirjar kuuluu niihin saivartelijoihin ja toran kylväjiin.
Esitin tuossa muutamia väitteitä kun ollaan "Valehtelijain klubissa".
Voinet vastata ihan ystävällisesti ja pyrkiä faktoin osoittamaan esittämäni väitteet valheiksi.
kun sen teet niin silloin on todettu minun sopivan hyvin omieni joukkoon eli klupbiin !Otanpajhan linkin kuin vertailun vuoksi. Näin kirjoiteltiin vanhustenviikolla usealla palstalla.
Kuka kirjoitti ja mitä sanoi:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000323&posting=22000000004868244
Olen iloinen, että otettiin kantaa.
Tämä on kuin tuo Senoran vastaanottokomitea - kun hän on paikalla ollut niin harvassapa olivat ystävät 80palstalla. Komitea on valmiina ottamaan vastaan, 80 palstalla aikoinaan pari vastausta oli suurin määrä aina ei ensimmäistäkään. Seitsenkymppisten palstoilla hän unohtui kun piti hajupojan kanssa kinastella vaikkei haju piitannutkaan asiasta.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000323&posting=22000000004868244 - tutkiskelija
haluu tietää kirjoitti:
et sie hyvä mies ees omista hopeelusikoita,
joka johtaa sinut yksinäisyyden syövereihin mistä ei ole ulos pääsyä.Piät ihteäsi jonkilaisena jumalolentona,vaan et tiiä mitä rehellisyys on,sit sie soimaat valehtelijoiks toisii jotka sinusta toen sannoo,vaan sie et tiiä totuuesta mittään,sillä siun luonnolle käypi toisten rehelliset vastaukset sinulle ja pyyät aina tuomaan essiin mitä sie olet valehellut,miksi sie et tunne ite loukkaavaa sävyäsi mitä sie kirjotat toisist ihmisistä,
se sinulta kaikki on valetta kun kerrot julkisesti miten toiset valehtelevat,et mittään pysty ite toisista näyttää yhtään asiaa missä joku oisi valehellut sinulle.Esitäpä ite kerrankin missä on valeheltu.Mie esitin sinulle yhen tässä missä sinä olet valehellut,siis siinä kun ei kukaan täällä kirjoittajista ole sinulle valehellut.En tiiä pittääkö vääntää rautalangasta vai ymmärrätkö sie vähemmällä.Jos joku haluaa korjausta johonkin puheenvuoroon niin tehköön siinä keskustelussa sen pueenvuoron yhteydessä, johon haluaa korjausta ja laittaa sen tiedon, jnka haluaa korjata ja mikä on hänen oma kantansa asiaan.
En tässä ketjussa tietääkseni ole kertonut mitään mikä ei kestäisi päivänvaloa. Tuossa meiliväärennöksessä saattaa kirjoittajalla olla sormensa mukana. Siis Hilima(ka)lla näin oli joku aikanaan tietävinään.
Minä varoisin niitä sinulle esittelemästä kuitenkin varmuuden vuoksi kun olet tutkinut laatikkoni, ethän muuten olisi noin varma asiastasi.
Yhtään kertomaani asiaa ei ole milloinkaan kukaan perustellen pyytänyt oikaisemaan lukuisista pyynnöistä huolimatta.
Valehtelijaksi nimitellään esittämättä ainoatakaan asiaa, jossa mahdollisesti olisin puhunut vastoin parempaa tietoa. tutkiskelija kirjoitti:
Olet yksi pirullisimmista kirjoittajista.
- Millä tavalla ketään helpottaa lukea sensaatiojuttuja?
- Miksi et mane vaikkapa chattiin seksiosastoille
- Kaupungilla bingosaliin möykkäämään jotta antaisivt nekin rahat köyhille
- Kaljakuppilat ovat täynnä miehiä ja tiedän eräänkin rouvan odottaneen kohta puoli vuotta putkimiestä tai muuta apua.
- pauhaa hieman tupahan vaarallisuudesta,
- seuratilaisuuten voisin mennä sanomaan, että Suuri Opettaja sanoi parasta jumalanpalvelusta olevan käydä katsomassa leskiä ja orpoja.
Huomaa kirjar Hän sanoo nimenomaan käydä katsomassa, ei miettiä ja taivastella heidän surkuttaan.
Puhuessasi vammaisista muista tutkiskelijan olevan erään vaikeavammaisen ja luulen tietäväni asian kun olen jopa satojen vammaisten kanssa päivittäin sekä satojen vammaisia hoitavien henkilöitten kanssa. Vanhusten hoito-ongelmista olen myöss useita keskustelúja aloittanut asiallisesti - kirjarin tapaisia ne eivät ole milloinkaan kiinnostaneet.
En kuitenkaan koe asiakseni alkaa täällä valittaa omaa kohtaloani. Kirjarin tapaisia suunpieksäjiä tässä maassa on aivvvvan liikaa - kortta ristiin ei milloinkaa itse asian hoitamiseksi laita.pahasti.
Kirjar ja monet muut muutkin,minä mukana,olemme todistelleet sanojasi ,siis "nimittelyjäsi" sinä jatkuvasti haluat todisteita rikkomuksistasi.
Minä luulen ,että palstoja lukeneet ovat varsin hyvin huomanneet "nimittelysi" ,joten mitä muuta "näyttöä " tarvitaan.
Minä ainakaan en sinun tietojasi ole milloinkaan moittinut,enkä asiapuoleen puuttunut,se ,että jatkuvasti "nimittelet" toisia kirjoittajia on saanut ärsyyntymään.
Tarkoituksesi onkin saada kirjoittajat ärtymään ja saada heidät vastailemaan,näin ketjusi pysyvät luettuina ja sinä räpsyttelet ja tipluja yrität saada aikaan.
Minäpä suon sen ihan hyvillä mielin ja vaikka valehlijan klupissa ollaan,se on totta.
Tuosta Kirjarin kimppuun käynnistä sanon ,että hänen tekstinsä puhuvat puolestaan,sanoppa sinä mitä haluat.
Nyt sitten seuraa ,miten minä olen,,,,,,,,,,kerro sinä.- tutkiskelija
SkillaN kirjoitti:
pahasti.
Kirjar ja monet muut muutkin,minä mukana,olemme todistelleet sanojasi ,siis "nimittelyjäsi" sinä jatkuvasti haluat todisteita rikkomuksistasi.
Minä luulen ,että palstoja lukeneet ovat varsin hyvin huomanneet "nimittelysi" ,joten mitä muuta "näyttöä " tarvitaan.
Minä ainakaan en sinun tietojasi ole milloinkaan moittinut,enkä asiapuoleen puuttunut,se ,että jatkuvasti "nimittelet" toisia kirjoittajia on saanut ärsyyntymään.
Tarkoituksesi onkin saada kirjoittajat ärtymään ja saada heidät vastailemaan,näin ketjusi pysyvät luettuina ja sinä räpsyttelet ja tipluja yrität saada aikaan.
Minäpä suon sen ihan hyvillä mielin ja vaikka valehlijan klupissa ollaan,se on totta.
Tuosta Kirjarin kimppuun käynnistä sanon ,että hänen tekstinsä puhuvat puolestaan,sanoppa sinä mitä haluat.
Nyt sitten seuraa ,miten minä olen,,,,,,,,,,kerro sinä.Tekstisi oli samaa parjaamista, jota olette tuhansissa puheenvuoroissanne harrastaneet.
Tämä ei edes olisi vastaamisen arvoinen puheenvuoro. Saatte puolestanne olla pill(kk)uinenne nussimassa missä tahdotte niin asiatonta touhuilunne on.
Miksi ette höpise siellä juttutuvassanne aivan rauhassa - en ole tullut teitäö sinne enkä muihinkaan keskusteluihinne milloinkaan häiritsemään ellette provosoi tulemaan !
Tämän olen lukemattomia kertoja sanonut. - åbolainen
tutkiskelija kirjoitti:
Tekstisi oli samaa parjaamista, jota olette tuhansissa puheenvuoroissanne harrastaneet.
Tämä ei edes olisi vastaamisen arvoinen puheenvuoro. Saatte puolestanne olla pill(kk)uinenne nussimassa missä tahdotte niin asiatonta touhuilunne on.
Miksi ette höpise siellä juttutuvassanne aivan rauhassa - en ole tullut teitäö sinne enkä muihinkaan keskusteluihinne milloinkaan häiritsemään ellette provosoi tulemaan !
Tämän olen lukemattomia kertoja sanonut.Teillähän on siellä mummoilla nuorukainen jota kuolaatte. Älkää hylätkö häntä yhden Hajupojan takia. Ei vanha paappa jaksa ymmärtää enää sekoiluanne - hän saattaisi leikkiä kanssanne vähän aikaa.
åbolainen kirjoitti:
Teillähän on siellä mummoilla nuorukainen jota kuolaatte. Älkää hylätkö häntä yhden Hajupojan takia. Ei vanha paappa jaksa ymmärtää enää sekoiluanne - hän saattaisi leikkiä kanssanne vähän aikaa.
että mustiskin muun lisäksi,,hyvä,hyvä,,,))));D
Kyllä me paappojakin rakastetaan,,,,,,- tutkiskelija
SkillaN kirjoitti:
että mustiskin muun lisäksi,,hyvä,hyvä,,,))));D
Kyllä me paappojakin rakastetaan,,,,,,Kaksinaamaisuudesta en pidä.
Kirjariin viittasit. Hän tuli ensi töikseen arvostelemaan palstaa valehtelemisesta.
Kun vilkaisin keskusteluja pitkään niin hänellä kuten eräillä muillakin oli vain yksi nikki hampaissaan - valitettavasti.
Mitä arvelet esim. kirjeestä joulupukille - totta, valhetta vai mitä?
Minkä ikäinen kirjar on?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000005745130 tutkiskelija kirjoitti:
Kaksinaamaisuudesta en pidä.
Kirjariin viittasit. Hän tuli ensi töikseen arvostelemaan palstaa valehtelemisesta.
Kun vilkaisin keskusteluja pitkään niin hänellä kuten eräillä muillakin oli vain yksi nikki hampaissaan - valitettavasti.
Minkä ikäinen kirjar on?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000005745130naisen ikää ei kysytä,ei ainakaan herrasmiehet.
Tarkoitit varmaan yksi mies,useiden nikkien takaa,,,vai,,,,mutta tämä yksi mies,nikkiensä takana ,aina,valitettavasti ,,,teki mitä ???
Jouluna puhutaan aina TOTTA.
Uskallatkos sinä muuta,käsi sydämmelle,,vastaa.- mummoton
haluu tietää kirjoitti:
et sie hyvä mies ees omista hopeelusikoita,
se sinulta kaikki on valetta kun kerrot julkisesti miten toiset valehtelevat,et mittään pysty ite toisista näyttää yhtään asiaa missä joku oisi valehellut sinulle.Esitäpä ite kerrankin missä on valeheltu.Mie esitin sinulle yhen tässä missä sinä olet valehellut,siis siinä kun ei kukaan täällä kirjoittajista ole sinulle valehellut.En tiiä pittääkö vääntää rautalangasta vai ymmärrätkö sie vähemmällä.Miksi ihmeessä jankkaatte samaa asiaa kun ei ole edes kysymys kenenkään hopealusikkain määrästä vaan siitä mistä itsekin yrität sanoa eli itsensä lumivalkeana esättämisestä ystäviesi kanssa. Tuo vakuuttelu juuri kertoo epärehellisyydestä.
Eikö teidän pitäisi löytää joku vale syyttämisenne tueksi.
Pilaat loputkin vääräleukojen savolaisten maineenrippeistä.
Siinähän sitä on kestämistä kun täällä on muitakin kuin paskantärkeitä savolaisakkoja. - Vastaus
tutkiskelija kirjoitti:
Minkä ikäinen kirjar on?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000005745130viestittää, hukkasitko omat sanat kun kopioit toisen tekstiä. Sinulla ei tuo huumorin kukka kuki, ei sitte millään. Olet aika tosikko!!!
Joka ikkaa täällä joulupukkia on ainakin joskus rakastanut. (Piiskojako se sinulle toi?)
Sinulla Arvoisa "tietäjä" taitaakin olla naisen puute. Kun ei saa niin siitä ärsyyntyy.
Muutahan tapasi niin ehkä se pukki tuo sinulle huumorintajun ja naisen. - naisia
Vastaus kirjoitti:
viestittää, hukkasitko omat sanat kun kopioit toisen tekstiä. Sinulla ei tuo huumorin kukka kuki, ei sitte millään. Olet aika tosikko!!!
Joka ikkaa täällä joulupukkia on ainakin joskus rakastanut. (Piiskojako se sinulle toi?)
Sinulla Arvoisa "tietäjä" taitaakin olla naisen puute. Kun ei saa niin siitä ärsyyntyy.
Muutahan tapasi niin ehkä se pukki tuo sinulle huumorintajun ja naisen.Ei todellakaan sitä puutetta ole.
Joskus mielessä sanoa...
Laskin kahteenkymmeneen ja...
Puren kieleeni ! - tutkiskelija
tutkiskelija kirjoitti:
Minkä ikäinen kirjar on?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000005745130Näin toivon teidänkin tekevän kun löydätte puheenvuoron, johon haluatte viitata niin linkitettynä se ei siirry mihinkään vaan pääsee nopeasti lukemaan sitä, johon viitataan eikä tarvitse kopioida. Lisäksi se on siinä keskusteluympäristössä, jossa se on kerrottu.
Teidän vihjailevasta kirjoittelusta en minä eikä pian aina "pirukaan" ota selvää ! tutkiskelija kirjoitti:
Näin toivon teidänkin tekevän kun löydätte puheenvuoron, johon haluatte viitata niin linkitettynä se ei siirry mihinkään vaan pääsee nopeasti lukemaan sitä, johon viitataan eikä tarvitse kopioida. Lisäksi se on siinä keskusteluympäristössä, jossa se on kerrottu.
Teidän vihjailevasta kirjoittelusta en minä eikä pian aina "pirukaan" ota selvää !tai linkin kirjeeseesi?
Lopeetaisit jo tuon turhanpäiväisen viittaamisen johonkin ketjuun ja viesteihini.
Sinunkin juttujasi voisi linkittää pilvi pimein jos haluaisi.
Pitääkö aloittaa?naisia kirjoitti:
Ei todellakaan sitä puutetta ole.
Joskus mielessä sanoa...
Laskin kahteenkymmeneen ja...
Puren kieleeni !Hurraa! Tuo kysyjä osuikin oikeaan.
Tässähän piti valehdella, vai ymmärsinkö oikein tuon aloituksen ?
Tulispa pian aamu että ketju saisi tilpun?
Parhaan ideathan syntyvät yöllä.tutkiskelija kirjoitti:
Näin toivon teidänkin tekevän kun löydätte puheenvuoron, johon haluatte viitata niin linkitettynä se ei siirry mihinkään vaan pääsee nopeasti lukemaan sitä, johon viitataan eikä tarvitse kopioida. Lisäksi se on siinä keskusteluympäristössä, jossa se on kerrottu.
Teidän vihjailevasta kirjoittelusta en minä eikä pian aina "pirukaan" ota selvää !tutkiskelijalta,sormi suuhun.
Pitäisikö suoremmin kertoa.
Turha vaiva ,ei ole suoraankaan sanotut menneet perille ,joten vähän leikkiä mukaan,ethän tosikko ole.- luulottelija
kirjar kirjoitti:
tai linkin kirjeeseesi?
Lopeetaisit jo tuon turhanpäiväisen viittaamisen johonkin ketjuun ja viesteihini.
Sinunkin juttujasi voisi linkittää pilvi pimein jos haluaisi.
Pitääkö aloittaa?Parempi pala tietoa kuin liuta luuloa.
Täällähän heität herjaa vihjaillen. Kaiden valheista on puhuttu iät ajat, mutta ainoatakaan ei ole kaivettu esiin. Valehtelijain klubilla kun ollaan.
Hänen ohjeensa oli, että väärään tietoon reagoidaan heti. Turha menneen talven lumia on kaivella.
Eteenpäin elävän mieli. - fiiuliN
tutkiskelija kirjoitti:
Jatkan tähän tekeväni esityksen, että sinut otettaisiin valehtelijain kluin kunniajäseneksi.
Oman ymmärrykseni mukaan täytät erinomaisesti korkeimmatkin jäsenvaatimukset.
Minusta sinun paras oli aikoinaan hajupoika-meiliväärennys, jonka toit palstoille ja hetken hieroin jopa itsekin silmiäni....Valehtelijoiden klupin kunniajäsenyys kuuluu ehdottomasti hajupojalle.
Oletko niin paljon seonnut että haluat uudelleen lähettämäsi haukuntameilisi tänne palstalle
uudempienkin keskustelijoitten luettavaksi.
Ja miksi ihmeessä et noudata omaa neuvoasi vastata siinä ketjussa missä asia on esitetty?
Mainittuun meiliinhän et palstalla vastannut silloin kun se olisi ollut mahdollista. - Pukkilan Jaska
SkillaN kirjoitti:
tutkiskelijalta,sormi suuhun.
Pitäisikö suoremmin kertoa.
Turha vaiva ,ei ole suoraankaan sanotut menneet perille ,joten vähän leikkiä mukaan,ethän tosikko ole.Härmässä oli kolmas samanmoinen, Pukkilan Jaska.
Jos olet savolais-akka niin saa hävetä sun puolestas.
Kirjoittlet kirjarin kanssa puuta heinää palstatolkulla, mutta kun pitääs sanoa jotain asiaa niin menee jauhot suuhun.
Puhukaa asiaa vaikkei tulisi kuin sana päivässä! - kolmas nainen
fiiuliN kirjoitti:
Valehtelijoiden klupin kunniajäsenyys kuuluu ehdottomasti hajupojalle.
Oletko niin paljon seonnut että haluat uudelleen lähettämäsi haukuntameilisi tänne palstalle
uudempienkin keskustelijoitten luettavaksi.
Ja miksi ihmeessä et noudata omaa neuvoasi vastata siinä ketjussa missä asia on esitetty?
Mainittuun meiliinhän et palstalla vastannut silloin kun se olisi ollut mahdollista.Olet kolmas nainen, joka horisee aivan kummallisia ja päättömiä.
Sulla on satamäärin vastaamattomia kysymyksiä. Et kykene edes itse ymmärtämään saati vastaamaan omiin kysymyksiisi.
Et niin ainoaankaan !
Et niin milloinkaan ! Pukkilan Jaska kirjoitti:
Härmässä oli kolmas samanmoinen, Pukkilan Jaska.
Jos olet savolais-akka niin saa hävetä sun puolestas.
Kirjoittlet kirjarin kanssa puuta heinää palstatolkulla, mutta kun pitääs sanoa jotain asiaa niin menee jauhot suuhun.
Puhukaa asiaa vaikkei tulisi kuin sana päivässä!äläkä yhtään häpee,kyllä tässä jotenkin selvitään,mutta nyt joudutan tuon tiplun tuloa niin kovasti,että pitäskö pitää tauko.
Puuta heinää tosiaan,minä ainakin, sinä vastailet järkevästi.
Vastaat tähänkin.Minä lopetan.- sivusta seurajana
kolmas nainen kirjoitti:
Olet kolmas nainen, joka horisee aivan kummallisia ja päättömiä.
Sulla on satamäärin vastaamattomia kysymyksiä. Et kykene edes itse ymmärtämään saati vastaamaan omiin kysymyksiisi.
Et niin ainoaankaan !
Et niin milloinkaan !Sananvapaus
Kirjoittanut: Hajupoika 13.7.2004 klo 16.53
Sananvapaus kuuluu myös mahdollisesti hoitolaitoksessa tai vankilassa olevillekin, joskin niissä sitä saatetaan rajoittaa.
Ainakaan minä en laita keskustelijoita mihinkään järjestykseen olinpaikan, rodun, maailmankatsomuksen, sukupuolen, iän tai muun senkaltaisen perusteella.
Sananvapauteen kuuluu tietysti aina vastuu sanomisistaan.
Typerys olet
Kirjoittanut: Hajupoika 13.7.2004 klo 15.11
Olet melkoinen typerys.
Tälläkin palstalla on etusivulla neljättäkymmentä keskustlua ja uusia voi avata. Minä en pääse häiriköistä, koska he seuraavat kuin hai laivaa.
Tämäkin vuonna peräti neljällä ikäpalstalla ovat avaamani tai mukanaoloni keskusteluissa osoittaneet ne kaikkein vilkkaimmiksi keskustelluimmiksi ja "luetuimmiksi."
Sitähän minäkin ihmettelen, että te "päättömät kanat" yhtä päättömän "kiekujan" kanssa ette kykene edes keskenänne minkäänlaiseen keskusteluun - ette siin minkäänlaiseen
hyvästä ei teillä ole ollut koskaan hajuakaan! SkillaN kirjoitti:
äläkä yhtään häpee,kyllä tässä jotenkin selvitään,mutta nyt joudutan tuon tiplun tuloa niin kovasti,että pitäskö pitää tauko.
Vastaat tähänkin.Minä lopetan.Saatais jouluksi aihe vaihtumaan kun tuo metsämies saisi saaliin ammuttua ajoissa.
Emo jänikset vain juoksee karkuun niin lujaa ettei ehdi joka väliin asettansa lataamaan.
Nyt näkyy olevan jo mukana muitakin...
Puhutaan palturia kun ei osata keskustella asiaa.
Lisänä se on rikkakin rokassa.
Kyllä me sitten ihaillaan tuota...kynttilän kantajaa joulukortissa.- fiiuliN
sivusta seurajana kirjoitti:
Sananvapaus
Sananvapaus kuuluu myös mahdollisesti hoitolaitoksessa tai vankilassa olevillekin, joskin niissä sitä saatetaan rajoittaa.
Ainakaan minä en laita keskustelijoita mihinkään järjestykseen olinpaikan, rodun, maailmankatsomuksen, sukupuolen, iän tai muun senkaltaisen perusteella.
Typerys olet
Olet melkoinen typerys.
Tälläkin palstalla on etusivulla neljättäkymmentä keskustlua ja uusia voi avata. Minä en pääse häiriköistä, koska he seuraavat kuin hai laivaa.
Tämäkin vuonna peräti neljällä ikäpalstalla ovat avaamani tai mukanaoloni keskusteluissa osoittaneet ne kaikkein vilkkaimmiksi keskustelluimmiksi ja "luetuimmiksi."
Sitähän minäkin ihmettelen, että te "päättömät kanat" yhtä päättömän "kiekujan" kanssa ette kykene edes keskenänne minkäänlaiseen keskusteluun - ette siin minkäänlaiseen
hyvästä ei teillä ole ollut koskaan hajuakaan!Tiedätkös poikaseni, kun sinua on niin mukava kiusoitella.
Siksihän me mummelit ympärilläsi pyörimme.
Olet yliveto kiukustuessasi. - fiiuliN
kirjar kirjoitti:
Saatais jouluksi aihe vaihtumaan kun tuo metsämies saisi saaliin ammuttua ajoissa.
Emo jänikset vain juoksee karkuun niin lujaa ettei ehdi joka väliin asettansa lataamaan.
Nyt näkyy olevan jo mukana muitakin...
Puhutaan palturia kun ei osata keskustella asiaa.
Lisänä se on rikkakin rokassa.
Kyllä me sitten ihaillaan tuota...kynttilän kantajaa joulukortissa.Eihän toki vielä voi lopettaa. Täytyyhän anojan tähän ketjuun punaisen tilpun saada.
On jotakin jouluna ihailtavaa. - tutkiskelija
sivusta seurajana kirjoitti:
Sananvapaus
Typerys olet
Olet melkoinen typerys.
hyvästä ei teillä ole ollut koskaan hajuakaan!Pitää paikkansa mitä hajupoika-´nikki on kirjoittanut.
Hän ei ole milloinkaan houkutellut ketään eskusteluun kanssaan, vaan kuten tuostakin ilmenee pyytänyt ja kannustanut avaamaan uusia omia hyviä keskusteluja.
Jostain syystä "keskustelijat" seuraavat kuin hai laivaa. Ikäpalstan vaihto ei tuo asiaan muutosta kuten tämänpäiväinenkin osoittaa.
Yhteystietojen antaminen niin ettei varsinaiseen keskusteluun kuulumattomia asioita käytäisi palstalla vaan meilaten, ei ole tuottanut toivottua tulosta. Itse otan mielelläni yhteyttä kun koen olevan aihetta lähettämällä "viesti kaverille", jossa esim. kysyn asiasta lisää tms.
Minusta riippumattomista syistä toiset haluavat mieleemmin kirjoittaa palstalle kuin viestittää "kahden kesken".
Yksityisasioita en mielelläni repostele palstakeskusteluissa.
Kun tutustut tuon päivän 13.7.04 keskusteluja niin voinet tehdä omat johtomäätöksesi oliko haju jälleen oikeassa. Saattaa olla, että itsellänikin on tiedot siitä miten asia on.
Nuo yksittäiset viestit eivät ole niin hyvä kuin, jos olisit vetänyt linkin noihin keskusteluihin, jotta näkyisi missä yhteydessä ja kenelle hajupoika on näissä vastannut.
Vastaisuudessa mieluummin linkki, kiitos ! - tutkiskelija
fiiuliN kirjoitti:
Tiedätkös poikaseni, kun sinua on niin mukava kiusoitella.
Siksihän me mummelit ympärilläsi pyörimme.
Olet yliveto kiukustuessasi.Annan tuon 13.7.04 keskusteluketjun linkkinä luettavaksenne niin selkenee jonkilainen kokonaiskuva asiaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000003941681 - tutkiskelija
SkillaN kirjoitti:
äläkä yhtään häpee,kyllä tässä jotenkin selvitään,mutta nyt joudutan tuon tiplun tuloa niin kovasti,että pitäskö pitää tauko.
Vastaat tähänkin.Minä lopetan.Teet kuten Alvar K. aikanaan rikossyytteitä ladellessaan. Kun piti kertoa mistä kiikastaa niin hänkin lähti kuin p-a perseestä !
Mies ei kyennyt vastaamanan huutoihinsa.
Se siitä ja loput kansaneläkkeestä ! - aivan oma teksti
tutkiskelija kirjoitti:
Teet kuten Alvar K. aikanaan rikossyytteitä ladellessaan. Kun piti kertoa mistä kiikastaa niin hänkin lähti kuin p-a perseestä !
Mies ei kyennyt vastaamanan huutoihinsa.
Se siitä ja loput kansaneläkkeestä !Miksi sinä kopioit toisten kirjoittamia kirjoituksia?
Eikö ole omia rehellisiä ajatuksia?
Ja muutenkin, millä hemmetin oikeudella haukut ihmisiä nimimerkin suojissa, sinulla ei ole näköjään pokkaa laittaa omaa nikkiä.
Minä olen satunnainen lukija mutta sinä paukapää sait jättämään nämä sivut viimeisiksi. Onni itselle ja toisille sanot sinä varmaan ja yhdyn siihen samaan.
Toivottavasti joulu rankaisee sinua jollei tänään, niin ainakin huomenna. - tutkiskelija
mummoton kirjoitti:
Miksi ihmeessä jankkaatte samaa asiaa kun ei ole edes kysymys kenenkään hopealusikkain määrästä vaan siitä mistä itsekin yrität sanoa eli itsensä lumivalkeana esättämisestä ystäviesi kanssa. Tuo vakuuttelu juuri kertoo epärehellisyydestä.
Eikö teidän pitäisi löytää joku vale syyttämisenne tueksi.
Pilaat loputkin vääräleukojen savolaisten maineenrippeistä.
Siinähän sitä on kestämistä kun täällä on muitakin kuin paskantärkeitä savolaisakkoja.Usein väitetään, että hajupoika/KaidePuu keskustelee vain itsensä kanssa ja räpsyttelee löukijamittaria. Tämäkin keskusteluketju kestää vertailun minkä tahansa muun ketjun kanssa.
111/1904 on suhdeluku alle 18 joten tuskin tämäkään on syntynyt "räpsyttelemällä ? tutkiskelija kirjoitti:
Usein väitetään, että hajupoika/KaidePuu keskustelee vain itsensä kanssa ja räpsyttelee löukijamittaria. Tämäkin keskusteluketju kestää vertailun minkä tahansa muun ketjun kanssa.
111/1904 on suhdeluku alle 18 joten tuskin tämäkään on syntynyt "räpsyttelemällä ?tämän ketjun, jokainen kerta olet räpsytellyt tilastoihin lisää...
niin minäkin... jokainen avaus tuo yhden "pojon" laatikkoosi, ja meitä on vasta kaksi...
ei 1oo eikä 10... ymmärrätkös?
Pian se tähti syttyy tämänkin jutun taivaalle, ja joulupukki tuo yhden lahjan lisää...
taas räpsähti yksi pinna.
Miksi sinä et itse lähesty mailaten, kun arvostelet täällä ihan julkisesti, itsellesi toivot postia omaan laatikkoon.
Jos vietisi ovat aina sellaisia joita minä sain. en toivo niitä lisää omaan postilaatikkooni.
Kiitos niista menneistä.- tutkiskelija
aivan oma teksti kirjoitti:
Miksi sinä kopioit toisten kirjoittamia kirjoituksia?
Eikö ole omia rehellisiä ajatuksia?
Ja muutenkin, millä hemmetin oikeudella haukut ihmisiä nimimerkin suojissa, sinulla ei ole näköjään pokkaa laittaa omaa nikkiä.
Minä olen satunnainen lukija mutta sinä paukapää sait jättämään nämä sivut viimeisiksi. Onni itselle ja toisille sanot sinä varmaan ja yhdyn siihen samaan.
Toivottavasti joulu rankaisee sinua jollei tänään, niin ainakin huomenna.Kerrohan missä tutkiskelija on haukkunut muita keskustelijoita ?
Tein tuossa juuri yhteenvedon tästä keskustelusta.
112/67/45 eli kirjoitusten koknaismäärä, muiden js omien viestien määrä eri nikeillä äkkiseltään.
Joihinkin lisäyksiä ja toinen juttu on pyrkimys vastata mahdollisuuksien mukaan kaikille. - tutkiskelija
kirjar kirjoitti:
tämän ketjun, jokainen kerta olet räpsytellyt tilastoihin lisää...
niin minäkin... jokainen avaus tuo yhden "pojon" laatikkoosi, ja meitä on vasta kaksi...
ei 1oo eikä 10... ymmärrätkös?
Pian se tähti syttyy tämänkin jutun taivaalle, ja joulupukki tuo yhden lahjan lisää...
taas räpsähti yksi pinna.
Miksi sinä et itse lähesty mailaten, kun arvostelet täällä ihan julkisesti, itsellesi toivot postia omaan laatikkoon.
Jos vietisi ovat aina sellaisia joita minä sain. en toivo niitä lisää omaan postilaatikkooni.
Kiitos niista menneistä.En tiettävästi ole kirjoittanut ainoatakaan viestiä millään nikilläni kirjarin laatikkoon.
Pidän jonkunalaisia tilastoja ja pyrin olemaan manipuloimatta niitä.
Aikanaan Alvar K. syytteli samasta asiasta ja tutkin tuolloin asiaa ja huomasin hänen olevan itse melkoinen räpsyttelijä.
Pääsisin paljon vähemmällä räpsyttelyllä kun laittaisitte selkeästi linkin siihen keskustelupuheenvuoroon, johon viittaatte.
Muistan aikanaan tehneeni jumalattoman työn etsiessäni Ruuneperin puheenvuoroa, jossa hän sanoi, että hajupoika/KaidePuu pitäisi kuohita. Hän kiisti sen - löysin lopulta päivien etsiinän jälkeen alkuperäisen viestin, jolloin hän kiisti milloinkaan sitä kirjoittaneensa.
Hän oli tuolloin aktiivi keskustelija ja siinä ketjussa oli vain hänen, Anun ja Meeri ii puheenvuorot ja olin siitä myös Ruuneperilta kysynyt useaan kertaa vastausta saamatta.
Yksityisesti hän kertoi totuuden. tutkiskelija kirjoitti:
En tiettävästi ole kirjoittanut ainoatakaan viestiä millään nikilläni kirjarin laatikkoon.
Pidän jonkunalaisia tilastoja ja pyrin olemaan manipuloimatta niitä.
Aikanaan Alvar K. syytteli samasta asiasta ja tutkin tuolloin asiaa ja huomasin hänen olevan itse melkoinen räpsyttelijä.
Pääsisin paljon vähemmällä räpsyttelyllä kun laittaisitte selkeästi linkin siihen keskustelupuheenvuoroon, johon viittaatte.
Muistan aikanaan tehneeni jumalattoman työn etsiessäni Ruuneperin puheenvuoroa, jossa hän sanoi, että hajupoika/KaidePuu pitäisi kuohita. Hän kiisti sen - löysin lopulta päivien etsiinän jälkeen alkuperäisen viestin, jolloin hän kiisti milloinkaan sitä kirjoittaneensa.
Hän oli tuolloin aktiivi keskustelija ja siinä ketjussa oli vain hänen, Anun ja Meeri ii puheenvuorot ja olin siitä myös Ruuneperilta kysynyt useaan kertaa vastausta saamatta.
Yksityisesti hän kertoi totuuden.hekö ovatkin eri persoonia, vaikka yksi mies on kaikkien nikkien takana, jo on aikoihin eletty!
Hajupokana sinä minulle kirjoitit... sama mitä nimeä nyt käytät, sanoistaan mies tunnetaan, eikä mieleenikään tullut että elät monta elämää samaan aikaan.
Saisinko olla utelias ja kysyä, kuka "teistä" ehkä on vanhin, että tietäisi varautua, tai varoa..
Mitään en tästäkään olisi tiennyt jos eilen olisin kuollut. Että sinä et ole kirjoittanut minulle?
Sitten tuo minun postilaatikkoni on ihan sekaisin.
Kenenkähän postia sinne on livahtanut, ja tallella kaikki, en käsitä?
Käsitätkö sinä?
Tästä on turha jatkaa kun muistisikin pätkii.
Minä tyydyn kyllä tuohon "mummojen horinaan" ja jätäs sinut. Meistä ei tullut paria.- tutkiskelija
kirjar kirjoitti:
hekö ovatkin eri persoonia, vaikka yksi mies on kaikkien nikkien takana, jo on aikoihin eletty!
Hajupokana sinä minulle kirjoitit... sama mitä nimeä nyt käytät, sanoistaan mies tunnetaan, eikä mieleenikään tullut että elät monta elämää samaan aikaan.
Saisinko olla utelias ja kysyä, kuka "teistä" ehkä on vanhin, että tietäisi varautua, tai varoa..
Mitään en tästäkään olisi tiennyt jos eilen olisin kuollut. Että sinä et ole kirjoittanut minulle?
Käsitätkö sinä?
Minä tyydyn kyllä tuohon "mummojen horinaan" ja jätäs sinut. Meistä ei tullut paria.Hajupoika on kirjoittanut kaksi viestiäö kirjar- nikille tämän vuoden syy- ja lokakuussa. Sinä saat ne julkaista palstalla sellaisenaan tai refroiden.
En tiedä niissä mitään sellaista, joka ei kestäisi päivänvaloa. - tutkiskelija
kirjar kirjoitti:
hekö ovatkin eri persoonia, vaikka yksi mies on kaikkien nikkien takana, jo on aikoihin eletty!
Käsitätkö sinä?
Minä tyydyn kyllä tuohon "mummojen horinaan" ja jätäs sinut. Meistä ei tullut paria.Luvallasi, tai tarvitsenko omiin kirjeisiini kenenkään lupaa tuon ne myös palstalle - ei ole mitään´salattavaa senkään suhteen.
Ne vain osoittaisivat kuinka asiat olen itse todella kirjoittanut sinulle ! - tutkiskelija
kirjar kirjoitti:
Käsitätkö sinä?
Minä tyydyn kyllä tuohon "mummojen horinaan" ja jätäs sinut. Meistä ei tullut paria.Ymmärtänet, että kun kirjoitan pelkästään näille palstoille vuodessa kymmenkuntatuhatta viestiä ja muuallle vähintään saman verran.
Meiloejä tulee vuodessa luultavasti saman verran ja vastaan ainakin johonkin niin en parhalla taghdollanikaan voi muistaa kaikkea ihan ulkoa.
Sihteerikkökin on hakusessa - ?
Hullukaan ei siihen rupaisi mahapalkalla - eihän ? tutkiskelija kirjoitti:
Luvallasi, tai tarvitsenko omiin kirjeisiini kenenkään lupaa tuon ne myös palstalle - ei ole mitään´salattavaa senkään suhteen.
Ne vain osoittaisivat kuinka asiat olen itse todella kirjoittanut sinulle !Sanot aina että et valehtele, etkä puhu muunnettua totuutta. Tuo kielto, aiemmassa viestissäsi osoitti ettet sinäkään pysy sillä kaidalla tiellä.
Miksi sinun piti ensiksi kieltää, ja miksi jokainen nikkisi elää omaa elämäänsä kuin Sinussa olis monta persoonaa?
Älä vastaa! Petyimme toisiimme ja jätän sinut valehtelemaan.
Minulla on vain yksi nikki käytössä enkä voi muuttua toiseksi edes mielipiteissäni.
Helppoa ei ole myöntää, mutta kanssasi ei voi keskustella, tulee turhaa pinnojen keruuta kun asiaa ei ole.- tutkiskelija
tutkiskelija kirjoitti:
Ymmärtänet, että kun kirjoitan pelkästään näille palstoille vuodessa kymmenkuntatuhatta viestiä ja muuallle vähintään saman verran.
Meiloejä tulee vuodessa luultavasti saman verran ja vastaan ainakin johonkin niin en parhalla taghdollanikaan voi muistaa kaikkea ihan ulkoa.
Sihteerikkökin on hakusessa - ?
Hullukaan ei siihen rupaisi mahapalkalla - eihän ?Tosiaasioista sen verran, että en mitenkään voio valehdella palstalla enkä muuallakaan, sillä seinän takana on aina joku, joka tietää ja ottaa aivan varmasti kiinni jokaisesta sanastani.
Palautetta tulee ympäri maailman, jota kummeksun.
Hulluinta on tämä, jätän sanomatta mitä otsikossa lukee....
Olen siitä lähinnä kiusaantunut.
Olkaa levollisin mielin, en ikinä paljasta ja petä ystäviäni. - tutkiskelija
fiiuliN kirjoitti:
Eihän toki vielä voi lopettaa. Täytyyhän anojan tähän ketjuun punaisen tilpun saada.
On jotakin jouluna ihailtavaa.Olen ollut huomaavinani, että aikojen saatossa
ahkerasti kirjoitat väittäen ettei avaajan kanssa kukaan keskustele, vaan hän kirjoittelee itsensä kanssa ja vastailee itselleen ? - sönkkö
tutkiskelija kirjoitti:
Pitää paikkansa mitä hajupoika-´nikki on kirjoittanut.
Hän ei ole milloinkaan houkutellut ketään eskusteluun kanssaan, vaan kuten tuostakin ilmenee pyytänyt ja kannustanut avaamaan uusia omia hyviä keskusteluja.
Jostain syystä "keskustelijat" seuraavat kuin hai laivaa. Ikäpalstan vaihto ei tuo asiaan muutosta kuten tämänpäiväinenkin osoittaa.
Yhteystietojen antaminen niin ettei varsinaiseen keskusteluun kuulumattomia asioita käytäisi palstalla vaan meilaten, ei ole tuottanut toivottua tulosta. Itse otan mielelläni yhteyttä kun koen olevan aihetta lähettämällä "viesti kaverille", jossa esim. kysyn asiasta lisää tms.
Minusta riippumattomista syistä toiset haluavat mieleemmin kirjoittaa palstalle kuin viestittää "kahden kesken".
Kun tutustut tuon päivän 13.7.04 keskusteluja niin voinet tehdä omat johtomäätöksesi oliko haju jälleen oikeassa. Saattaa olla, että itsellänikin on tiedot siitä miten asia on.
Nuo yksittäiset viestit eivät ole niin hyvä kuin, jos olisit vetänyt linkin noihin keskusteluihin, jotta näkyisi missä yhteydessä ja kenelle hajupoika on näissä vastannut.
Vastaisuudessa mieluummin linkki, kiitos !Minkähänlaisiin linkkuihin ja silmukan pohjukoihin piiloutuneisiin ötököihin saattaisi törmäillä kaikkia availlessaan. Onhan se tietty uteliaisuuskin semmoinen mörkö, itsellä ja muilla. Ketäpäs sitten syyttelemään? Sanokaapas, mistä ne pöpölinkit voisi tunnistaa? Siis...ai niin, tämähän onkin se ketju....!
- sönkkö
tutkiskelija kirjoitti:
Tosiaasioista sen verran, että en mitenkään voio valehdella palstalla enkä muuallakaan, sillä seinän takana on aina joku, joka tietää ja ottaa aivan varmasti kiinni jokaisesta sanastani.
Palautetta tulee ympäri maailman, jota kummeksun.
Hulluinta on tämä, jätän sanomatta mitä otsikossa lukee....
Olen siitä lähinnä kiusaantunut.
Olkaa levollisin mielin, en ikinä paljasta ja petä ystäviäni.Runo kaiteella.
Jossain aina varjo
joka ketjun tarjoo.
Olit siellä taikka täällä
vaikka millaisella päällä.
Kysele et syytä, syitä
mielen salattuja kyitä.
Siinä olet, ole vaan
tullaanhan kun tarvitaan.
Mietiskelen mikä puu
jota kaikki kummeksuu.
Tämä ketju senkin kertoo
kaiteelle ei liene vertoo. - Sihteerilintu
sönkkö kirjoitti:
Runo kaiteella.
Jossain aina varjo
joka ketjun tarjoo.
Olit siellä taikka täällä
vaikka millaisella päällä.
Kysele et syytä, syitä
mielen salattuja kyitä.
Siinä olet, ole vaan
tullaanhan kun tarvitaan.
Mietiskelen mikä puu
jota kaikki kummeksuu.
Tämä ketju senkin kertoo
kaiteelle ei liene vertoo.Sihteerikköä tarvii hän varmaan.
Siivilläin myös kirjeet lentää
ja jouluksi perille entää. - tutkiskelija
Sihteerilintu kirjoitti:
Sihteerikköä tarvii hän varmaan.
Siivilläin myös kirjeet lentää
ja jouluksi perille entää.Pitihän se katsoa millainen sihteerilintu sitä olisi tulossa sihteeriköksi.
Jori Noposen kuva-galleriassa oli todella arvokkaan ja tyylikkään näköinen sihteerilintu, jokoa hoitaa myös tylsissä kokouksissa olot puolestani. Kuvat ovat vain selailtaviksi tarkoitettuja, kertoo Jari.
Pitäisiköhän kysyä, josko tämä kaunis sihteerikkö olisi vaikkapa vielä vapaana palvelukseen ?
http://www.sailyachtaida.net/gallery/g11.html - pölhö
tutkiskelija kirjoitti:
Pitihän se katsoa millainen sihteerilintu sitä olisi tulossa sihteeriköksi.
Jori Noposen kuva-galleriassa oli todella arvokkaan ja tyylikkään näköinen sihteerilintu, jokoa hoitaa myös tylsissä kokouksissa olot puolestani. Kuvat ovat vain selailtaviksi tarkoitettuja, kertoo Jari.
Pitäisiköhän kysyä, josko tämä kaunis sihteerikkö olisi vaikkapa vielä vapaana palvelukseen ?
http://www.sailyachtaida.net/gallery/g11.htmlMihin tällaista tarvitaan? Nokan koputteluun?
Pyrstön pyöritykseen?
Paperihommiinko olisi sielläpäin paikka auki?
Vapaaehtoistyötähän se olisi kuitenkin, palkkaa ei näkisi kuin sinun tiliotteellasi, minkä joutuisi tietenkin selvittelemään, kun johtaja itse visojaan vinguttelisi muiden tipusiensa kanssa. - tutkiskelija
pölhö kirjoitti:
Mihin tällaista tarvitaan? Nokan koputteluun?
Pyrstön pyöritykseen?
Paperihommiinko olisi sielläpäin paikka auki?
Vapaaehtoistyötähän se olisi kuitenkin, palkkaa ei näkisi kuin sinun tiliotteellasi, minkä joutuisi tietenkin selvittelemään, kun johtaja itse visojaan vinguttelisi muiden tipusiensa kanssa.Onhan tuo jo nähty, että mitä suurempi herra sitä suurempi pukki !
Mitä suurempi herra, sitä useampi kurvikas paperien kanssa käytävillä korkeakorkeisissa ja lyhyissa hamosissa somasti lantiotaan keinutellen ja pyllyään pyöritellen liikehtivä sihteerikkö, näinhän arvelen tuon sihteerikkölinnunkin tekevän.
Saattasi osata oveakin koputtaa ennen sisään astumistaan ?
Kyllä sihteerikön perusoikeuksiin kuuluu Visan vapaa vingutteluoikeus ? - pölhö
tutkiskelija kirjoitti:
Onhan tuo jo nähty, että mitä suurempi herra sitä suurempi pukki !
Mitä suurempi herra, sitä useampi kurvikas paperien kanssa käytävillä korkeakorkeisissa ja lyhyissa hamosissa somasti lantiotaan keinutellen ja pyllyään pyöritellen liikehtivä sihteerikkö, näinhän arvelen tuon sihteerikkölinnunkin tekevän.
Saattasi osata oveakin koputtaa ennen sisään astumistaan ?
Kyllä sihteerikön perusoikeuksiin kuuluu Visan vapaa vingutteluoikeus ?Mitähän tarkoittaa tuo kysymysmerkki vinguttelun jälkeen? Jaa että arvelet, sepä hyvä. Osaa sitä kursseja käymätönkin ovia koputella, mutta osaavatkos ne isot herrat itse käyttäytyä?
- tutkiskelija
pölhö kirjoitti:
Mitähän tarkoittaa tuo kysymysmerkki vinguttelun jälkeen? Jaa että arvelet, sepä hyvä. Osaa sitä kursseja käymätönkin ovia koputella, mutta osaavatkos ne isot herrat itse käyttäytyä?
Tuossa kerroin juuri erään Arton kertoman jutun, joka kuvastaa joillakin olevan hoksottimet jossain muualla kuin , mistä niitä äkkiseltään lähtisi etsimään.
Luehan "Mikä soittaen tulee se viheltäen menee vai olisiko niin, että voit viheltää aina kun sinua haluttaa ...
Olisihan se somaa kun viheltäisit v a i n minun seurassani ihan kahden kesken aina kun sinua haluttaa.... toivon, että sinua haluttaa usein ? !
- Viheltää ! !! - pölhö
tutkiskelija kirjoitti:
Tuossa kerroin juuri erään Arton kertoman jutun, joka kuvastaa joillakin olevan hoksottimet jossain muualla kuin , mistä niitä äkkiseltään lähtisi etsimään.
Luehan "Mikä soittaen tulee se viheltäen menee vai olisiko niin, että voit viheltää aina kun sinua haluttaa ...
Olisihan se somaa kun viheltäisit v a i n minun seurassani ihan kahden kesken aina kun sinua haluttaa.... toivon, että sinua haluttaa usein ? !
- Viheltää ! !!Minun korvani kuulevat tuon 'mikä laulaen tulee se viheltelee mennessään', jos viheltelee, jos osaa.
Niin mitenkäs ne käytöstavat olivatkaan hallussa?
Hiukka epäilyttää sen Artonkin puolesta, jos vaikka joku koiravaljakkoaan viheltelisi....
Vaikka mitäs minä teidän puolestanne huolestumaan, kyllä ne terapeutit sen sitten.... - Reissumies&kissa
tutkiskelija kirjoitti:
- Viheltää ! !!Mitenkäs tässä nyt oikein pantaiskaan viheltäen
Reino Helismaa sanoittaen ja säveltäen ja Rautavaaran Tapsa sitten laulamaan j viheltmään
- kissa varmaan säestää mouruten...
"On iltamyöhä, taipaleella muuan reissumies, hän viheltelee kulkeissaan. Hän mistä tulee, minne menee, taivas yksin ties. On musta kissa seuran..."
Kukapa tuon KaidePuun reissuistakaan ottaa selvää,
onko häll'ä ees mustaa kissaa seuranaan ? - tutkiskelija
sönkkö kirjoitti:
Minkähänlaisiin linkkuihin ja silmukan pohjukoihin piiloutuneisiin ötököihin saattaisi törmäillä kaikkia availlessaan. Onhan se tietty uteliaisuuskin semmoinen mörkö, itsellä ja muilla. Ketäpäs sitten syyttelemään? Sanokaapas, mistä ne pöpölinkit voisi tunnistaa? Siis...ai niin, tämähän onkin se ketju....!
Maakunta-aviisin (Ilkka) kolumnisti tänään kertoo asiasta ja toteaa mm.
"Bush kunnostautuu kaksinaismoralistina...
vanhempien tulee kertoa lapsilleen, että vain seksistä pidättäytymällä voi välttyä hi-virukselta."(Heikki Peltokangas)
Kuinkahan tässä oikein sitten jenkkilässä suku jatkuu, jos kansa ottaa pressansa ukaasin ihan tosissaan ?
Sanon minä hohtimet, että Sasin ja kumppaneitten on turha valitella
- Kyllä meidän Tarja on sentään pressana "mies" paikallaan ! - pölhö
tutkiskelija kirjoitti:
Maakunta-aviisin (Ilkka) kolumnisti tänään kertoo asiasta ja toteaa mm.
"Bush kunnostautuu kaksinaismoralistina...
vanhempien tulee kertoa lapsilleen, että vain seksistä pidättäytymällä voi välttyä hi-virukselta."(Heikki Peltokangas)
Kuinkahan tässä oikein sitten jenkkilässä suku jatkuu, jos kansa ottaa pressansa ukaasin ihan tosissaan ?
Sanon minä hohtimet, että Sasin ja kumppaneitten on turha valitella
- Kyllä meidän Tarja on sentään pressana "mies" paikallaan !Voihan siinä ennenpitkää olla edessä tilanne, että syntyy vain 'pakastelapsia', kaikki jotain clinton-klooneja tms. Olisi ainakin steriili suoritus, vai oletko toista mieltä?
Enkä taaskaan tajua, millä kumman vänkyrällä tämänkin jutun sait siihen seksiin kääntymään. - tutkiskelija
pölhö kirjoitti:
Voihan siinä ennenpitkää olla edessä tilanne, että syntyy vain 'pakastelapsia', kaikki jotain clinton-klooneja tms. Olisi ainakin steriili suoritus, vai oletko toista mieltä?
Enkä taaskaan tajua, millä kumman vänkyrällä tämänkin jutun sait siihen seksiin kääntymään.Tuossa kuulin tai luin, kuten ymmärtänet, erään 7 vuotiaan tytön määritelmän avioliitosa:
- Naimisiin mennään silloin kun rakastaa toista enemmän kuin itseään. Se on varmaan tosi vaikeaa ? !
Miten muuten kuvittelet Bushin voivan tulla valituksi uudelleen ellei olisin niin mahdottoman hyvä valehtelija.
Ajatella, yli kahdensadan miljoonan täysjärkisen höynäyttäminen on sen arvoinen teko, että oitis lähetämme kuriiripostina hänelle "Valehtelijain klubin" kunniajäsenyyden merkiksi kunniakirjan kultaisin kehyksin. Jos kansa uskoo häntä ja pidättäytyy seksistä niin mitäs siihen tuumaa paarmuskat ja muut jäädessään työttömiksi.
Vauvanruoka- ja vaippatehtaat ! - pölhö
tutkiskelija kirjoitti:
Tuossa kuulin tai luin, kuten ymmärtänet, erään 7 vuotiaan tytön määritelmän avioliitosa:
- Naimisiin mennään silloin kun rakastaa toista enemmän kuin itseään. Se on varmaan tosi vaikeaa ? !
Miten muuten kuvittelet Bushin voivan tulla valituksi uudelleen ellei olisin niin mahdottoman hyvä valehtelija.
Ajatella, yli kahdensadan miljoonan täysjärkisen höynäyttäminen on sen arvoinen teko, että oitis lähetämme kuriiripostina hänelle "Valehtelijain klubin" kunniajäsenyyden merkiksi kunniakirjan kultaisin kehyksin. Jos kansa uskoo häntä ja pidättäytyy seksistä niin mitäs siihen tuumaa paarmuskat ja muut jäädessään työttömiksi.
Vauvanruoka- ja vaippatehtaat !Olet sinä aika epeli väistelemään aiheet ja kysymykset. Pitääkö taas laittaa jotain aloitetta menemään? Vai jokos ne kaikki palkinnot tuli jaettua, ja tietenkin salaa!
- tutkiskelija
tutkiskelija kirjoitti:
Pitää paikkansa mitä hajupoika-´nikki on kirjoittanut.
Vastaisuudessa mieluummin linkki, kiitos !Ei näitä mitaleita ja ruusupuskia ole vielä jaettu ja annan mielelläni sen jonkun toisen tehtäväksi vaikkapa arvalla valiten.
- - -
Viestin hierarkia on liian syvä. Onneksi hätä ei kuitenkaan ole tämän näköinen.
Haluatko aloittaa uuden keskustelun, paina tästä
Jos sen sijaan haluat vastata alkuperäiseen viestiin, paina tästä
tai keskeytä
- - -
Tällainen teksti tulee tämän täsatä eteen.
Minusta tässä on jaettu ennakkoon muutama "klubin" jäsenyys joita nimityksiä vastaan kukaan ei ole protestoinut. Joku on jopa tuntenut hieman kuin aiheelliseksi rykäistä "kröhöm !"
Vielä on aikaa valehdella ja valkoisia vahheita, enempää kuin kalasaalilla kehua retostelevia ei ole juuri näkösällä ollut ? - sönkkö
tutkiskelija kirjoitti:
Ei näitä mitaleita ja ruusupuskia ole vielä jaettu ja annan mielelläni sen jonkun toisen tehtäväksi vaikkapa arvalla valiten.
- - -
Viestin hierarkia on liian syvä. Onneksi hätä ei kuitenkaan ole tämän näköinen.
Haluatko aloittaa uuden keskustelun, paina tästä
Jos sen sijaan haluat vastata alkuperäiseen viestiin, paina tästä
tai keskeytä
- - -
Tällainen teksti tulee tämän täsatä eteen.
Minusta tässä on jaettu ennakkoon muutama "klubin" jäsenyys joita nimityksiä vastaan kukaan ei ole protestoinut. Joku on jopa tuntenut hieman kuin aiheelliseksi rykäistä "kröhöm !"
Vielä on aikaa valehdella ja valkoisia vahheita, enempää kuin kalasaalilla kehua retostelevia ei ole juuri näkösällä ollut ?Harmittaa, ettei pölhö ole vieläkään toipunut varauksellisuudestaan, olisi ollut verraton tukihenkilö.
Mutta kerronpa nyt omat kalakokemukseni.
Paljon en ole ongella käynyt, varsinkaan sen jälkeen kun koukkuun alkoi käydä jotain omituisen suurta. Enhän minä tunnistanutkaan mutta viksumpi pölhö sanoi oitis, että harrejahan sieltä nousee. Ja niitähän tuli! Pölhö siinä enempi tilanteeseen tottuneena kohteliaasti vaan heitteli takaisin järveen kasvamaan, vaikka minun mielestäni jokaikinen oli jo pelottavan kokoinen. Kyselinkin pölhöltä, että etkö meinaa yhdestäkään kalasoppaa keittää, mutta pölhöllä oli jo pakkasessa jotain lituskaa lahnaa. Sanoi vaan, että sinun avuksesihan minä vain lähdin, kun sinä et itse jaksa tai raaski niitä kaloja heitellä, yrittäisit vaan lempeesti irrotella koukkuja suupielistä. Ne vanhat koukut olivat tietty pölhön entisiltä kalareissuilta.
Tämän pituinen tämä ja jos nyt hra Hierakia viskaa tämän jorpakkoon, niin..... - tutkiskelija
kirjar kirjoitti:
Käsitätkö sinä?
Minä tyydyn kyllä tuohon "mummojen horinaan" ja jätäs sinut. Meistä ei tullut paria.Jakautunut persoona on sellainen, joka uhittelee
ja kertoo toisaalla yhtä ja yhtäällä toista. Kun viesteihin viittailet tämän tästä niin niissä ei pitäisi olla mitään sellaista, jota olisi aihetta korjailla. Kahdenkeskistä ja luottamuksellista keskustelua vain on mahdoton kaltaisesi ihmisen kanssa jatkaa. - tytjuskelija
kirjar kirjoitti:
Käsitätkö sinä?
Minä tyydyn kyllä tuohon "mummojen horinaan" ja jätäs sinut. Meistä ei tullut paria.Kirjoitat tuossa viestissäsi mm.
"Minä tyydyn kyllä tuohon "mummojen horinaan" ja jätäs sinut. Meistä ei tullut paria."
Annat tässäkin vaikutelman, että hajupoika olisi
"lähennellyt" sinua. Kenenkähän muisti pätkii ?
Milloinkaan hän ei ole esittänyt mitään tuollaista
eikä sitä voine edes rivien välistä näin tulkita.
Tämä sama pätee myös muihin palstalaisiin, vai onko jollakin jotain muuta tietoa? - tutkiskelija
Näin kirjoittaa kirjar:
"Valitaanko ajankohtaisempia aiheita ja jätetään valehtelu sikseen.
Valehtelijain klubin ainaisjäsenyys jo pelkäästään tämän perusteella sopisi kirjarille. Kun hän kertoo, ettei edes pilaile vaan esittää tällaista potaskaa vakavalla naamalla niin sitä suuremmalla syyllä ja kun se jatkui usealla puheenvuorolla ja edelleen toisilla palstoilla
niin eghdotukseni otettakoon pieteetillä vastaan. tutkiskelija kirjoitti:
Näin kirjoittaa kirjar:
"Valitaanko ajankohtaisempia aiheita ja jätetään valehtelu sikseen.
Valehtelijain klubin ainaisjäsenyys jo pelkäästään tämän perusteella sopisi kirjarille. Kun hän kertoo, ettei edes pilaile vaan esittää tällaista potaskaa vakavalla naamalla niin sitä suuremmalla syyllä ja kun se jatkui usealla puheenvuorolla ja edelleen toisilla palstoilla
niin eghdotukseni otettakoon pieteetillä vastaan.enkä sanaakaan ota takaisin.
Vaikka olisit maailman viimeinen mies, en juoksisi perääsi, ole huoletta, en aio pyydystää sinua kieroudella enkä kavaluudella, en lähestyä sinua kirjeellä enkä ajatuksella sinne kirjoituskammioosi.
"Sinun kanssasi ei voi keskustella" joten eiköhän ole paras lopettaa.
Kuitenkin, Kaikkea hyvää sinulle ja toivottavasti saat parempaa juttuseuraa kuin minä olisin ollut jos...- Totuure torvi
tytjuskelija kirjoitti:
Kirjoitat tuossa viestissäsi mm.
"Minä tyydyn kyllä tuohon "mummojen horinaan" ja jätäs sinut. Meistä ei tullut paria."
Annat tässäkin vaikutelman, että hajupoika olisi
"lähennellyt" sinua. Kenenkähän muisti pätkii ?
Milloinkaan hän ei ole esittänyt mitään tuollaista
eikä sitä voine edes rivien välistä näin tulkita.
Tämä sama pätee myös muihin palstalaisiin, vai onko jollakin jotain muuta tietoa?oikken pinnistäm muistiain, nii kyl sää kerra ainaski mua yritit friiustel, ja oikke ruusupuskil lähestysi vaik kuink mont kertta, mut mää olik kovan vaa enkä anttautunu... niimpal hauskka mul ol sun kustannuksel, voi niit aikkoi... ja kusä oikken kans pinnistele, nii muistak kyl munt Mantamyrskyst...
- tutkiskelija
kirjar kirjoitti:
enkä sanaakaan ota takaisin.
Vaikka olisit maailman viimeinen mies, en juoksisi perääsi, ole huoletta, en aio pyydystää sinua kieroudella enkä kavaluudella, en lähestyä sinua kirjeellä enkä ajatuksella sinne kirjoituskammioosi.
"Sinun kanssasi ei voi keskustella" joten eiköhän ole paras lopettaa.
Kuitenkin, Kaikkea hyvää sinulle ja toivottavasti saat parempaa juttuseuraa kuin minä olisin ollut jos..."Puhu selvää suomea, vaikkei tulisi kuin sana päivässä !"
Aikoinaan taisit aloittaa vähän samaan tapaan kuin tässäkin keskustelussa moittien nyt valehtelusta sopimattomana.
Sen on muuten merkillinen asia, että sinäkin olet näkevinäsi roskan minun silmässäni, mutta et milloinkaan tukkia omassa silmässäsi.
Aikoinaan pahkuloit kun hajupoika/KaidePuu ei vastannut kysymyksiisi, joita annoit ymmärtää tehneesi useita. Taisin jopa kysyä, että esitä vaikka vain yksi selkeä kysymys kerrallaan,
johon on mahdollista vastata.
Ainoatakaan sellaista kysymystä en havainnut niissä palstakeskusteluissa joissa olin mukana.
Kirjoittelusi on ristiriitaista ja antaa
ihmeellisen kuvan kirjoittajasta. tutkiskelija kirjoitti:
"Puhu selvää suomea, vaikkei tulisi kuin sana päivässä !"
Aikoinaan taisit aloittaa vähän samaan tapaan kuin tässäkin keskustelussa moittien nyt valehtelusta sopimattomana.
Sen on muuten merkillinen asia, että sinäkin olet näkevinäsi roskan minun silmässäni, mutta et milloinkaan tukkia omassa silmässäsi.
Aikoinaan pahkuloit kun hajupoika/KaidePuu ei vastannut kysymyksiisi, joita annoit ymmärtää tehneesi useita. Taisin jopa kysyä, että esitä vaikka vain yksi selkeä kysymys kerrallaan,
johon on mahdollista vastata.
Ainoatakaan sellaista kysymystä en havainnut niissä palstakeskusteluissa joissa olin mukana.
Kirjoittelusi on ristiriitaista ja antaa
ihmeellisen kuvan kirjoittajasta.sillä kuvia ei ole tapanani lähetellä.
Sinulla on oma kuvasi minusta ja minulla sinusta,
ollaan kuin ei oltaiskaan, kun ei koskaan tavatakkaan.
En kysy mitään, joten älä myöskään yritä vastata viisaasti.
Tämä on puoleltani jo erittäin lapsellista, vastata sinulle, mutta ymmärräthän koska tiedät kuinka tyhmä minä olen. Kanssasi en viisastunut, mutta opinhan kuinka toisia arvostellaan.- tutkiskelija
Totuure torvi kirjoitti:
oikken pinnistäm muistiain, nii kyl sää kerra ainaski mua yritit friiustel, ja oikke ruusupuskil lähestysi vaik kuink mont kertta, mut mää olik kovan vaa enkä anttautunu... niimpal hauskka mul ol sun kustannuksel, voi niit aikkoi... ja kusä oikken kans pinnistele, nii muistak kyl munt Mantamyrskyst...
Yritin tuossa palautella mieleen tuota kirjar-juttua. Sandra esitti kolmeen kertaan kysymyksen "mihin lainkohtaan vetoa kun olemme eri mieltä...?"
Missään ei ilmene, mikä keskustelu ja mikä asia, jossa eri mieltä olemme olleet.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000322&posting=22000000004420354
Linkeistä ette pidä, mutta niitähän ei ole pakko avata. Ne vain ilmaisevat miten asiat on aikanaan kirjoitettu ja ymmärretty.
- Jos on ymmärretty?
Mantamyrskyissä olen ollut lukuisia kertoja ja
muistikuvani on, että yleensä naiset ovat olleet esittämässä, että "Tulisitko, lähtisitkö...?"
Kuluvana syksynä olen ollut kaksi kertaa naistentansseissa ja kummallakin kerralla saattajani on ollut neljä tyttöä, voi olla että olen hieman vihjaissut asiasta, mutta en kenellekään tuota murretta puhuvalle ? - tutkiskelija
sönkkö kirjoitti:
Harmittaa, ettei pölhö ole vieläkään toipunut varauksellisuudestaan, olisi ollut verraton tukihenkilö.
Mutta kerronpa nyt omat kalakokemukseni.
Paljon en ole ongella käynyt, varsinkaan sen jälkeen kun koukkuun alkoi käydä jotain omituisen suurta. Enhän minä tunnistanutkaan mutta viksumpi pölhö sanoi oitis, että harrejahan sieltä nousee. Ja niitähän tuli! Pölhö siinä enempi tilanteeseen tottuneena kohteliaasti vaan heitteli takaisin järveen kasvamaan, vaikka minun mielestäni jokaikinen oli jo pelottavan kokoinen. Kyselinkin pölhöltä, että etkö meinaa yhdestäkään kalasoppaa keittää, mutta pölhöllä oli jo pakkasessa jotain lituskaa lahnaa. Sanoi vaan, että sinun avuksesihan minä vain lähdin, kun sinä et itse jaksa tai raaski niitä kaloja heitellä, yrittäisit vaan lempeesti irrotella koukkuja suupielistä. Ne vanhat koukut olivat tietty pölhön entisiltä kalareissuilta.
Tämän pituinen tämä ja jos nyt hra Hierakia viskaa tämän jorpakkoon, niin.....Muistuu näistä kalajutuista tapaus vuosikymmenten takaa. Alaluokkalaisten kuviksen tunnilla päätin antaa piirrettäväksi oman kodin.
Pikku-Virpi viittaa innokkaasti:
- Minun kotitaloni ei mahdu tähän paperille kun siinä on kaksi kuistiakin !
Minun piti myös kuvata eräs "Pietarin kalansaaliini" (153 kalaa), mutta kuinka ollakaan jouduin saman ongelman eteen kuin tuo Pikku-Virpikin:
- Minun kalansaaliini on niin suuri ettei se sovi yhteen kuvaan ! - sönkkö
tutkiskelija kirjoitti:
Muistuu näistä kalajutuista tapaus vuosikymmenten takaa. Alaluokkalaisten kuviksen tunnilla päätin antaa piirrettäväksi oman kodin.
Pikku-Virpi viittaa innokkaasti:
- Minun kotitaloni ei mahdu tähän paperille kun siinä on kaksi kuistiakin !
Minun piti myös kuvata eräs "Pietarin kalansaaliini" (153 kalaa), mutta kuinka ollakaan jouduin saman ongelman eteen kuin tuo Pikku-Virpikin:
- Minun kalansaaliini on niin suuri ettei se sovi yhteen kuvaan !Silloin niillä olisi voinut olla numerot kyljessään ja sinun kalasi nro 153 siinä jonon ensimmäisenä. Olinpa taas olevinani näppärää. Jokohan näillä valeilla irtoisi jotain pystiä? Vai pitääkö taas huomennakin tulla kyselemään?
- uskaltanut
tutkiskelija kirjoitti:
Yritin tuossa palautella mieleen tuota kirjar-juttua. Sandra esitti kolmeen kertaan kysymyksen "mihin lainkohtaan vetoa kun olemme eri mieltä...?"
Missään ei ilmene, mikä keskustelu ja mikä asia, jossa eri mieltä olemme olleet.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000322&posting=22000000004420354
Linkeistä ette pidä, mutta niitähän ei ole pakko avata. Ne vain ilmaisevat miten asiat on aikanaan kirjoitettu ja ymmärretty.
- Jos on ymmärretty?
muistikuvani on, että yleensä naiset ovat olleet esittämässä, että "Tulisitko, lähtisitkö...?"
Kuluvana syksynä olen ollut kaksi kertaa naistentansseissa ja kummallakin kerralla saattajani on ollut neljä tyttöä, voi olla että olen hieman vihjaissut asiasta, mutta en kenellekään tuota murretta puhuvalle ?samaa matkaa kanssasi joten neljä piti olla.
Ekkös jo hyvä mies ymmärrä? - Totuure torvi
tutkiskelija kirjoitti:
- Jos on ymmärretty?
Kuluvana syksynä olen ollut kaksi kertaa naistentansseissa ja kummallakin kerralla saattajani on ollut neljä tyttöä, voi olla että olen hieman vihjaissut asiasta, mutta en kenellekään tuota murretta puhuvalle ?Sum pöksys rupesiva tutisema, ko sää honasi, et olep puhunu läppi päähäs ja viäl väärämurttesel..
mut älä pelkkä, emmää ruppe sun asijoittas tääl enemppä vatvoma.. ku ossan pittä suun visust kiine...
Eks muute arvannu et pohjalaisekki kulkke muil poluil ja saava vaikuttei muiltki kanteilt ja oppiva uussi murttei ko vet vaa..vaik ei uskois torekska..ku et eres sääkä mittän hoksannu, torest men kaik löpinä kon väänsin pelkkä pohojalaasta...kaik on talles ja kaippuses...
Mut hilppiä heppu sää oli sillo...iha naurutta viäläki, ko sää yriti kopeloira..ja annon sul korvapuustinkki.. tuleeks jotta miäle? - tutkiskelija
kirjar kirjoitti:
sillä kuvia ei ole tapanani lähetellä.
Tämä on puoleltani jo erittäin lapsellista, vastata sinulle, mutta ymmärräthän koska tiedät kuinka tyhmä minä olen. Kanssasi en viisastunut, mutta opinhan kuinka toisia arvostellaan.Ihmiesten arvostelukykysi on todella huono.
Moneenkohan kertaan moitit esim. linkkejä keskustelupuheenvuorojen yhteydessä?
Väität jatkuvasti minun kirjoittaneen sitä ja tät ja etten vastaa kun kysytään ym.
Kun kävin noilla sivustoilla etsiskellen niitä puheenvuorojasi niin en todellakaan tullut hullua hurskaammaksi. Ei mitään selkeitä kysymyksiä, joihin olisi ollut mahdollista vastata.
Vihjauksia haukkumisista lainvastaisuuksiin tuli ja huomannet linkkinä olevastakin ketjusta, siellä jauhetun vain "hajupojan" parjausta. Alvarr K, ei kuten ei muutkaan kyennyt vastaamaan selkeään kyselyyn kun lopulta hajupoika tuli kun "keskustelua" oli käyty kai monissa kymmenissä puheenvuoroissa.
Tarkistenette, että asia on kuten kerroin.
Sandrakin kysyi lopulta tivaten>:"Vastaa, mihin lainkohtaan vetoat kun olemme eri mieltä?" - tutkiskelija
kirjar kirjoitti:
sillä kuvia ei ole tapanani lähetellä.
Tämä on puoleltani jo erittäin lapsellista, vastata sinulle, mutta ymmärräthän koska tiedät kuinka tyhmä minä olen. Kanssasi en viisastunut, mutta opinhan kuinka toisia arvostellaan.Ihmiesten arvostelukykysi on todella huono.
Moneenkohan kertaan moitit esim. linkkejä keskustelupuheenvuorojen yhteydessä?
Väität jatkuvasti minun kirjoittaneen sitä ja tätä ja etten vastaa kun kysytään ym.
Kun kävin noilla sivustoilla etsiskellen niitä puheenvuorojasi niin en todellakaan tullut hullua hurskaammaksi. Ei mitään selkeitä kysymyksiä, joihin olisi ollut mahdollista vastata.
Vihjauksia haukkumisista lainvastaisuuksiin tuli ja huomannet linkkinä olevastakin ketjusta, siellä jauhetun vain "hajupojan" parjausta. Alvar K, ei kuten ei muutkaan kyennyt vastaamaan selkeään kyselyyn. Lopulta hajupoika tuli kun "keskustelua" oli käyty kai monissa kymmenissä puheenvuoroissa.
Tarkistenette, että asia on kuten kerroin.
Sandrakin kysyi lopulta tivaten:"Vastaa, mihin lainkohtaan vetoat kun olemme eri mieltä?" - tutkiskelija
sönkkö kirjoitti:
Silloin niillä olisi voinut olla numerot kyljessään ja sinun kalasi nro 153 siinä jonon ensimmäisenä. Olinpa taas olevinani näppärää. Jokohan näillä valeilla irtoisi jotain pystiä? Vai pitääkö taas huomennakin tulla kyselemään?
Ei kai tässä auta kuin lähteä kanssasi 26.2. ensi talvena todisatamaan, että vielä se sokea kalakin kouun tarraa !
http://www.tuuri.fi/miljoonapilkki_2005.html
Palkinnotkin ovat muhkeita; miljoona euroa puhtaana käteen ja upouudella autolla lähdetään kotimatkalle.
- Kumpi onkaan kuskina ja kumman autolla ajamme ? - tutkiskelija
uskaltanut kirjoitti:
samaa matkaa kanssasi joten neljä piti olla.
Ekkös jo hyvä mies ymmärrä?Eipä juolahtanut mieleeni.
Ennen nuorena oli hyvä jos joskus pääsi saatolle.
Mutta ajattelepas kun saa olla neljän tytön kanssa;
olenko Leenan, Liisan, Maijan vai Merjan...
Kyllä siinäkin diplmatia on koetuksella...
Mutta kun jo pari kertaa.
Joku sanoo ettei kahta ilman kolmatta...
- Kolmas kerta toden sanoo ! - Vinski
sönkkö kirjoitti:
Silloin niillä olisi voinut olla numerot kyljessään ja sinun kalasi nro 153 siinä jonon ensimmäisenä. Olinpa taas olevinani näppärää. Jokohan näillä valeilla irtoisi jotain pystiä? Vai pitääkö taas huomennakin tulla kyselemään?
Lapatossu ja Vinski ovat melkein yhtä hyviä kaveruksia kuin mekin.
Kerran muutaman oli Lapatossu mennyt isänsä kanssa ongelle.
Jutun minulle kertoi ystäväni Arto, joka ei yleensä valehtele:
"Lapatossu jutteli:
- Onhan niitä ihmisiä semmoisiakin, jotka pitävät tupakan pureksimista pahana tapana. Mutta on tupakalla hyvätkin puolensa. Tässä keväällä olin isävanhan kanssa ongella ja silloin miten sattuikin isä luiskahtamaan niin onnettomasti, että suistui suinpäin avantoon. Minulle hätä käteen, miten saada isäukko jään alta. Onneksi muistin, että ukko oli kova tupakanpurija. Tekaisin aika mällin, pistin sen onkeen ja heitin siiman avantoon. Ei aikaakaan niin tuntui jo aimo nykäisy. Nostin varovasti siimaa ja sainkin vanhuksen pään näkyviin. Hätäkös sillä sitten enää, pianhan se oli jäällä, kun kerran käsiksi pääsin. Mutta mällin tahtoi vanhus pitää poskessaan, siitä hän ei luopunut."
Jotta sellaisia kalajuttuja sitä kerrotaan.
- tutkiskelija
Esitin väitteen, jonka mukaan monet uskomuksemme ovat suuria valheita. Kukaan ei ole kertonut minun valehtelecvan, joten lisää pökköä pesään väittämällä joulupukkimme olevan paholaista alkuperää
elävän irstaassa suhteessa "Joulumuorin" kanssa.
Tontut ovat kummallisia eikä heillä ole Suommen työlainsäädännön mukaista työsuhdetta sosiaalisine etuineen.
En ole kenenkään kunnon kristityn (kirjarinkaan) esittäneen asista mitään paheksuntaa ?
Raamattukin varoittaa pukista !
http://www.verkkouutiset.fi/arkisto/Arkisto_1997/19.joulukuu/PIRUPUK.HTM- pölhö
ikivanha linkki, jostain viime vuosituhannelta. Pukki on sen jälkeen ollut terapiassa ja menneet Muorin kanssa kristillisen avioliitton.
- tutkiskelija
pölhö kirjoitti:
ikivanha linkki, jostain viime vuosituhannelta. Pukki on sen jälkeen ollut terapiassa ja menneet Muorin kanssa kristillisen avioliitton.
Kumma etten ahkerasta tutkiskelusta huolimatta
ole missään nähnyt uutista asiasta.
Luulisin siitä tulleen melkoisen uutispommin kautta maailma ja heidän onneaan säteilevä vihkikuvansa olisi monien kotien seinällä upeisiin raameihin kehystettynä.
Kerrohan, missä google on asiasta kertonut niin saan minäkin tietoni asiassa ajan tasalle. Laittaisitko linkin sivustoon.
Arkkipiispa Paarmako heidän vihki, tuskin Oulun emerituspiispa R. olisi moiseen suostunut? - pölhö
tutkiskelija kirjoitti:
Kumma etten ahkerasta tutkiskelusta huolimatta
ole missään nähnyt uutista asiasta.
Luulisin siitä tulleen melkoisen uutispommin kautta maailma ja heidän onneaan säteilevä vihkikuvansa olisi monien kotien seinällä upeisiin raameihin kehystettynä.
Kerrohan, missä google on asiasta kertonut niin saan minäkin tietoni asiassa ajan tasalle. Laittaisitko linkin sivustoon.
Arkkipiispa Paarmako heidän vihki, tuskin Oulun emerituspiispa R. olisi moiseen suostunut?On se niin, että ainakin meidän kaapin päällä tuottainen kuva komeilee.
Se on tietenkin Korvatunturin PR-toimiston erikoissuojeluksessa, tuokin uutinen.
Vihkiäiset olivat yhtä salaiset kuin pukin toimet yleensäkin. Kukaan paikalla olleista ei tule kuitenkaan seremoniaa koskaan unohtamaan.
Joskus tulevaisuudessa, jos kotimainen tonttuarmeija aikoo lakkoilla liksan puolesta, Joulupukki myy yksinoikeudella koko stoorin.
Kilpailu on vielä täysin avoin. - tutkiskelija
pölhö kirjoitti:
On se niin, että ainakin meidän kaapin päällä tuottainen kuva komeilee.
Se on tietenkin Korvatunturin PR-toimiston erikoissuojeluksessa, tuokin uutinen.
Vihkiäiset olivat yhtä salaiset kuin pukin toimet yleensäkin. Kukaan paikalla olleista ei tule kuitenkaan seremoniaa koskaan unohtamaan.
Joskus tulevaisuudessa, jos kotimainen tonttuarmeija aikoo lakkoilla liksan puolesta, Joulupukki myy yksinoikeudella koko stoorin.
Kilpailu on vielä täysin avoin.Ajattele,
vain suomalaiset voivat olla näin typeriä !
Meillä ratsastetaan iltalehdissä entisen mäkikotkan törttöilyllä ja viimeksi eräitten mieenistereitten tahdon- enpäs-juupas ja lopulta lomamatkoilla.
Ollaan kateellisia naapureitten kuninkaallisille häille ja romansseille. Suomi olisi ollut maailman julkisuuden valokeilassa pitkään kun olisi pohdittu josko pukilla ja Joulumuorilla on jotain vispiläkauppoja ja huhuttu muorin somanssista itäisen maan mahtavan Pakkasukon kanssa.
Sitten olisi pohdittu, josko pukki jää lehdellä soittelemaan vai onko hänellä mahdollisesti jotain tunteita Pohjan Akkaa ja taas olisi Kalevalakin tullut myyntilistoille.
Sitten kihlaparina Pukkia ja muoria olisi käyty Lapissa katsomassa kautta maailman.
Häät olisi vietetty muinaiseen Lapin tapaan, sitten luterilaiseen, ktoliseen ja aina suurelle hääkansalle.
Tästä kaikesta olisivat lehdet kirjoittaneet, TV kuvaillut ja oheistuotteita olisi syntynyt pilvin pimein markkinoille levyjäkin joulun markkinoille. - pölhö
tutkiskelija kirjoitti:
Ajattele,
vain suomalaiset voivat olla näin typeriä !
Meillä ratsastetaan iltalehdissä entisen mäkikotkan törttöilyllä ja viimeksi eräitten mieenistereitten tahdon- enpäs-juupas ja lopulta lomamatkoilla.
Ollaan kateellisia naapureitten kuninkaallisille häille ja romansseille. Suomi olisi ollut maailman julkisuuden valokeilassa pitkään kun olisi pohdittu josko pukilla ja Joulumuorilla on jotain vispiläkauppoja ja huhuttu muorin somanssista itäisen maan mahtavan Pakkasukon kanssa.
Sitten olisi pohdittu, josko pukki jää lehdellä soittelemaan vai onko hänellä mahdollisesti jotain tunteita Pohjan Akkaa ja taas olisi Kalevalakin tullut myyntilistoille.
Sitten kihlaparina Pukkia ja muoria olisi käyty Lapissa katsomassa kautta maailman.
Häät olisi vietetty muinaiseen Lapin tapaan, sitten luterilaiseen, ktoliseen ja aina suurelle hääkansalle.
Tästä kaikesta olisivat lehdet kirjoittaneet, TV kuvaillut ja oheistuotteita olisi syntynyt pilvin pimein markkinoille levyjäkin joulun markkinoille.täytyisi tehdä koko Pohjois-kalotin pr-päällikkö!Minä taidankin tehdä aloitteen. Saattaa sen perillemeno kestää, kun tuossa välillä asustelevat nuo savolaiset, mutta suottaapi tuo jonnain päevänä ollakkiin perillä piäkaupuntissa.
pölhö kirjoitti:
täytyisi tehdä koko Pohjois-kalotin pr-päällikkö!Minä taidankin tehdä aloitteen. Saattaa sen perillemeno kestää, kun tuossa välillä asustelevat nuo savolaiset, mutta suottaapi tuo jonnain päevänä ollakkiin perillä piäkaupuntissa.
savolaiset,tuas esteenä.
Kiertäkee rantoja pitkin,mittees savoon änkeette,taitaa vua houkuttoo kummasti.*virne*- tutkiskelija
pölhö kirjoitti:
täytyisi tehdä koko Pohjois-kalotin pr-päällikkö!Minä taidankin tehdä aloitteen. Saattaa sen perillemeno kestää, kun tuossa välillä asustelevat nuo savolaiset, mutta suottaapi tuo jonnain päevänä ollakkiin perillä piäkaupuntissa.
Savolaisilla on aivan liian väärät leuat ja kun aukaisevat suunsa niin vastuu siirtyy välittömästi kuulijoille. Miten tällaisen asian sitten yrittäisit kertoa maailman lapsille kun juuri on päästy vakuuttamaan pukin asuvan Korvatunturin Suomen puoleisella rinteellä.
Savolaisilla ei ole koko pukkiasiassa edes äänioikeutta.
Minä sanon irti kaikki YYA-sopimukset, jos savolaiset tulevat vääntämään pukkia johonkin Nilsiän Tahkovuoreen.
Kyllä jämtti on niin ! tutkiskelija kirjoitti:
Savolaisilla on aivan liian väärät leuat ja kun aukaisevat suunsa niin vastuu siirtyy välittömästi kuulijoille. Miten tällaisen asian sitten yrittäisit kertoa maailman lapsille kun juuri on päästy vakuuttamaan pukin asuvan Korvatunturin Suomen puoleisella rinteellä.
Savolaisilla ei ole koko pukkiasiassa edes äänioikeutta.
Minä sanon irti kaikki YYA-sopimukset, jos savolaiset tulevat vääntämään pukkia johonkin Nilsiän Tahkovuoreen.
Kyllä jämtti on niin !rannikon kautta,kyllä savolaiset tietää ,että tänne ne joulupukit kumminkin tulevat ,täällä kun on ne oikee oppiset immeiset.
- tutkiskelija
SkillaN kirjoitti:
rannikon kautta,kyllä savolaiset tietää ,että tänne ne joulupukit kumminkin tulevat ,täällä kun on ne oikee oppiset immeiset.
Luulen, että pukki saa kiertää kaukaa, Kallaveden rantamilta saattaa toki löytyä paljonkin kilttejä lapsia, mutta heillä on joitain ilkeitä mummeja täällä palstoilla, jotka joutais vaikkapa Kyöpelivuoden taa joulun ajaksi!
- Kyöpelivuoreen
tutkiskelija kirjoitti:
Luulen, että pukki saa kiertää kaukaa, Kallaveden rantamilta saattaa toki löytyä paljonkin kilttejä lapsia, mutta heillä on joitain ilkeitä mummeja täällä palstoilla, jotka joutais vaikkapa Kyöpelivuoden taa joulun ajaksi!
Koko joulupukki joputaisi siirtää pajoineen sinne Kyöpelivuoren taa mikäli on uskominen arvostettua tutkijaa Jeffrey Burton Rossellia kun hän väittää että
"Joulupukin alkuperään liittyy paljon sellaista, joka viittaa siihen, että lempeänä hyväntekijänä tunnetun Joulupukkimme esikuva on itse paholainen."
Täällä pohjolassa on aina vietetty kaamoksen aikana märssäilyjä ja juominkeja eivätkä tavat ole vuosikymmenten saatossa ainakaan parantuneet. - pölhö
Kyöpelivuoreen kirjoitti:
Koko joulupukki joputaisi siirtää pajoineen sinne Kyöpelivuoren taa mikäli on uskominen arvostettua tutkijaa Jeffrey Burton Rossellia kun hän väittää että
"Joulupukin alkuperään liittyy paljon sellaista, joka viittaa siihen, että lempeänä hyväntekijänä tunnetun Joulupukkimme esikuva on itse paholainen."
Täällä pohjolassa on aina vietetty kaamoksen aikana märssäilyjä ja juominkeja eivätkä tavat ole vuosikymmenten saatossa ainakaan parantuneet.Sehän olisi Pukille Paratiisi. Minkälaisia rangaistuksia sinä oikein jakelisit!
- rekisterinpitäjä
SkillaN kirjoitti:
savolaiset,tuas esteenä.
Kiertäkee rantoja pitkin,mittees savoon änkeette,taitaa vua houkuttoo kummasti.*virne*Tulen esittäömään, että Skillanille myönnetään Valehteijain klubin jäsenyys koeajalla annettujen näyttöjen perusteella.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000005658497 - EU nukki
pölhö kirjoitti:
Sehän olisi Pukille Paratiisi. Minkälaisia rangaistuksia sinä oikein jakelisit!
Pukki voisi olla onnessaan pannessaan kaikki "vanhatpiiat" järjestykseen.
Pian heillä olisi pirteitä pikku-tonttuja
ja silloin siellä laulettaisiin:
"Piiri pieni pyörii.
lapset siinä hyörii..." - Joulupukki
EU nukki kirjoitti:
Pukki voisi olla onnessaan pannessaan kaikki "vanhatpiiat" järjestykseen.
Pian heillä olisi pirteitä pikku-tonttuja
ja silloin siellä laulettaisiin:
"Piiri pieni pyörii.
lapset siinä hyörii..."Olen koko EUn Puukki,
joka korjattakoon edelliseen viestiin. rekisterinpitäjä kirjoitti:
Tulen esittäömään, että Skillanille myönnetään Valehteijain klubin jäsenyys koeajalla annettujen näyttöjen perusteella.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000005658497se kaiken huomoo.
Omapa on vikas, mitäs siihen malliin iskujas annat,että näinii sanavalimii ihmise on pakko vastata.
Kaiken ruoja muistattii,pittää ihmetellä.
Jäsenyys on kunnia asia ,olkoon vaikka Valehtelijoiden klupi- tutkiskelija
Kyöpelivuoreen kirjoitti:
Täällä pohjolassa on aina vietetty kaamoksen aikana märssäilyjä ja juominkeja eivätkä tavat ole vuosikymmenten saatossa ainakaan parantuneet.Josapa Pölhö etsisi Pukille kartan ja laatisi reittisuunnitelman Kyöpelivuorelle. Kaikki Vanhapiika-tontut sitten vain saattojoukoiksi
"Nisse-polkan" soidessa... - pölhö
tutkiskelija kirjoitti:
Josapa Pölhö etsisi Pukille kartan ja laatisi reittisuunnitelman Kyöpelivuorelle. Kaikki Vanhapiika-tontut sitten vain saattojoukoiksi
"Nisse-polkan" soidessa...Tosin sinun pitäisi ensin selvittää Kyöpelinvuoren nykyiset koordinaatit. Sitten pitäisi tilata yksi aito vanha Nisse, nehän on tunnetusti suunnistustaitoisia. Polkasta en piittaa piirun vertaa, kuka sitä näisssä pakkasissa.
- kopsari
pölhö kirjoitti:
Tosin sinun pitäisi ensin selvittää Kyöpelinvuoren nykyiset koordinaatit. Sitten pitäisi tilata yksi aito vanha Nisse, nehän on tunnetusti suunnistustaitoisia. Polkasta en piittaa piirun vertaa, kuka sitä näisssä pakkasissa.
En malttanut olla kopsaamatta eräästä sivustosta kun oli niin mahdottoman selkeästi kuvattu Kyöpelinvuoren sijainti. Kokeilehan mennä sitten karttahaussa vaikkapa Kitelle, mutta älä ihmeessä maista "Kiteen kirkasta" ennen kuin olet suoriutunut annetusta tehtävästä.
Kiteen kunnan kihot kiikuttavat sinulle sen jälkeen oiti "snapsilasissa" paikallista "menovettä."
- - -
"Hovinlampi - Ylälampi
PALUU MUINAISMUISTOT
Hovinlampi-Ylälampi on harjukannaksen erottama Suur-Oriveden lahti Rääkkylän ja Kiteen rajalla lähellä Muljulan kylää. Alue on yleisilmeeltään erämainen havumetsien ympäröimä sarja lampia, joita yhdistää alueen halki polveileva joki ja ympäröivät laajat luhtaniityt ja rämereunat. Lammista suurin on Ylälampi, johon laskee lännestä joki. Ylälammesta kaakkoon on ensin nimetön lampi, sitten Ruutanalampi ja lopuksi Hovinlampi, jonka kautta joki laskee Oriveteen.
Alueen eteläpuolella Hovinlampea rajoittaa komea Salenkankaan harjujakso, jonka korkeimmat kohdat ovat Kyöpelivuori ja Ukonmäki. Lännessä lampi rajoittuu Anninkankaansuon rämeeseen. Pohjoisessa ja idässä Hovinlampea rajaavat Muljulan kylän vaarojen pääosin metsäiset rinteet. Itse Hovinlammella on vain yksi suuri metsäsaareke - Ruohosaari - joka muodostuu kahdesta osasta.
Hovinlampi on pääosin täysin luonnontilassa. Alueen kasvillisuuden valtalaji on järviruoko. Sen kasvustot eivät kuitenkaan ole erityisen tiheitä tai vankkoja. Kapeahkot vyöhykkeet muuttuvat pian luhtaniityiksi ja sammalikoiksi.
Alueen halki virtaavan joen varrella kasvaa monia osin näyttäviäkin vesi- ja suokasvilajeja, kuten keltakurjenmiekkoja. Tarkemmin katsottaessa Hovinlampi on melko karu ja esimerkiksi uposvesikasvillisuus yllättävän niukkaa. Monille lintuvesille tyypillistä sammaloitumista ei täällä tapaa."
- - -
Helppoa se on kun osaa ! - pölhö
kopsari kirjoitti:
En malttanut olla kopsaamatta eräästä sivustosta kun oli niin mahdottoman selkeästi kuvattu Kyöpelinvuoren sijainti. Kokeilehan mennä sitten karttahaussa vaikkapa Kitelle, mutta älä ihmeessä maista "Kiteen kirkasta" ennen kuin olet suoriutunut annetusta tehtävästä.
Kiteen kunnan kihot kiikuttavat sinulle sen jälkeen oiti "snapsilasissa" paikallista "menovettä."
- - -
"Hovinlampi - Ylälampi
PALUU MUINAISMUISTOT
Hovinlampi-Ylälampi on harjukannaksen erottama Suur-Oriveden lahti Rääkkylän ja Kiteen rajalla lähellä Muljulan kylää. Alue on yleisilmeeltään erämainen havumetsien ympäröimä sarja lampia, joita yhdistää alueen halki polveileva joki ja ympäröivät laajat luhtaniityt ja rämereunat. Lammista suurin on Ylälampi, johon laskee lännestä joki. Ylälammesta kaakkoon on ensin nimetön lampi, sitten Ruutanalampi ja lopuksi Hovinlampi, jonka kautta joki laskee Oriveteen.
Alueen eteläpuolella Hovinlampea rajoittaa komea Salenkankaan harjujakso, jonka korkeimmat kohdat ovat Kyöpelivuori ja Ukonmäki. Lännessä lampi rajoittuu Anninkankaansuon rämeeseen. Pohjoisessa ja idässä Hovinlampea rajaavat Muljulan kylän vaarojen pääosin metsäiset rinteet. Itse Hovinlammella on vain yksi suuri metsäsaareke - Ruohosaari - joka muodostuu kahdesta osasta.
Hovinlampi on pääosin täysin luonnontilassa. Alueen kasvillisuuden valtalaji on järviruoko. Sen kasvustot eivät kuitenkaan ole erityisen tiheitä tai vankkoja. Kapeahkot vyöhykkeet muuttuvat pian luhtaniityiksi ja sammalikoiksi.
Alueen halki virtaavan joen varrella kasvaa monia osin näyttäviäkin vesi- ja suokasvilajeja, kuten keltakurjenmiekkoja. Tarkemmin katsottaessa Hovinlampi on melko karu ja esimerkiksi uposvesikasvillisuus yllättävän niukkaa. Monille lintuvesille tyypillistä sammaloitumista ei täällä tapaa."
- - -
Helppoa se on kun osaa !Sieltähän sinut sitten tapaa! Nähdäänkö joskus muutaman vuosikymmenen kuluttua? Vai maltatko odottaa kauemmin?
- Mora-Nisse
pölhö kirjoitti:
Sieltähän sinut sitten tapaa! Nähdäänkö joskus muutaman vuosikymmenen kuluttua? Vai maltatko odottaa kauemmin?
Pyysit musiikkia mukaasi. Tässä äkkiseltään jälleen kopsattua.
http://www.yuletidevoices.com/music/nisse.html
Noista Nisseistä ei aina tiedä; joku osaa painaa hissinappulaa ja opastaa oikeaan kerrokseen ja oikeaan huoneeseen ja on sitten käsi osossa sanomassa;"Mani, mani..."
Mora-Nisse liikkui aikanaan hyvin liukkaasti suksilla suomalaisten edelle useimmiten.
Muistathan, että lopuksi laulata niille tyttö-tontuille:
"....ettei niitä, ettei niitä vanhat poijat saa..." Tapamisemme on kokonaan sinun ja niitten "opastonttujen" vallassa.
Älä eksy, äläkä anna itseäsi eksyttää ...!
- Ilkka
Ilkka-lehti kertoo laajassa artikkelissaan, että
"Nykyajan vessanseinä on netissä"
ja jatkaa "Internetin keskustelupalstalla vellovat herjaavat jutut tunnistettavissa osoitteista ja ihmisistä.
Jaa- a, mitä tuohon vielä jatkaisi.
Asiantuntija kertoo, ettei ole väliä onko asia kerrottu netissä vai jossain muussa mediassa
kirjoittaja on aina vastuussa kirjoittamastaan.
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin. Jumala minua auttakoon, sanoi Martti Luther aikanaan.
Joskus olisi hyvä hieman miettiä mitä tulee laukoneeksi.- lukija1
Ruman kuvan huussin seinästä sai pois höyläten, mutta kuinka tämän viestin sitten kun painan "lähetä viesti" nappia?
Jos ei ylläpito poista niin siellä on ja pysyy, vai?
Kuinka kauan viestejä säilytetään? - sönkkö
Jos en valehtelisi...
niin sanoisin
ett' vessan seinään
tämän kirjoitin.
Tahdon näin mä
jäädä historiaan,
en luota muuhun
kategoriaan. - lukija 2
lukija1 kirjoitti:
Ruman kuvan huussin seinästä sai pois höyläten, mutta kuinka tämän viestin sitten kun painan "lähetä viesti" nappia?
Kuinka kauan viestejä säilytetään?taijat viimeistä vittua höylätä, tuolla ikää kun olet,ja kun niitä on varmaan ollu useampikin.
- töherryksill
sönkkö kirjoitti:
Jos en valehtelisi...
niin sanoisin
ett' vessan seinään
tämän kirjoitin.
Tahdon näin mä
jäädä historiaan,
en luota muuhun
kategoriaan.Vessapaperikin on liian hyvää töherryksillesi.
Se ei sovi edes pyyhkimiseen sen jälkeen. - sönkkö
töherryksill kirjoitti:
Vessapaperikin on liian hyvää töherryksillesi.
Se ei sovi edes pyyhkimiseen sen jälkeen.Valehtelisin jos sanoisin....
ett' sanat kalliiks'
mulle kävikin.
Turhaan tulin tuhlailemaan
sanojani suoltelemaan.
Täällä tämmöisillä mailla
paikoilla väliaikaisilla.
Pytyn viereen istun vaan
sinne runot kaikki paan. - kirjatar
lukija1 kirjoitti:
Kuinka kauan viestejä säilytetään?Useimmat kirjat eivät ole sen paperin arvoisia,
jolle ne on mainettu. - tutkiskelija
sönkkö kirjoitti:
Valehtelisin jos sanoisin....
ett' sanat kalliiks'
mulle kävikin.
Turhaan tulin tuhlailemaan
sanojani suoltelemaan.
Täällä tämmöisillä mailla
paikoilla väliaikaisilla.
Pytyn viereen istun vaan
sinne runot kaikki paan.Tuolla näyttää olevan monta viestiä, jotka kaipaavat vastausta, mutta "hierarkia" on liian syvä. En tässä nyt ala kuitenkaan enempää vastaamaan kun kaipaan vihjailujen sijaan ihan yksiselitteistä kysymystä vaikkapa vain yhteen asiaan kerrallaan. Pyrin vastaaman.
- sönkkö
tutkiskelija kirjoitti:
Tuolla näyttää olevan monta viestiä, jotka kaipaavat vastausta, mutta "hierarkia" on liian syvä. En tässä nyt ala kuitenkaan enempää vastaamaan kun kaipaan vihjailujen sijaan ihan yksiselitteistä kysymystä vaikkapa vain yhteen asiaan kerrallaan. Pyrin vastaaman.
Ehtisitkö vastaamaan tuolla ylempänä olevaan pähkäilyyni? Hierarkian tilasta siellä en tiedä mitään, mutta mielenkiinnolla odottelen vastausta.
Yksiselitteinen kysymys kuului: Miten voisi tietää millaisia sivuja varoa ja esim. näitä nyt kohta tulevia joulujuttuja? - tutkiskelija
sönkkö kirjoitti:
Ehtisitkö vastaamaan tuolla ylempänä olevaan pähkäilyyni? Hierarkian tilasta siellä en tiedä mitään, mutta mielenkiinnolla odottelen vastausta.
Yksiselitteinen kysymys kuului: Miten voisi tietää millaisia sivuja varoa ja esim. näitä nyt kohta tulevia joulujuttuja?Se pätee tietääkseni monissa muissakin asioissa, nimittäin äidin neuvo Anna-tyttärelleen:
- Anna, älä anna tuntemattomille.
Siis, älä avaa tuntemattomien sepa...
...tarkoitan sepustuksia. Ei sitä tiedä millainen pukki siellä kortin ja naamion takana sinua luuraa ja millaisia viiruksia viestien mukana sinun koneellesi tarttuu...
Miksiköhän kaikki lastenohjelmatkin houkuttelevat aivan pikkunaperoita avaamaan kaikenlaisia outoja luukkuja...vaara vaanii siellä; oli ne napitettuja tai vetoketjullisia tai.... - tutkiskelija
kirjatar kirjoitti:
Useimmat kirjat eivät ole sen paperin arvoisia,
jolle ne on mainettu.Löytyisikö jostain painettu kirja, joka olisi mainettaan parempi ?
Pukinpussiin pantavaksi?
Sen jälkeen avattavaksi ja luettavaksi - vaikka joulun mentyä uudelleen ? - sönkkö
tutkiskelija kirjoitti:
Se pätee tietääkseni monissa muissakin asioissa, nimittäin äidin neuvo Anna-tyttärelleen:
- Anna, älä anna tuntemattomille.
Siis, älä avaa tuntemattomien sepa...
...tarkoitan sepustuksia. Ei sitä tiedä millainen pukki siellä kortin ja naamion takana sinua luuraa ja millaisia viiruksia viestien mukana sinun koneellesi tarttuu...
Miksiköhän kaikki lastenohjelmatkin houkuttelevat aivan pikkunaperoita avaamaan kaikenlaisia outoja luukkuja...vaara vaanii siellä; oli ne napitettuja tai vetoketjullisia tai....Kun te kaikki olette vielä sillä tavalla tuntemattomia, etten erota miestä naisesta, saati pukkia kutusta, niin pulassa olen....ja sitten menen kyselemään tällä nimenomaisella palstalla...
Huomaatko muuten, pikkuriikkisen luotin sinuun, tällä palstalla? Ethän petä...toisella palstalla? - tutkiskelija
sönkkö kirjoitti:
Kun te kaikki olette vielä sillä tavalla tuntemattomia, etten erota miestä naisesta, saati pukkia kutusta, niin pulassa olen....ja sitten menen kyselemään tällä nimenomaisella palstalla...
Huomaatko muuten, pikkuriikkisen luotin sinuun, tällä palstalla? Ethän petä...toisella palstalla?Mikä soittaen tulee niin se viheltäen menee paitsi tietysti noitten sihteerikköjen kanssa.
Ystäväni Arto kertoo usein näitä juttuja-Näin kertoo Arto eräässä toimistossa tapahtuneen:
--------------------------------------------------------------------------------
:Eräällä sihteerillä oli kiusallinen tapa vihellellä töissä miten huvittaa. Muita samassa konttorissa työskenteleviä se otti aivoon siinä määrin, että he päättivät huomauttaa neidille asiasta. Siihen tämä vastasi niskojaan nakellen:
- Minähän viheltelen milloin minua haluttaa!
Kun hän seuraavan kerran alkoi viheltää, hyppäsivät kaikki miesmerkonomit pystyyn kiskoen housuja jaloistaan ja huusivat:
- Voi pojat, nyt se haluaa!"
- - -
Olen Arto Ikolalle jo monet sisu-possu-munkkikahvit velkaa.
Toivotaan, että saan kirjanpitotaitoisen sihteerikön, joka sopii meille kiireisille sopivan ajankohdan, jolloin saamme tutustua viheltelevään sihteeriin 1 ? - tutkiskelija
sönkkö kirjoitti:
Kun te kaikki olette vielä sillä tavalla tuntemattomia, etten erota miestä naisesta, saati pukkia kutusta, niin pulassa olen....ja sitten menen kyselemään tällä nimenomaisella palstalla...
Huomaatko muuten, pikkuriikkisen luotin sinuun, tällä palstalla? Ethän petä...toisella palstalla?Kaikenlaisia vipeltäjiä ja viheltäjiä olen nähnyt ja kuullut, mutta nätti minusta on erään taiteilijan luomus "Helsinkiläinen viheltäsä", jonka linkin laitan ihaitlavaksenne.
http://www.kuvataiteilijamatrikkeli.fi/teoskuva.asp?tunnus=1599&teos=1
Etten sanois - upea luomus ja sitten kun kuuntelisimme vaikka Yrjö Saarnion yhtyeen soittavan "Viheltelevää Jungmannia" niin mikäpä olisi vaikkapa tanssiessa kanssasi ! - sönkkö
tutkiskelija kirjoitti:
Kaikenlaisia vipeltäjiä ja viheltäjiä olen nähnyt ja kuullut, mutta nätti minusta on erään taiteilijan luomus "Helsinkiläinen viheltäsä", jonka linkin laitan ihaitlavaksenne.
http://www.kuvataiteilijamatrikkeli.fi/teoskuva.asp?tunnus=1599&teos=1
Etten sanois - upea luomus ja sitten kun kuuntelisimme vaikka Yrjö Saarnion yhtyeen soittavan "Viheltelevää Jungmannia" niin mikäpä olisi vaikkapa tanssiessa kanssasi !että tuo tanssiminen tuntuu sinua askarruttavan päivästä toiseen?
Eikö siellä teilläpäin ole siihen mahdollisuuksia? - tutkiskelija
sönkkö kirjoitti:
että tuo tanssiminen tuntuu sinua askarruttavan päivästä toiseen?
Eikö siellä teilläpäin ole siihen mahdollisuuksia?Tuolla toisaalla keskustellaan kovin helsinkiläisten "älyttömyydestä" ja sekin on tullut todetuksi eräitten luotettavien "tutkiskelijoiden toimesta. Kaupunkimme peittoaa Hesan mennen tullen ja "tanssityttöni" ovat eräästä Suomen älykkäimmästä kaupungista
eli aivan selvää mitaliainesta...
Laitanpahan tuohon pohdittavaksi kuulunetko itse tyhmeein vai peräti viisaitten "neitsyiden" joukkoon ?
http://www.aux.fi/index2.php - tutkiskelija
tutkiskelija kirjoitti:
Tuolla toisaalla keskustellaan kovin helsinkiläisten "älyttömyydestä" ja sekin on tullut todetuksi eräitten luotettavien "tutkiskelijoiden toimesta. Kaupunkimme peittoaa Hesan mennen tullen ja "tanssityttöni" ovat eräästä Suomen älykkäimmästä kaupungista
Laitanpahan tuohon pohdittavaksi kuulunetko itse tyhmeein vai peräti viisaitten "neitsyiden" joukkoon ?
http://www.aux.fi/index2.phpMuistutan jälleen,
että ihmissuhteet ovat tärkeitä eikä niitä pidä alkaa mitata rahalla tai älykkyydellä.
Tiedän, että minullakin on paljon "tyhmiä ystäviä"
sillä uskon ettei viisaat hakeutuisi seuraani !
http://www.aux.fi/index2.php - sönkkö
tutkiskelija kirjoitti:
Tuolla toisaalla keskustellaan kovin helsinkiläisten "älyttömyydestä" ja sekin on tullut todetuksi eräitten luotettavien "tutkiskelijoiden toimesta. Kaupunkimme peittoaa Hesan mennen tullen ja "tanssityttöni" ovat eräästä Suomen älykkäimmästä kaupungista
http://www.aux.fi/index2.phpÄÖ:ni nousi juuri pilviin, sainhan tietää että Suolahti on kaupunki. Kiitos sivistykseni lisästä. Miten tutkijat itse pärjäsivät, vai pitikö peesailla valmiilla vastauksilla?
- tutkiskelija
sönkkö kirjoitti:
ÄÖ:ni nousi juuri pilviin, sainhan tietää että Suolahti on kaupunki. Kiitos sivistykseni lisästä. Miten tutkijat itse pärjäsivät, vai pitikö peesailla valmiilla vastauksilla?
Valitettavasti olemme veljieni kanssa "myöhäisheränneitä"
- muitten onneksi. Jos me emme olisi nukkuneet onnemme ohitse niin maailma olisi kuullut kummia.
Miten jossain pienessä suopmalaiskaupungissa voi olla noin paljon älykkyyttä, ihan monta rikkiviisastakin mukana. Tiedäthän. että kun pieneen päähän ahdetaan kovin paljon älyä niin rikkihän se menee. Eihän tavalliseen "kossupulloonkaan voi ahtaa juuri puolta litraa enempää ja, jos kotiktekoista panee pihisemään niin hajallehan se pohsahtaa olkoon niin Alvarin Finlandia-desaingiä kuin tahtoo ! - sönkkö
tutkiskelija kirjoitti:
Valitettavasti olemme veljieni kanssa "myöhäisheränneitä"
- muitten onneksi. Jos me emme olisi nukkuneet onnemme ohitse niin maailma olisi kuullut kummia.
Miten jossain pienessä suopmalaiskaupungissa voi olla noin paljon älykkyyttä, ihan monta rikkiviisastakin mukana. Tiedäthän. että kun pieneen päähän ahdetaan kovin paljon älyä niin rikkihän se menee. Eihän tavalliseen "kossupulloonkaan voi ahtaa juuri puolta litraa enempää ja, jos kotiktekoista panee pihisemään niin hajallehan se pohsahtaa olkoon niin Alvarin Finlandia-desaingiä kuin tahtoo !päätäsi pakottamassa, että osaat joka kerran väistellä varsinaiset kysymykset. Yllätäpä meidät kerrankin ja vastaa johonkin ihan itsenäsi ilman linkin linkkiä ja muita mutkitteluja. Vaikka tuohon, millainen ÄÖ tutkijoilla itsellään on?
- tutkiskelija
sönkkö kirjoitti:
päätäsi pakottamassa, että osaat joka kerran väistellä varsinaiset kysymykset. Yllätäpä meidät kerrankin ja vastaa johonkin ihan itsenäsi ilman linkin linkkiä ja muita mutkitteluja. Vaikka tuohon, millainen ÄÖ tutkijoilla itsellään on?
Useita kertoja olen kertonut palstalla, että Mensan jäsenet eivät kerro mielellään edes kuuluvatko he siihen vai eivät.
Tuskin kukaan kertoo saamaansa tulosta.
On hyvin paljon mahdollista, että se on joko enemmän kuin 148, mutta kun olemme valehtelijain klubin palstoilla niin se tulkittaisiin emävaleeksi, kalavaleeksi, valkoiseksi valheeksi ja ties miksi, jos sanoisin sen olevan liian suuri tavallisella kalavaaalla punnittavaksi tai sitten niin kevyt ettei huononäköinen lukemia huomaa niin taas joutuisimme kuitenkin kääntymään valantehneen vaakojen ja mittarien tarkistajan puoleen.
Parasta kysyä naapureilta, ne tavallisesti tietävät asian oikean tolan paremmin kuin minä itse. - lehemän mies eli sonni
tutkiskelija kirjoitti:
Useita kertoja olen kertonut palstalla, että Mensan jäsenet eivät kerro mielellään edes kuuluvatko he siihen vai eivät.
On hyvin paljon mahdollista, että se on joko enemmän kuin 148, mutta kun olemme valehtelijain klubin palstoilla niin se tulkittaisiin emävaleeksi, kalavaleeksi, valkoiseksi valheeksi ja ties miksi, jos sanoisin sen olevan liian suuri tavallisella kalavaaalla punnittavaksi tai sitten niin kevyt ettei huononäköinen lukemia huomaa niin taas joutuisimme kuitenkin kääntymään valantehneen vaakojen ja mittarien tarkistajan puoleen.
Parasta kysyä naapureilta, ne tavallisesti tietävät asian oikean tolan paremmin kuin minä itse.Isäntä meni ensmmääsen kerran osuuskaupan ravintolahan ja tilas ittellensä maitoklasin.
Viinuri kaatoi lasiin maitoa, lurautti siihen sekaan tuhdisti rommia sekoittaen.
Totin saatuaan isäntä siemaisia lasin tyhjäksi tokaisten:
- Jumal´auta, mikä lehemä ! - sönkkö
tutkiskelija kirjoitti:
Parasta kysyä naapureilta, ne tavallisesti tietävät asian oikean tolan paremmin kuin minä itse.En tunne ensimmäistäkään naapuriasi!
Nuo älymittarit ovat aika ihmeellisiä, olihan Suomen älykkäin mies muinoin ainakin tämä politiikko J. Särkijärvi (saakohan täällä yleensä nimiä mainita, poistakoon YP), jonka pol. M.Pekkarinen 'hakkasi' jossakin leikkimielisessä älykilpailussa.
Muistanpa vielä, kuinka pettyneeltä Lenita näytti, kun hänelle esiteltiin yllättäen Suomen älykkäin mies.
Sanotaanhan sitä niinkin, että sitkeys kovankin onnen voittaa, voihan semmoisiin 'mittakisoihin' kai itseään prepata, jos hampaat irvessä se älykön meriitti pitäisi saavuttaa. - tyhmeliini
sönkkö kirjoitti:
En tunne ensimmäistäkään naapuriasi!
Nuo älymittarit ovat aika ihmeellisiä, olihan Suomen älykkäin mies muinoin ainakin tämä politiikko J. Särkijärvi (saakohan täällä yleensä nimiä mainita, poistakoon YP), jonka pol. M.Pekkarinen 'hakkasi' jossakin leikkimielisessä älykilpailussa.
Muistanpa vielä, kuinka pettyneeltä Lenita näytti, kun hänelle esiteltiin yllättäen Suomen älykkäin mies.
Sanotaanhan sitä niinkin, että sitkeys kovankin onnen voittaa, voihan semmoisiin 'mittakisoihin' kai itseään prepata, jos hampaat irvessä se älykön meriitti pitäisi saavuttaa.Kylässä oli eräs pikkupoika, jota pidettiin hieman tyhmänä. Sedät kokeilivat, että pitääkö
huhu paikkansa ja asettivat pojan kokeseen. Laittoivat pöydälle euron ja kahden euron kolikot ja jsanoivat;"Saat kumman haluat."
Poika otti sen euron kolikon.
Tätä testiä piti sitten toisten huviksi jatkaa
ja aina poika otti sen pienemmän kolikon.
Joku sitten alkoi valistaa poikaa ottemaan sen isomman, johon poika tokaisi:
"Sitten sedät lakkaa leikkimästä mun kanssa !"
Taisi ollä älykäs veikko?
- tutkiskelija
Nätti-Jussista lienee eniten juttuja, jotkut lienevät jopa hänen omiaankin. Tässä eräs kalavaleiden sarjaan.
Nätti kiersi Lapin kairoja ja Tenolla alkoi eräs paikallinen kalsmies kehuskella Nätille saaliitaan ja mittaili kolmatta syltä pitkäksi viisi leiviskää painavaksi..
Nätti-Jussi kertoi saaneensa kerran hauen, joka painoi ainaski kolmekymmentä kiloa, mutta kummakseen hän huomasi koukkua irroittessaan sillä leukaluussa myrskylyhyn joka paloi.
Valehtelet ! Toikaisi siihen toinen kalamies
Nätti tuumasi siihen, että pienennä sinä sitä kalaasi puolella niin minä sammutan sen lyhdyn !- tutkiskelija
Hajupoika toi viime keväänä Nätti-Jussin esiin näillä palstoilla ja tulkoon hän esiteltyä tässäkin yhteydessä linkissä ihan kuvin ja ääninäyttein.
Päätelkää itse ovatko kerrotut tarinat tosia vaiko valhetta vainen ?
http://www.rovaniemenmaalaiskunta.fi/?deptid=7559 - olla viisainta pysyä poissa
tutkiskelija kirjoitti:
Hajupoika toi viime keväänä Nätti-Jussin esiin näillä palstoilla ja tulkoon hän esiteltyä tässäkin yhteydessä linkissä ihan kuvin ja ääninäyttein.
Päätelkää itse ovatko kerrotut tarinat tosia vaiko valhetta vainen ?
http://www.rovaniemenmaalaiskunta.fi/?deptid=7559tyhmät tarinat olla omia keksintöjäsi koska itse ne esiin toit.
Älä luulekkaan että menen enempää niihin tyhmiin juttuihin tutustumaan.
- yks vaan joka tuntee aloitt...
PASKAN JAUHAMINEN TÄHÄN KETJUUN.
TUO TUTKJISKELIJA ALIAS KAIDEPUU HALUAA VAIN TUODA IHMISILLE PAHAA MIELTÄ.- kanssasi
ovat monet muutkin. Ko. nimimerkki on pahin häirikkö koko sivustoilla ja valehtelijaksi leimaa kaikki muut.
On omassa elementissään juuri paskan jauhamisessa ja riidan kylvämisessä, kykeneekö luomaan yhtään ystävällistä suhdetta tuolla tyylillä.
Ihaileeko sitä joku, pistää kysymään?
Ainaki se luulee olevansa ihailtu ja suosittu. - tutkiskelija
On mieli hellä jokaisella,
kun joulu on...
Sikäli kuin minusta riippuu niin palstoilla ei olisi torailua laisinkaan. Se loppuu välittömästi kun jokainen aloittaa positiivisuuden omasta itsestään.
Näin helppoa seon kun osaa ! - tutkiskelija
SkillaN kirjoitti:
loppuu kohta,,,mutta se alkaa uutena, yhtä tehokkaana.
Itku pitkästä ilosta, sanottiin ennen.
Tämä piti oleman valehtelijain oma palsta.
Savolaisilla on omat kekkerinsä toisaalla ja siellä on vastuu
- a i n a lukijalla tai kuulijalla ! - sönkömpi
tutkiskelija kirjoitti:
On mieli hellä jokaisella,
kun joulu on...
Sikäli kuin minusta riippuu niin palstoilla ei olisi torailua laisinkaan. Se loppuu välittömästi kun jokainen aloittaa positiivisuuden omasta itsestään.
Näin helppoa seon kun osaa !Mää oon aika paljo samaa mieltä.
- tutkiskelija
kanssasi kirjoitti:
ovat monet muutkin. Ko. nimimerkki on pahin häirikkö koko sivustoilla ja valehtelijaksi leimaa kaikki muut.
On omassa elementissään juuri paskan jauhamisessa ja riidan kylvämisessä, kykeneekö luomaan yhtään ystävällistä suhdetta tuolla tyylillä.
Ihaileeko sitä joku, pistää kysymään?
Ainaki se luulee olevansa ihailtu ja suosittu.Luulo ei ole koskaan tiedon veroinen.
Sen huomaan edellisestäkin viestistä.
Olen ensimmäinen toivottamassa kaikkea hyvää kanssakeskustelijoilleni.
Monesti pitää nykyisin purra kieleensä kun lukee näitten arvostelijain kirjoituksia.
Kuinka helppo onkaan yhtyä erään rovastin toteamukseen arvostelijoilleen;
- Älkää tehkö niinkuin minä teen,
vaan niinkuin minä opetan ! - sönkömpi
tutkiskelija kirjoitti:
Luulo ei ole koskaan tiedon veroinen.
Sen huomaan edellisestäkin viestistä.
Olen ensimmäinen toivottamassa kaikkea hyvää kanssakeskustelijoilleni.
Monesti pitää nykyisin purra kieleensä kun lukee näitten arvostelijain kirjoituksia.
Kuinka helppo onkaan yhtyä erään rovastin toteamukseen arvostelijoilleen;
- Älkää tehkö niinkuin minä teen,
vaan niinkuin minä opetan !Edes pikkunen pätkä sitä kieltä(kin)?
- Hipsu-tonttu
sönkömpi kirjoitti:
Mää oon aika paljo samaa mieltä.
Pistäytykäämme Korvatunturilla Pukin omassa pajassa.
Mitäpä sinne mahtanee kuulua kun on enää muutama yö aikaa kun....
http://www.santaclaus.fi/?deptid=8166
"Hei tonttu-ukot hyppikäämme,
kun on riemun raikkahin aika..." - sönkömpi
Hipsu-tonttu kirjoitti:
Pistäytykäämme Korvatunturilla Pukin omassa pajassa.
Mitäpä sinne mahtanee kuulua kun on enää muutama yö aikaa kun....
http://www.santaclaus.fi/?deptid=8166
"Hei tonttu-ukot hyppikäämme,
kun on riemun raikkahin aika..."Siellä voi joutua töihin, otitko sitä seikkaa ollenkaan huomioon? Minä ajattelin ihan huvikseni hipsutella.
- tutkiskelija
sönkömpi kirjoitti:
Siellä voi joutua töihin, otitko sitä seikkaa ollenkaan huomioon? Minä ajattelin ihan huvikseni hipsutella.
Saat ruveta töihin kohta, "sönkömpi".
Sadannen puheenvuoron käyttäjä valitsee suurimman tai parhaan valehtelijan, mutta ei itseään.
Alusta tai lopusta lukien. Saat ihan itse päättää !
- Osaatko laskea sataan ? - sönkömpi
tutkiskelija kirjoitti:
Saat ruveta töihin kohta, "sönkömpi".
Sadannen puheenvuoron käyttäjä valitsee suurimman tai parhaan valehtelijan, mutta ei itseään.
Alusta tai lopusta lukien. Saat ihan itse päättää !
- Osaatko laskea sataan ?Ja aletaan keskeltä ketjua, niin voin sitten ehkä suostua valitsemaan.
- sönkömpi
sönkömpi kirjoitti:
Ja aletaan keskeltä ketjua, niin voin sitten ehkä suostua valitsemaan.
ehdottomasti pölhöt
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1818062Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava2544210Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi723460Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut903211Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi182341Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42175100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es262012Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei351631Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik491535Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun481507