Kumpi noista malleista luotettavampi, jos ostais jonkun 200 tkm ajetun?
P11 vs. P12
7
191
Vastaukset
- ehjanamyytiin1.8
P12 mallilla olen ajellut nyt 80tkm. Ostettaessa oli ajettu 209tkm. Jos ostat P12 mallin, niin vältä 1.8 mallia, jos et halua lisäillä öljyä. Muutenkin moottori on hieman isoruokainen. Matka-ajossa 6.8. Vikoja on ollut kampiakselin anturi, katti, jarrulevyt sekä etupään pyöränripustuksen osia uusintakatsastuksia. Eli aika vähällä on mennyt vanhaksi autoksi. Ärsyttävänä ominaisuutena on Se, että en saa auton käydessä takakopankantta auki. Vikaa??
- EikoskaanenääP12
P11, P12 susi jo syntyessään. Jos tykkää öljyä ostella, moottoria rempata ja joka katsastukseen vaihdella niveliä ym. 1,8 ja 2,0 kulkee öljyllä.
- pirkkarellup12
Kulkeeko 2.0 konekin öljyllä? Noi nivelet siedän kyllä. Ei mun 1.8 P12 katti oikeen tykkää tosta öljystä. Eikai tollasia P12 koneita rempata, ne ajetaan loppuun käyttäen halvimpia mahdollisia synteettisiä öljyjä. Öljyn kulutus l/1000km. Tokmannilla synt.öljy 14,90/4l. Kestä mun ajolla muutaman kuukauden toi kannu.
- EikoskaanenääP12
pirkkarellup12 kirjoitti:
Kulkeeko 2.0 konekin öljyllä? Noi nivelet siedän kyllä. Ei mun 1.8 P12 katti oikeen tykkää tosta öljystä. Eikai tollasia P12 koneita rempata, ne ajetaan loppuun käyttäen halvimpia mahdollisia synteettisiä öljyjä. Öljyn kulutus l/1000km. Tokmannilla synt.öljy 14,90/4l. Kestä mun ajolla muutaman kuukauden toi kannu.
Kyllä kulkee 2,0 P12 myös öljyllä. Ei minunkaa katti tykännyt öljystä, otti ja paloi rikki. Loppu vaiheessa pystyi ajamaan n.120km matkan, kului öljyä tikun ylärajasta, alarajaan. Moottori remppa kalliimpi kuin auto. Ei sentään savuttanut. N.230tkm se kesti, eikun vaihtoon koko auto äkkiä.
- nohuhhuhh
Ei todellakaan normaali kulutus. P11 2.0 ei tarvitse pahemmin öljyä lisäillä vieläkään, vaikka n. 270 000 ajettu ja kenkää saanut kiitettävästi ainakin viimeiset 170 000. Nehän ovat lähes ikuisia koneita. Ei ole tarvinnut muutenkaan tehdä paljon remonttia, vetoakselit katkenneet molemmat, nyt nekin tasapaksut eikä enää katkea. Ruostetta tulee niin kuin kaikkiin muihinkin, ei pahimmasta päästä. Polttoaineen täyttöputki ruostuu ja vasen etulokasuoja, nekin vaihdettu. Helmapellit myös ja -pääty takaa lokasuojan sisäpuolelta, kannattaa suojata ajoissa. 11 vuotta ollut ja vielä tyytyväinen, kulkeekin paremmin kuin useimmat. P12 paremmin varusteltu, mutta en tykkää mallista, laiskempi ja vikoja taitaa olla enemmän, mutta uudempana kestää pitempään ennen kuin ruostuu.
- Uudempi
P12 ajelin aikanaan ~100tkm. Matka taittui vähäisillä kulutusosien vaihdoilla.
Koriltaan todella hyvä auto, ei minkäänlaisia ruosteongelmia. Toisin oli esim. P10 ruosteiden kanssa.
Uusinkin P11 on jo 13v vanha, P12 7v vanha. Mitä vanhempi auto sitä enemmän arpapeliä minkälaisen yksilön sattuu saamaan.
Itse ostaisin noista vaihtoehdoista mahdollisimman uuden P12.
- 1.6 kone, koska taloudellin ja hyvin vähän, jos ollenkaan tyyppivikoja.
- Viimeisissä vm:ssa paljon hyvin varusteltuja malleja, puolinahka sisutuksia, jne.
- Hyvä tarjonta ja edullinen hinta- Kumenkäryä
Osta se kummalla rengas palaa paremmin, se kertoo et onko kaikki tehot tallessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1107020- 954521
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista524257Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493617- 513598
- 1923545
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242999- 492589
- 131964
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.191882