Alisa nimellä lanseerattava uutuusartisti on julkaisi tällä viikolla ensimmäisen singlensä jonka nimi on #Tinderi. Sekavien ja huonolla suomenkielellä kirjoitettujen sanoitusten lomasta voi kuitenkin jotenkin antaa itsellensä ymmärtää, että kappaleen tarkoitus on kertoa siitä miten helposti Tinder deittipalvelusta löytyy seuraa ja "miehiä kaatuu". Mimmillä moraaliarvot kohdallaan siis.
Kappaleen takana ovat samat artistit ja levy-yhtiö, jotka ovat työskennelleet mm. nuorten keskuudessa verrattain tunnetun räp ja pop -artisti Mikael Gabrielin kanssa. Mikael Gabriel joutui viime syksynä musiikkipiirien kritisoinnin kohteeksi kun artistia arvosteltiin tekijänoikeuksien rikkomisesta ja muiden kappaleiden varastamisesta. Todella iso osa Gabrielin kappaleista on nimittäin käytännössä suoria lainauksia suurempien artistien tekemistä hiteistä.
Ei ole siis yllätys, että #Tinderi kappale on sekin itseasiassa varsin tökerö kopio DVBBS & Borgeous duon Tsunami -nimisestä kappaleesta. Musiikin kopionti on räikeä tekijänoikeusrikos ja vuosien mittaan maailmalla on nähty useita oikeuskäsittelyitä, joissa laittomasti toisten säveltämää hyödyntäneitä muusikoita on tuomittu jättikorvauksiin.
Kuuntele samankaltaisuudet itse:
DVBBS & Borgeous - Tsunami (kappale alkaa #Tinderiin melkein suoraan kopioidusta kohdasta):
https://youtu.be/0EWbonj7f18?t=1m15s
Alisa - #Tinderi:
https://youtu.be/YnSKBUDYHeY
Alisa #Tinder on törkeä kopio
Jaanaa
5
280
Vastaukset
- 7310
Tää on kyllä täyttä asiaa. Aivan hirveän kuulosta 0/5
- qeg
Hahahahah ihan kamala
- Gjgjgjgl
Huonoin biisi vuosikymmeniin
- ohan
OMG TOI ON TODELLAKIN IHAN SAMA BIISI WHAT THE F??
- Perrra69
Mistä näitä aivovammasia tulee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293035- 1191235
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61037- 58961
- 66925
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26897Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38871Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu161841Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75784