miten kanin saa lihotettua?

iinu

mulla on puoli vuotias ristetys kani (valkoinen pitkäkarvainen, mutta ei kuitenkaan angora kani) , joka on aivan luuranko se ei liho millään. vapaana joka toinen päivä/ joka päivä silloin kun aikaa riittää. miten saan tämän kanin lihomaan? auringonkukan siemenillä niissähän on paljon rasvaa ja niistä kani lihoisi mutta ne ei taida olla ihan terveellisiä???? kaksi muuta kaniani ovat sopivan pyöreitä. risteytys kani on niihin verrattunu aivan luuranko ei minkäänlaista kanin pyöreyttä, mitä esim näyttelyssä vaaditaan.

11

3034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blackrat~

      Mä nyt en kaneista tiedä niin paljon, mutta yleensäkin seuraa, että se kani pääsee ruokakupille syömään. Joskus voi käydä niin että muut (arvojärjestyksessä ylemmät)eläimet eivät päästä toista eläintä kupille ja syövät kaiken itse. Laita myös monipuolista ruoka riittävästi. Rottien lihottamisessa ruokaan lisätään juustoa, mutta niinku sanoin, en kaneista paljoakaan tiedä:(

    • Kirsi

      Katso, että kanillasi on koko ajan jotakin ruokaa tarjolla.
      Oma kanini on ainakin pysynyt "tuhdissa" kunnossa
      runsaalla heinän syönnillä ja jyrsiöiden herkkusekoituksella.
      Muutama pähkinä päivässä pitää kanin pirteänä ja
      saa jopa sen tekemään erilaisia temppuja! Auringonkukan siemenet
      ovat varmasti myös hyvä vaihtoehto. Mutta rasvaista ruokaa ei
      kuitenkaan kannata antaa liikaa. Kaikkia ruokia runsaasti ja sopivassa
      suhteessa!

    • Milla

      blackrat~ ehdotti juustoa, jota älä missään nimessä mene kanillesi antamaan. Kanithan ovat kasvissyöjiä! Yleensäkin kaikki siemenseokset ja pähkinät ovat hyviä lihotukseen, mutta ei liian kanssa ettei tule muita ongelmia (en ole varma siemenistä, mutta ainakin liika banaanin ja muiden herkkujen syöttö voi aiheuttaa rasvamaksan). Myös leipä on sellaista joka lihottaa, mutta anna mieluiten näkkileipää, niin samalla pysyvät hampaat hyvässä kunnossa (ei siis mitään pullamössöä, joka näille herkkusuille maistuisi varmasti).
      Näitä kaikkia sitten tietenkin normaaliin ruoan lisukkeena, ei korvaamaan heinää/täysrehupellettejä/tuoreruokaa/jne.

      Onnea matkaan!

    • mooi

      Auringonkukan siemeniä EI KANNATA antaa kanille koska liiallisesta antamisesta voi tulla DIABETES eli en suosittele niitä, toisista siemenista en ole varma... riippu onko rasvaisia..

      Kannattaa lihottaa kani terveellisillä konsteilla, pidä ruokakuppi koko ajan häkissä....
      Mun mielestä kania pitäis pitää enemmän vapaana koska MITÄÄN ELÄINTÄ EI OLE LUOTU OLEMAAN HÄKISSÄ, EIKÄ VARSINKAAN YLI 20 TUNTIA!!!!!!!!

    • Riina

      Oletko varma, että kanisi on terve? Laihuus ja syömättömyys voi johtua jostain sairaudesta, varsinkin jos muut kanisi ovat ihan normaaleja. Kannattais ehkä käydä eläinlääkärillä.

    • LAIHELIINIT

      Minulla on kani jolla on sama ongelma...syötämme sille kaikkee mutta se ei vaan liho,luuranko se vaan on! ihan oikeesti se ei liho yhtään milään....millä sen sais lihoamaan? en haluaisi että se kuolee kun seon liian laiha!

      • Sillä on hyvin todennäköisesti sisäloisia,koittakaapa madottaa :) Jos ei auta, niin voi olla kummallisempi sairaus ja eläinlääkäri tarpeen.


    • elut

      Mitä jos kyseessä ei olekaan sisäloiset, kuten yleensä, vaan kani on vain kovin liikkuvaista vähäruokasta sorttia?

      • Sitten se ei ole luuranko. Mun mielestä kaksi loogista syytä on a) loiset b) liian pitkät hampaat joiden takia kani ei syö heinää ja pelkkää pellettiä ei ole riittävästi ravinnoksi. Liikkuvainen kani pysyy normaalina ja lihaksikkaana, mikä on tietenkin parempi tilanne kuin laiskanpulskea.


    • Anonyymi

      Mun ranskanluppakorvapupu ei halua syödä. Se synnytti paripäivää sitten se kyllä syö mutta se ei liho millään tavalla. Meillä on 2 ranskanluppakorvaa toinen on uros ja toinen naaras. Naaras ei vaan liho vaikka se syö. Se tosiaan synnytti paripäivää sitten eikä liho millään tavalla. Mitä mä syöttäisi sille että se lihoiksi. En halua sille mitään pahaa mutta se on tosi laiha vaikka mä syötän sitä Tosi paljon. Tepsiikö auringonkukan siemenet?

    • Anonyymi

      Kanit ovat niin aktiivisia sukupuolisessa kanssa käymimisessä, kuten ihmisetkin, että se laihdutta. Täytyy salvaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe