Mistä voi hankkia omat hormonit?
Jos joku tietää niin voi laittaa sähköpostia:
[email protected]
Omat hormonit
11
206
Vastaukset
- IstuntoLuvassa
Laittomasti hankittuna häkki heilahtaa...
- kkjlköl
Ei nyt ihan häkki, mutta ulkomailta tilattuna sakkoja tiedossa ja menettää lääkkeet.
Eräät lääkärit (en tiedä nimiä) kirjoittaa reseptejä, yleensä kuitenkin vain tilapäiseen lyhytaikaiseen käyttöön kun esimerkiksi transsukupuolinen on tutkimuksissa ja odottaa saavansa lähiaikoina diagnoosin ja pääsyä hormoonipolille. Suomalaisella reseptillä ja Suomesta ostettuna osto on täysin laillista.
- MtFSonja
Kertokaa myös minulla. Tiedän, että tulliin jää, jos tilaa Suomen ulkopuolelta - käytännössä kaikki lähetykset. Jos jollakin on tietoa, nin ilmoitan sähköpostin, jonne voi informoida asiasta.
Mut juttu lyhykäisyydessään. Mul on ainoot ongelmas Aspergerin syndrooma (olen erittäin lahjakas numeraalisen muistamisen ja kirjoittamisen kanssa, mutta mulla on myös AD/HD -aikuisiällä puhjennut, ja siihen ei anneta lääkkeitä). En ole ollut masentunut koskaan. En tiedä miltä se tuntuu. Ikää on lähes 30 vuotta. Olen siis transnainen ja nimi on Sonja, muttei juridisesti, ja tuskin tulen Suomessa koskaan saamaankaan.
Ongelmia: Mul ei oo ystäviä ja varsinkaan sellaisia, jotka uskaltais lähteä rohkeasti mun kanssa ulkomaille maahan, jossa apteekista sa haettua hormoninsa ilman mitään papereita. Maltan laki aivan mahtava, mutta kun ei nyt oikein yksinkään Maltalle viitsisi muuttaa. Eli ei tarvitse, kuin mennä viranomaisten luo ja ilmoittaa, että vaihdanpa tässä itseni virallisesti Sonjaksi.
Koska protestiksi viiltelin 2010, kun en saanut miekkarista ahdistukseen apua, enkä sos. phobiaan, niin mietin mikä mul on ja lueskelin persoonallisuushäiriöitä. Vaatimalla vaadin täyttää 3 kertaa SCID-II testin, ja joka kerta vastasin täsmälleen samalla tapaa. No kolmannella kerralla sitten vasta todettiin se epävakaa, joka passas just silleen muhun, että ne tarvittavat 5/9 pistettä tuli täyteen. Ja nyt ei sitten suostuta ajattelemaan, että pers. häiriö. on mahdollinen seuraus Aspergerista, joka todettiin vasta 2013 neuropsykologilla yksityisellä sellaisella. Samoin AD/HD, mutten saa lääkettä siihen, joten hyvin menee Suomi joka asiassa! =P Julkisen lekuri pyyhki perseen sillä lapulla, missä suositeltiin stimulanttilääkitystä. Yksityisellä maksais tutkimukset useita tuhansia, muttei ole rahaa.
Oon aina tienny olevani tyttö. Murrosikä oli vaikeinta aikaa, kun koitin suurentaa tissejäni. Transpolil ravasin 7 kertaa 2013 -> 2015 huhtikuu, jolloin sanottiin et tänne jätetään ovi auki, muttet saa diagnoosi, vaan persoonallisuushäiriö pitää eka parantaa. No mutta, kun olen käynyt siinä samassa hommassa melkein pari vuotta, ja 2 kertaa sen skeematerapian sekä kaikenmaailma yksilöterapia läpi, eikä mitään hyötyä. Neuropsykologin lausunnossakin lukee, että minulle ei ole mitään hyötyä keskusteluavusta, enkä ole manipuloitavissa. Sitä paitsi monet Aspergerihmiset, jotka ovat kirjan itsestään, tai sitten läheisestään jolla on Asperger kirjoittaneet, että käyttäytyvät "vähän oudpsti", kuten minäkin ja eivät todellakaan halua persoonaansa muuttaa, eivätkä ole myöskään manipuloitavissa/lahjottavissa.
On tärkeää myös tietää, että Aspergerin syndrooma ei ole persoonallisuushäiriö, vaan tämä ei tunnu edes transpolin lääkäreitä kiinnostavan.
Miksei täällä voi olla Maltan lait? Eli, että menen viranomaiselle ilmoittamaan virallisen sukupuoleni. Ja eikös ole EU-maita, joista mömmöt saa haettua apteekista ilman sen kummempia tutkimuksia? Tai ainakin olettaisin jurismin olevan vähemmän kotrolloitua, kuin täällä pykälien ihme maassa, Suomessa...
Sanoin hoitoneuvottelussa, että tapan sitten itseni, tuntuuko teistä hyvältä, kun muutenkin puutteellisten hoitojen takia Suomessa kuolee tuhansia potilaita vuosittain hoitokomplikaatioihin, sekä siihen, että jos ei saa jeesiä, niin itsemurha jää ainoaksi vaihtoehdoksi. Ei minuakaan huvita nyt yhkään mikään, kun en sitä diagnoosia saanut. Olisiko se ollut hoitohenkilökunnalta jotenkin pois?
Olin jokseenkin varma, että diagnoosin saan ja pääsen lasereplointiin kasvojen ja kaulan osalta, sekä saan aloittaa ennenkaikkea hormonihoidon anti-androgeeneillä, sekä estrogeeneillä. Millä nimillä ne kulkevat muuten SUomessa, tai muissa EU-maissa. Minulla ei ole tietoa, ja olisi kiva jos joku voisi auttaa. HOmmaan ne sitten laittomasti. Toiseksi vaihtoehdoksi jää vain itsensä tappaminen. Sanoin, että 30 vuotta en koskaan aijo täyttää, vaan silloin pitäisi olla jo hormonihoito hyvillä aluilla.
Oon nyt sitten aloittanut karvojen laserepiloinnin naamasta, sekä ylä, että -alarintakehästä. Sellaisenkin kysymyksen haluaisin esittää, että onko minun mahdollista laittaa silikoni-implantteja, jos en ole hormonihoidossa. Ajattelin, että ne olisin 30 ikävuoden tienoilla budjetoinut. D-kuppi olisi suunnitelmssa, koska hartijani ovat kuitenkin isot, ja rinnat ovat aina olleet minulle tärkeä juttu omassa kehossanu, kun teini-iässäkin piti puristella, jos vaikka kasvaisivat (omiani siis...), kun jossakin teinifoorumilla näin luki silloin, että puristelemalla kasvata. Ei mun rinnat siitä suurentuneet, kuten arvata saattoi... :) Mutta onko mahdollista laitattaa noinkin suuria, suoraan, jos ei ole varsinaista rintaa käytännössä ollenkaan, kuin mitä meillä normaalpainoisilla rinnattomilla on?
Kertokaa vielä niitä hormonimerkkejä, estogeeniä ja anti-androgeenejä tarvitsevalle. Muuta viahtoehtoa ei nyt vain ole.- MtFSonja
Niin. Ja mitä mieltä olette tusota käypähoido suosituksesta. Senhän takia, se psykologi sai potkutkin Mehiläisestä, kun kertoi omat näkemyksensä asiasta.
Olen häneen ottanut yhteyttä asian tiimoilta, ei ole vielä vastannut. Lisäksi Amnestyyn, pystyvät vain kuulemma auttamaan ryhmiä, eivätkä yksittäisiä ihmisiä, eilen laitoin Trasekille sitten postia heidän toimestaan. Olen oikeasti valtavan urakan tehnyt aisoiden eteen. Asiast näyttivät jo aurinkoisilta ennen hoitoneuvottelua.
Olen nimittäin varma siitä, ette tule enää diagnoosia ts:stä saamaan, kun eväsivät jo kerran häiriön takia, jota minulla ei edes ole. Mutta Asperger jätetään taka-alalle, joka aiheuttaa samankaltaisia oireita. Siitä ei puhuta, ja myöskin neuropsykologin paperit olivat heidän luettavissaan, mutta tutkivat suurennuslasin kanssa kaikki tarpeettomat paperit mielenterveystoimistolta. Erosin 2014 avohoidosta, koska se oli hyödytöntä kohdalani, kun en kärsi edes MT-ongelmista.
No, nyt sinne pakotetaan takaisin, ja vasta syksyllä pääsisin aloittamaan ryhmän, jossa olen 2 vuotta juossut ilman tulosta. A ) mul ei ole epävakaata. B ) epävakaa vaikka olisikin, niin ainoastaan ikä sen parantaa/miedontaa oireita, ja ei välttämättä koskaan parane. Käypähoito suositukses taas lukee, et paranee vuodessakin, jos käy lässyttää skeematerapiassa, jossa oon käynytkin sen 2 vuotta lässyttää samat asiat. Nyt ois sit kolmannen kerran vuoro, ja kuten totesin siit ei oo mulle hyötyä, ja ei oo neurojenkaa mielestä. Kumma kun heillä vaan ei ole sanan valtaa, koska julkisella ilmeisesti arvostetaan julkisia perus arvauskeskuspsykaitriaa mieluummin. Hyväveliverkosto voi hyvin, ja ihmiset kuolee sen tkaia (potilaat).
Mulle vedottiin, että koska saatan itkeä joskus, niin hormonit lisää itkuherkkyyttä alussa. Sanoin, et mitä sitten, ei mua itkeminen haittaa, varsinkaan jos saan elämäni viimein etenemään. Asiaan ei otettu juuta, eikä jaata hoitoneuvottelussa kantaa, kun kysyin tuon lauseen. Sano lääkäri että potilasasiakirjassa lukee syy, kunhan tulee postissa kotiini. Ei siinä lukenut syytä, miksi en saisi itkeä. Kysyin viel hyppäänkö kerrostlaon katolta, jos alan itkee hormoneista? Sanottiin, et potilasasiakirjassa lukee. Ei lukenut. Lisäksi luki, että en luota tarpeeksi tuntemattomiin ihmisiin, ja että olen muuttanut 10 kertaa 9 vuoden aikana. Juu-u. Oon kyl MT-tohtoreille selittäny, että kun ette voi auttaa ehtii mulle tukiasuntoa, tai rivitaloa aistiyliherkkyyden takia, ni joudun muuttaa sen sakia. Se se syy onkin. En voi sietää kantapääkävelyä ym. Enkä popitusta. Ja sitä on kerrostaloissa yöt ja päivät. Rivitaloa ei saa, ja huonol tuuril sielki o häiritsevä naapuri, mut metelilähteen voi sentään paikantaa... Ja mitä kerroin tuosta, että en luota ihmisiin. Sanoin, että onko parempi heti mennä ventovierialle kertomaan koko elämänhistoriansa katjen varsilla. Siitkin piti olla potilasasiakirjassa. Ei ollut. Ainoastaan annettiin ymmärtää, että potilasasiakirjassa ne syyt sit lukee.
Ja siinhän luki vaan käytännös, että se kelpaa lähetteenä, ja kerrottiin em. asioista ym. turhasta, mutta ei syitä miksi diagnoosi evättiin. Ainoastaan luki, et persoonallisuushäiriötä pitäs viel hoitaa. Mut, entäs jos mul ei olekaan sitä, vaan "pelkkä asperger ja AD/HD"?
Onko kohdallani mielestänne toimittu oikein? En todellakaan jaksa tätä, kun on viel kipupotilas, ja muutakin riesaa ollut tarpeeksi elämässä. Silti oon selvinny ilman masennusta, oon sille kai immuuni. Mutta en mä rupea elämään väärässä kehossa todellakaan. Ois ees lohdyullista kuulla, sako muhun laitettua tissejä myöhemmin, ja epiloitua onneks saan karvat kriittisilt alueilta, ku o vaaleep igmentti ja tumma ja paksu karvoitus, siel missä sitä miehilkin usein on....
Voi, kun löytäisi ystävän joku pv. joka muuttais mun kanssa sivistysvaltioon...
Hyvää kesää teille, ja kiitos jos osaatte auttaa kysymyksiini vastatessa! =)
Tää saattaa olla itelle viimeinen vuosi. Ei täs oo mitään järkeä vaan pelkkää ihmisarvon täydellistä mitätöimistä. Vieö hymynaamas hoitoneuvottelus kaikki kolme ihmistä oli mua vastassa. Oli varmaan niin miellyttävää kertoa uutinen diskatuksi tulemisesta.
Ja ennenkaikkee, mul ei oo pääs mitään vikaa, paitsi neurologiset poikkeavuudet, jotka on mones suhtees etuja, ja joissain sitten kömpelyyttä tuovia juttuja. Mutta vaikka oisit maailman hulluin ihminen, niin se ei poissulje transsukupuolisuutta.
Ja, kun oon kuitenkin sielt terveimmästä päästä. Sori, jäin taas selittelee lisää... ^^
Hyvää kesää kanssasiskot ja veljet...! : ' ( - lklölk
"Ongelmia: Mul ei oo ystäviä ja varsinkaan sellaisia, jotka uskaltais lähteä rohkeasti mun kanssa ulkomaille maahan, jossa apteekista sa haettua hormoninsa ilman mitään papereita."
Ulkomailta saa tuoda lääkkeitä omaan käyttöön rajoitetusti. Yleensä vaaditaan että tuotaville lääkkeille on resepti. Ohjeita löytyy linkistä http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/laakkeet/henkkoht_tuonti/index.jsp
"Transpolil ravasin 7 kertaa 2013 -> 2015 huhtikuu, jolloin sanottiin et tänne jätetään ovi auki, muttet saa diagnoosi, vaan persoonallisuushäiriö pitää eka parantaa."
Tutkimuksissa on todettu että olet transsukupuolinen, mutta ensin tuo persoonallisuushäiriö pitää saada kuriin. Asperger ei ole este, moni vastaavan diagnoosin omaava on saanut transdiagnoosin.
"Sanoin hoitoneuvottelussa, että tapan sitten itseni, tuntuuko teistä hyvältä, kun muutenkin puutteellisten hoitojen takia Suomessa kuolee tuhansia potilaita vuosittain hoitokomplikaatioihin, sekä siihen, että jos ei saa jeesiä, niin itsemurha jää ainoaksi vaihtoehdoksi. Ei minuakaan huvita nyt yhkään mikään, kun en sitä diagnoosia saanut. Olisiko se ollut hoitohenkilökunnalta jotenkin pois?"
Tuollainen uhkailu vaikuttaa prosessiisi siten että sinut tulkitaan epävakaaksi ja tukimuksia joudutaan tarkentamaan koska olet kertonut olevasi itsetuhoinen. Vasta kun tutkimusyksikkö on varma että mielenterveytesi on vakaantunut eikä hoidot aiheuttaisi itsetuhoisuutta, voidaan edetä prosessissa. Hoitohenkilökunnalta ei ole mitään poissa, mutta he ajattelevan sinua varmistaakseen että elämäsi uudessa sukupuolessa onnistuu turvallisesti.
"Toiseksi vaihtoehdoksi jää vain itsensä tappaminen. Sanoin, että 30 vuotta en koskaan aijo täyttää, vaan silloin pitäisi olla jo hormonihoito hyvillä aluilla."
Ikä ei ole rajoite, kaksi kertaa vanhempiakin on selvinnyt mainiosti transprosessissa ja elää nykyisin onnellista elämää uudessa sukupuolessa.
"Kertokaa vielä niitä hormonimerkkejä, estogeeniä ja anti-androgeenejä tarvitsevalle. Muuta viahtoehtoa ei nyt vain ole."
Tällaisella anonyymillä täysin avoimella palstalla ei periaatteessa luetella lääkkeitä eikä lääkärien nimiä. Jos haluat tietoa, liity Puuterin suljetulle alueelle jossa voidaan kertoa näistäkin asioista tarkemmin koska keskustelija tunnistaa toisensa ainakin nimimerkkitasolla. - MtFSonja
Tiedän, mutta persoonallisuushäiriö on väärä diagnoosi. Joe luit tekstit kokonaan huolen kanssa, niin minulle tarjotaan nyt kolmas vuosi samaa hoitoa, mikä on minulle hyödytöntä. Tässä myös ote neurolopsykologin toteamuksesta vuoden takaa: "Blablablabla.... Tutkittavan koulutuksesta selviytymisen tukemiseksii blblblablabla... Pellkästään keskusteluhoidolla häntä on hyin vaikea tukea." Jep ja viimeiseen lauseen hlauan lisätä vielä oman näkemykseni neuropsykologin näkemyksen tueksi. Minua on mahdoton tukea kesksteluhoidolla. Toisin sanoen joudun siis valehtelemaan nyt syksyllä alkavassa kolmassa epävakaa rumbassa? Vaikka transpolille mentäessä nimenomaan kehoitettiin olemaan rehellisiä ja omia itsejään. Mielistelen, myötäilen jne. Osaan kyllä valhdella tarpeen vaatiessa. Lisäksi näen persoonallisuushäiriö- ja muissa kyselyissä, joissa on väite, johon vastataan kyllä, tai ei - osaan hahmottaa mihin persoonallisuushäiriöön tai vastaavaan kysymyksellä viitataan. Kun kirjoitan kirjan sitten jonkun, niin kerron, että kannattaa olla mahdollisimman epärehellinen tutkimusjaksolla. :] Jotenkin vain on vastoin periaatettani valehdella, mutta kyllä se toki onnistuu, kun on kyse elämästä ja kuolemasta.
Mikä elämääni on nimenomaan vaikuttanut on Asperger. En myöskään halua, enkä pysty muuttamaan persoonaani. Ja jos pystyisin muuttamaan persoonaani, en sitä tekisi. Mikäli väärä diagnoosini taas pysyy tuolla, niin se tarkoittaa sitä etten saa diagnoosiani Suomessa laillisesti ikinä. Siksi muuttaisinkin mielelläni täältä pois, mutten yksin. Jos luet tekstin tarkkaan, epävakaa persoonallisuushäiriö on annettu huitaisemalla kolmannella kerralla, kun sitä vaatimalla vaadin. Jos en olisi koskaan käynyt MT-toimistossa, diagnoosi olisi jo takataskussani. Lisäksi mainitsin on mielestäni erittäin outoa, että potilasasiakirjassa luvattiin kertoa tarkkaan esteet, esim. sille, jos taiteilijana olen herkkä ihminen ja saatan alkaa itkemään nyyhkyleffaa katsoessa, kuten monet naiset oikeasti tekevätkin.
Entpäpäs, jos persoonallisuuteni onkin tulkittu täysin väärin? Koska oli helpompi hoitaa varmasti paperityöt copypasteamalla Oulussa tehdyt dokumenttini, koska oli jo valmis "epävakaapohja" miekkarista, jonka sain tosin vasta kolmannella kerralla täsmälleen samat vastaukset, joka kerta antamalla ja siihenkin meni vuosia.
Niin. Se on huvittavaa, kun kaikki tulkitaan Suomessa aina uhkailuksi. Jopa realismi. Tiedän sen, että ikä ei ole este. Omalla elämälleni se on toki este. Olen elänyt kahdet Suomen elinkautiset. En voi seurustella lesbona ihmisenä. Suomessa moni on tehnyt tekoja ilman minkäänlaista uhkailua. Ilmaan jää kysymys "miksi?". Minulla ei, koska tiedän syyn.
Vaikka joku "uhkailisikin" kertomalla tappavansa itsensä, sen takia, ettei saa elämäänsä helpottavaa vapautusta viimeinkin, että pääsisi aloittamaan elämänsä, ja toteuttaa teon, kirjoittaa ennen kuolemaansa kirjan, jossa kertoo miksi teki mitä teki jne. Kirja julkaistaan myöhemmin, ihmiset ostavat sen uteliaisuuttaan. Monet voivat herätä miettimään asiaa tarkemmin. "Sen takia, että on olemassa Käypähoito suositus ihmisten kiusaksi, jotkut joutuvat maksamaan siitä hengellään, tähän on saatava muutos!". Lääkäreitä ei kiinnosta empatia ja ajattelu potilaan parhaaksi enää siinä vaiheessa, kun on kyse omasta palkkapussista. Työpaikan menettäminen naurettavien pakotepykälien takia saa loputkin lääkärit ajattelemasta korrektisti.
Okei, jos hormonien nimet vielä saisin selville, mitä Suomessa käytetään.
Sekä anti-androjen, että estrojen. Aloitusannokset, labran seurantavälit jne.
Pituun 182cm ja paino 65 kiloa, jos sillä on jotain merkitystä annoskoon kannalta. Edelleen. Omalla vastuulla tilaan, kun tilaan, joten teidän ei tarvitse pelätä, että pilaatte elämäni. Eiköhän tuon ole pilanneet eräät muut tahot jo valmiiksi puolestani. Kaivan lääkkeeideni nimet joka tapauksessa huonolla enkullani esiin, mutta kokeilen eka, jos ne ihan suomeksi saisin.
Lisäksi kysyin niistä tisseistä vielä. Eli osaisiko joku kertoa, onko mahdollista laittaa Double D:s, kuni ole läskiä, eikä lihasta, vaan kukkakepin tukiranka.... :) Kyllähän tuo jonnekin plastiikkakirurgian klinikalle soittamalla tietysti elviää, mutta kun ei toistaiseksi ole mihinkään kiire, niin kysyn tätä kautta.
Ja totta kai olen transseksuaali, kuten alussa totesit, että olivat tulkinneet. Enhän minä sinne huvikseni mennyt ptkän matkan takaa junalla, vain sen takia, että saisin halvemmat VR-tiketit, kun Kela-korvaus matkoista palautetaan takaisin tilille... ^^
Kiitos vastauksista. Vielä, kun noihin muutamiin saisin vastaukset. Etenkin rinta-asia kiinnostaa tosi paljon. Se on se mun juttu. Jokaisella transsul on ne omansa. Hyvin monilla se on kuitenkin rinnat hyvin tärkeä osa-alue. Etenkin minulle lesbona. Lesboelämääkin on hieman hankala elää tuon pippelin kassa. Siksi toivon myös diagnoosien etenemistä kohtuullisella vauhdilla, eikä VR:n vauhdilla, kun pitäis rakkauttakin tässä elämässä päästä kokemaan naisena, naisen kanssa. - MtFSonja
Ja anteeksi kirjoitusvirheet, mutten oikolukenut tekstiä ja on kohta nukkumaanmenoaika.
- nainen666
MtFSonja kirjoitti:
Tiedän, mutta persoonallisuushäiriö on väärä diagnoosi. Joe luit tekstit kokonaan huolen kanssa, niin minulle tarjotaan nyt kolmas vuosi samaa hoitoa, mikä on minulle hyödytöntä. Tässä myös ote neurolopsykologin toteamuksesta vuoden takaa: "Blablablabla.... Tutkittavan koulutuksesta selviytymisen tukemiseksii blblblablabla... Pellkästään keskusteluhoidolla häntä on hyin vaikea tukea." Jep ja viimeiseen lauseen hlauan lisätä vielä oman näkemykseni neuropsykologin näkemyksen tueksi. Minua on mahdoton tukea kesksteluhoidolla. Toisin sanoen joudun siis valehtelemaan nyt syksyllä alkavassa kolmassa epävakaa rumbassa? Vaikka transpolille mentäessä nimenomaan kehoitettiin olemaan rehellisiä ja omia itsejään. Mielistelen, myötäilen jne. Osaan kyllä valhdella tarpeen vaatiessa. Lisäksi näen persoonallisuushäiriö- ja muissa kyselyissä, joissa on väite, johon vastataan kyllä, tai ei - osaan hahmottaa mihin persoonallisuushäiriöön tai vastaavaan kysymyksellä viitataan. Kun kirjoitan kirjan sitten jonkun, niin kerron, että kannattaa olla mahdollisimman epärehellinen tutkimusjaksolla. :] Jotenkin vain on vastoin periaatettani valehdella, mutta kyllä se toki onnistuu, kun on kyse elämästä ja kuolemasta.
Mikä elämääni on nimenomaan vaikuttanut on Asperger. En myöskään halua, enkä pysty muuttamaan persoonaani. Ja jos pystyisin muuttamaan persoonaani, en sitä tekisi. Mikäli väärä diagnoosini taas pysyy tuolla, niin se tarkoittaa sitä etten saa diagnoosiani Suomessa laillisesti ikinä. Siksi muuttaisinkin mielelläni täältä pois, mutten yksin. Jos luet tekstin tarkkaan, epävakaa persoonallisuushäiriö on annettu huitaisemalla kolmannella kerralla, kun sitä vaatimalla vaadin. Jos en olisi koskaan käynyt MT-toimistossa, diagnoosi olisi jo takataskussani. Lisäksi mainitsin on mielestäni erittäin outoa, että potilasasiakirjassa luvattiin kertoa tarkkaan esteet, esim. sille, jos taiteilijana olen herkkä ihminen ja saatan alkaa itkemään nyyhkyleffaa katsoessa, kuten monet naiset oikeasti tekevätkin.
Entpäpäs, jos persoonallisuuteni onkin tulkittu täysin väärin? Koska oli helpompi hoitaa varmasti paperityöt copypasteamalla Oulussa tehdyt dokumenttini, koska oli jo valmis "epävakaapohja" miekkarista, jonka sain tosin vasta kolmannella kerralla täsmälleen samat vastaukset, joka kerta antamalla ja siihenkin meni vuosia.
Niin. Se on huvittavaa, kun kaikki tulkitaan Suomessa aina uhkailuksi. Jopa realismi. Tiedän sen, että ikä ei ole este. Omalla elämälleni se on toki este. Olen elänyt kahdet Suomen elinkautiset. En voi seurustella lesbona ihmisenä. Suomessa moni on tehnyt tekoja ilman minkäänlaista uhkailua. Ilmaan jää kysymys "miksi?". Minulla ei, koska tiedän syyn.
Vaikka joku "uhkailisikin" kertomalla tappavansa itsensä, sen takia, ettei saa elämäänsä helpottavaa vapautusta viimeinkin, että pääsisi aloittamaan elämänsä, ja toteuttaa teon, kirjoittaa ennen kuolemaansa kirjan, jossa kertoo miksi teki mitä teki jne. Kirja julkaistaan myöhemmin, ihmiset ostavat sen uteliaisuuttaan. Monet voivat herätä miettimään asiaa tarkemmin. "Sen takia, että on olemassa Käypähoito suositus ihmisten kiusaksi, jotkut joutuvat maksamaan siitä hengellään, tähän on saatava muutos!". Lääkäreitä ei kiinnosta empatia ja ajattelu potilaan parhaaksi enää siinä vaiheessa, kun on kyse omasta palkkapussista. Työpaikan menettäminen naurettavien pakotepykälien takia saa loputkin lääkärit ajattelemasta korrektisti.
Pituun 182cm ja paino 65 kiloa, jos sillä on jotain merkitystä annoskoon kannalta. Edelleen. Omalla vastuulla tilaan, kun tilaan, joten teidän ei tarvitse pelätä, että pilaatte elämäni. Eiköhän tuon ole pilanneet eräät muut tahot jo valmiiksi puolestani. Kaivan lääkkeeideni nimet joka tapauksessa huonolla enkullani esiin, mutta kokeilen eka, jos ne ihan suomeksi saisin.
Lisäksi kysyin niistä tisseistä vielä. Eli osaisiko joku kertoa, onko mahdollista laittaa Double D:s, kuni ole läskiä, eikä lihasta, vaan kukkakepin tukiranka.... :) Kyllähän tuo jonnekin plastiikkakirurgian klinikalle soittamalla tietysti elviää, mutta kun ei toistaiseksi ole mihinkään kiire, niin kysyn tätä kautta.
Ja totta kai olen transseksuaali, kuten alussa totesit, että olivat tulkinneet. Enhän minä sinne huvikseni mennyt ptkän matkan takaa junalla, vain sen takia, että saisin halvemmat VR-tiketit, kun Kela-korvaus matkoista palautetaan takaisin tilille... ^^
Kiitos vastauksista. Vielä, kun noihin muutamiin saisin vastaukset. Etenkin rinta-asia kiinnostaa tosi paljon. Se on se mun juttu. Jokaisella transsul on ne omansa. Hyvin monilla se on kuitenkin rinnat hyvin tärkeä osa-alue. Etenkin minulle lesbona. Lesboelämääkin on hieman hankala elää tuon pippelin kassa. Siksi toivon myös diagnoosien etenemistä kohtuullisella vauhdilla, eikä VR:n vauhdilla, kun pitäis rakkauttakin tässä elämässä päästä kokemaan naisena, naisen kanssa.sorry mutta en jaksanut lukea ne pitkät vuodatukset
- kjklkl
MtFSonja kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Vielä, kun noihin muutamiin saisin vastaukset. Etenkin rinta-asia kiinnostaa tosi paljon. Se on se mun juttu. Jokaisella transsul on ne omansa. Hyvin monilla se on kuitenkin rinnat hyvin tärkeä osa-alue. Etenkin minulle lesbona. Lesboelämääkin on hieman hankala elää tuon pippelin kassa. Siksi toivon myös diagnoosien etenemistä kohtuullisella vauhdilla, eikä VR:n vauhdilla, kun pitäis rakkauttakin tässä elämässä päästä kokemaan naisena, naisen kanssa.Oletko varma että pystyisit elämään uudessa sukupuolessa niin ettei tuo persoonallisuushäiriösi aiheuta haittaa elämällesi. Tätä tutkimusyksikkökin epäilee kun vaatii ensin tuloksellista hoitoa.
Rinnoista vielä. On melko vaikeaa löytää plastiikkakirurgi joka suostuisi laittamaan implantit miehelle ilman transdiagnoosia. Yleensä arvioidaan ettei ns. olemattomiin rintoihin voida laittaa kerralla kolmea kuppikokoa suurempia implantteja. Naiselle jolla on ollut isot rinnat aiemmin ja kudokset on jo valmiiksi venyneet, voidaan laittaa vaikka litran kokoiset implantit, mutta miehen rintakehään se ei onnistu vaurioitta (ns. raskausarvet). Mikäli halutaan mahdollisimman suuret rinnat heti, implanteille pitää tehdä tilaa eri leikkauksella esimerkiksi käyttämällä suolaliuosimplantteja joita täytetään vähitellen (esitetty mm. suomalaisessa television sairaalasarjassa). - lkmlkmlkm
Voin kertoa sulle hyvän nettiapteekin ja sopivat annoskoot, jos laitat sen sähköpostisi :)
- nainen666
apteekista saa ostaa hormooneja kun on käynyt transtutkimuksen läpi
Ihan laillisesti !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603639- 433546
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062811Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462546Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211469Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801251