Eli mulla on vasemmassa silmässä huonompi näkö kuin oikeassa ja jos katson pelkästään vasemmalla silmällä en esim näe kunnolla tv:n tekstejä kaukaa ja kaikki näyttää tummemmalta, mutta jos katson kummallakin silmällä niin on ihan normaali näkö. Joten tarvitsenko silmälaseja? Ja onko kenelläkään mulla tällaista ongelmaa?
Toisessa silmässä huono näkö.
9
11156
Vastaukset
- MarsSilmälääkäriin
Tarvitset lasit. Toinen silmäsi on likinäköinen, todennäköisesti toinenkin hiukan. On tavallista, että silmissä on eri vahvuudet. Käy silmälääkärillä. Jatkossakin on parempi käydä näöntarkastuksessa lääkärillä eikä optikolla, koska optikot kirjoittelevat lasit vähän sinne päin, ja se voi laiskistaa huonompaa silmän entisestään. Kokemusta on.
- omituista
Aika kova väite ,että optikko määrää lasit
vähän sinne päin. - Gffdfghggfgg
Ilmeisesti asia tuli yllätyksenä, eli toinen silmäsi saattaa olla amblyooppi. Käy silmälääkärissä että varmistetaan näköhermon tila ja poissuljetaan hoidettavissa olevat silmäsairaudet.
- Huolestunutläheinenx
Auttaako laiskan silmän harjoittaminen vielä 8vuotiaana. Joidenkin s.lääkärien mukaan laiskan silmän lappuhoitodoista ei ole enää hyötyä tämän ikäisellä eikä paranna silmää ?
Neuvolan seulasta mennyt läpi ja vaiva huomattiin vasta kouluiässä. - Vastaaja123
Lol muistin tän mun vanhan keskustelun jonka alotin. Noh kai tähän voi vielä puhua (jos kukaan tätä lukee) Niin siis mulla on ollu toi ihan syntymästä asti ja oon käyny silmälääkärissä vaikka kuinka monta kertaa. Kerran siellä määrättiin mulle lasit ja joku silmälappu koska mulla oli laiska silmä, mutta ei oo enää. Ja ei siellä mitään silmäsairauksia todettu. No ei toi muutenkaan mua mitenkään haittaa koska se huonompi silmä ei oo mun "hallitseva silmä". Onneksi!
- Anonyymi
Mulla on sama homma ollu syntymästä asti mutta en oo käyttäny silmälaseja enkä itse koe tsrvitsevani
- Anonyymi
Siis itellä on sama ja oon 13v. Huomasin sen ehkä pari vuotta sitten ja se stressaa mua joka päivä. En haluais laisei mutta näkö vissiin testataan noin kahden vuoden päästä. En haluu lasei koska sit kuitenki vanhemmat o sille tuijotat ruutua liikaa ja sukulaisekki on semmosia. Jos joakus katon heikommalla silmällä ni se tuntuu ,että se palais väsymyksestä.
- Anonyymi
Onkos kellään tietoa,että,kun toisesa silmäsä,on hunompi näkö,kuin tosesa.niin uusiikos lääkäri ajokortin?
- Anonyymi
Riippuu ajokortista, henkilöautokortin saa huonommallakin näkökyvyllä uusittua. Trafin sivuilta voi lukea vaatimukset jotka vaaditaan korttia uusittaessa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821289Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021088Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611060Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ161978Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68876Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77725
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121724