Mulla olis yks kysymys

Käytettysuppari

Miksi te ihmiset pelkäätte käytettyjä subbareita?Tuskin kaikki on rikki?
Huonon näköinen subbari ei tarkoita että se on rikki,se on vain ulkonäöllinen seikka.
Itse olen ostanut monta käytettyä subbaria menneisyydessä ja kaikki on olleet ihan toimivia ja kestäneet hyvin.Yleensä subbarin kestoikä riippuu käyttäjästä esim
Kato mullapa onkin 2000w suppari ja soitan sitä 50w vahvistimella.hei miks tää särkee niin ja haisee palaneelle?esim 300w subbari kestää huomattavasti enemmän tehoa todellisuudessa,useinmiten subbarit menee rikki aliteholla bass boost 12db ja loudness max asetuksin jos on tehoa riittävästi niin noita asetuksia ei tarvii.
Ihme villitys että kaikki pitää olla uutta/jos käytetty niin saa maksaa 5e

26

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jytämies

      Nii'i. Mä ostin käytettynä Sony xplöd 15" ja hyvin jytisee. Mä ostin just LG 6,5". Soi hyvin ja LUJAA! Mä en pelkää ainakaa käytettyja subeja.

    • jytämies

      Käytettynäki voi saaha hyvää (usein)

    • jytämies

      Sony xplöd 40€ ja LG 10€. Halpaa bassoa.

      • jytämies

        Unohin mainita BLG 2x8" kajari boxi oli 20€.


      • jytämies
        jytämies kirjoitti:

        Unohin mainita BLG 2x8" kajari boxi oli 20€.

        Nii ja rockford fosgate 8" 5€


      • jytämies
        jytämies kirjoitti:

        Nii ja rockford fosgate 8" 5€

        Pari biltema 4" ja pari JVC 4" kajareita 4€.


      • jytämies

        Ja mä soitin sonyä mun 240 w kotivahvarilla vaikka subbari kestää max 1400 w ja rms 400w. Ei oo koskaan haissu palaneelle eikä oo ollu ees lämmin.


    • paukutapaukutapäätä

      Mitä noilla subbareilla on tekemistä hyvän musiikin kuuntelun kanssa? Ylikorostettu bassonjytke ei ole mitenkään miellyttävää ja järkevää kuunnella, no yksinkertaisilla teineillähän noita on mopoautoissaan jne...

      • jytämies

        Nii. Mää en käytä mitää bass boosteja. Korva parat


      • jytämies
        jytämies kirjoitti:

        Nii. Mää en käytä mitää bass boosteja. Korva parat

        Koska toi Sony on nii iso, joudun laittaa vahvarilta basson tason vähintää -4


      • jytämies

        LG stä kuuluu sen verra bassoo että voi v***u.


      • BudjettiHifisti

        Subbareilla on kaikki tekemistä hyvän musiikin kuuntelun kanssa, aivan kuten toistaaksesi sinfoniaorkesterin viulut ja huilut todenmukaisesti tarvitset niiden äänen taajuuksien toistamiseen soveltuvat kauttimet, eli tarpeeksi pienet tai keskikoiset kartiot, sekä tiestysti kaikkiea muuta mitä niitä kauittimia tehtäessä on otettu huomioon.
        Samoin tarvitset tarpeeksi ison elementin joka on tehty sifnoiaorkesterin esimerkiksi kontrabasson, patarumpujen ynnä muiden soittimein taajuuksien toistamiseen sopivaksi. Kontrabasso esim. on viritetty nuoteille alueelta n.41hz-98hz joskus alemmaksi. Isot rummut voivat kumahdella 30hz-80hz
        Jos näitä taajuuksia koitetaan toistaa siihen soveltumattomilla liian pienillä elementeillä menetetään vähintään voimaa, sävyä tai soittimia ei kuulla laisinkaan, todellakaan ei hyvää musiikin kuuntelua.


    • eiollenkaansubbaria

      Itsellä ei ole autossa subbaria ollenkaan , on vain kotikaiuttimesta otettu 10" bassoelementti refleksikotelossa ja sille annan päälle 700w rms tehoa.Refleksiviritys on niin aljhaalla että autokin tutisee kun oikein matalaa tulee.Ei ikinä uskois että se onnistuu sellaisella elementillä joka virallisesti ei ole subbari.

      • tyhymämiäs

        bassoelementti nimenomaan on subbari, pelle


      • mitähänvielä

        mistä lähtien kotikaiuttimesta otettu elementti on subbari?Jos ostan minihifisysteemin niin onko siinäkin 5" subbarit valmiina?tai jos ostan jotkut kaiuttimet hifiliikkeseestä niin onko niissä kaikissa subbarit kiinni?mitä tekee silloin erikseen myytävillä subbareilla jos kerta kaikki bassoelementit on subbareita?


      • Eijatkoon

        Mikä on subwooferin määritelmä? Ja mistä saadaan sille kaveriksi maininta ´virallinen´?

        Annan vinkin, yritäpä ensin suomentaa tuo subwoofer.


      • mitähänvielä

        Haluatko esittää tahallaan tyhmää?no suvaitaan se nyt kun joulukin on niin lähellä.
        "virallinen " subwoofer on järeämpää tekoa kuin normaali bassokaiutin eli sietää enemmän tehoa ja tuottaa enemmän ääntä.ja tavallisella bassokaiuttimella harvoin päästään tuottamaan yhtä matalia taajuuksia kuin virallisella subwooferilla.Subwooferissa on isompi liikerata verrattuna normaaliin bassokaiuttimeen ja painavampi magneetti ja harvemmin tavallisessa bassokaiuttimessa on 2 tai useampi puhekeloja.Tavallinen bassokaiutin on luotu tuottamaan normaaliin kuunteluun riittävän äänenpaineen ja subwoofer taas on luotu isompaan meteliin.En silti sano että tavallista kotikaiutinbassoa ei voisi laittaa autoon mutta sen mekaaninen tehonkesto/liikerata loppuu ennen isompia äänenpaineita.tässä ero subbarin ja tavallisen bassokaiuttimen välillä.
        Subwoofer on suomeksi alabassokaiutin


      • jytämies
        tyhymämiäs kirjoitti:

        bassoelementti nimenomaan on subbari, pelle

        Onkos sitte mun creative tietokonekajareissa 3" subbarit :D


    • 445544ert

      Mulla on Sonyssa 2×20 W pmpo ja se pesee teidän lelut mennen tullen.

    • Mietipä_ihan_rauhassa

      Miksi joku möisi ehjän subbarin?

      • mietinjo

        Jos lopettaa autohifiharrastuksen niin siinä tapauksessa varmaan kannattavampi myydä ehjä subbari kuin heittää se roskiin?


      • Toiveajattelua-täysin

        Yli 98% käytettyinä myytävistä subbareista on hajalla.


      • BudjettiHifisti

        Uskotko tosissaan että esim täällä: http://maxboom.fi/e107_plugins/forum/forum_viewforum.php?3 foorumilla ihmiset myisi rikkinäistä tavaraa ehjänä, kaikki kirjautuneita käyttäjiä. Tai että kun soittelet ensiksi puhelimella ja sitten menet jonkun jampan kotiin hakemaan subia, se viihtii myydä rikkinäistä, kun tiedät sen nimen, numeron ja osoitteen. Kiinnijäämisen/seuraamuksin riski vaan liian suuri.
        Tietenkin jos jossain pimellä kujalla, tuntemattomana, jamppa myy sitä subia, voi saada rikkinäisen tai varastetun tavaran, mutta sillon ei voi syttää kuin itseä.
        Käytetyn tavaran ostamisessa ei ole mitään ongelmaa kun pitää järjen käytössä, ja pelin rehtinä molemmin puolin.


      • jytämies
        Toiveajattelua-täysin kirjoitti:

        Yli 98% käytettyinä myytävistä subbareista on hajalla.

        Lähes kaikki subit jotka oon ostanu käytettynä, on ollu ehjiä.


    • 123Kauppias

      Niin jos tuntee jotain edes subin elämästä se on hyvä ja toinen asia on että jos hinta on alhainen niin silloin voi odottaa että subi on ei ole ehjä. Rohinat ja palaneen hajun saa kaupan päälle :) Ja tuohon että tuo jonkun tuntemattoman kotiin niin itse en tee sitä vaan kaupat sovitaan paikkaa x. Kun minulla on koira joka ei tykkää vieraista niin en tuo silloin ketään vierasta kotiini.

      • Mikä_hemmetin_subi

        Se on supi eli supikoira.
        Eikä sillä tee autossa mitään, paskoo vaan penkeille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe