Onkos tietoo, onko tuossa nissanin 1,8l mallin automaatissa ollut niitä öljynsyöntiongelmia?
Ja taas öljynkulutuksesta
17
144
Vastaukset
- älävaanosta
On, vaihteistosta riippumatta.
- olet._tyhmä
Ja mitähän se automaatti öjynkulutukseen vaikuttaa?
- joku007
No siis olen kuullut, että manuaalivaihteisto on vedetty niin tiukalle, että on vääntänyt sen yhden sylinterin soikeaksi, sen takia öljynkulutus on iso, mutta onko sama automaattilaatikolla.
- toinen_tyhmä
Periaatteessa jos sylinteriryhmä heikko niin tasaisemmin vaihtavalla automaatilla voisi kestää pitempään. Pulttien kiristyksestä olen itsekin lukenut, voi pitääkin paikkansa, mutta eivätkö sitten automaattia ole kiristäneet liikaa.
- japaninsinööri
Britti mulkut pistäneet omat momentit liukuhihnalla?
- ranskalaisipastilleja
Jäljet johtavat syltty tehtaaseen?
- Öljyäkuluu
Huomasin öljyn kulutuksen olevan täysin riippuvainen ajotavasta. Rauhallisessa eritpituisia matkoja ajettaessa öljyä kuluu 0,5 l / 2500-3000 km.
Kun ajan moottoriteitä pitkiä matkoja ja jopa yli 100 km/h, öljyä kuluu melkein 1 l/1000 km.
Onko muilla samanlaisia havaintoja?- nissanpoweri
No ei kulu mulla ainaskaan eihän tää mikään folkkari oo!
- pannu_kuumaksi
Ajat pätkäajoa -> öljyn sekaan kertyy vettä ja/tai bensaa. Parhaimmillaan voi öljyn määrä näyttää lisääntyvän.
Sitten moottoritielle ja pata kunnolla kuumaksi -> bensat ja vedet haihtuu pois -> öljynkulutus näyttää isolta. - Öljyäkuluu
pannu_kuumaksi kirjoitti:
Ajat pätkäajoa -> öljyn sekaan kertyy vettä ja/tai bensaa. Parhaimmillaan voi öljyn määrä näyttää lisääntyvän.
Sitten moottoritielle ja pata kunnolla kuumaksi -> bensat ja vedet haihtuu pois -> öljynkulutus näyttää isolta.En aja pelkästään pätkäajoa, vaan lähes yhtä paljon pätkäajoa kuin n. puolet eripituisia, ja usein moottoritietä, mutta vain n. max. 50 km yhtämittaa
- pashaa33
pannu_kuumaksi kirjoitti:
Sitten moottoritielle ja pata kunnolla kuumaksi -> bensat ja vedet haihtuu pois -> öljynkulutus näyttää isolta.Kyllä 1.8 koneessa on oikeasti iso öljynkulutus. Minkälaista ajoa tahansa, niin kas kummaa saa kipata vähän väliä öljyä
- Öljyäkuluu
pashaa33 kirjoitti:
Kyllä 1.8 koneessa on oikeasti iso öljynkulutus. Minkälaista ajoa tahansa, niin kas kummaa saa kipata vähän väliä öljyä
Kokeilkaahan niin, että annatte öljypinnan laskea alamerkkiin ja siten lisäätte 0.5 l, mikä on merkkien väli. Varmuuden vuoksi merkitkää kilometrit muistiin.
- hävittäkkee
Öljyäkuluu kirjoitti:
Kokeilkaahan niin, että annatte öljypinnan laskea alamerkkiin ja siten lisäätte 0.5 l, mikä on merkkien väli. Varmuuden vuoksi merkitkää kilometrit muistiin.
Kokeilkaahan niin, että hävitätte ne pois itseltänne ja ostatte auton. Niin minäkin tein, ei ole tarvinnut sen jälkeen öljyä lisätä.
- pashaa
hävittäkkee kirjoitti:
Kokeilkaahan niin, että hävitätte ne pois itseltänne ja ostatte auton. Niin minäkin tein, ei ole tarvinnut sen jälkeen öljyä lisätä.
EI varmaan tonnia kehtaisi pyytää??
- äkkiäkorjaamolle
hävittäkkee kirjoitti:
Jotain vikaa jos ei öljyä kuluta.
- urho04
Kyllä öljynkulutus tinon ongelmaksi on muodostunut .joten voisiko joku viisas sanoa onnistuuko alakautta vaihtaa männänrenkaat?? Almera tinon koneeseen 1,8:n kone.
- teesseite
Yläkautta tullee männät esiin, kun alakautta avittaa, tulee tehtyä kansiremontti samalla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1372415Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3461880- 401557
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311383Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281310Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104850Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752