miksi jumala ei voi antaa anteeksi väärää uskoa. esimerkiksi krishalaisuutta tai islamin uskoa? heidät on sielläpäin opetettu omaan uskontoonsa. on aika pikkusieluista jos jumala ei tätä tajua. ei kristittykään alkaisi uskoa muslimin oppehin jos muslimi tänne tulisi saarnaamaan. eikä vastavuoroisesti muslimi käänny kristityksi. siis tottakai joku joskus mutta erittäin harvoin.
on muutamia toisinuskovia enkä minä tajua miksi jumala ei heille armoa antaisi. en osaa enää nähdä jumalaa niin pienisieluisena. onhan jeesukseenkin uskovia eri kristinuskon suuntauksia satamäärin joissa tulkitaan eri tavalla raamattua. se osoittaa ettei ainakaan pyhähenki kristittyjä ohjaa. jos ohjaisi, kaikki kristityt uskoisi samoin eikä ymmärtäisi raamattua erilailla.
miksi jumala ei anna anteeksi väärää uskoa
29
<50
Vastaukset
- mdkek3
EIKÖ ne "oikeaa, me vain pelastutaan" uskoa olevat ole rikollisuuden uskoja?
Ainakin rikollinen kristinusko historiallaan niin todistaa etteivät palvele Jumalaa ja Jeesusta vaan saatanaa.
Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
"Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
HUOM!!!
Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.
Tappamalla Jumalalle ja Jeesukselle uskollisia kristityt tavallaan tunnustaa saatanan herrakseen Jumalan ja Jeesuksen Lain "älä papa" rikkomisillaan:
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos - kukamäärää
Onhan se vääryyttä mutta voimme vain alistua jumalalle. hänellä on oikeus tehdä vääryyttä luotujaan kohtaan. siinä ei auta pullikointi
- Silmäpari
"Jos hyväksymme ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus vielä suurempi. Tämä on Jumalan todistus: hän on todistanut Pojastaan. Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on tämä todistus sisimmässään. Joka ei usko Jumalaa, tekee hänestä valehtelijan, koska hän ei usko todistusta, jonka Jumala on antanut Pojastaan."
1 Joh 5:9-10- omauskontoparas
ei raamatun sana ole todistus. se on kehäpäätelmä. ei ihmiset mitään todistuksia saa. uskovat vain tuottaa itse kuvitelman siitä uskomalla. jos kaikkialla ihmiset saisi saman tiedon jeesuksesta sisimpäänsä, olisi kaikkialla kristittyjä saman verran. mutta tiedämme uskontojen rajat.
- rakkauskaukanakan
koska jumala ei kuuntele ihmistä tai yritä ymmärtää häntä. jumala on ainoastaan laatinut tiukat säännöt ja jos joku niistä poikkeaa kadotus heilahtaa säälittä ja surutta. jumala ei tunteile kun asettaa ihmiset piinahelvettiin. hänellä on jo kokemusta mm vedenpaisumusta avuksikäyttäen ihmisten teloittamisesta jne jne.
tämä ihana jumala on monien mielestä ansainnut hurjasti kiitosta ja rakkautta. onneksi ei sentään niiltä jotka jotain rakkaudesta ja oikeudentunnosta tietävät.- pstt
Raamattu on yritys pukea sanoiksi se todellinen Sana, joka asuu ihmisen sisimmässä. Vanhan kertomuksen mukaisesti tämän sisäisen Sanan ääni heikkenee ihmisen toimiessa sitä vastaan. Sitä sanotaan synniksi ja syntiinlankeemukseksi.
Voit sanoa, että Jumala on laatinut tiukat säännöt. Eivätkö ne sitten sitä ole? Älä tapa- miltä kuulostaa? Muuttuuko asia toiseksi, jos se kirjoitetaan paperille?
Raamattu on etnisesti ja alueellisesti rajallisen kansan historiaa, onnistumisineen ja erehdyksineen. Siinä on erilaisia tulokulmia aiheisiin. Jotkut tekstit käyttävät vallanpitäjien ääntä, toisinaan kirjoittajat puhuvat heitä vastaan, joskus legalisoidaan jo tehtyjä tekoja (näin sanoo herra).
Lukijalla on täysi oikeus arvioida lukemaansa, missä tarkoituksessa ja kenelle ne on kirjoitettu.
- Voihanvitalis
Raamatun paikat, menevät ristiin. 2Piet. 2:4. Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen pimeyden kuiluihin.... Juud.1:6. Ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa..... 2Piet.2:4. Biblia. Sillä jos ei Jumala armahtanut niitä enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan on pimeyden kahleilla helvettiin syössyt ja antaa ylön heidät tuomioon kätkettää.
- jumalaton
Samasta syystä kuin ukko ylijumala
- entäpäjos
Mistä tiedät, ettei kristinusko ole "väärä" usko?
Entä jos muslimit ovatkin oikeassa?
Tai muinaiset kreikkalaiset? En ole Jumala, niin en päätä asioista. Ehkä hän antaakin ihmisille anteeksi vääriä uskomuksia. Kristillisessä perinteessä tällä ajatuksella on jonkinverran kannatusta, esim. metodismin perustaja John Wesley uskoi, että "oikeamielisillä pakanoilla" voisi olla mahdollisuus pelastua.
Toisaalta mietin, että nykyisin Jumala on usein kulttuurissamme meidän "vihaisten syntisten käsissä", kun vielä Jonathan Edwardsin aikaan asia miellettiin päinvastoin. Luther etsi aikanaan armollista Jumalaa, meille on usein itsestäänselvää, että Jumala armahtaa, mutta ajatus siitä, että hän voisi tuomita on aika kaukainen.
Olen jo luopunut ajatuksesta, että ymmärtäisin kunnolla Jumalaa, mutta luotan häneen. Jos hän on olemassa ja sellainen kuin kristinusko mieltää hänet Raamatun perusteella, niin ihminen ei voi häntä täysin käsittää. Uskon, että Jumala tietää mitä tekee.- AEII
Jos jumala onkin olemassa ja sellainen kuin raamattu sanoo, en halua olla hänen/sen kanssa missään tekemisissä.
Olen jo moraalisesati rikkaampi ja enemmän hyvä kaikkine "synteineni" kuin mitä hän/se on.
Mutta ihan oikeasti ihmiset: Yhtään syytä jumalan olemassaolon uskomiseen ei ole. eiku onpas, sinun HALUSI uskoa, ei muuta. Toisilla on halu uskoa Jumalaan ja toisilla on halu olla uskomatta. Halu suuntaan tai toiseen ei vaikuta siihen, miten asia tosiasiassa on. Joko hän on olemassa kaikille tai sitten hän ei ole olemassa kenellekään.
Itselleni Jumalan olemassaolon mahdollisuudelle on tiettyjä syitä, kuten mm. maailmankaikkeuden, elämän, tietoisuuden ja moraalin alkuperä. Nähdäkseni teismi tarjoaa niihin uskottavamman selityksen kuin naturalismi. Toki jokaisen täytyy itse ratkaista asia, toisen puolesta ei voi tehdä metafyysisiä perusratkaisuja.- opppraaa
jmmikkonen kirjoitti:
Toisilla on halu uskoa Jumalaan ja toisilla on halu olla uskomatta. Halu suuntaan tai toiseen ei vaikuta siihen, miten asia tosiasiassa on. Joko hän on olemassa kaikille tai sitten hän ei ole olemassa kenellekään.
Itselleni Jumalan olemassaolon mahdollisuudelle on tiettyjä syitä, kuten mm. maailmankaikkeuden, elämän, tietoisuuden ja moraalin alkuperä. Nähdäkseni teismi tarjoaa niihin uskottavamman selityksen kuin naturalismi. Toki jokaisen täytyy itse ratkaista asia, toisen puolesta ei voi tehdä metafyysisiä perusratkaisuja.moraalin alkuperä on evoluutio ja sen tarkoitus on hyödyttää yhteisöjä että laji selviäisi yhteistyön avulla. pelkistetysti sanottuna
Onko hyvä ja paha mielestäsi ainoastaan makuasioita, vai onko joitakin asioita, jotka ehdottomasti ovat oikein tai väärin? Mietin sitä, että jos evoluutio on moraalin taustalla ja lajinsäilyminen etiikan kriteeri, niin eikö sitten ole sama vaikka lahdata heikommat yksilöt tieltä, niin kuin Hitlerin Saksassa.
- 4wwwfwe
jmmikkonen kirjoitti:
Onko hyvä ja paha mielestäsi ainoastaan makuasioita, vai onko joitakin asioita, jotka ehdottomasti ovat oikein tai väärin? Mietin sitä, että jos evoluutio on moraalin taustalla ja lajinsäilyminen etiikan kriteeri, niin eikö sitten ole sama vaikka lahdata heikommat yksilöt tieltä, niin kuin Hitlerin Saksassa.
"Mietin sitä, että jos evoluutio on moraalin taustalla ja lajinsäilyminen etiikan kriteeri, niin eikö sitten ole sama vaikka lahdata heikommat yksilöt tieltä, niin kuin Hitlerin Saksassa"
luonnossa ja luonnonvalinnassa juurikin sopeuvimmat ja vahvimmat selviää. pelkästään seksuaalivalinta pyrkii tuottamaan potentiaalisesti mahdollisimman terveitä jälkeläisiä. luontoa tarkasteltaessa ei voi olla toista mieltä. mutta pitäisikö tällä perusteella silti kannattaa hitlerin kaltaisten ihmisten toimintaa? ei tietenkään. vaikka luonto suosii sopeuvinta ja vahvinta me voimme toimia humaanilla tavalla ja pyrkiä suojelemaan heikkoja. ei meidän tarvi ajattelevina olentoina pitää esimerkiksi evoluutiota hienona systeeminä sen tuottamien kärsimyksien takia,vaikka se totta onkin.
ei lajinsäilyminen ole kaiken etiikan kriteerinä. olemme jalostaneet sitä ajan saatossa ulottumaan yhä laajemmille osa-aleille. mutta perusta on käsittääkseni ollut juuri se että laji selviää. nykyisin joudumme ottamaan kantaa moniin asioihin, toisin kuin joskus aikojen alussa. Kiitos hyvästä vastauksesta! On hyvä, että koet, toisinkuin osa naturalisteista, että ihmisen tulee toimia vastoin luontoa. Tuo kilpailu olemassaolosta on toki ilmeistä, luonto karsii epäkelvot yksilöt.
Haluan kuitenkin sanoa, että vaikka on tosi hyvä, että suurimmalla osalla naturalisteja on humaaneja arvoja, niin tavallaan se ei perustu mihinkään objektiiviseen tai siis ihmisestä riippumattomaan. Toisinaan naturalismi ajautuukin siitä syystä eettiseen relativismiin.
Meillä lännessä monet ateistit lainaavat yhä kristinuskosta paljon aineksia etiikkaansa. Pidän sitä kyllä hyvin myönteisenä asiana.- AEII
jmmikkonen kirjoitti:
Toisilla on halu uskoa Jumalaan ja toisilla on halu olla uskomatta. Halu suuntaan tai toiseen ei vaikuta siihen, miten asia tosiasiassa on. Joko hän on olemassa kaikille tai sitten hän ei ole olemassa kenellekään.
Itselleni Jumalan olemassaolon mahdollisuudelle on tiettyjä syitä, kuten mm. maailmankaikkeuden, elämän, tietoisuuden ja moraalin alkuperä. Nähdäkseni teismi tarjoaa niihin uskottavamman selityksen kuin naturalismi. Toki jokaisen täytyy itse ratkaista asia, toisen puolesta ei voi tehdä metafyysisiä perusratkaisuja.Teismi tarjoaa uskottavamman selityksen? HAHAHAHAHAHAHAHAHA, et voi oikeasti olla tuota mieltä?
Eli siis jumala joka pystyy mihin tahansa ja on ikuinen ja kaikkitietävä sai päähänsä, että : " luonpa nytten tuommosen pallon, johon luon ihmisiä palvomaan minua ja laulamaan minusta ja jos eivät tottele niin saavat palaa ikuisesti. toisaalta, jos tottelevat ja uskovat minuun, niin pääsevät ikuisesti hengailemaan mun kanssa tänne "taivaaseen"."
Ja sama jumala (edelleenkin kaikkitietävä ja kaikkivoipa) on myös moraalin takana? Ihmiset eivät pelaa sääntöjeni mukaan, niin hukutampa koko maapallon veteen ja tapan kaikki pieniä viattomia lapsia ja eläimiä myöten, poislukien nooan perheineen, jotka saavat sitten nussia keskenään jotta saadaan uusi yritys ihmiskunnalle. Eikö oikeasti kaikkivoipa voisi viisaudessaan keksiä jotain muuta?
Tai se, että kaikessa rakkaudessaan uhrasi "ainoan poikansa" jotta ihmisten synnit annettaisiin anteeksi? miksi ei vaan antanut anteeksi? miksi vaatia uhria?
Sama kaikkivoipa moraalin takapiru muuten ohjeistaa suhteelliusen selkeästi myös muunmuassa, että raiskattu tyttö joutuu naimaan raiskaajansa.
orjakauppa on jees, ja antaapa vielä hinnankin orjalle ja ohjeet siitä, kuinka paljon on okei piestä heitä jne. vastaavia moraalittomia ja sairaita juttuja on raamattu pullollaan.
Todella voimakas moraali on hänellä. :D
Väitätkö, että jos jumala ei olisi sanonut toisin, niin juoksisit tappamassa, pieksemässä, raiskaamassa jne. kanssaihmisiä? todennäköisesti et, sillä moraali on synnynnäinen ominaisuus ja evoluution seurausta.
itse ainakin ymmärrän, että mun valinnoilla on seurauksia ja tällä pallolla on miljardeja muitakin ihmisiä ja eläimiä, joiden kanssa on elettävä ja joiden olemiseen päätökseni vaikuttavat.
Tietoisuuskin, vaikkemme sitä täysin ymmärrä, on todennäköisesti vain kemiallisia reaktioita aivoissamme, jotka edesauttavat (vaikka myös tuhoamaan) meitä selviämään lajina.
evoluutio on ääärimmäisen pitkä prosessi ja perustuu lajien sopeutumiseen ympäristöönsä mutta luonnonvalinta ei voi nähdä tulevaisuuteen. voisiko tietoisuus olla luonnon keino ennakoida tulevaa, muokata olevaa ja näin auttaa elämää selviämään?
en esitä mitään äittämääni totuutena, sillä voin hyvillä mielin sanoa, ettei minulla ole oikeita vastauksia mutta kyllä tiede tarjoaa huomattavasti loogisemmat, järkevämmät ja todennäköisemmät selitykset asioille.
Raamattu on ihmisen kirjoittama. jumala on ihmisen keksimä selitys ennen selittämättömille asioille. uskonnot keino pitää lampaat aitauksessa. Sanoisin, että hieman karikatyyrinen ja satiirinsävyinen kuva kristillisestä teismistä. :D Filosofi Esa Saarinen sanoi ireenisemmin, että kristittyjä ei ole syytä halveksia kirjassa Länsimaisen filosofian historia, käy siinä läpi mm. Aurelius Augustinuksen, Tuomas Akvinolaisen ja Søren Kierkegaardin filosofista ajattelua, he oli kristittyjä. Hän ei ole kristitty itse.
Olen samaa mieltä, että Raamattu on ihmisten kirjoittama. Oikeastaan se on kirjasto. Kukin kirja heijastelee syntyaikansa kulttuuria ja ajattelua. Mielestäni esim. Mooseksen lain parempi vertailukohta on Hammurabin laki kuin nykyinen moraalifilosofia. Hammurabin laissa oli mm. kovemmat rangaistukset omaisuusrikoksista ja pienemmät henkirikoksista. Mooseksen laissa orjillekin taattiin tiettyjä oikeuksia, vaikka heitä ajan tavan mukaan pidettiinkin ihmisten omaisuutena.
Uudessa testamentissa orjia pidettiin ihmisinä samanarvoisina kuin isäntiään. Se oli antiikissa hyvin poikkeuksellista. Esim. Aristoteles ajatteli, että toiset ovat synnynnäisesti orjia. William Wilberforce sai lakkautettua orjuuden Britannian imperiumissa 1800-luvun alussa, hän oli kristitty ja koki kutsumusta vaikuttaa politiikassa vakaumuksensa pohjalta.
Arvostan tiedettä tosi paljon ja uskon että se on paras keino hankkia tietoa havaittavasta todellisuudesta. Tieteellä on kuitenkin rajansa. Luonnontiede voi tutkia monenmoista, mutta maailmankaikkeuden synty on yhä mysteeri. Nykyfysiikassa ajatellaan, että universumi sai syntynsä alkuräjähdyksestä noin 13,7 miljardia vuotta sitten. Mistä se syntyi? Tyhjästä? Elämän syntyä ammatikseen tutkivat myöntävät, ettemme tiedä miten ensimmäinen solu syntyi. Jos lähtökohtaisesti torjuu teismin, niin ei ole ainakaan vielä selitystä näille.
On totta ettemme ymmärrä tietoisuutta, minusta on kuitenkin liian reduktiivista pelkistää se sähkökemiaan. Se on siellä pohjalla, mutta tietoisuudessa on kyseessä nähdäkseni toinen todellisuuden taso tai emergenssi.- AEII
jmmikkonen kirjoitti:
Sanoisin, että hieman karikatyyrinen ja satiirinsävyinen kuva kristillisestä teismistä. :D Filosofi Esa Saarinen sanoi ireenisemmin, että kristittyjä ei ole syytä halveksia kirjassa Länsimaisen filosofian historia, käy siinä läpi mm. Aurelius Augustinuksen, Tuomas Akvinolaisen ja Søren Kierkegaardin filosofista ajattelua, he oli kristittyjä. Hän ei ole kristitty itse.
Olen samaa mieltä, että Raamattu on ihmisten kirjoittama. Oikeastaan se on kirjasto. Kukin kirja heijastelee syntyaikansa kulttuuria ja ajattelua. Mielestäni esim. Mooseksen lain parempi vertailukohta on Hammurabin laki kuin nykyinen moraalifilosofia. Hammurabin laissa oli mm. kovemmat rangaistukset omaisuusrikoksista ja pienemmät henkirikoksista. Mooseksen laissa orjillekin taattiin tiettyjä oikeuksia, vaikka heitä ajan tavan mukaan pidettiinkin ihmisten omaisuutena.
Uudessa testamentissa orjia pidettiin ihmisinä samanarvoisina kuin isäntiään. Se oli antiikissa hyvin poikkeuksellista. Esim. Aristoteles ajatteli, että toiset ovat synnynnäisesti orjia. William Wilberforce sai lakkautettua orjuuden Britannian imperiumissa 1800-luvun alussa, hän oli kristitty ja koki kutsumusta vaikuttaa politiikassa vakaumuksensa pohjalta.
Arvostan tiedettä tosi paljon ja uskon että se on paras keino hankkia tietoa havaittavasta todellisuudesta. Tieteellä on kuitenkin rajansa. Luonnontiede voi tutkia monenmoista, mutta maailmankaikkeuden synty on yhä mysteeri. Nykyfysiikassa ajatellaan, että universumi sai syntynsä alkuräjähdyksestä noin 13,7 miljardia vuotta sitten. Mistä se syntyi? Tyhjästä? Elämän syntyä ammatikseen tutkivat myöntävät, ettemme tiedä miten ensimmäinen solu syntyi. Jos lähtökohtaisesti torjuu teismin, niin ei ole ainakaan vielä selitystä näille.
On totta ettemme ymmärrä tietoisuutta, minusta on kuitenkin liian reduktiivista pelkistää se sähkökemiaan. Se on siellä pohjalla, mutta tietoisuudessa on kyseessä nähdäkseni toinen todellisuuden taso tai emergenssi.Se, ettemme osaa varmaksi sanoa, että mistä kaikki syntyi, ei automaattisesti tarkoita, että Jumala olisi kaiken takana.
Se on vähintäänkin naiivi tapa ajatella, sillä kaikkivoipa/kaikkitietävä on paradoksi.
Jumala ei myöskään tarjoa vastausta kaiken alulle, sillä jumalakin vaatii luojansa/synnyn itselleen tuolla ajattelumallilla.
Kvanttifysiikassa on hurja määrä kysymysmerkkejä mutta se osoittaa myös, että universumin pienimmät osat näyttäisi ilmestyvän ja katoavan spontaanisti kaiken aikaa. On siis teoriassa mahdollista, että tyhjästä ilmestyy jotakin.
Multiversumi on myös mielenkiintoinen teoria mutta toisaalta voimmekohan koskaan tutkia oman universumimme ulkopuolista tai onko sielä edes mitään?
On viisaampaa todeta ja hyväksyä, että "minä en tiedä" kuin esittää mielikuvitusolentoa totuutena. Maailman synty ei tarvitse jumalaa, eikä sen olemassaololle ole validia näyttöä. Jos olisi, ei tätä tarvitsisi tutkia ja jollakin uskiksella olisi nobelinpalkinto koristamassa takanreunaa. En ole väittänyt, että teismi olisi ainoa ratkaisu. Mielestäni se on silti mielekäs uskomusjärjestelmä. Kaikkivaltius ei ole loogisesti ristiriitainen käsite, suosittelen vaikka Oxfordin yliopiston uskonnonfilosofin Richard Swinburnen Tuntematon tekijä (engl. Is There a God).
Jos Jumala on ikuinen, hänen syntyään ei tarvitse selittää. Sama koskee myös maailmankaikkeutta. Jos se on ikuinen, se ei ole syntynyt. Jos se on syntynyt, sen synnylle on olemassa syy.
Fysiikassa on havaittu mikrotasolla sitä, että hiukkasia ilmaantuu. Se ei välttämättä silti tarkoita, että ne syntyisivät ei-mistään. Tunnetussa maailmankkeudessa ei ole absoluuttista tyhjiötä, joku vetyatomi, säteilyä tai joku kenttä on aina olemassa. Lämpötilakin on avaruudessa absoluuttisen nollapisteen yläpuolella. Uskon, ettemme vielä täysin tunne ja ymmärrä sub-atomisia tapahtumia.
Multiversumiteoria on ihan mielenkiintoinen, joskin mielikuvituksellinen teoria. Myönnän että emme tiedä vastauksia moniin kysymyksiin. Kristityt ovat aina olleet sitä mieltä, että Jumalaa ei voida havaita. Hänen olemassaoloaan ei voida todistaa empiirisesti. Minulle ei ole ongelma se, että kaikki eivät usko. Kunnioitan toisten uskontojen edustajia ja naturalisteja. Soisin, että kristittyjäkään ei pilkattaisi.
- Raamattu
Jumalan olisi ollut yksinkertaisesti täysin mahdotonta vain antaa syntejä anteeksi, koska niitä tulisi olemaan niin paljon. Ihminen ei edes kykene täysin käsittämään synnin vakavuutta. Jumala on Pyhä, minkä vuoksi jo yksikin synti on vakava asia. Jos näin ei olisi, Hän voisi silloin antaa syntejä anteeksi paljon helpommin. Tämän takia ainoa mahdollisuus ihmisten syntien sovittamiseksi oli viattoman kuolema muiden tähden, se olisi ainoa kelpaava uhri. Joskus Jumalan on käytettävä kovempia keinoja vetääkseen ihmisiä puoleensa, jotta jeidän ei tarvitsisi joutua kadotukseen, eli ikuiseen tilaan jossa ei ole enää koskaan mahdollista huutaa Jumalaa avuksi. Hän ei tietenkään loputtomiin vedä ketään puoleensa, jokaisen on päätettävä itse seuraako Jeesusta vai saatanaa. Jumala ei tarvitse ihmistä, vaan ihminen Jumalaa, mutta rakkaudensa tähden haluaa silti olla yhteydessä luotuihinsa, koska on kiinnostunut meistä. Jumala haluaa myös vetää ihmisiä puoleensa osoittamalla rakkauttaan poikansa Jeesuksen Kristuksen ristin kuoleman kautta. Jeesus kuoli ristillä vapaaehtoisesti ja nousi kuolleista ja on valmis ottamaan jokaisen häneen uskovan luokseen.
- puhuutekeetoista
"Jumalan olisi ollut yksinkertaisesti täysin mahdotonta vain antaa syntejä anteeksi, koska niitä tulisi olemaan niin paljon. Ihminen ei edes kykene täysin käsittämään synnin vakavuutta."
ihmeellistä höpötystä. unohdat kuinka jumala itse tappoi ja teurasti raamatussa. sitten hän pitää ihmisen tekoja pahoina vaikka useimmat eivät edes tapa ketään. aika tekopyhää jumalalta ottaen huomioon ettei hän kunnioita edes omia periaatteitaan.
Islamin uskossa kylläkin on sama jumala joten ei ole mitään mitä antaa anteeksi.
- Hän.uskoo.meihin
Kaikki uskonnot ovat oihmisen laatimia sääntöineen ja riitteineen.
Kun lähdetään siitä, että on vain yksi jumaluus, niin silloin voivat kaikki uskonnot palvella samaa jumalaa ja pyytää apua ja tukea samalta tuonpuoleiselta jumaluudelta.
Pitää ajatella laajemmin ja ymmärtää, että taivaallinen jumala ei ole niin ahdasmielinen, että valitsisi lapsikseen ja seuraajikseen vain määrätyn uskonnon omaavat. Eiväthän kaikki maailman ihmiset edes ole kuulleet eri jumaluuksista voidakseen vertailla.
Jokainen ihminen etsii hyvyyttä ja korkeampia voimia. Uskon, että Hän löytää todelliset etsijät.- eipahalle
Kun luen erilaisia mielipiteitä niin ihmettelen todella sitä valtavaa tietämättömyyttä ja ymmärryksen vajavuutta mitä Raamattu opettaa siitä lienee kysymys. Hyvä kuitenkin että keskustellaan jospa ajan myötä jotain valaisevaa tulee vastaan. Kannattaisiko pohtia vaikka sitä miksi ristiriidat ovat kuin yö ja päivä ovat erilaiset.
- kuhansanon
eipahalle kirjoitti:
Kun luen erilaisia mielipiteitä niin ihmettelen todella sitä valtavaa tietämättömyyttä ja ymmärryksen vajavuutta mitä Raamattu opettaa siitä lienee kysymys. Hyvä kuitenkin että keskustellaan jospa ajan myötä jotain valaisevaa tulee vastaan. Kannattaisiko pohtia vaikka sitä miksi ristiriidat ovat kuin yö ja päivä ovat erilaiset.
Jospa itse tutustuisit muihinkin uskontoihin.
- uskovainen_
Raamatun mukaan Jumala tuomitsee ne, jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta, siis pelastuksen evankeliumia, sen mukaan, kuinka he omassatunnossaan ja ymmärryksessään suhtautuvat luomakunnan todisteisiin Jumalasta sekä omaan syntisyyteensä (ja miksei myös toisten ihmisten syntiin).
Mutta jokaisen, joka on kuullut Jeesuksesta, tulee ottaa Hänet vastaan Vapahtajanaan ja Herranaan, ja jos niin ei tee, tulee tuomituksi syntiensä mukaan. Tämä tarkoittaa, että jos on tehnyt yhdenkin synnin ajatuksissaan, sanoissaan tai teoissaan, saa kadotustuomion, koska yksikään epäpyhä ei tule astumaan Taivasten Valtakuntaan. Jeesus on sovittanut uskovien synnit ja lahjoittaa uskon tekojen kautta pyhyyden ja uskon kautta vanhurskauden, jotta ihminen voisi astua Jumalan iankaikkiseen valtakuntaan.- halollapäähänuskoa
..ja jos niin ei tee, tulee tuomituksi syntiensä mukaan.. Todella pelottava ja ahdistava näkemys,todella pieni ja kapea-alainen ajatus. Suurinosa ihmisistä helvettiin ja sinä vain sitten autuaana hymiset kuinka olitkin niin ihmeellisen onnekas ja hyvä tyyppi,että juuri SINÄ pääsit valittujen joukkoon??? Oi aikoja oi tapoja...
- ijigiygiy
Minä antaisin anteeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek206036Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.233381Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1622781- 292680
- 821704
- 1471582
- 1481541
- 91373
- 121138
- 961118