Näin se vaan on

KepaVaan

Uskonto on kivikautinen jäänne ihmisen evoluutiossa ja näyttää vaativan hirvittävän paljon kärsimystä ja tuskaa se prosessi jossa ehkä joskus ymmärretään sen olevan tyhmää ja tarpeetonta.

14

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei nimimerkki KepaVaan,

      Ihminen on uskonnollinen, hengellinen olento, on sitä aina ollut. Aina ihmisen alkuhistoriasta alkaen.
      Kaisa-pappi

      • Jalaa

        Kommentointi tänne on lähes yhtä fiksua, kuin bensan kaataminen nuotioon. Roihu vaan kasvaa. Lopputuloksena tänne kommentoinnista saa copy-paste hörhön toistelemaan sen miljoona kertaa nähtyä sepustustaan.


      • Jalaa kirjoitti:

        Kommentointi tänne on lähes yhtä fiksua, kuin bensan kaataminen nuotioon. Roihu vaan kasvaa. Lopputuloksena tänne kommentoinnista saa copy-paste hörhön toistelemaan sen miljoona kertaa nähtyä sepustustaan.

        Jyep


      • Sami17

        Uskossa oleminen on sitä että laitetaan aivot narikkaan.

        Onneksi minä en ole uskovainen ja toivon ettei kukaan muukaan enää tule uskovaiseksi.


      • Eroa_kirkosta

        Kirkosta eroaminen on kuin tupakoinnin lopettaminen.
        Henki puhdistuu ja rahat säästyy. Myös mielenterveys on paremmissa kantimissa.
        Lopeta tupakanpoltto ja eroa kirkosta - saat kaksinkertaisen ilon ja hyödyn.

        Eroa kirkosta
        http://www.eroakirkosta.fi/


      • jdkdkskal

        Kaisa-papille:
        Totta!
        IHMINEN ON SELLAINEN

        MUTTA
        uskontunnustuksen antanut on ihmisyydensä kieltänyt järjetön, ymmärtämätön, Jumalaa ymmärtämätön, IHMISYYDESTÄÄN ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudestaan luopunut pahimmillaan itseään Jumalaksi tai Jumalan herraksi itseään uskova narsisti RIKOLLINEN ELÄMÄNSÄ LOPPUUN ASTI.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        totta! Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'
        ------
        Tuon, aivopesu ohjelmoinnin laatijan täytyi olla mielentään sairas uskontunnustuksensa kaltainen juoppona munkkinakin ollessaan.
        Itseään jumalaksi uskominen on täys narsisti negatiivisessa mielessä.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi
        narsismi (sairaalloinen) itsensäihailu, itseensä rakastuminen, itsekeskeisyys
        Ei terve järkinen ihminen tälläistä sopaskaa esitä omasta itsestään joten kyseessä täytyy olla Paavalin kanssa samaa saatanaa palveleva uskontunnustuksensa kaltainen rikollinen:
        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        HUOM!
        Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
        ------
        Eikö tuollaiseksi itsensä tunnustaminen ole sairasta idioottimaisuutta?
        http://www.synonyymit.fi/idiootti
        "tollo, hölmö, tomppeli, tyhmä, typerys, kollo, ääliö, vajaa, lapsenmielinen, tylsämielinen, hullu, typerä, tonttu, paukopää, imbesilli, narrata, naruttaa, pöhkö"
        ------
        Ensin koulutetaan tyhmäksi ja sitten vasta papiksi ettei ymmärtäisi ketä palvelee ja oppisi opettamaan pikku piruja niin etteivät hekään ymmärtäisi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        ja jos/kun tuollaisesta koulutetaan pappi, joka herra jumalalle ja sen opeille lupaa uskollisuuttaa näin:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

        Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."


      • Mirka740035T440

        ""Ihminen on uskonnollinen, hengellinen olento, on sitä aina ollut""
        - Syy tälläiseen uskonnolliseen hölmöyteen on johtunut tiedon puutteesta. Tieto hävittää uskonnot. Olet pappina jo tämän huomannutkin.

        Ps. Yli 60% papeista on jo ateisteja.


      • kujnht
        Mirka740035T440 kirjoitti:

        ""Ihminen on uskonnollinen, hengellinen olento, on sitä aina ollut""
        - Syy tälläiseen uskonnolliseen hölmöyteen on johtunut tiedon puutteesta. Tieto hävittää uskonnot. Olet pappina jo tämän huomannutkin.

        Ps. Yli 60% papeista on jo ateisteja.

        Totta sekin mutta... rohkenen epäillä, että uskontunnustuksen kaltaiset negatiivisesti sairaat narsistit ovat kaikista vaarallisimpia yhteiskunnassa. Narsistisuuden ja uskon yhdistyminen saa aikaa sairaan "pedon" jonka opeissa ja teoissa yhtyy kaikki saatanallisuuden vaarallisuus samaan pakettiin.


    • 534534543

      Vaikka en itse uskovainen olekaan, niin minua ei vaivaa se että muut ovat. Vasta sitten kun he väkisin yrittävät käännyttää tai vahingoittaa muita ihmisiä.

      Ihmisellä on luonnollinen tarve hakea selityksiä asioille. Jotkut vain on kasvatettu niin että heille on opetettu asiat uskonnollisesta näkökulmasta, ja jos jotain on vasaroitu avoihisi pienestä pitäen niin sitä on melkein mahdotonta saada sieltä pois. Jos uskonto tekee jonkun onnelliseksi, niin hyvä. Ei siinä mitään väärää ole. Monet ihmiset saavat paljon tukea ja sisältöä uskonnosta elämäänsä.

      Sanotaan usein, että uskonnot aiheuttavat sotia. Näinhän se varmaankin on, mutta minun mielestäni sotia olisi ilman uskontoakin. Se on ihmisluonne, mikä sen sodan aiheuttaa. Kateus, ahneus, ilkeys. Nämä kolme asiaa ovat ohjelmoituna meidän kaikkien päihin, ja ne yksilöt joissa nämä piirteet pahiten tulevat esille aiheuttavat sotaa.

      • 65765756

        Ei uskonnon hävittäminen mitään tee. Pahat ihmiset vain keksisivät jonkin toisen järjestelmän jonka verukkeella tehdä rikoksia. Emme voi muuttaa mitään, ennen kuin ihmisluonto itse muuttuu.


    • Jalaa

      Nää keskustelut menee täysin hämärän rajamaille. Yks miettii uskontojen hävittämistä ja yks copy-pastee samaa paskaa viesti toisensa jälkeen. Jos lähdetään historiaa kelaamaan taaksepäin, niin uskontojen hävittämistä yritti mm. Hitler ja Stalin. Onnistuivatko he? Eivät onnistuneet. Vaikka ihmisiä tapettiin/kidutettiin/katosi aivan uskomaton määrä, ei nämä teidän kammoamat uskonnot kadonneet.
      Tai löytyykö tältä palstalta joitakin sotahulluja, jotka toivovat 3. maailmansotaa tai vastaavaa?

      Mikään nykyvaltio ei pysty säätämään lakia, joka kieltäisi joltain kansanryhmältä uskonnon harjoittamisen. Politiikasta en ala väitellä, se on itsemurhaan verrattavissa oleva asia. Helpommalla pääsee, kun tietyt asiat vain antaa olla/ei polta niitä omia sulakkeitaan.

      Jos mun ovikelloa sattuu jehovat soittamaan, niin en ala uhkailemaan heitä veitsellä/pesismailalla tai muullakaan kättä pidemmällä. Sana EI on aina riittänyt, lisäksi on tullut todettua, että en usko mihinkään/uskon sellaiseen minkä nään omin silmin. 5 vuotta oon asunut täs nykyisessä kämpässä, niin 2 krt. on käyneet ovella. En mä sais mitään hyötyä siitä, että alkaisin riehumaan siinä ovella, kuin joku vajakki. Yleensä, kun käyttäytyy asiallisesti, niin vastapuolen reaktio on vastaava.

      • okjnhtf

        Kristittyjen rikollisuus on todistanut sen mitä saatanallisuus on joten tiedämme heidän yhteisen herransa.


      • Jalaa
        okjnhtf kirjoitti:

        Kristittyjen rikollisuus on todistanut sen mitä saatanallisuus on joten tiedämme heidän yhteisen herransa.

        Mitä vittua sä oikein selität? Ei tossa ole järkeä. Tää on jännä argumentti "Kristittyjen rikollisuus ". Eikös ääri-islamilaiset sit syyllisty rikoksiin, kun tappavat naisia ja lapsia ennen tappamista raiskaavat heidät? Heidän tapansa levittää omaa uskoaan taitaa olla AK47 ja nuo em. tavat? Kumpi on pahempi se, että joskus jonkun uskon perusteella on tapettu ihmisiä, tai se, että ihmisiä tapetaan tälläkin hetkellä?


      • gupjb9999u066n8
        Jalaa kirjoitti:

        Mitä vittua sä oikein selität? Ei tossa ole järkeä. Tää on jännä argumentti "Kristittyjen rikollisuus ". Eikös ääri-islamilaiset sit syyllisty rikoksiin, kun tappavat naisia ja lapsia ennen tappamista raiskaavat heidät? Heidän tapansa levittää omaa uskoaan taitaa olla AK47 ja nuo em. tavat? Kumpi on pahempi se, että joskus jonkun uskon perusteella on tapettu ihmisiä, tai se, että ihmisiä tapetaan tälläkin hetkellä?

        Vankiloissamme on kristittyjä vankeja suhteellisesti noin 40x enemmän kuin ateisti vankeja.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11201
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3123
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2974
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1734
    9. 85
      1698
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe