Kung Fu Helsingissä ??

bruce

Jos haluan harrastaa kiinalaista kung-fu lajia Helsingissä niin mitä suosittelette? Haluan lajin joka kehittää kovan itsepuolustustaidon ja samalla myös nostaa kuntoa. Mielellään myös suht edullisesti.

Olen kiinnostunut ainakin Wing Tsun tyylisuunnasta mutta eikö helsingissä todellakaan voi harrastaa kyseistä lajia muualla kuin Combat Academyssa missä on kovat hinnat ja ehkä myös ei niin pätevät sifut...

CLF sisältää kuuleman mukaan liikaa lähespakollisia leirejä ja muuta kallista toimintaa.

Onko mitään pientä paikkaa missä on joku oikeasti pätevä sifu opettamassa lajiaan ??

35

8892

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Slind

Kunto ei siinä nouse, mutta kaikkea ei voi saada. Tosin en Helsingin systeemistä tiedä, voihan se olla että siellä vedetään eri meiningillä :) En myöskään osaa kommentoida vetäjien pätevyyttä, muuten kuin että olen kuullut hyvää.

• kung fu miäs

"Mielellään myös suht edullisesti"

Sit voidaan ainakin sulkea pois choy lee fut heti alkuun, vaikka siitä olis kyllä saanu sitä kuntoa JA taistelutaitoja.

Muuten on kyllä todella vaikeaa löytää jotain HYVÄÄ kung fu koulua mistä saisit taistelutaitojen lisäksi kuntoa.

"Onko mitään pientä paikkaa missä on joku oikeasti pätevä sifu opettamassa lajiaan ??"

Tässä on minun kouluni joka sopii tuohon kuvaukseen täydellisesti: http://baji.info/introduction.htm . Tämä on tälläinen ei-kaupallinen koulu jossa opettajan taso on aivan loistava, MINUN mielestäni ei voisi paremmin valita helsingin seudulla. Mutta myös täällä niin keskitytään sen kung fun kehittämiseen, eikä kuntoa paljoa täältä saa. Nämä ovat sitten sellaisia lajeja että sinun on melkein pakko viedä lajisi kotiin ja treenata omalla ajalla sali aikojen lisäksi jos haluat kehittyä. Tässä koulussa opetetaan Bajia, Xingyitä ja taijia (ei aamuvoimistelua vaan aitoa taistelutaitoja kehittävää). Lu Baochun opettaa aika perinteisesti, eli ensin opitaan käyttämään kehoa kunnolla ennenkun siirrytään käytännöllisiin tekniikoihin.
      Suosittelen sinulle bajia, siinä saa oppia käytännöllisiä asioita suhteellisen nopeasti. Baji on brutaali lähitaistelulaji jossa mennään kovaa vastustajan päälle ja murskataan hänet lähitaistelussa. Laji sisältää tietenkin tekniikoita kaikkiin etäisyyksiin; heittoja, potkuja (potkut polviin ja jalkojen väliin, ei mitään korkeita), iskuja kaikilla kehon osilla (siis jotka ovat soveltuvia iskemiselle), mutta erityisesti saa oppia paljon kyynerpäitä. Bajin kehon käyttö treeni antaa sinulle edellytyksiä iskemään hyvin lyhyistä etäisyyksistä KOVAA, baji kirjoitetaankin yleisesti internet forumeilla BAJI!! (sisäpiirin huumoria).

• Hutkija

Olisi kiva kuulla joskus lisää Bajista, XYQ:sta ja teidän koulusta noin yleensä. Treenaan itse krav magaa graduate-tasolla ja olen vuoden treenannut Yi Quania. Valitettavasti täällä Varsinais-Suomessa on harvassa hyvät kung-fu koulut...

• long
        Hutkija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla joskus lisää Bajista, XYQ:sta ja teidän koulusta noin yleensä. Treenaan itse krav magaa graduate-tasolla ja olen vuoden treenannut Yi Quania. Valitettavasti täällä Varsinais-Suomessa on harvassa hyvät kung-fu koulut...

Koko Suomessa on hyvät kung fu -koulut harvassa, tämä Helsingin Baji/Taiji/HsingYi on varmasti yksi parhaista. Monissa kouluissa opetetaan vain lähinnä hienoja liikesarjoja ja satunnaisia tekniikoita, kung fussahan pitäisi hallita hyvin perusasiat (vaartalonliikkeet, voimantuotto jne.) ennen tekniikkaa.

Onka Baji muuten sama kuin eight extremities fist?

• plan9
        long kirjoitti:

Koko Suomessa on hyvät kung fu -koulut harvassa, tämä Helsingin Baji/Taiji/HsingYi on varmasti yksi parhaista. Monissa kouluissa opetetaan vain lähinnä hienoja liikesarjoja ja satunnaisia tekniikoita, kung fussahan pitäisi hallita hyvin perusasiat (vaartalonliikkeet, voimantuotto jne.) ennen tekniikkaa.

Onka Baji muuten sama kuin eight extremities fist?

On sama kuin 8 extremities fist, baji perustuu 8 perusliikkeeseen.

Oon saanut sellaisen kuvan Bajista, että se olisi aika lähellä 7 star tang langia, jota ei ihme ja harmi kyllä löydy Suomesta.

tässä on joitain linkkejä.

http://www.emptyflower.com/xingyiquan/

http://www.bajimen.com/

http://crane.50megs.com/
        tuolla technical -osassa on paljon tietoa Bajista.

• kung fu miäs
        plan9 kirjoitti:

On sama kuin 8 extremities fist, baji perustuu 8 perusliikkeeseen.

Oon saanut sellaisen kuvan Bajista, että se olisi aika lähellä 7 star tang langia, jota ei ihme ja harmi kyllä löydy Suomesta.

tässä on joitain linkkejä.

http://www.emptyflower.com/xingyiquan/

http://www.bajimen.com/

http://crane.50megs.com/
        tuolla technical -osassa on paljon tietoa Bajista.

Itse asiassa Tampereella on juuri aloittanut 7 tähden heinäsirkka treeni ryhmä, tuovat kuullema Puolasta laadukasta kung fua tänne. Tang Lang ja baji eivät ainakaan minun mielestäni ole kovin samanlaisia, tang langissa on tätä hurjaa jalkatyöskentelyä ja pohjoisten lajien malliin treenataan korkeita potkuja ja muutenkin formit on aika hurjaa katsottavaa ku äijä menee sinne tänne ja tulee vaikka minkälaista pitkän rangen iskua. Bajia ja 7 staria on kyllä yhdistelty juuri sen takia että ne täydentävät toisiaan aika hyvin erilaisuuksien vuoksi.

Tämä baji suomessa on todella laadukasta, se on ainakin minun havaintojen mukaan opettajamme Lun vahvin tyyli. Tunneilla on aika rento ja vapaa meininki, huomaa että Lu todella nauttii opettamisesta ja se intohimo on tarttunut ainakin minuun. Hänen opettamistyylinsä on hieman perinteisestä poikkeava mutta toimiva, hän opettaa alussa paljon kehonkäytöön liittyviä juttuja, formeja jne. sitten myöhemmin hän vasta alkaa korjamaan pikkujuttuja suorituksissa. Xingyi on tästä poikkeus, koska siinähän ei paljoa materiaalia edes ole :).

Xingyitä suosittelisin oikeastaan ihan vain fanaattisimille "internal kung fu" ihmisille, koska se treeni on todella yksinkertaista ja varmasti joidenkin mielestä tylsää. Siinä seistään San Ti Shin asennossa joka vahvistaa jalkoja, rentouttaa kehoa ja yhdistää kehonosat kokonaisuudeksi, sitten opetellaan liikuttamaan näitä kehonosia yhdessä erilaisilla yksinkertaisilla ja lyhyillä liikesarjoilla (2-3 liikettä pitkiä) joita toistetaan kuolemaan asti. Käytännön tekniikoita saa odottaa kauan, koska kehon käytön oppiminen kestää kauan tässä lajissa.

• kung fu miäs
        Hutkija kirjoitti:

Tuolla Tang Lang osas oli infoa meidän koulun ilmapiiristä.

Yi Quan on kehitetty suurilta osin Xing yistä, että samankaltaisuuksia löytyy paljon. Olen kuullut että Yiquanissa harjoitellaan korkeilla tasoilla xingyin 5 elementin ja 3 "clubin" formeja, paitsi että vapaasti liikkuen varjonyrkkeilyn tapaan. Yiquanin voimat perustuu juuri näihin Xingyistä otettuihin voimankäyttämis
        periaatteisiin, paitsi ilman meidän tyypillistä jalkatyöskentelyä, voisi sanoa että Yiquan aloittaa näiden voimien harjoittelun heti sieltä korkealta tasolta. Sitten tietenkin tämä seisonta harjoittelun fanaattinen vääntäminen on myös xingyistä, paitsi että yiquanissa on niitä asentoja kasapäin enemmän kun xingyissä. En tiedä kuinka pitkälle nämä suomen yiquan opettajat ovat päässeet Yiquanissa, että tietävätköhän he vielä näistä yiquanin "combat power" harjoitteista. Voi tietenkin olla myös että Yiquan kouluissa on eroja.

• Apilas

En tiedä missä luokassa teidän mielestänne liikkuu sopiva hinta taistelulajin treenaamisesta, mutta minusta 210 euroa vuodessa CLF:stä ei ole paljon.

• kung fu miäs
        Apilas kirjoitti:

En tiedä missä luokassa teidän mielestänne liikkuu sopiva hinta taistelulajin treenaamisesta, mutta minusta 210 euroa vuodessa CLF:stä ei ole paljon.

just ja laske leirien aseiden muiden varusteiden hinnat siihen päälle niin tullaan hieman realistisempaan lukuun. Teillähän on maksanut jotkut leirit 200 euron luokkaa, ainakin sellasia leirejä oli pari vuotta sitten.

• Apilas
        kung fu miäs kirjoitti:

just ja laske leirien aseiden muiden varusteiden hinnat siihen päälle niin tullaan hieman realistisempaan lukuun. Teillähän on maksanut jotkut leirit 200 euron luokkaa, ainakin sellasia leirejä oli pari vuotta sitten.

Sitä voi käydä vuodessa jokaisella mahdollisella leirillä ja maksaa itsensä kipeäksi, tai sitten opetella esimerkiksi yhden liikesarjan, ja opetella sen kunnolla. Jotkut ovat kiinnostuneempia keräämään taitoja enemmän kuin vyönvärejä. Minusta reilu 300 euroakaan ei ole paljon vuosimaksusta, tähän sisältyisi juurikin yksi leiri. Tiettyjen lajien hinnoilla voisi käydä jopa kaksi leiriä vuodessa, ja se olisi silti halpaa.

Aseita ei tarvitse ostaa, niitä voi lainata.

Kaupasta ne nyrkkeilijätkin hanskansa ja hammassuojansa hakevat. Varusteet ovat kalliita, mutta saman verran ne maksavat kaikille. Ainakaan itse en ole maksanut mitään CLF-lisää vieraillessani nyrkkeilykaupassa.

• kung fu miäs
        Apilas kirjoitti:

Sitä voi käydä vuodessa jokaisella mahdollisella leirillä ja maksaa itsensä kipeäksi, tai sitten opetella esimerkiksi yhden liikesarjan, ja opetella sen kunnolla. Jotkut ovat kiinnostuneempia keräämään taitoja enemmän kuin vyönvärejä. Minusta reilu 300 euroakaan ei ole paljon vuosimaksusta, tähän sisältyisi juurikin yksi leiri. Tiettyjen lajien hinnoilla voisi käydä jopa kaksi leiriä vuodessa, ja se olisi silti halpaa.

Aseita ei tarvitse ostaa, niitä voi lainata.

Kaupasta ne nyrkkeilijätkin hanskansa ja hammassuojansa hakevat. Varusteet ovat kalliita, mutta saman verran ne maksavat kaikille. Ainakaan itse en ole maksanut mitään CLF-lisää vieraillessani nyrkkeilykaupassa.

niin elikkä kaikille muille tiedoksi että nämä clf ihmiset saavat vain oppia uusia formeja käymällä leireillä jotka jotkut maksavat maltaita, vähän ikävää tyylille joka sisältää paljon formeja joita pitäisi oppia. Eikö yksi formi vuodessa ole aivan liian vähä CLF tyyppiselle tyylille?

• Apilas
        kung fu miäs kirjoitti:

niin elikkä kaikille muille tiedoksi että nämä clf ihmiset saavat vain oppia uusia formeja käymällä leireillä jotka jotkut maksavat maltaita, vähän ikävää tyylille joka sisältää paljon formeja joita pitäisi oppia. Eikö yksi formi vuodessa ole aivan liian vähä CLF tyyppiselle tyylille?

Jos haluat edistyä vyöarvoissa, tarvitset tiettyjä liikesarjoja. Jos sinua taas ei kiinnosta se lanteilla roikkuva kankaanpala vaan oma henkilökohtainen osaamisesi, käyt juuri ne kuenit jotka kiinnostavat ja treenaat muuten sangen huokealla hinnalla.

Ei kukaan thainyrkkeilijäkään ole tietääkseni valittanut harrastuksensa kalleutta, vaikka niissä seuroissa tuskin selvitään vuosimaksujen osalta reilulla 200 eurolla. Lisäksi poloisilla ei ole edes mahdollisuutta opiskella liikesarjoja, mikäli sellaiset sattuisivat kiinnostamaan ja ylimääräistä fyrkkaakin löytyisi.

Vielä selkeä vastaus kysymykseesi. Yksi liikesarja vuodessa on aivan liian vähän, mikäli tähdätään mustaan vyöhön. Jos taas tähdätään henkilökohtaisten taitojen maksimointiin, ei kannata käydä hirveästi yhtä seminaaria enempää vuodessa. 1-2 lienee sopiva, kolme maksimissaan.

• Sei ping mao
        Apilas kirjoitti:

Jos haluat edistyä vyöarvoissa, tarvitset tiettyjä liikesarjoja. Jos sinua taas ei kiinnosta se lanteilla roikkuva kankaanpala vaan oma henkilökohtainen osaamisesi, käyt juuri ne kuenit jotka kiinnostavat ja treenaat muuten sangen huokealla hinnalla.

Ei kukaan thainyrkkeilijäkään ole tietääkseni valittanut harrastuksensa kalleutta, vaikka niissä seuroissa tuskin selvitään vuosimaksujen osalta reilulla 200 eurolla. Lisäksi poloisilla ei ole edes mahdollisuutta opiskella liikesarjoja, mikäli sellaiset sattuisivat kiinnostamaan ja ylimääräistä fyrkkaakin löytyisi.

Vielä selkeä vastaus kysymykseesi. Yksi liikesarja vuodessa on aivan liian vähän, mikäli tähdätään mustaan vyöhön. Jos taas tähdätään henkilökohtaisten taitojen maksimointiin, ei kannata käydä hirveästi yhtä seminaaria enempää vuodessa. 1-2 lienee sopiva, kolme maksimissaan.

Tuosta tulikin mieleeni että kuinkapamonta mustavöistä CLF-harrastajaa suomesta löytyy. Muistaakseni kun itse harrastin kolmisenvuotta sitten niin ei juuri yhtään. Onko tilanne muuttunut?

Aikoinaan harrastin Helsingissä Choy Lee Futtia vähän yli vuoden ajan ja keltainen vyö löytyy mutta taidot ovat kyllä päässeet pahasti ruostumaan kolmessa vuodessa. Onko seurassa tapahtunut jotain muutoksia parempaan tai huonompaan viimeisen kolmenvuoden aikana? Jos palaisin harrastuksen pariin niin pitäisikö käydä peruskurssi uudestaan, vai jatkaisinko ruostuneilla taidoillani keltavöisten ryhmässä?

Muistan kyllä perusasioita eli kaikki ei ole unohtunut vaikka aikaa onkin kulunut. Jonkinlainen tukiopetus olisi kyllä hyvä että kehtaisi tulla treeneihin ... =)

• Apilas
        Sei ping mao kirjoitti:

Tuosta tulikin mieleeni että kuinkapamonta mustavöistä CLF-harrastajaa suomesta löytyy. Muistaakseni kun itse harrastin kolmisenvuotta sitten niin ei juuri yhtään. Onko tilanne muuttunut?

Aikoinaan harrastin Helsingissä Choy Lee Futtia vähän yli vuoden ajan ja keltainen vyö löytyy mutta taidot ovat kyllä päässeet pahasti ruostumaan kolmessa vuodessa. Onko seurassa tapahtunut jotain muutoksia parempaan tai huonompaan viimeisen kolmenvuoden aikana? Jos palaisin harrastuksen pariin niin pitäisikö käydä peruskurssi uudestaan, vai jatkaisinko ruostuneilla taidoillani keltavöisten ryhmässä?

Muistan kyllä perusasioita eli kaikki ei ole unohtunut vaikka aikaa onkin kulunut. Jonkinlainen tukiopetus olisi kyllä hyvä että kehtaisi tulla treeneihin ... =)

...varmaan lähteä katsomaan meininkiä ja keskustelemaan asiasta vetäjien kanssa, jos harrastuksen uudelleen aloittaminen kiinnostaa.

• kung fu miäs
        Apilas kirjoitti:

En puhu vöistä, minä en voisi vähäkään välittää vöistä. Puhun henkilökohtaisesta kehityksestä, CLFissa on paljon formeja koska CLFin skillit ja metodit on jaettu useaan formiin, et sinä paljoa kehity jos nostelet penkistä 10 kg vuoden ja lisäät painoa 15 kiloon toisena vuonna (näin vertauskuvallisesti sanottuna). Esim. Baji on laji jossa on vähän formeja, siinä löytyy suurimmat osat tarvittavista skilleistä 2 formista joita väännetään kauan, CLF on sitten hieman eri tarina.

• Apilas
        kung fu miäs kirjoitti:

En puhu vöistä, minä en voisi vähäkään välittää vöistä. Puhun henkilökohtaisesta kehityksestä, CLFissa on paljon formeja koska CLFin skillit ja metodit on jaettu useaan formiin, et sinä paljoa kehity jos nostelet penkistä 10 kg vuoden ja lisäät painoa 15 kiloon toisena vuonna (näin vertauskuvallisesti sanottuna). Esim. Baji on laji jossa on vähän formeja, siinä löytyy suurimmat osat tarvittavista skilleistä 2 formista joita väännetään kauan, CLF on sitten hieman eri tarina.

CLF:ssä on paljon tavaraa, liikesarjoja on sen mukaan. Hallitakseen liikesarjan sitä täytyy kuitenkin treenata ja treenata ja treenata vielä vähän lisää. Siksi pari kuenia per vuosi on oikein hyvä tahti edetä. Jos käy enemmän, ei ehdi panostaa niihin kunnolla, ja lopulta käteen jää suuri kokoelma hienoja liikesarjoja, joista yhtäkään ei hallitse niin kuin pitäisi.

Penkkivertaus oli kyllä sangen huono, kaikella kunnioituksella. Raudan nostaminen ja liikesarjan tekeminen eroavat aika ratkaisevilla tavoilla. Näin vertauskuvallisesti sanottuna - käyttäen tällä kertaa Bajin mallia - ei kehity paljoakaan jos nostelee sitä 10 kilon tai sitten sitä 15 kilon painoa koko elämänsä.

CLF:ssä kehittyy aivan samalla tavalla kuin muissakin lajeissa: harjoittelemalla pirusti. Oli kyseessä sitten perustekniikka, liikesarjat, otteleminen tai lajikunnon ylläpitäminen. Sen saa ainakin minun mielestäni tehdä verrattaen halvalla muihin harvinaisempiin (ts. ei suurin lajiliittoihin kuuluviin) taistelulajeihin verrattuna ja naurettavan halvalla yleisesti ottaen urheiluharrastuksiin verrattuna. Yhdelle miehelle tämä rapeat 300-400 euroa vuodessa voi olla kova panostus, ja ymmärrän sen hyvin. Jotkut saavat saman verran taskurahaa päivässä. Minä kuulun ryhmään köyhä opiskelija, ja olen silti kyennyt harrastamaan lajia ilman suurempia ongelmia rahoituksen suhteen.

• kung fu miäs
        Apilas kirjoitti:

CLF:ssä on paljon tavaraa, liikesarjoja on sen mukaan. Hallitakseen liikesarjan sitä täytyy kuitenkin treenata ja treenata ja treenata vielä vähän lisää. Siksi pari kuenia per vuosi on oikein hyvä tahti edetä. Jos käy enemmän, ei ehdi panostaa niihin kunnolla, ja lopulta käteen jää suuri kokoelma hienoja liikesarjoja, joista yhtäkään ei hallitse niin kuin pitäisi.

Penkkivertaus oli kyllä sangen huono, kaikella kunnioituksella. Raudan nostaminen ja liikesarjan tekeminen eroavat aika ratkaisevilla tavoilla. Näin vertauskuvallisesti sanottuna - käyttäen tällä kertaa Bajin mallia - ei kehity paljoakaan jos nostelee sitä 10 kilon tai sitten sitä 15 kilon painoa koko elämänsä.

CLF:ssä kehittyy aivan samalla tavalla kuin muissakin lajeissa: harjoittelemalla pirusti. Oli kyseessä sitten perustekniikka, liikesarjat, otteleminen tai lajikunnon ylläpitäminen. Sen saa ainakin minun mielestäni tehdä verrattaen halvalla muihin harvinaisempiin (ts. ei suurin lajiliittoihin kuuluviin) taistelulajeihin verrattuna ja naurettavan halvalla yleisesti ottaen urheiluharrastuksiin verrattuna. Yhdelle miehelle tämä rapeat 300-400 euroa vuodessa voi olla kova panostus, ja ymmärrän sen hyvin. Jotkut saavat saman verran taskurahaa päivässä. Minä kuulun ryhmään köyhä opiskelija, ja olen silti kyennyt harrastamaan lajia ilman suurempia ongelmia rahoituksen suhteen.

No tämä alkaa menemään mielipide ja itsestänselviin asioihin. Minä vain perustan näkemykseni CLFiin siihen kuinka nopeasti vanhat mestarit menivät läpi formeja oppilaillensa, eihän CLF ole mikään taiji missä työskennellään yhden formin kimpussa vuosikausia koska se sisältää niin paljon "pinnan alla" olevia juttuja. CLF on selvä ja tekniikkapainotteinen tyyli. Se minun penkki vertaus on ainakin omassa mielessäni hyvinkin sopiva, jos treenaat vain jotain 1/4 perustekniikoista vuoden vaikka pystyt omaksumaan ne 2 kuukaudessa niin se on mielestäni ajan tuhlausta, päämäärä on tulla hyväkasi taistelijaksi siihen tarvitaan paljon elementtejä. Se on totta että loppujen lopuksi niin tulet tappelemaan vain 2-3 tekniikalla (ja niiden variaatioilla), mutta ennekun päädyt näihin tekniikkoihin niin täytyy käydä läpi useita tekniikoita että löytää ne jotka sopii itselleen.

Nyt alan kuullostamaan siltä että formit olisivat kaiken A ja Ö josta olen todellisuudessa täysin eri mieltä. Mutta formeista kuitenki revitään sitten niitä juttuja jotka ovat oikeasti tärkeitä.

• ninja ninja
        kung fu miäs kirjoitti:

Itse asiassa Tampereella on juuri aloittanut 7 tähden heinäsirkka treeni ryhmä, tuovat kuullema Puolasta laadukasta kung fua tänne. Tang Lang ja baji eivät ainakaan minun mielestäni ole kovin samanlaisia, tang langissa on tätä hurjaa jalkatyöskentelyä ja pohjoisten lajien malliin treenataan korkeita potkuja ja muutenkin formit on aika hurjaa katsottavaa ku äijä menee sinne tänne ja tulee vaikka minkälaista pitkän rangen iskua. Bajia ja 7 staria on kyllä yhdistelty juuri sen takia että ne täydentävät toisiaan aika hyvin erilaisuuksien vuoksi.

Tämä baji suomessa on todella laadukasta, se on ainakin minun havaintojen mukaan opettajamme Lun vahvin tyyli. Tunneilla on aika rento ja vapaa meininki, huomaa että Lu todella nauttii opettamisesta ja se intohimo on tarttunut ainakin minuun. Hänen opettamistyylinsä on hieman perinteisestä poikkeava mutta toimiva, hän opettaa alussa paljon kehonkäytöön liittyviä juttuja, formeja jne. sitten myöhemmin hän vasta alkaa korjamaan pikkujuttuja suorituksissa. Xingyi on tästä poikkeus, koska siinähän ei paljoa materiaalia edes ole :).

Xingyitä suosittelisin oikeastaan ihan vain fanaattisimille "internal kung fu" ihmisille, koska se treeni on todella yksinkertaista ja varmasti joidenkin mielestä tylsää. Siinä seistään San Ti Shin asennossa joka vahvistaa jalkoja, rentouttaa kehoa ja yhdistää kehonosat kokonaisuudeksi, sitten opetellaan liikuttamaan näitä kehonosia yhdessä erilaisilla yksinkertaisilla ja lyhyillä liikesarjoilla (2-3 liikettä pitkiä) joita toistetaan kuolemaan asti. Käytännön tekniikoita saa odottaa kauan, koska kehon käytön oppiminen kestää kauan tässä lajissa.

nii jos et sattunu tietää nii tang lang on rukoilijasirkka tyyli et nii nii

• kung fu miäs
        ninja ninja kirjoitti:

nii jos et sattunu tietää nii tang lang on rukoilijasirkka tyyli et nii nii

Minä luulin että se oli hyppivän oravan tyyli.

• Tsun

Voisin suositella Wing Tsunia hesassa, huippu kamaa ja parasta mahdollista opetusta! Kurssit alkaa tammikuun 10. muistaakseni combatilla, tarkista combat.fi jos homma kiinnostaa!

• fad

Nouseeko kunto ja notkeus wingtsun treeneissä?

• fad kirjoitti:

Nouseeko kunto ja notkeus wingtsun treeneissä?

Ja ittestähän se on kiinni kuinka paljon
        pistää treeneissä itseään likoon.
        Helsingissä olen käynyt combatilla,tosin vain
        seminaareilla,eikä ole ainakaan huonoa kuvaa
        vetäjistä jäänyt.Onko Suomessa sitten
        jossain aitoja sifuja vai..?
        Jos tosissaan oikeasti treenaa itsepuolustus-
        taitoja varten niin wt:tä suosittelisin.
        Tietoni muista kung fu-lajeista ovat varsin
        vähäisiä,joten tämä siis vain oma mielipiteeni.
        Mutta wing tsunissa tuntuu olevan semmoista
        katu-uskottavuutta.Voisi toimia real-tilanteissa
        paremmin kuin "akrobaattisemmat"lajit..

• kung fu miäs
        mikael73 kirjoitti:

Ja ittestähän se on kiinni kuinka paljon
        pistää treeneissä itseään likoon.
        Helsingissä olen käynyt combatilla,tosin vain
        seminaareilla,eikä ole ainakaan huonoa kuvaa
        vetäjistä jäänyt.Onko Suomessa sitten
        jossain aitoja sifuja vai..?
        Jos tosissaan oikeasti treenaa itsepuolustus-
        taitoja varten niin wt:tä suosittelisin.
        Tietoni muista kung fu-lajeista ovat varsin
        vähäisiä,joten tämä siis vain oma mielipiteeni.
        Mutta wing tsunissa tuntuu olevan semmoista
        katu-uskottavuutta.Voisi toimia real-tilanteissa
        paremmin kuin "akrobaattisemmat"lajit..

"Voisi toimia real-tilanteissa
        paremmin kuin "akrobaattisemmat"lajit.. "

Miksi verrata jalkapalloa mäkihyppyyn? Ei akrobaattisia lajeja ole tehty tappelu tilanteisiin.

• aaro
        kung fu miäs kirjoitti:

Miksi verrata jalkapalloa mäkihyppyyn? Ei akrobaattisia lajeja ole tehty tappelu tilanteisiin.

Kyllähän jossain long fisteissä on kaikenlaisia hyppypotkuja jotka on suunniteltu tappeluun.

• kung fu miäs
        aaro kirjoitti:

Kyllähän jossain long fisteissä on kaikenlaisia hyppypotkuja jotka on suunniteltu tappeluun.

vanha long fist sanonta "korkeat potkut treeniä varten, alhaiset käyttöä varten". Jos pystyt potkaisemaan kovaa korkealle niin pystyt potkaisemaan ainakin 1/3 kovempaa alhaalle. Korkeat potkut ja hypyt formeissa myös lisäävät kuntoa, venyvyyttä ja kehon hallintaa.

• kung fu miäs kirjoitti:

siis kung fu-lajeista WT:tä suosittelin koska
        treadin aloittaja mainitsi
        "Haluan lajin joka kehittää kovan itsepuolustustaidon.."

• KungFuMiäs
        mikael73 kirjoitti:

siis kung fu-lajeista WT:tä suosittelin koska
        treadin aloittaja mainitsi
        "Haluan lajin joka kehittää kovan itsepuolustustaidon.."

eikö se nyt ole aika epäkorrektia sanoa noin ilman sen enempiä selittelyjä, sehän kuullostaa siltä että WT olisi ainoa kung fu tyyli josta saa kovan itsepuolustustaidon.

• KungFuMiäs kirjoitti:

eikö se nyt ole aika epäkorrektia sanoa noin ilman sen enempiä selittelyjä, sehän kuullostaa siltä että WT olisi ainoa kung fu tyyli josta saa kovan itsepuolustustaidon.

muotoilen hieman toisin.Jos itse haluaisin
        mahdollisimman lyhyessä ajassa mahdollisimman
        kovan itsepuolustustaidon,luultavasti
        harrastaisin jotain muuta kuin kung fua,mutta
        jos siitä huolimatta kung fua,ehkä WT:stä
        voi lyhyemmässä ajassa löytää "universaaleja
        ratkaisuja" jotka toimii kadulla.Mutta
        tämä vain oma näkemykseni,ja WT ei varmasti ainoa
        toimiva laji ole.

• mie

tai-shin-mun on kyllä hyvä.suosittelen

• kung fu miäs

Niin eli TSM on tosiaankin laji josta saisi sitä kuntoa myös, olen kuullut että ovat ihan kovia tappelijoita mutta en voi omasta kokemuksesta sanoa mitään. Olen kuullut että te ette sparraa ollenkaan?? Se on kyllä iso miinus fight treeni puolella.....

• keskilinja
        kung fu miäs kirjoitti:

Niin eli TSM on tosiaankin laji josta saisi sitä kuntoa myös, olen kuullut että ovat ihan kovia tappelijoita mutta en voi omasta kokemuksesta sanoa mitään. Olen kuullut että te ette sparraa ollenkaan?? Se on kyllä iso miinus fight treeni puolella.....

ja mistäköhän sinä tämmöistä olet saanut päähäsi, sillä kyllä meillä ainakin rovaniemellä sparraillaan... tiedä sitte nuista muista reenipaikoista, mutta uskoisin että kyllä hekin sparrailee...

• Absinthe
        keskilinja kirjoitti:

ja mistäköhän sinä tämmöistä olet saanut päähäsi, sillä kyllä meillä ainakin rovaniemellä sparraillaan... tiedä sitte nuista muista reenipaikoista, mutta uskoisin että kyllä hekin sparrailee...

Rollossa on kaikki kunnossa, mutta mitä kokemusta (toiselta paikkakunnalta) on niin ei siellä oikein sparrattu.

• Scalier

Suomen Wushu Kung Fu Seura on suht edullinen, opettaa paljon ja sitäpaitsi seuraan kuuluu paljon mukavia ihmisiä.

• Simo

Ainakin viimeiseen kysymykseen löydät vastauksen täältä. Sifun pitäisi olla pätevä -> valmentaa myös maajoukkuetta, kts. www.wushuteamfinland.org ja seuran omat sivut.

Kokemukseni mukaan asillista menoa ilman turhaa kukkoilua ja machoilua.

• Wushu

Wushu Kungfu vaatii notkeutta, kuten yleensäkin Wushussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      16
      2148
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2078
    3. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1377
    4. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1206
    5. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      146
      1178
    6. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1153
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      249
      886
    8. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      864
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      834
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      59