Mitä pitää tehdä?

aloittajajajajaja

Hei. Olemme menossa katsomaan nyt kesäkuussa koiranpentua. Minulla on pari kysymystä. Eli miten kuuluisi käyttäytyä/mitä kuuluisi tehdä, kun menen katsomaan koiraa?

Kannattaisiko esim kirjoittaa kotona johonkin vihkoseen, mitä kannattaisi kysyä? Ja mitä kaikkea tärkeää pitäisi kysyä. (Eh, etten unohda mitään tärkeää.)

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittajajajaja

      Halojaa?

    • petnsaz

      Paperille kannattaa kirjata kysymykset ja tarkkailla samalla pentuja emonsa kanssa. Tiloja ja kasvattajaa myös ovatko asialliset. Kysy yhdistelmästä ja suvun luonne/terveystaustoista tarkemmin sekä mitä hakee tulevilta kodeilta

      • aloittajajajaja

        Okei, kiitos kun vastasit. :-)


    • pisarax

      Ensinnäkin jos olet ostamassa rekisteröityä koiraa, haluatko nartun vai uroksen. Ensimmäiseksi koiraksi suosittelen aina,narttua. Jos rekisteröity voit tarkastaa kasvattajan sekä emon ja uroksen tiedot kennelliiton sivuilta. Esim. Perinnöllisten vikojen ja sairauksien varalta tehdyt terveystarkastukset ja niiden tulokset.
      Eri roduilla on ns. Omia periytyviä sairauksia tai rakenteellisia vikoja , näitä pyritään vähentämään edellä mainituilla tutkimuksilla.
      On hyvä mennä paikalle sovittuna aikana, ottaa koko perhe mukaan. Ja varata aikaa seurusteluun nimenomaan pentujen emän ja kasvattajan kanssa. Mikäli pentujen isä ei ole kasvattajan oma hän näyttää teille ainakin uroksen kuvan.
      Pennuilla on jokaisella jo syntyessään oma temperamentti ja,luonne. Kasvattaja voi olla tosi taitava valinnassaan juuri teille sopivasta pennusta.
      Yleensä eläinlääkäri tarkastaa pennut ennen luovutusta, ja tästä tulee kirjallinen todistus pennun mukana. Kauppakirja tehdään kennelliiton kaavakkeelle, ja tämä kahtena kappaleena. Koiran aikaisin luovutusikä on 7 viikkoa. Itse en kääpiökoiria ole yleensä,luovuttanut ennen 12 viikkoa ns. Aloittelijoille, ensimmäiseksi koiraksi.
      Hyvältä kasvattajalta saa kysyä mitä vain, eväät mukaan ja tuliaisiksi kahvipaketti. Kasvattajahan ottaa teidät omaan kotiinsa vierailulle.
      Onnea koiran hankintaan. Vilman emäntä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1930
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1519
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      133
      1323
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      111
      896
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe