Infoa kaipailen!

Saarihyppelijä

Hei, osaako joku kertoa kuinka paljon aikaa tarvii varata Pireuksen satamaan ennen laivan lähtöä? Löytyykö laivat helposti? Vanhoja matkaoppaita selaillessa tuntuu ettei lähtöajoilla ja paikoilla ole mitään tietoa. Onko vieläkin näin? Ne lähtöajat kun on hyvin selkeästi netissä ilmoitettu. Ja onko liput etukäteen netistä ostettuna kalliimmat? Sit viel kiinnostaa tietää että onko areena vs saaret hintaeroa( elintarvikkeet, hygieenia tuotteet yms.). Kiitos etukäteen jos joku viitsii vastata

7

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kreikankulkija

      Käytännössä viimeiset tulijat autoineen saapuvat aivan viime minuuteilla. Pireus on laaja alue ja kannattaa kävelijänä heittää sataman puolelle heti metroaseman luona olevaa ylikulkusiltaa käyttäen. Tuo ylittää käsittämättömän vilkkaan tien joka Pireuksessa menee, toki on siellä suojateitäkin. Ravintolat ja matkatoimistot tosin ovat tuon tien "väärällä" puolella.
      Lähtöterminaalit (esim. GATE 9 Kyklidien suuntaan) on merkitty selkeästi ja löytyvät kyllä kun vaan tietää mitä etsii. Jos pää pyrkii menemään sekaisin niin ainakin itse käytän apuna kännykän navigaattoria - Kreikan kartta kannattaa ladata muistiin kotona ja Google Mapsiin erityisesti Pireuksen seutu off-line käyttöön. Paikanpäällä satama-alue näyttää paljon sekavammalta kuin kartalla ...

      • Saarijyppelijä

        Kiitos vastauksesta! Auttaa suunnittelussa


    • matkoista

      Liput kannattaa mielestäni varata netistä etukäteen, koska etenkin elokuussa paikkoja voi olla vaikea saada, kun kreikkalaiset itsekin suuntaavat lomille (tänä vuonna en tosin tiedä, onko monellakaan varaa mennä saarille). Eipä ainakaan omat loma-aikataulut sitten mene sekaisin.

      Saarilla on tyypillisesti kalliimpaa kuin Ateenassa tai muuaalla mannermaalla. Hinnaneron syynä on yksinkertaisesti se, että lähes kaikki on sinne kuljetettava laivalla muualta ja että turisteilla on varaa maksaa enemmän kuin paikallisilla!

      Lue lisää Kreikassa liikkumisesta, myös Ateenan osalta:

      http://kreikkaan.net/liikenne/liikkuminen-ateenassa
      http://kreikkaan.net/liikenne/liikkuminen-muualla-kreikassa

      • kyllätoimii

        En kyllä huomannut mitään erityistä ruuhkaa lippujen oston suhteen. Melko varmaa, että laivaliput saa aina satamastakin-käteisellä. En kyllä ole huomannut, että turisteilta ja paikallisilta otettaisiin eri hinta laivalipuissa tai supermarketeissakaan..Mihin perustat tuon, että saarilla on kalliimpaa, kuin mantereella?


    • soutaen

      Viimeviikolla ei laivat kulkenu? Oliko polttoainerahat loppu?

      • miksinetissä

        Suosittelen sinulle sukeltamista ja pintaan nousun suhteen päätät itse...Ihme sekopää.


    • noumani

      Kyllä sinne parissapäivässä soutaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3650
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2982
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2880
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2758
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2673
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2455
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      2149
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1897
    9. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      202
      1867
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1837
    Aihe