Millaisks ihmiset kasvaa

niinkasvetaan

Nyt kun olen jo yli 40, tuntuu, että ymmärrän, millaisiksi lapsuuden tutut kasvoivat ja miksi. Tuntuu, että ihmisillä on perustaidot ja suuntautuminen jo lapsina ja koulu vain hidastaa niiden kehitystä, tekee tauon, ja niin ihminen jää paljolti sellaiseksi kuin lapsena mutta kerää kyllä taitoja, joihin on motivoitunut. Se, mikä oli potentiaalia ja suuntautumista, realisoituu. Niin, ettei olisi kannattanut ajatella, että ei se, kun se on niin nuori, vaan ajatella, ettei se, kun se on eri ihmistyyppiä kuin minä toivoisin. Niin että joslaitan ponnarit nyt kun ne ovat liikunnalliset, sosiaalisen tyyliset ja inkkarimaiset, niin ei se sama ollut lapsenakaan lapsellisuutta vaan tuota toisten arvostamatta jättämää erilaista suuntautuneisuutta. Tai pikkuveli ei ollut tyhmä nuoruuttaan vaan koska halusi aina insinööriksi, eikä näytteleväinen ajattelemattomuuttaan vaan koska on näyttelijöitä ihailevan tyyppinen ihminen, tai naismallisia juttuja mollaava ajattelemattomuuttaan vaan siksi kun itse arvosti miesmallisia vain.

1

124

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämäonkoulu

Aihe on hyvä mutta vaikean oloisesti ajatuksesi avaat. Kannattaisiko koettaa uudestaan ... Kysyy oman elämänsä muovaama.

Ihmisen lahjat ovat olemassa lapsuudesta asti eikä koulu niitä hidasta, vaikka se voikin tasapäistää kun kaikkien pitäisi kulkea samaan tahtiin. Ja sehän ei millään onnistu jos toinen on lahjakas ja toinen vähemmän tai vain erilaisissa aiheissa. Mutta koulussa kannattaa kyllä opetella perusjuttuja, niin elämä on kaikissa vaiheissaan paljon helpompaa ja sillä lailla voi saada omat lahjansa ja vahvuutensa käyttöön tarpeeksi varhaisessa vaiheessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      1852
    2. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      129
      1067
    3. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      109
      1050
    4. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      961
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      72
      908
    6. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      53
      789
    7. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      38
      687
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      647
    9. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      642
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      238
      641
    Aihe