Millaisks ihmiset kasvaa

niinkasvetaan

Nyt kun olen jo yli 40, tuntuu, että ymmärrän, millaisiksi lapsuuden tutut kasvoivat ja miksi. Tuntuu, että ihmisillä on perustaidot ja suuntautuminen jo lapsina ja koulu vain hidastaa niiden kehitystä, tekee tauon, ja niin ihminen jää paljolti sellaiseksi kuin lapsena mutta kerää kyllä taitoja, joihin on motivoitunut. Se, mikä oli potentiaalia ja suuntautumista, realisoituu. Niin, ettei olisi kannattanut ajatella, että ei se, kun se on niin nuori, vaan ajatella, ettei se, kun se on eri ihmistyyppiä kuin minä toivoisin. Niin että joslaitan ponnarit nyt kun ne ovat liikunnalliset, sosiaalisen tyyliset ja inkkarimaiset, niin ei se sama ollut lapsenakaan lapsellisuutta vaan tuota toisten arvostamatta jättämää erilaista suuntautuneisuutta. Tai pikkuveli ei ollut tyhmä nuoruuttaan vaan koska halusi aina insinööriksi, eikä näytteleväinen ajattelemattomuuttaan vaan koska on näyttelijöitä ihailevan tyyppinen ihminen, tai naismallisia juttuja mollaava ajattelemattomuuttaan vaan siksi kun itse arvosti miesmallisia vain.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämäonkoulu

      Aihe on hyvä mutta vaikean oloisesti ajatuksesi avaat. Kannattaisiko koettaa uudestaan ... Kysyy oman elämänsä muovaama.

      Ihmisen lahjat ovat olemassa lapsuudesta asti eikä koulu niitä hidasta, vaikka se voikin tasapäistää kun kaikkien pitäisi kulkea samaan tahtiin. Ja sehän ei millään onnistu jos toinen on lahjakas ja toinen vähemmän tai vain erilaisissa aiheissa. Mutta koulussa kannattaa kyllä opetella perusjuttuja, niin elämä on kaikissa vaiheissaan paljon helpompaa ja sillä lailla voi saada omat lahjansa ja vahvuutensa käyttöön tarpeeksi varhaisessa vaiheessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe