Paljon verta napakorusta...

Verinen napa*

Elikäs, kävin eilen (lauantaina) laittamassa napakorun, ja nyt siitä sitten on koko yön ja tämän aamun tullut aivan sairaasti verta..
Onko se ihan normaalia? Kannattaako laittaa joku paperi siihen vielä teipillä vai hautooko se siellä pahaksi?
Suihkussa käyminen tänäaamuna oli tuskaa, koska kun huuhdoin napaa, verta alkoi tulla enemmän..

14

3646

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Moi !

      Mulla itelläni ei oo paljoo kokemusta...
      Mut mun sisko kävi ottamassa napakorun ja se tais muistaakseni pitää siin jotai lappuu ainaki päivän tai kaks.. (?) en muista tarkkaa.. Mut se oli KAI sillee et piti pitää päivän tai kaks siin jotai lappuu ja antaa olla rauhas et siihe ei sais kosketelle jne..

      Mut se napakoru on kai jo sulla (?)
      Ku mun siskolki se napakoru oli jo siin mut sit sen pääl oli joku lappu... EN oo yhtää varma oliksen "lapun" alla viel sitä koruu..


      Mut jos laitat siihe viel jonku siteen tai jonku nii sen pitäs ainaki mun järjen mukaa olla tosi puhdas.. siis siteen. ja haavanki kai..




      Ja se EI oo normaalia että sieltä tulee iha sairaasti verta.. Sen veren tulon kuuluis kai jotenki tyrehtyy ku siin pitää sitä lappuu..

      Jos sult on koskaa poistettu hampaita nii tiiät kyl miks.. Koska jos esim. on poistettu hammas ja siin ei pidä mitää juttuu nii sieltähän tulee verta viikko tolkulla... mut jos pitää siin lappuu vaikka vaan 15 min. nii siihe niiku "kertyy" sitä verta.. se niiku tavallaa "jumittuu" ja siit ei tuu enää verta..
      Tajusiks ?!






      Mut kyl niide ois siel paikas mist otit sen nii siel niitte ois pitäny neuvoo sua !!!! Tais olla tosi surkku paikka ku ei ees neuvottu jne..



      Mut mähän en oo kovin hyvä näissä jutuissa jne. nii suosittelen että näytät jollekki sitä.. vaikka terkkarille.. tai sit meet sinne paikkaa takas ja kysyt ohjeet.. jos se ees laitettii jossai liikkees.. et kai sä sitä ite laittanu. (?)












      Mut jooh... KANNATTAA kysyy joltai muulta neuvoo.. Tääki viesti oli aika sekava ja pitkä..

      SIIS KYSY JOLTAI MUULTA NEUVOO... NYT PÄÄDYIN SIIHEN TULOKSEE ETTÄ PAINAISIN TOSTA ALHAALTA KESKEYTÄ ENKÄ LÄHETTÄIS TÄTÄ TYHMÄÄ VIESTII MUTTA LÄHETÄN TÄN VIESTIN NYT KU NÄIN NIIN PALJO VAIVAA..........








      tsemppii sulle..

      • NapakorU*

        mustakaan ei oo ihan normaalii, ett sielt tulee ihan 'sairaasti' verta....mun yks kamu otti just napakorun, eikä sielt oo tullu yhtään verta!? otan kans ihan pian napakorun....mun kaveri jotenkin rohkas mua sillä tavalla, että se otti ite. ajattelin aikaisemmin ottaa vasta 15-17-vuotiaana, mutt nyt mä uskallan jo nyt ottaa ku kaveri kerto tarkemmin siitä ja sen laitosta...

        JOS siitä tulee vieläkin paljon verta, soita napakorun laittajalle tai käy lääkärillä, niin saat siihen hoitoa ja muutenkin apua ja tietoa!!! SUOSITTELEN, ettei käy enää pahemmin, sillä jos se tulehtuu pahemmin nii tulehdus voi levitä maksaan asti, joka on hyvin vaarallista(jopa kuoleman)!!!!!!

        Ole varovainen! =)


      • Riikka

        Toi ei kyllä ole normaalia,että sitä tulee noin kauheesti verta! :)
        Mulla itelläni on ollu kauan napakoru,ja siitä kerran vuoti verta.Melkeen aika alussa.. Mutta se vuoti vaan ihan vähän,ei mitään tulvaa..
        Tietääkö sun vanhemmat tästä?
        Käy jossain,vaikka terveydenhoitajalla kysymässä kui se tolleen on..
        Tsemppii sulle,Koita Pärjäillä.


      • fhhkh

        Ootko sä ollu kännissä kun oot ton kirjottanu!


      • Vitunmiskanäyttäähomolta

        En tiiä mutta vuosikymmen siitä ainakin on..


    • tYttÖnen

      Hei..mul on napakoru ja toi ei kyl mun mielest oo normaalia..Mul ei tullu yhtää verta oton jälkeen eikä muulloinkaan ole tullut..joten..

      • Verinen napa*

        Siis kävin ihan asiantuntevassa liikkeessä laitatuttamassa, ja vanhemmat tietää kyllä, ei mitään ongelmaa. (olen 17v)
        Verentulosta sanoivat senverran, että sitä lappua pidetään tyrehtymiseen asti ja sitten otetaan pois..
        Muttakun oli jo tyrehtynyt hyvin n.2h laiton jälkeen ja sitten illalla alkoi valua verta, joka jatkui yönyli niin, että oli sängyssä verta.. Ja aamulla suihkussa tuli entistä enemmän..

        Nyt tänään oli tyrehtynyt ihan hyvin, mutta edelleen korun ympärillä on kunnon kerrokset kuivunutta verta joka ei lähde sitten millään.. Neuvoja?


    • päivänkakkara

      ei saa mennä viikkoon suihkuun!! ja kandee vaan puhdistaa sitä huolellisesti suolavedellä ja sitte vaik pistää siihen PUHDAS lappu päälle...puhtaus ennen kaikkea kyl se sit siitä..

      • Verinen napa*

        Tässäpä ote lävistyksen hoito-ohjeesta:
        ********************************************
        Vältä näitä:
        Jos lävistys on vartalossa, vältä saunomista, kylpemistä, ja uimista parin ensimmäisen viikon aikana. Suihkussa voit käydä niin usein kuin haluat.
        Tiukat vaatteet saattavat hangatessaan ärsyttää lävistystä ja hidastaa siten paranemista. Pukeudu mahdollisimman väljästi.
        ********************************************

        Tuskinpa ohjeessa sanatarkasti sanotaan että "suihkussa voit käydä niin usein kuin haluat"
        jollei sitten kumminkaan voi.. Tuskinpa on näin.


        Mutta ehdotuksia kuivan veren poistamiseen korusta ja sen ympäriltä?


      • ????
        Verinen napa* kirjoitti:

        Tässäpä ote lävistyksen hoito-ohjeesta:
        ********************************************
        Vältä näitä:
        Jos lävistys on vartalossa, vältä saunomista, kylpemistä, ja uimista parin ensimmäisen viikon aikana. Suihkussa voit käydä niin usein kuin haluat.
        Tiukat vaatteet saattavat hangatessaan ärsyttää lävistystä ja hidastaa siten paranemista. Pukeudu mahdollisimman väljästi.
        ********************************************

        Tuskinpa ohjeessa sanatarkasti sanotaan että "suihkussa voit käydä niin usein kuin haluat"
        jollei sitten kumminkaan voi.. Tuskinpa on näin.


        Mutta ehdotuksia kuivan veren poistamiseen korusta ja sen ympäriltä?

        Huuhtele sitä korua suihkussa mahd. lämpimällä vedellä niin luulisi veren lähtevän, myös jollain desinfiointiaineella veren saa varmaan pois mutta sitä ei kannata käyttää liian usein ettei iho kuivu liikaa (-->koru kasvaa ulos).


      • lävärityttö
        ???? kirjoitti:

        Huuhtele sitä korua suihkussa mahd. lämpimällä vedellä niin luulisi veren lähtevän, myös jollain desinfiointiaineella veren saa varmaan pois mutta sitä ei kannata käyttää liian usein ettei iho kuivu liikaa (-->koru kasvaa ulos).

        Isäpuoleni on tehnyt lävistyksiä kymmeniä vuosia ja pistänyt mullekkin napaan sellasen... Suihkussa saa käydä ja sitä suositellaan lämpimästi, pari kertaa päivässä huuhtele napaasi PYÖRITTÄEN KORUA niin että vesi pääsee valumaan myös Lävistyksen sisälle, eli siihen reikään. Huuhtele lämpimällä vedellä. Uimista ja saunomistä kannattaa välttää pari viikkoa. Itse menin uimaan viikon jälkeen mistä isäpuoleni kyllä sai hepulin, mutta ei lävistys mätääntynyt... Että ihmiset osaavat jauhaa paskaa kun eivät tiedä asioista mitään.


    • heidi89

      Sinun kannattaisi käydä lääkärillä!! Mulla itellänikin on napakoru, on ollu jo melkein pari vuotta, ottaessani sen mulla ei tulla verta siitä, tai tietenkin siitä oli tullu ihan pikkuisen verta... Mutta kerta sulla noin paljon on tullu niin oikeesti kannattais käydä lääkärillä näyttämässä sitä, jos se on vaikka tulehtunut! Ja muista ettei napakorua saa rueta räpelöimään likaisin käsin, elikkä pese aina kädet kun nyvit sitä!! Yritä selvitä!! Heippa!!

    • Verinen napa*

      No vilautan varmaan lääkärille jos vielä valumaan alkaa, sillä tänä aamuna viimeksi on verta tullut.. :)

      Sitten vielä yksi: Pitääkö korua pyöritellä ihan ympäri asti? (siis kun järkikin sanoo, että sitä pitää liikutella ettei kasva ihoon kiinni..)
      Ihmettelen vain, ettei liikkeessä mainittu mitään asiasta.. Eikä hoito-ohjeissa lukenut. O.o

      Olen liikutellut ylhäältä alas, mutta se, että se pitäisi ympäri pyöräyttää.. Sattuuko se madollisesti? (en vielä uskaalla kokeilla jos vaikka verta alkaa tulemaan enemmän sen johdosta)

      • ????

        Onko koruna tappi vai rengas? Kannattaisi ehkä ottaa yhteyttä asiantuntevaan lävistäjään ja kysyä neuvoa, terveyskeskuslääkärit tuppaavat olemaan vähän k-päitä jotka suhtautuvat kielteisesti kaikkiin lävistyksiin, luultavasti käskisivät vain ottaa korun pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe