kissan tyrä.

Haitarinsoittaja

Kun meidän kissa oli pentu niin sitä kanneltiin aika paljon ja seurauksena siitä sille tuli jonkunlainen tyrä. Tyrää piti näyttää eläinlääkärille mutta se jotenkin hävisi ja sitä ei näkynyt vähään aikaan. NYt kuitenkin tyrä on tullut esille mutta se ei haittaa kissaamitenkään, mutta kannattaisikohan näyttää sitä tyrää jollekkin. Ps kissalla on vähän ylipainoa koska se painaa ainakin kuusi kiloa. Kissa on leikattu kollikissa ja aika isokokoinen.

6

5753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SaKa

      Meidän kissallamme on myöskin ollut tämä kuvailemasi tyrä, tai ainakin sen tyyppinen. Tyrä oli melko suuri pallo kissan navan kohdalla. Semmoinen pehmeä ja meni takaisin "kissan sisälle" jos sitä hieman kosketteli tai työnsi. Se oli sillä jo pennusta, ja kun kävimme ensi kerran lääkärissä kissan kanssa niin kysyimme myös tyrästä. Lääkärin vastaus oli että tyrä on vaaraton. Se on luultavasti vain rasvaa täynnä eikä aiheuta kissalle mitään haittaa. Lääkäri sanoi myös että mikäli tyrästä tulee aivan kova tai jos siitä tulee kipeä (jolloin joku suoli on saattanut jäädä kiemuralle sinne sisälle) niin pitää tutkia onko se jotain muuta. Muuten ei mitään hätää. Eli luultavasti kissallasi ei ole mitään pahempaa kuin mainitsemani... toki voit kysäistä eläinlääkäriltä jos haluat vielä varmistua asiasta. Nyt meidän kissalla ei enää tyrää ole, koska se leikattiin samalla pois kun kävimme steriloimassa sen. Toivottavasti oli apua!

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi. Seuraan tilannetta tarkasti.


    • Rilli

      Tyrä on synnynnäinen heikkous niin kissoilla kuin ihmisilläkin. Ei se synny kantamisesta eikä ylipainosta. Kannattaa seurata ja viedä lääkäriin jos se rupeaa pullistelemaan. Meidänkin kissalla oli pienenä tyrä, joka leikattiin steriloinnin yhteydessä.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi, seuraan tarkasti tilannetta.


    • Anonyymi

      17 v kissalla on ollut napatyrä aina. Ennen tyrä on ollut pehmeä, mutta nyt tyrä on muuttunut kovaksi eikä enää "uppoa"takaisin suolistoon. Kissa syö normaalisti ja on muutenkin normaali hellyyttä hakeva vanhus. Pitääkö olla huolissaan terästä?

      • Anonyymi

        Kysy el.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe