The Sims 2 ja Windows 10

Sims_2_fani

Mietin että lopettaakohan Sims 2 kokonaan toimimasta, jos päivittää Windows 8-käyttiksen kymppiin? Nytkin ollut Windows 8 kanssa yhteensopivuusongelmia, mutta loppupeleissä on sitten kuitenkin pelaaminen onnistunut. Onko kukaan siis vielä päivittänyt Windows 10 ja kokeillut tai kuullut muilta miten sen kanssa peli käyttäytyy?

17

3734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiaikamennytkoskaanpala

      Kolmonen toimii ainakin, kakkosta nähnykkään vuosikymmeneen joten en uskalla sanoo mitään. Epäilen ettei toimi enää koska kakkonen on jo niin vanhaa tekniikkaa jota ei tueta ja hyvä niin. Joten miks päivittäisit kymppiin jos kasissa toimii, menee yli mun logiikan.

      • Sims_2_fani

        En muuten vaan tykkää Windows 8-käyttiksen näkymästä/käytettävyydestä, kympissä kuulemma palataan perinteiseen pudotusvalikkoon kun esim. klikkaa Käynnistä-kohtaa eli on paljon selkeämpi.


    • Tottakai11

      Mul on toimii sims 2 kympissä. Mul toimii kaikki simssit seiskassa, kasissa sekä kympissä hyvin. :)

      • Sims_2_fani

        Hyvä tietää, että jollakin toimii. :) Katsellaan missä vaiheessa saan itse sen hommattua ja miten lähtee peli toimimaan.


      • 1psukka

        Jos tulee ongelmia näyttisten tms kanssa ettei muka kelpaa, niin tää ratkaisee ongelman ilman et tarvii ite tehä paljoo mitään :) luotettava ohjelma, tekijä ollut mukana sims 2 -käyttäjien yhteisössä jo vuosia ja tehny vaikka mitä hyödyllisiä juttuja.

        http://leefish.nl/mybb/showthread.php?tid=5446


      • Asialinjalla

        Hyvä tietää, kiitos!


    • Ihmettelin

      Mie tänään asensin Sims2 windows 10 :iin Ensin toimi ihan jees mutta, ku olin tekemässä Simssiä Peli kaatui.. Ja käynnistin koneen uudelleen. Yritin alkaa taas pelaamaan. Tuli ilmoitus joka meni jotenkin näin "tuntematon virhe".

      • apuapuaa

        Sama ongelma täällä. Asensin 10:lle ja yritin pelata niin tulee vain että "tuntematon virhe"... miten pelin saa toimimaan?


      • 11vsimstietäjä

        käynnistäkää järjestelmänvalvojana sims 2!!


    • Haluaapelata

      Latasin sims2 ja yliopisto lisäosan tässä muutama päivä sitten, toimi aivan moitteettomasti. Mutta sitten ilmeni muutaman päivän jälkeen ongelma, peli tilttasin ja en pystynyt tekemään mitään. Piti sammuttaa tehtävänhallinnasta peli. Ja oli vaikea saada peli uudestaan käyntiin. Poistin pelit kahteen kertaan ja sen jälkeenki teki vielä samaa. Päätin luovuttaa. Haluaisin kyllä mieluusti pelata :D Käyttiksenä siis toimii Windows 10

    • Simss

      Täällä myös lakkasi toimimasta.. onko mitään vinkkejä? Poistin kerran kaikki ja asensin uudelleen. Sen jälkeen pääsin jopa niinkin pitkälle, kuin mustaan taustaan ja hiiren nuolikin muuttui "sims nuoleksi" eli hiukan isommaksi. Siihen sitten tilttaa..

    • Sims_2_fani

      Palatakseni alkuperäiseen viestiini niin mulla ei enää pelilevyt toimineet Win 8.1-käyttiksen kanssa ollenkaan. Onneksi olin hommannut Sims 2 Ultimaten joten sillä sitten aloitin pelailut puhtaalta pöydältä. Kaikki ladatut tavarat yms. toimii hyvin myös Ultimatessa (olin jostain lukenut, ettei muka niin olisi). Nyt on on sitten koneessa Windows 10, jonka asensin vajaa viikko sitten ja Sims 2 Ultimate toimii siinäkin. Mitä nyt välillä tullut ihme pikku bugeja tai pelin jäätymisiä, mutta se varmaan johtuu mun valtavasta määrästä erinäisiä ladattavia juttuja.

    • Aloittelija3

      Kokeilenpa, vieläkö tämä keskustelu toimii. Minulla windows 10 ja sain käytetyn sims2. Miten tuo lataus aloitetaan?

    • Anonyymi

      Mulla oli ongelmia sims 2 pelin pyörimisessä windows 10:llä, mutta seuraavanlainen menettely ratkaisi tilanteen:

      Laittaessasi jokaisen sims 2 asennuslevyn levyasemaan, ennen asennuksen aloittamista/jatkamista avaa levyn kansio (omasta tietokoneesta) ja hiiren oikealla klikkauksella valitse "setup"/"autorun" -sovellustiedoston ominaisuudet ja siitä sitten yhteensopivuus. Minulla levyihin yhteensopiva käyttöjärjestelmä oli Windows XP (service pack 2). Sitten kun yhteensopivuustila on valittu oikein, jatka pelin asennusta painamalla levyn vaihtkehotuksessa ok.

      Kun peli on kokonaisuudessaan asennettu, mene omasta tietokoneesta pelin tiedostoihin, ja muuta jokaisen tiedoston, jonka tyyppi on "sovellus", yhteensopivuus samalla tavalla, ja lopuksi tietenkin myös työpöydän kuvake.
      Avaa peli.

    • Anonyymi

      Mites nykyään porukat onnistuu sims 2n kanssa

    • Anonyymi

      Jep! Täällä eräs joka päivitti koneeseen juuri winuykka 10 ja sims 2 ei pelaa aneää :-( Heti alotuksessa kaatuu. En pelaa muita versioita simsistä niin ihan pikkusen harmittaa...

      • Anonyymi

        Itselläni on ultimate collection Originissa ja se on pelittänyt oikein hyvin kympilläkin. Levyversiota en ole kokeillut ikiaikoihin, vaikka nekin ovat jossain pölyyntymässä. Keskustelujen perusteella levyjen kanssa homma vaatii enemmän kikkailua, mutta on mahdollista saada toimimaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3017
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2866
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2038
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1788
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1755
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1472
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      96
      1223
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1188
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe