Belgi meille?

Belkkaritonihqui

Moi mä oon 11 v tyttö joka haaveilee omasta belkkarista. Mä ihastuin sellaseen vuos sitten ku mä näin mun kaverin tädin lyhytkarvasen belkkarin. Just sellasen samanlaisen haluisin itekkin <3. Mulla ois aikaa viiä sitä aina maanantaisin tiistaisin ja torstaisin ulos lenkille. Mun äidillä on kokemusta yhestä koirasta ja se oli chihu. Äiti sai ihan ite kouluttaa sen mut se chihu ei oikein ikinä totellu äitii. Lopulta se kuoli 8 kk kun mun eno vahingos meni istuu sen päälle. Mun vaari joka ei tykkää eläimistä sano et päästiin siitäkin elukasta ja toi koira saa ihan ite kaivaa kuoppansa haamuna tai se joutuu kiinalaiseen jauheliha tehtaaseen. Mun äiti ja mummi meinaan sai aina tahtonsa läpi kunhan vaarin ei tarvii koskee eläimiin.Muutenkin se aina vahingossa tappo ne eläimet. Rotat ja hiiret sun muut se tappo tuholais myrkyllä. Mutta koska mun äidil oli se chihu niin se varmaan pystyy auttaa mua kouluttaa. Pääasiassa se on kokonaan mun. Meil on vain akvaariokaloi niin kai mun pitää syöttää ne koiralle tai jotain.. En mä keksi niille muutakaan ja kun ne on niin tylsiä lemmikkejä.

24

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Belkkarifani

Koira ei voi olla sinun, koska olet alle 18-vuotias. Koira olisi varmaankin äitisi nimissä. Onko äitisi suostunut ottamaan koiran ja huolehtimaan siitä?

• Belkkarironihquiap

On äiti suostunu ja kyllä se hieman auttais mua mutta mä hoidan eniten

• tipsufani

Kyllä voi olla 11-v nimissä koira

• bebbe010

Koira voi olla alaikäisen nimissä. Itse olen 15-vuotias ja minulla on oma koira, joka on nimissäni :)

• asdfc

ei vissii provo :F
      No mutta koira voi olla alle 18 vuotiaan nimissö

• EITOD

Tää sun vietisi taisi olla pilaa! Ei koiralle voi kaloja syöttää ja chihu kuoli kun sen päälle istuttiin... Niin joo EN TODELLAKAAN SUOSITTELE SINULLE TAI EDES KOKO PERHEELLESI TÄTÄ POLIISIKOIRA ROTUISTA KOIRAA!!!!!!! Itselläni on samanlainen ja kuule haastavin koirarotu kouluttaa! Ei chihuahua kokemukset paljoakaan auta. Ja tämä koira on vielä tosi liikunnallinen! Tarvitsee joka päivä liikuntaa yli 3tuntia! Joten lenkki kolme kertaa viikossa on liian vähän!!!!!! Riittää kyllä chihuahualle. Tämä koira pitää viedä ulos juoksu lenkkille 2 kertaa päivässä

• BelkkaritoniquiAP

No mitä mä niille akvaariokaloille sit tekisin?? Ei oo muita vaihtoehtoja. Ja voi voi kyllä mä sen koiran saan ja sit tuun tänne kertoo et miten meillä menee. Luultavasti tosi hyvin. Enkä mä usko sua et belkkarit on maailman haastavampia kouluttaa. Ja se nyt saa tyytyä siihen et mä lenkitän sitä kolmesti viikosa äiti vie sen pissalenkeille päivittäin et nii.

• mullaonbelgi

Et voi antaa koiran tyytyä siihen että se pääse vain kolmekertaa vikossa kanssasi lenkille! Se tarvitsee joka päivä suhtiinsa pitkän lenkin. Ainakin belgianpaimenkoira. Että ihan pelkkää pissa lenkkiä vältän ja tota usko pois belgianpaimenkoirat ovat tosi haastavia kouluttaa! Itselläni on ja ei ole mikään helppo nakki. Kunhan menette sitten ainakin koirakouluun sen kanssa? Ja ei sille saa syöttää kaloja. Se on koiralle hengen vaarallista syöttää sille elävä ja raaka kala. Myy ne kalat vaikka tai anna ne jollekkin pois?

• tipsufani

Ei kyllä todellakaan ole vaikein rotu kouluttaa! Etkö tiedä mitään belggareista?!

• Belggari ei ole vaikea kouluttaa, haastavan koiran siitä tekee sen aktiivisuustaso, sekä taipumus vartiointiin ja puolustukseen.

Belggari ei ole ala-astelaisen koira. Piste. Vaikka mä luulen, että aloittaja on provo.

Meillä tosin oli belgejä siitä asti, kun olin 8-v. ja toinen tuli ollessani 11. En ollut silloin vielä hurahtanut koiriin varsinaisesti, mutta oli ne koirat silti ihania. Mutta nuo kaksi olivat aina ja ensiksi äidin koiria. En ikimaailmassa olisi pärjännyt sellaisen koiran kanssa, vaikka olisin halunnut. Vähän vanhempana kyllä pärjäsin ja hoidinkin niitä, kun itellä oli järkeä ja kokoa enemmän ja koirilla aikuisen tekemä tapakasvatus alla.

Aloittajalle tai aloittajan kaltaiselle en suosittele mitään koiraa. Vielä vähemmän rotua, joka vaatii kunnon tapakasvatuksen ja runsaasti tekemistä. Lenkki maanantaisin ja torstaisin ei riitä nuorelle belgille, ja yhden chihun, joka oli vielä ongelmallinen, pito ei riitä meriitiksi riittävistä koulutustaidoista.

Akvaariokalat ovat hirvittävän aliarvostettuja lemmikkejä, paitsi niillä, jotka ovat harrastavat akvaarioita ja perehtyvät niiden rakentamiseen ja hoitoon huolella. Itse en ikinä ottaisi kaloja itselleni, mutta voin kyllä ihailla jonkun muun pitämää hyvin hoidettua akvaariota. Myytinmurtajat muuten opettivat kaloja uimaan renkaiden läpi, joten eivät kalat ihan aivottomia ole.

Kalat voi antaa pois. Joku akvaarioihminen voisi pelastaa ne. Meillä kun porukka kyllästyi akvaarioon, se meni enolle, ja siellä polski muutama entiseen verrattuna paljon tyytyväisempi kala.

• "Belggari ei ole vaikea kouluttaa, haastavan koiran siitä tekee sen aktiivisuustaso, sekä taipumus vartiointiin ja puolustukseen."

Kokemusta 20 vuotta ja 2 Tervuerenia. ensimmäinen narttu ja toinen uros, kaverin kanssa mentiin Iisalmeen ja jouduttiin autolla ratsiaan, poliisi puhalluttamaan siitä ikkunasta tarjosi sitä pilliä niin Belginarttu tuli kuin ohjus farmarin takaosasta ja meinasi käydä poliisia käteen kiinni, siis isäntää ei uhkailla. Iisalmessa kaveri meni vaatekauppaan ja itse jäin koiran kanssa usean sadanmetrin päähän odottelemaan, oltiin Tervun kanssa siinä ulkona nurmikolla auton vieressä ja Tervu halusi lähteä kaupungille ja lähdettiin sitten, käveli katuja pitkin liikkeen eteen jossa kaveri oli ja hän tulikin pian liikkeestä ja ihmetteli miten hänet löysitte mutta ei ollut Tervulla mitään vaikeuksia, liikennevaloissa murisi valoissa odottaville jalankulkijoille siis se suojelu!

Kun ostin tämän asunnon niin välittäjä otti pöydältä kynää niin tervu hyökkäsi kohti, ei saanut sen mielestä ottaa mitään. Oli iso Tervunarttu säkä 66cm ja paino 28kg

Toinen Tervu oli uros säkä 70cm ja paino 32kg, tällä oli suojelu jo vähän ylikorostettua ei antanut kenenkään edes tervehtiä kättään heilauttamalla vaan oli menossa huomauttamaan ettei isäntää kohti heiluteta kättä, eräältä tutulta lähtä takkikin päältä tervehdys yrityksessä, kaverin kanssa kun syötiin niin yleensä minä sain syötyä nopeammin ja Tervu murahti minulle että nyt pöydästä pois ja kaverin ruokiin et koske

Belgi on hieno koira, suojelee isäntäänsä perhettään varmaan viimeiseen asti on oppivainen, mutta tuohon suojeluun kannattaa kiinnittää huomiota koska Belgit yleensä on sen kokoisia että jos alkavat puolustaa isäntäänsä, perhettään niin se käy alta sekunnin ja iso koira voi tehdä pahaa jälkeä, mutta kuitenkin Belgi on koirista parhaimpia jos arvostaa koiran aktiivisuutta

Yleensä kaikki komennot kehumiset torumiset Belgi muistaa pennusta vanhuuteen joten on toimittava niin että koira voi luottaa ettei oikean ja väärän tapahtuman toteaminen isännältä muutu

Muistan kun tuo uros pienenä hyppäsi kaatuneen puun yli niin palkitsin sen makupalalla, sitten kun se kasvoi ja käveli puun yli niin annoin sille vieläkin makupalan, sitten vanhempana yli 10 vuotta aloituksesta puukin oli lahonnut jo pois niin annoin tuossa kohtaa makupalan kun se vilkaisi mua kun meni siitä kohtaa missä puu oli ollut, rapsuttelin vielä niin vanha koira oli tyytyväinen

Belgi lukee sinua kuin avointa kirjaa ja tietää mitä teet seuravaksi vaikka itse et sitä vielä ajattekkaan

• tipsufani
        Belgianpaimenkoira kirjoitti:

"Belggari ei ole vaikea kouluttaa, haastavan koiran siitä tekee sen aktiivisuustaso, sekä taipumus vartiointiin ja puolustukseen."

Kokemusta 20 vuotta ja 2 Tervuerenia. ensimmäinen narttu ja toinen uros, kaverin kanssa mentiin Iisalmeen ja jouduttiin autolla ratsiaan, poliisi puhalluttamaan siitä ikkunasta tarjosi sitä pilliä niin Belginarttu tuli kuin ohjus farmarin takaosasta ja meinasi käydä poliisia käteen kiinni, siis isäntää ei uhkailla. Iisalmessa kaveri meni vaatekauppaan ja itse jäin koiran kanssa usean sadanmetrin päähän odottelemaan, oltiin Tervun kanssa siinä ulkona nurmikolla auton vieressä ja Tervu halusi lähteä kaupungille ja lähdettiin sitten, käveli katuja pitkin liikkeen eteen jossa kaveri oli ja hän tulikin pian liikkeestä ja ihmetteli miten hänet löysitte mutta ei ollut Tervulla mitään vaikeuksia, liikennevaloissa murisi valoissa odottaville jalankulkijoille siis se suojelu!

Kun ostin tämän asunnon niin välittäjä otti pöydältä kynää niin tervu hyökkäsi kohti, ei saanut sen mielestä ottaa mitään. Oli iso Tervunarttu säkä 66cm ja paino 28kg

Toinen Tervu oli uros säkä 70cm ja paino 32kg, tällä oli suojelu jo vähän ylikorostettua ei antanut kenenkään edes tervehtiä kättään heilauttamalla vaan oli menossa huomauttamaan ettei isäntää kohti heiluteta kättä, eräältä tutulta lähtä takkikin päältä tervehdys yrityksessä, kaverin kanssa kun syötiin niin yleensä minä sain syötyä nopeammin ja Tervu murahti minulle että nyt pöydästä pois ja kaverin ruokiin et koske

Belgi on hieno koira, suojelee isäntäänsä perhettään varmaan viimeiseen asti on oppivainen, mutta tuohon suojeluun kannattaa kiinnittää huomiota koska Belgit yleensä on sen kokoisia että jos alkavat puolustaa isäntäänsä, perhettään niin se käy alta sekunnin ja iso koira voi tehdä pahaa jälkeä, mutta kuitenkin Belgi on koirista parhaimpia jos arvostaa koiran aktiivisuutta

Yleensä kaikki komennot kehumiset torumiset Belgi muistaa pennusta vanhuuteen joten on toimittava niin että koira voi luottaa ettei oikean ja väärän tapahtuman toteaminen isännältä muutu

Muistan kun tuo uros pienenä hyppäsi kaatuneen puun yli niin palkitsin sen makupalalla, sitten kun se kasvoi ja käveli puun yli niin annoin sille vieläkin makupalan, sitten vanhempana yli 10 vuotta aloituksesta puukin oli lahonnut jo pois niin annoin tuossa kohtaa makupalan kun se vilkaisi mua kun meni siitä kohtaa missä puu oli ollut, rapsuttelin vielä niin vanha koira oli tyytyväinen

Belgi lukee sinua kuin avointa kirjaa ja tietää mitä teet seuravaksi vaikka itse et sitä vielä ajattekkaan

Tuo riippuu ihan koulutuksesta. Ei belgit ihan noin vahvasti suojele jos niitä sosiaalistaa ja kouluttaa jne.

• asdasdasddd

Koira ketuilleen koulutettu jos se ilman uhkaa hyökkää.
        Kunnon suojelukoira hyökkää vain tarvittaessa, ei ominpäin turhaan - muutenkin suosittelisin tuollaista koiraa ennemmin poliisille tehtäviin, kuin tavan tallukalle joka puretuttaa pian naapurin kakaran koirallaan.

Just tuollaiset koirat on vaarallisia, kun nappaa kiinni viattomia. En veisi julkisille paikoille ilman koppaa ja kouluttaisin kuntoon.

Ja kyllä, itsellä vahvoja koiria ja toinen niistä vieraille koirille aggressiivinen, mutta pidän huolen ettei se vahingoita muita.

• Belgiomistaja

Täys trolli. Miksi edes vastaatte?

• voijeee

NII I...Naurettavaa ees kommentoida mitään XDD

• BelgitonihquiAP

Muahahhahaaa me nyt hankittiin se belgi eile ku se mun kaverin täti teetti sen koirille pentuja. Kalat se jo onnistu syömään.

• Apbelgi

Koiralle*

• tipsufani

Sääliksi käy sitä teidän ottamaa koiraa. Ihan väärään perheeseen joutui

• älä.ota.belgiä

Et kyllä ota belgiä! Ne on vaativia työkoiria, niille ei riitä puolentunnin kävelylenkki kolmesti viikossa!! Että raivostuin ku luin sun viestis miten voi olla ihminen noin tyhmä

• raharatkooooheh

Romanian valtaväestö eli mustalaiset myyvät erilaisia latojen alta "löytyneitä" pentuja teiden varsilla. Ne kirjoittavat niille semmoset paperitkin kuin itse haluat....ja hinta jopa alle tonnin.... Useimmat ns. katu-tervuja eli kaukkari-pitti-koktaileja. Myyvät niitä mielellään lapsille. Riittää kun vain rahaa löytyy.

• Lapsellistamenoa

Varmaan trolli, mutta ei tommoselle koiraa pitäs IKINÄ antaa!!! Syöttäs koiralleen vaan kaloja. Siinä sitten menis se koira..ellei kuollut jo, kun joku istui päälle..:DD

• vessast

Ei mikään trolli. Silkkaa faktaa kaikki. Romanian mustalaiset myyvät vaarallisia taistelukoiria lapsille. Vakava fakta on, että Romaniasta tuodaan myyntitarkoituksessa koiria pilvin pimein kaikkialle Eurooppaan, myös Suomeen. Samalla liikkuvat ihmisillekin vaaralliset tappavat taudit. Tutkimuksissa selvinnyt, että Romanian koirilla usein väärennetyt rokotustodistukset. Rekisteripaperitkin usein todistusarvoltaan vessapaperia... eli paska liikkuu maasta toiseen ja rahaa palaa vaaralliseen roskaan.

• Etälamautin

Ei vitun idiootit, ihanko tosissanne otatte ton alotuksen :D

• hsksn

Moi! Minun mielestäni sinun kannattaisi hankkia belgi vasta kun olet omassa kämpässä. Belgi on haastava rotu (riippuu yksilöstä). Belgi voi olla dominoiva ja myös aggressiivinenkin. Belgille pitää näyttää selvät rajat muuten se rupee itse pomottamaan. Isän työkaverilla oli belgi nii se tarvi kunnolla liikuntaa ei mikään talon
      ympärillä käyntiä vaan kunnon juoksu lenkit aivotoiminta. Jos belgi ei saa tätä nii se purkaa ongelmakäyttäytymisellä (yleisesti). Se isän työkaverin belgi oli dominoiva toisia uroksia kohtaan mutta ei kaikille nii sitä ei kukaan pitäny paitsi sen omistaja :)) tarvii paljon voimaa sellasen koiran pitämiseen. Ite aijon hankkia Belgin sitten kun olen omassa kämpässä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      97
      5248
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3553
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2467
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      248
      1513
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      83
      1275
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      136
      1125
    Aihe