Voiko Suomessa luovuttaa useaan spermapankkiin?

SepiKuopio

Olen 41-vuotias mies ja ajattelin luovuttaa spermapankkiin, eli klinikoille ja väestöliittoon siittiöitä.Mutta onko jokin este, miksi en voisi luovuttaa kaikkiin paikkoihin? Ilmeisesti suositellaan, että luovuttaa vain yhteen klinikkaan mutta onko teknistä estettä olla luovuttamatta useaan? Käsittääkseni jokaisessa voidaan tuottaa 5 lasta siittiöillä ja Suomessa lienee useampi kymmenen klinikkaa joten yhteismäärä olisi sitten useampi kymmenen lasta? En tiedä kyllä haluanko ihan niin monta lasta.Pitää miettiä kyllä vielä koko asiaa.

10

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄlähänMeneAsioidenEdelle

      Mene nyt ensin yhteenkin. Koska sperma pakastetaan, jolloin osa siittiöistä tuhoutuu, niin luovuttajilta vaaditaan huomattavasti keskimääräistä "parempaa" spermaa mitä tulee esimerkiksi siittiöiden määrään. Suurinta osaa luovuttajista ei voida ottaa. Lisäksi sinulla tulee 45 vuoden ikäraja jo melko pian vastaan, että "urasi" jää melko lyhyeksi.

    • SepiKuopio

      Uskon kyllä,että kyse on hyvälaatuisesta tavarasta.Voisitko vastata teenkö turhaa työtä jos ilmoittaudun vaikka viiteen pankkiin samaan aikaan ja sitten lopuksi neljästä sanotaan, että eivät voi käyttää spermaa kun yksi on jo käyttänyt.Sehän olis turhaa työtä mulle ja heille.Entä jos en paljasta,että oon luovuttanu moneen samaan aikaan jos kysyvät pankeissa.Eihän ne sitä tiiä.

    • tosimiesKK

      Joo,ja spermaasi sitten halajaa kaikenmaailman vinoutuneet Lepso tädit ! Sitäkö todella haluat? Lisää onnettomia lapsia !
      Jos olet mies, niin spemaa ET koskaan luovuta kenellekkään!

      • ctf6807t876y89

        Saahan sitä elantoaan hankkia millä haluaa. Ainakin kunnes kaikenkieltäjät saavat tahtonsa läpi tässä maassa.

        Naisille spermapankki vertautuu miesten käyttämiin prostituutiopalveluihin. Ei kumpiakaan pidä kieltää. Toinen vaan on julkisempaa, kuin toinen. Jos joku nainne mieluummin käytää maksullisia palveluja lapsen hankkimiseen, so what?


    • PurkitaVaan

      Kaikki luovuttajat rekisteröidään Valviran rekisteriin, eli spermaasi ei käytetä kuin viidessä perheessä vaikka kävisitkin usealla paikkakunnalla luovuttamassa. Mutta raskaudet saavat harvoin alkunsa ensiyrittämällä, ja jos ajatellaan, että 5 perhettä x 3 lasta x 5 yrityskierto on luovutuksia tehty jo 75 kertaa.

    • SepiKuopio41

      Eli 75 lasta jos käy usealla paikalla?

    • Vajakkikohan

      Eli 75 runkkausta pieneen muovikippoon vessassa! Älä ny matikkanero lähde levittämään noita apinan geenejäs!

    • Huutonaurut

      Eih separisepi :D kunnon provo! Tossa varmaan tarkoitettiin, että nainen ei tule heti raskaaksi sun kuviokellujilla, vaan joutuu yrittämään viis kertaa ennen ku ensimmäinenkään lapsi saa alkunsa..

    • tuskinmuuttunut

      Kyllä minä olen sen ymmärtänyt niin että oli luovuttaja kuka tahansa niin yhteensä hänen siittiöistään saa syntyä vain 5 lasta, ei enempää. Tästä luin artikkelin jossain joskus.
      Turha haaveilla jostain minionarmeijasta jota sadat naiset synnyttää yhden miehen siittiöistä.

      • Uoisa

        Siittiöistä saa syntyä lapsia viidelle naiselle. Eli lapsia tulee niin monta, kuin raskauksia saadaan viidessä perheessä alkamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe