Silmälaseja netistä

m800

Tilasin Zenni Opticalista sekä Lenssonilta lasit, ensimmäistä kertaa. Olen kokenut lasienkäyttäjä, omistan viidet optikolta hankitut lasit:kirkkaat,tummuvat,värillisiä.

Zenni: Puolikehykset 50mm, linsseissä parhaimmat pinnoitteet. Kun avasin paketin niin katsoin vähänaikaa suu auki pientä muovista rasiaa jossa lasit olivat, kun avasin rasian niin nauroin pitkän aikaa. En ole ikinä nähnyt niin pieniä ja surkean oloisia laseja. Sangat ovat millimetrin ohutta ja taipuisaa metallia, nämä jos putovat lattialle niin paloiksi menee. No,pistin lasit päähän ja kaikki näytti olevan hieman vinossa, lisäksi lasit ovat aivan liian pienet.Kaksi päivää nenätukia ja sankoja väänneltyäni sain lasit vihdoin sopimaan,ja kuvakin suoristui ihmeesti. Sitten huomasin että lasissa on jo naarmu, kokeilin hangata toista linssiä mikrokuituliinalla ja linssiin tuli heti useita naarmuja. Lasit ovat kyllä todella kevyet,painoa 16g linsseineen. Miellyttävät pitää keveytensä takia.

Lenson: Isot lasit ja linssit 58mm, aviator. Vahva kehys vaikka ohut runko. Yllättävän hyvät hintaansa nähden, linssi ei vaikuta mitenkään erityisen laadukkaalta mutta hyvin ainakin näkee. Painoa 22g linsseineen.


Yhteenvetona voisi sanoa että eipä "tehnyt vaikutusta" nämä lasit, olen tottunut hieman eri laatuun lasien suhteen (n. 300e hintaluokka).
Jos hintaa laseille tulee 30-45euroa (jossa pintakäsittelyt,ohennukset,postikulut) niin voi päätellä mitä odottaa:kaikessa on säästetty missä vaan voidaan säästää. Ja voi päätellä sen että firman ideana on myydä halvalla ja paljon laseja - joka vuosi uudet. Ostan edelleenkin halpoja laseja netistä, mutta olen myös menossa optikolle katsomaan kunnollisia laseja lisäksi, parhaimmilla mahdollisilla linsseillä ja pinnoitteilla.

14

5992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aina.sama.reaktio

      Johan alkoi heti suomalaista kallista optikkoa korpeamaan, kun joku pystyy tekemään ja myymään laatusilmälaseja halvalla. Itsellä jo 4:nnet rillit tuolta tilattuna, moniteholaseja kaikilla herkuilla, ja pinnotteilla, ja osa on aurinkolaseja voimakkuuksilla. Huvittavinta on suomalaisten kalliiden optikkoliikkeiden kannalta se, että zenniopticalin valmistamilla laseilla näen vielä paremmin kuin suomalaisilla kalliilla laseilla.

      Olen tilannut 2:t moniteholasit kalliilla, Silmäasemalta ja Synsamista. Kummatkaan ei vastanneet Zennin laatua. Silmäasemalta vieläpä tuli lasit, joista puuttui auringossa tummuvuus, vaikka olin tilannut, ja jouduin odottamaan ylimääräiset 3 viikkoa. Että näin.

      • m800

        Näytää siltä että massapostitat näitä viestejä joka keskusteluun.

        Jos osaisit lukea suomea niin huomaisit että TILASIN lasit zenniltä enkä ole mitenkään erityisen tyytyväinen niiden laatuun. Toimivat lasit kuitenkin ja hintaansa nähden hyvät. Ei vaan pidä odottaa ihmeitä. Näistä mainospuheista saa vaan sellaisen käsityksen että lasit ovat huippulaatuisia ja parempia kuin missään muualla, näin ei vaan ole todellisuudessa.

        Voi hyvin olla että halpamerkkiliikkeet suomessakin teettävät lasit kiinalaisilla. Hintaan tulee kyllä ihmeesti lisää kun siihen lisätään kulut: optikkoliikkeet ja työntekijöiden palkat sekä verot ja lisäksi pitää vielä tehdä voittoakin.


    • 30vuottasilmälaseja

      Minä tilasin lasit myös Zenni Opticalilta ja olen niihin tyytyväinen. On melkein 5.0 vahvuudet ja otin ihan kokeeksi lasit ihan 1.57 taitekertoimella, eivät olleet edes kauhean paksut verrattuna esim. 1.67 ohennuksiin. Riippuu tietysti kehyksestä. Kehys zenniltä oli wayfarer-tyyppinen. Heijastamaton pinta ja kovapinta ovat olleet ihan ok. Eli lasti maksoivat noin 30 dollaria.

      On tullut myös tilattua Lensway:ltä sekä LensOne:lta silmälasit. Lensonin lasit ovat mielestäni laadukkailla linsseillä, vaikkeivat he suostu kertomaan kuka on linssien valmistaja joka on aika outoa. Lensway käyttää kertomansa mukaan Essilorin linssejä ja ovat laadukkaita myös. Hieman ehkä alttiimpia naarmuille johtuen linssien vaatimattomasta kovapinnoitteesta. Mikäli Lensway:ltä saisi esim. Essilorin Crizal Forte UV pinnoitteen olisivat linssit huomattavasti vahvammat ajatellen naarmuuntumista.

    • miinus4

      smartbuyglasses.com ista hyvät kokemukset. Mun edelliset aviatorit ostettu Fenno-optiikasta €300. Samanlaiset €190 netistä. Laatu hyvä ja linssit on Essilor. Suosittelen!

    • Essi_ja_Zeiss

      Kannattaa todella vertailla hintoja. Tuttavani on Fenno-yrittäjä ja hän kertoi ketjun kustannusrakenteista, jotka pakottavat hinnoittelemaan tuotteet varsin korkealle. Ketju ei ole hänen mukaansa uudistunut ja maahantuojana toimiva yritys vetää välistä hyvät katteet ja markkinointimaksut. Hän vaikutti kovin pettyneeltä yrittäjänä toimimiseen. Kertoo aika paljon ketjun tilasta!! Ketjun myymä Rodenstock linssi ei ole mikään huippulinssi.

      Henkilökohtaisesti olen suosinut Essilorin ja Zeissin linssejä, enkä ole koskaan joutunut katumaan!!

    • Monitehot

      Minulla on Fenno-Optiikan ylihinnoittelusta samanlaisia kokemuksia. Olen muutaman kerran pudonnut pyrstölleni, kun olen kuullut monitehojen hinnan. .. ja kuinka ollakaan lähes saman tuotteen on saanut kadun toiselta puolelta huomattavasti halvemmalla ja hyvällä palvelulla. Voihan se toki olla, että Fenno-Optiikka on jäänyt isojen jalkoihin.

    • eimullamuuta

      Onko delfinaarion reliefi myytävänä? Tommost ei löytys keltään muulta...

    • Raimondon

      Useammalta vuodelta jo kokemuksia Zenni Opticalista ja ei mitään valittamista. Halpaa ja nopeaa.
      Tietysti kehyksiin täytyy tutustua kotimaan liikkeessä jotta jonkinverran tietää mikä malli sopii naamaan. Sitten mittaa ja tutkii nykyiset kehykset jotta voi tilata saman kokoiset.....tarkoitan ettei tule vahingossa tilattua liian isoja / pieniä kehyksiä.

      Kehykset eivät välttämättä ole viimeistä huutoa malliltaan,mutta hyvin on suht muodikkaatkin löytyneet.
      Aivan halvimmatkin kehykset ovat kestäneet ihan hyvin käytössä,mutta toki niissä näkyy pienoinen laatuero 1000€ kotimaisiin verrattuna.

      Lisäksi on sporttilaseja keltaisilla ym värilinsseillä.
      Lisseihin kannattaa heti tilatessa melkeimpä valita parhaimmat ohennukset,koska leveämmissä kehyksissä linssin reuna paksunee runsaasti halvimmilla ohennuksilla.....tämä on hyvä tiedostaa.

      Viimeisimmät moniteholasini maksoivat muovikehyksillä pinnotteilla ja 2x ohennuksilla 55€ kotiin tuotuna.
      Toki lukualue linsseissä oli hieman kapeampaa laatua ,mutta hyvin ovat toimineet. Lasit olivat myös hyvinkin muodikkaat,eivät mitkään "kekkosen lasit".
      Hintaa voi tulla lisää,jos lasilähetys jää tullin haaviin,eli alvi voi napsahtaa tuon 55€ päälle. Silti hinta olisi jäänyt reilusti alle kotimaisten halpislasien.

    • Hjjh

      Itsellä -7 näkö, pilareita käytän enimmäkseen koska niillä näkö on niin paljon parempi, mutta koska silmälasejakin pitää olla, niin zenniltä olen tilannut useat kakkulat halpaan hintaan. Todellakin ajavat asiansa satunnaisessa käytössä. Vertauksen vuoksi Suomessa maksan laseistani 400-600e riippuen kehysten hinnasta, zenniltä olen tilannut ohennetut linssit ja kehykset 50-150e hintaan. Kakkuloita on jo monet, on kivaa kun saa tehtyä laseissa heräteostoksiakin tällä näöllä. Kivoja laseja olen saanut, näkökyky paranee ja kivaa kun voi rillejä vaihdella maun mukaan.

    • Anonyymi

      Tilasin moniteholasit Zenniltä vuonna 2016. Uskomattoman kestävät ja hyvät lasit. Edelleen käytössä. Vahvuudet ovat tosin muuttuneet ja tänään tilasin uudet Zenniltä. En ole oikeastaan keneltäkään kaveriltani kuullut mitään negatiivista Zennistä. Parempia ja kestävämpiä laseja Zenniltä saa kuin mistään Suomesta.

    • Anonyymi

      Ei kannata ostaa silmälaseja netistä. Tilasin 2 lasit samalla kertaa LENSWAY:ltä ja molemmat olisi tulleet väärillä voimakkuuksilla, jos en olisi perunut kauppoja! Ei auttanut yhteydenotot, joten täysin epäluotettava kauppa, ihmettelen kyllä motiivia?

    • Anonyymi

      Zenniltä minäkin joskus tilannut. Aikaa lienee tästä ollut (eka tilaus) jo yli 10 vuotta. Luultavasti kaksi kertaa olen tilannut. Kerran tilasin jopa Aliexpressistä, kun poikakin oli tilannut. Kyllä niillä olen pärjäillyt, taitaa jotkut lasit eli esim. Specsaversiltä peräisin olevat olla ihan käyttämättöminä varalaseina autossa mukana.

      Specsavers on toinen paikka, josta tilasin likinäköiselle sopivat lasit, ottaen huomioon ADD-luvun, eli pc:n toljotteluun. Kyllä ne siihen kelpaavat vaikka on tarkoitetu johonkin 30 cm - 40 cm etäisyydeltä kirjonen ja lehtien lukemiseen.

      Sitten on Selectspecs.com (GB) ja Favoptik (Ruotsi).

      Optikoliikkeenä on ollut Suomessa Specsavers. Olen likinäköinen, -2,75 ja -3,00. On syl.arvot ja sitten se astelukutekijä myös. Iän myötä silmälaseissa on nyt linssit vähän lähempänä nollaa, eli juuri nuo lukemat mitä edellä sanoin. Aiemmin oli negatiiviset luvut enemmän negatiivisia, ehkä -1 verran lisää.

      Specsaversrillä kun sovittaa laseja, alkaa se halvin vaihtoehto tuntumaan huonolta. Muistan kerran, kun itse nostin koko ajan sovituksen aikana vaatimuksia. Sitten kehykset olivat jo jotain yli 100e luokkaa, linssit siihen. Aloitus taisi olla jossain 29,90€ hinnoissa, sis. näkötarkastuksen ja valmiit silmälasit.

      Vaikka olen jo 66 v vuotias (mies), en ole kertaakaan sortunut ostamaan moniteholaseja, niistä on ollut porukoilla huonoja kokemuksia, oppia käyttämään niitä ja sitten myös muuten laseja joilla ei näe kuten pitäisi.
      Tarvitse laseja lähinnä auttolla ajoon ja ulkona liikkumiseen.
      No, pc:llä käytössä on yksiteholasit, vähän pienemmillä sf-arvoilla kuin kaukolasit.

      • Anonyymi

        Moniteholaseista huonoja kokemuksia??? Itselläni on ollut useat moniteholasit yli 20 vuoden aikana. En osaa edes kuvitella elämää ilman monitehoja. Kenelläkään lähipiirissäni ei ole ollut valittamista monitehoistaan.

        Mutta minä en tilaa lasejani verkkokaupoista eikä tietääkseni kukaan lähipiiristänikään. Moniteholasien hankkimista verkkokaupoista ei voi suositella. Ovat sen verran vaativat sovitettavat. Jotkut verkkokaupat eivät kai monitehoja edes myy ainakaan suurilla vahvuuksilla.

        En ymmärrä mitä oppimista moniteholasien käytössä on. Jos ne ovat oikean vahvuiset ja hyvin sovitetut, ei mitään ongelmaa pitäisi olla. Kävelet optikkoliikkeestä ulos ja menet kotiisi lukemaan päivän lehden. Heti onnistuu kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniteholaseista huonoja kokemuksia??? Itselläni on ollut useat moniteholasit yli 20 vuoden aikana. En osaa edes kuvitella elämää ilman monitehoja. Kenelläkään lähipiirissäni ei ole ollut valittamista monitehoistaan.

        Mutta minä en tilaa lasejani verkkokaupoista eikä tietääkseni kukaan lähipiiristänikään. Moniteholasien hankkimista verkkokaupoista ei voi suositella. Ovat sen verran vaativat sovitettavat. Jotkut verkkokaupat eivät kai monitehoja edes myy ainakaan suurilla vahvuuksilla.

        En ymmärrä mitä oppimista moniteholasien käytössä on. Jos ne ovat oikean vahvuiset ja hyvin sovitetut, ei mitään ongelmaa pitäisi olla. Kävelet optikkoliikkeestä ulos ja menet kotiisi lukemaan päivän lehden. Heti onnistuu kaikki.

        Muistelisin, että joku väitti tulevan jonkinlaisia pakollisia jatkuvia pään asennon säätämisiä, vai oliko se nyt niin 2-teholaseissa eikä moniteholaseissa.

        Olen nyt etsiskelemässä pc-käyttöön jotain halpoja lukulasien tapaisia, minun omilla arvoillani. Aika paljon saisi maksaa, jos hommaa ns. toimistolasit, jotka on sovitettu lähelle katsomiseen.

        Nyt huomasin, että SelectSpecs yrittää rahastaa samanlaisilla laseilla, jotka minulla on nyt tätä kirjoittaessa päässä. Ostin niitä heiltä kaksi paria, siis joskus 5-10 v sitten. Silloin sain ne a-hintaan n. 10€, tuohon sisältyi myös linssit minun haluamillani yksiteho vahvuuksilla.

        Olen likinäköinen, mutta on hyvä silti käyttää lähietäisyydelle, esim n. 70 cm päässä olevaan tietokoneen 27" ruudun katseluun jonkinlaisia lähilaseja. Kuinaka paljon tarvitsee muuttaa ADD-lukua, jos en lue kirjaa vaan vähän kauempaa katson kohdetta eli tietokoneen näyttöä? Minulla ADD on nyt merkattu 2,25:ksi ja linssit muuten ovat jotain -2,75 ja toinen hiukan eri arvolla.

        Nyt nuo lasit oli viety johonkin heidän omaan kokoelmaansa design-lasien tapaisina ja hintaa olikin jo jotain 57 €/1 pari.

        https://www.selectspecs.com/glasses/gallery/nick/ss4462.66.html

        Ne eivät siis ole halpojen 12€ lasien osastolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2180
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1701
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1577
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe