Qashqai 1.2 xtronic,toimiiko

Pikkubensa

Itselläni on vähän vaikeuksia auton valinnassa. Bensa ja automaatti on nyt dieselin jälkeen se kiinnostavin, ihan talviominaisuuksien takia. Ehdolla on Yeti, Qashqai, Honda HR-V (kunhan tulee Suomeen)...
Tiguan, Subaru XV, Suzuki Vitara ovat luultavasti pois pelistä. Vagin koneet ja DSG edelleen epäilyttää.

Jos Nissan Qasgqaista xtronicilla on jollakin jotakin kerrottavaa niin kuulisin mielelläni kokemuksista.

8

592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selaadusta

Ei se ainakaan raketti ole ja rellua mukana...

• Japsit_jyllää

Miksi sen pitäisi raketti olla. Jos 0-100:aan kiihtyy 10 sekunnin lähelle, se riittää. Moottoritiellä ohitukset saattaakin olla vaikeampaa. Pitää käydä Qashqaikin koeajamassa.
        Rellu on mainettaan parempi. Erityisesti sen dieselkoneet ovat parhaasta päästä.

• Jolspi
        Japsit_jyllää kirjoitti:

Miksi sen pitäisi raketti olla. Jos 0-100:aan kiihtyy 10 sekunnin lähelle, se riittää. Moottoritiellä ohitukset saattaakin olla vaikeampaa. Pitää käydä Qashqaikin koeajamassa.
        Rellu on mainettaan parempi. Erityisesti sen dieselkoneet ovat parhaasta päästä.

Niin jos kiihtyisi sinne 10 sekuntin pintaan mutta kun vie lähemmäs13 sekuntia. Aloitin oman Qashqai tutustumisen koeajamalla xtronic versiota ja päädyin manuaaliin. Kone tuntuu ripeämmältä kuin VAG:n 1.2 TSI kone.

• QQ2015

Minulla on tuollainen juurikin ja eihän se mikään raketti ole, mutta kun ajelen normaalisti yksin tai emännän kanssa ja ei mitään lastiakaan ole, niin hyvin tuolla pärjää.

Aiemmin minulla oli NatsiWagenin 1.4TSI DSG:llä ja ei tämä sen kummempi ole ajettavuudeltaan. Voi olla, että tehoja on vähän vähemmän tai en tiedä, mutta en kuitenkaan aja koneen äärialueilla juuri koskaan niin mitä väliä.

Tuo XTronic pudottaa kuitenkin vaihdetta, mikä nostaa kierroksia... siis ehkä herkemmin ja nopeammin kuin manuaalilla tekisi. Siksi tuo tuntuu mielestäni ihan suhteellisen hyvältä paketilta.

• Aitowsgon

?? Lääkitys? Kunnossako? Varmastikko? Liikenteessäkö?

• Minulla 3 kuukautta ollut 1,6 gassi vm11. ei mikään ärhäkkä ohituksissa pitää käyttää nelos vaihdetta. Tojo jarppi 1,33 automaatti oli edellinen auto. Sillä oli hyvää ohitella , kun painoi sport napin alas lähti eikää meinannut Tää Gassi on rauhallisen miehen auto. Gassi kuluttaa 1,5 litraa enempi kuin jarppi.

• hirveä_ajettava

Niin on minullakin vaikeuksia auton valinnassa. Perjantaina koeajoin ekaa kertaa Qashqain ja se on varmaa etten sitä kivirekeä en osta.

• MyyjänKaverinKaima

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5067
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      17
      3416
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      24
      2720
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1780
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1576
    6. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1352
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      239
      1275
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      73
      1048
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      54
      932
    Aihe