vanhempien juominen ja pikku sisarusten vahtiminen

väsynytkotielämään

Oon 16v tyttö ja mun äiti&iskäpuoli juo 3 päivää putkeen ja ovat yöt poissa kotoa.Mun pitää sen ajan vahtia 2v pikku siskopuolta ja olla joku täydellinen lapsenvahti.Sain myös sossulta vaate rahaa, ja äiti&iskäpuoli pakottaa mun antaa niille rahaa baariin ja juomiin, millonkohan saan rahat takasi?Ne valittaa et miten "mulle on vaikeeta lapsen vahtiminen" ja että "en muka välitä siitä, koska se on vaan siskopuoli"...mun pitäs käyttäytyä niin täydellisesti lapsen vahtina ja viedä sitä ulos ja leikkiä jne...sitten ne valittaa että "en muka hoida siskopuolta" ja ne ei jaksa mua kun mä valitan niille siitä, että ne käyttää mun saamia rahoja ja että en mä oo mikään täydellinen lapsen hoitaja...Onko normaalia, että vanhemmat juo 3 päivää putkeen ja käyttää 16 vuotiaan omia rahoja, jättää 2v:n pitkäksi aikaa mun hoitoon ja multa vaaditaan kauheen hyvää suoritusta lapsen hoitajana sillä välin kun vanhemmat juo?

2

155

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marmelate

Sinun ei todellakaa kuulu vahtia pikkusiskoa sen kolme päivää mitä vanhempasi ovat pois.Vastuu on vanhempien ei sinun mut nyt pitäs saada juominen kuriin vanhemmillas.Jos ne ei sitä ite tajua että tämä ei voi jatkua nii sit melki ottaa yhteyttä sosiaalihuoltoon.Sul on omakin elämä,siskoa voi vahtia mut ei oo normia et vanhempien ryyppäämisen takia vahdiks.

• Hei väsynytkotielämään!

Marmelate onkin jo ylempänä sanonut fiksuja juttuja. Sinun harteillasi ei todellakaan ole pikkusiskosi jatkuva vahtiminen. Totta kai on varmaan vanhemmillesi mukavaa, jos auttelet silloin tällöin pikkusiskon hoidossa, mutta vanhemmillesi kuuluu hänestä kaikki vastuu ja heidän tehtävänsä on hänen kasvatus. Sinun kannattaisi jutella asiasta sosiaaliviranomaisten kanssa ja/tai ottaa yhteyttä muihin linkeistä löytyviin ihmisiin. Myös, jos sinulla on jokin sukulainen tai muu luotettava henkilö, jonka kanssa voisit asiasta keskustella, voisi hänellä olla hyviä ideoita, miten asiaan saataisiin ratkaisu.

"Lastensuojelulain mukaan viranomaisten on puututtava asiaan, kun lapsen hoidon laiminlyönti vaarantaa lapsen kehitystä." (Kopioitu MLL:n sivuilta.) Tämä asia täytyy nyt viedä eteenpäin sekä sinun että siskopuolesi ja muun perheen takia. Lastensuojelun on pakko puuttua tällaiseen tavalla tai toisella. Huomioi, että lastensuojelu ei suoraan tarkoita huostaanottoa yms., jos tämä asia sinua jännittää, vaan asia lähtee liikkeelle perinpohjaisella selvityksellä tilanteesta.

http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/
      http://www.mll.fi/nuortennetti/mista_apua/apua-netissa/
      http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/DC0158A5AD979807C225748000295138?OpenDocument&lang=FI
      Voit etsiä kaupunkisi sosiaaliviranomaisen yhteystiedot googlesta (sosiaaliviranomainen kaupunkisi), koska emme tiedä, missä kaupungissa asut.

Kaikkea hyvää sinulle toivottelee Nettisaapaslaiset Jyväskylästä! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      140
      866
    2. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      652
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      70
      629
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      571
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      529
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      510
    7. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      489
    8. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      98
      488
    9. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      36
      485
    10. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      21
      478
    11. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      267
      466
    12. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      37
      421
    13. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      35
      413
    14. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      25
      407
    15. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      405
    16. 21
      402
    17. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      86
      396
    18. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      24
      386
    19. Mikä on ollut ihanin

Kohtaaminen kaivattusi kanssa? Mistä haaveilet hänen kanssaan?
      Ikävä
      13
      385
    20. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      30
      378
    Aihe