vanhempien juominen ja pikku sisarusten vahtiminen

väsynytkotielämään

Oon 16v tyttö ja mun äiti&iskäpuoli juo 3 päivää putkeen ja ovat yöt poissa kotoa.Mun pitää sen ajan vahtia 2v pikku siskopuolta ja olla joku täydellinen lapsenvahti.Sain myös sossulta vaate rahaa, ja äiti&iskäpuoli pakottaa mun antaa niille rahaa baariin ja juomiin, millonkohan saan rahat takasi?Ne valittaa et miten "mulle on vaikeeta lapsen vahtiminen" ja että "en muka välitä siitä, koska se on vaan siskopuoli"...mun pitäs käyttäytyä niin täydellisesti lapsen vahtina ja viedä sitä ulos ja leikkiä jne...sitten ne valittaa että "en muka hoida siskopuolta" ja ne ei jaksa mua kun mä valitan niille siitä, että ne käyttää mun saamia rahoja ja että en mä oo mikään täydellinen lapsen hoitaja...Onko normaalia, että vanhemmat juo 3 päivää putkeen ja käyttää 16 vuotiaan omia rahoja, jättää 2v:n pitkäksi aikaa mun hoitoon ja multa vaaditaan kauheen hyvää suoritusta lapsen hoitajana sillä välin kun vanhemmat juo?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marmelate

      Sinun ei todellakaa kuulu vahtia pikkusiskoa sen kolme päivää mitä vanhempasi ovat pois.Vastuu on vanhempien ei sinun mut nyt pitäs saada juominen kuriin vanhemmillas.Jos ne ei sitä ite tajua että tämä ei voi jatkua nii sit melki ottaa yhteyttä sosiaalihuoltoon.Sul on omakin elämä,siskoa voi vahtia mut ei oo normia et vanhempien ryyppäämisen takia vahdiks.

    • Hei väsynytkotielämään!

      Marmelate onkin jo ylempänä sanonut fiksuja juttuja. Sinun harteillasi ei todellakaan ole pikkusiskosi jatkuva vahtiminen. Totta kai on varmaan vanhemmillesi mukavaa, jos auttelet silloin tällöin pikkusiskon hoidossa, mutta vanhemmillesi kuuluu hänestä kaikki vastuu ja heidän tehtävänsä on hänen kasvatus. Sinun kannattaisi jutella asiasta sosiaaliviranomaisten kanssa ja/tai ottaa yhteyttä muihin linkeistä löytyviin ihmisiin. Myös, jos sinulla on jokin sukulainen tai muu luotettava henkilö, jonka kanssa voisit asiasta keskustella, voisi hänellä olla hyviä ideoita, miten asiaan saataisiin ratkaisu.

      "Lastensuojelulain mukaan viranomaisten on puututtava asiaan, kun lapsen hoidon laiminlyönti vaarantaa lapsen kehitystä." (Kopioitu MLL:n sivuilta.) Tämä asia täytyy nyt viedä eteenpäin sekä sinun että siskopuolesi ja muun perheen takia. Lastensuojelun on pakko puuttua tällaiseen tavalla tai toisella. Huomioi, että lastensuojelu ei suoraan tarkoita huostaanottoa yms., jos tämä asia sinua jännittää, vaan asia lähtee liikkeelle perinpohjaisella selvityksellä tilanteesta.

      http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/
      http://www.mll.fi/nuortennetti/mista_apua/apua-netissa/
      http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/DC0158A5AD979807C225748000295138?OpenDocument&lang=FI
      Voit etsiä kaupunkisi sosiaaliviranomaisen yhteystiedot googlesta (sosiaaliviranomainen kaupunkisi), koska emme tiedä, missä kaupungissa asut.

      Kaikkea hyvää sinulle toivottelee Nettisaapaslaiset Jyväskylästä! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5993
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3645
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1935
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1929
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      75
      1601
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1418
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1416
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe