Seiskaluokka pelottaa :(((((

Hikke_Lapin_seudulta

Eli siis olen lappilainen tyttö ja menossa seiskalle syksyllä :/ Pelottaa ihan hirveästi, koska olen kuullut juttua mopotuksesta. Minua on koulukiusattu 1.luokasta lähtien ja se saatiin loppumaan vasta viime syksynä. Ruvetaanko minua heti mopottamaan? Lisäksi olen kuullut, että monien keskiarvo laskee yläasteella! Minulla oli 6. Luokan todistuksessa kaikki paitsi matematiikka 10, ovatko ne tulevaisuudessa 7-8? Auttakaa!

25

1715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hikke_Lapin_seudulta

      Ja miten te valmistauduitte seiskalle

    • Yläastelaiffii

      Mä meen nyt syksyllä 8lk ja ylä aste on oikeesti rennompaa mut ei tyttöjä mopoteta yleensä. Kuhan vaan et huuda,kilju tai jotain mikä olis vähä noloo koska 8 ja 9 luokkalaiset voi alkaa siitä tahalleen vittuilemaan ja älä tuijota ihmisiä siitä ei hyvää seuraa

    • 01T

      Meen 8lk syksyllä ja mun numerot on noussu ja mua ei oo mopoteltu ja niin kun yläastelaiffii sano älä kilju tai tee mitään kamalan "noloa" koska se kerää paljon katseita.. Itse valmistauduin yläasteelle ihan reippain mielin ja hyvin se meni :) aluksi en uskaltanut tehdä mitään koska ajattelin että kaikki tekemiseni olisi "noloa" mutta myöhemmin uskalsin vähän jo nauttia ekasta vuodesta mutta en silloin kun 8-9 oli lähellä xdd älä stressaa kyl se hyvin menee :)

      • NUMEROTLASKEE

        ÄLÄ KUSETA MULKKU


    • itsagirl

      Gosh mäki meen syksyllä 7.luokalle. 8.luokka on kuullemma vaikeampi ku 7 &9. Eikä tyttöjä kylläkään kiusata, suvaitsevuus kasvaa iän myötä :)

    • amisjonne

      mitä helvettiä on mopottaminen?

    • 8DD

      Ihan aiheesta pelottaakin. Seiska on vitun tyhmää aikaa. Seiskat tekee ittestään pellejä. Pojat on tyhmimmillään ja tytöt herkimpiä vaikutteille. Kaikki muuttuu vielä moneen kertaan yläasteaikana. Että oon ylpee kun on se roska takana

    • Hikke_Lapin_seudulta

      Kiitos kaikesta, kaippa minä pärjään

    • Hei!
      Mopottaminen on kiellettyä. Jos seiskaluokalla kuitenkin yritetään kiusaamista tai muuta mopottamista, niin on hyvä kertoa aikuisille samantien. Vanhempiesi lisäksi sinua auttavat mopottamisessa oma luokanvalvoja, muut opettajat, oppilasohjaaja, terveydenhoitaja, rehtori... Jopa vahtimestari! Yhteistoiminnalla mopottaminen saadaan kuriin.
      Tsemppiä! Nauti kesästäsi.

    • jdhgfohug

      yläaste oli ihan vitun perseestä. varsinkin seiskaluokka, se oli se pahin

    • Tällaista

      Ei yläaste ole yhtään niin paha. Minuakin kiusattiin ala-asteella, mutta yläasteelta sain hyvän ystävän. Juttelet vaan kaikille, niin ei kukaan torju sinua. Menen nyt tanssilukioon ihan uuteen kaupunkiin, joten itseänikin jännittää. Minä sain ainakin paljon parempia numeroita yläasteelta kuin ala-asteelta :) onnea

    • turhaa.tollanen.pelko

      Hei, mä oon ysille menevä tyttö ja turha sun on tollasia pelätä. Ei mopotus ole edes niin paha kuin sanotaan ja tyttöjä nyt harvemmim mopotetaan. Keskiarvo on mulla ainakin noussut ihan itsestään, ei tarvinnut edes lukea kokeisiin ja sun todistus oli niin hyvän kuullonen että pieni lasku vain vahvistaa sua. Ja mun on kyllä pakko kumota väite "kasi luokka on vaikein" koska se nimenomaan on se helpoin, kun tunnetaan omat luokkalaiset ja koko yläkoulu jo paremmin eikä vielä jatko-opinnot paina. Kyllä se seiskaluokkan on vaikein varsinkin kun kaikki uusi jännittää. Yläasteella otetaan rennosti ja se on loistava paikka päästä ujoudesta, kiusaaminen johtuu yleensä vain omasta vittuilusta. Vinkkinä kaikille yläasteelle tuleville: tehkää jotain "ei sallittua" varsinkin te ujot ja pelokkaat koska se auttaa päästämään irti, elämään hetkessä. Ei ne opet edes välitä jos nyt joku ees huomais ja jos välittää nii panosta vähän sen tunneilla niin ei välitä enää...testattu juttu

    • ei tarvii oikeesti stressaa tommosta, nimittäin mun itteni kohdalla ja monien muidenkin kohdal se on ollu iha turhaa ! mua ollaan kiusattu ala-asteel tosi paljon ja pelkäsin mopottamista ihan älynä, mut loppujen lopuks mua koko vuoden aikana taidettii sanoo kerran mokkeriks ja siihen se jäikin. ja, jos sun kohdalla mopottaminen oikeesti alkaa ja se on tosi ikävää, niin kannattaa ihan rohkeesti sanoo joko niil mopottajil tai si jolki muul :)
      ja tietenkin keskiarvo voi laskee, mutta voihan se myöskin ala-asteella laskee. tietenkin jotkut asiat tulee vaikeemmiks ja tällee, mut kunhan kuuntelet tunnilla, teet hommas ja luet hyvin niin eiköhän se keskiarvo hyvänä pysy ja näi !! :)

    • Kasille_menevä

      Huutakaa yseille kuorossa MOVE BITCH, GET OUT THE WAY GET OUT THE WAY GET GET OUT THE WAY!

    • xdlolzz

      Mulle ei kukaa suunnillee uskolla tulla vittuilee :D

    • oppinutkaikkea

      Älä huoli. Kun mä menin seiskalle sain paljon uusia kavereita. Minua kiusattiin hetki mutta se saatiin pian loppumaan. 8lk oli vaikea. Uskon että nyt tuleva 9lk on helppo. Hyvin se menee!

    • lukioonmenevä

      no ei yläaste mitenkää pelottava paikka oo. jos et erotu "massasta" nii ei sua sielä ees huomata, kiusaamisesta puhumattakaa. kannattaa nauttii yläasteajasta, 3 vuot menee tosi nopeesti!

    • Auttakaamuapls

      Juu, elikkä mäki oon menossa seiskalle ja mua on kiusattu ala-asteella koska minulla on synnynnäinen puhevika ja oon vaa erilaine nii en tiiä et saanko sieltä yhtää kavereita HA et oonko sit siel jossai nurkas istumas kokoaja

    • Jdjsvfksldm

      Unelmani on että ne kiusais sua lisää

      • jokutyttö

        Miten vittumaisii ihmisiä pitää olla kun sanoo noin jollekkin jolla on joku synnynnäinen vika ... ei se voi sille mitään ja nm. Auttakaamuapls .... älä välitä kiusaajista olisin sun tukena jos olisin aina siellä :)


    • pipelijumala

      Tapa ittes

    • Anonyymi

      Mä olen menossa seiskalle. Minua jännittää hirveästi koska mun ala-asteen numerot ovat vähän huonoja. Ja mä pelkän et mä jään luokalle.

      • Anonyymi

        Mää kans pelkkään. Mulla kutosen tokaris kuus vitosta ja loput nelosii. Ope sano että mun kuuluis kerrata Kutonen uusiks mut kun se ei jaksa mua vielä yhtä vuotta niin se päästi mut luokalta.


      • Anonyymi

        Mää kans pelkkään. Mulla kutosen tokaris kuus vitosta ja loput nelosii. Ope sano että mun kuuluis kerrata Kutonen uusiks mut kun se ei jaksa mua enää yhtään vuotta niin se päästi mut luokalta.


    • Anonyymi

      Ei laphis mithään tarvii pelätä kun ukkosta ja sitä että kuolee nälkähän. Koulus on hyvä ruoka ja mitä sitten jos vähän mopotellaan ja lumihanges pyöritetään. Saman sen kaikki käyp läpi. Se opettaa vaan elämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe