Isoäidille Mac ??

isoäitijo

Olen jo 2 tietokonetta kuluttanut loppuun.( Windows)En vieläkään ymmärrä tätä sanastoa, olen vain "leikkinyt" näillä. Käsitellyt kuvia ja sellista. Tallennettuna on tuhansia kuvia, kun aikanaan ei ollut netisä niin paljon saatavana kuin nyt. Teen kortteja.
Nyt tekisi mieli Mac'Iä. Opinkohan enää.:) onkohan sitä saatavana suomenkielisenä?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parempijavapaampi

      Kannattaa pysytellä Windowsissa.

      • Isoäitijo

        Syy?


      • vanhaparempi
        Isoäitijo kirjoitti:

        Syy?

        Vanhassa on hyvä pysyä. Macista on vain haittaa.


      • isoäitijo

        Mutta just niitä haittoja haluan kartoittaa. Monet kehuvat macia helpoksi.
        Minulla on jo puhelin ja läppäri tätä omena perhettä.


      • hankalajamonipuolinen
        isoäitijo kirjoitti:

        Mutta just niitä haittoja haluan kartoittaa. Monet kehuvat macia helpoksi.
        Minulla on jo puhelin ja läppäri tätä omena perhettä.

        Ei se helppo ole. Kokemusta on ja varsin hankala käyttää.


      • fdsafdsa
        isoäitijo kirjoitti:

        Mutta just niitä haittoja haluan kartoittaa. Monet kehuvat macia helpoksi.
        Minulla on jo puhelin ja läppäri tätä omena perhettä.

        Sinulla on läppäri ja mietit että oppisitko käyttämään tietokonetta? Läppäri on tietokone, vai tarkoititko että sinulla on tabletti?

        Jos haluat tutustua macceihin, niin mene mac-kauppaan ja pyydä myyjää opastamaan tutustumisessa.


      • 1stMacFinn
        isoäitijo kirjoitti:

        Mutta just niitä haittoja haluan kartoittaa. Monet kehuvat macia helpoksi.
        Minulla on jo puhelin ja läppäri tätä omena perhettä.

        Jos sulla on jo puhelin ja tabletti Applelta, Mac on ilman muuta paras vaihtoehto. Mikään muu ei toimi noiden kanssa yhteen yhtä hyvin.

        Kyllä Macin oppii, varsinkin jos on jo tottunut iPhoneen ja iPadiin.

        Rohkeasti vaan kaupoille.


      • isoäitijo kirjoitti:

        Mutta just niitä haittoja haluan kartoittaa. Monet kehuvat macia helpoksi.
        Minulla on jo puhelin ja läppäri tätä omena perhettä.

        Jos nyt on jo omena tuotteita talo täynnä niin on helppoa kun ostaa kaikki laitteet Applea.

        Applen tuotteiden isoin haitta on se ajastaminen, että joutuu sitten ostamaan laitteet uusiksi kun suunniteltu käyttöikä tulee täyteen.


      • isoäitijo
        vanhaparempi kirjoitti:

        Vanhassa on hyvä pysyä. Macista on vain haittaa.

        Niin mitä haittaa.??


      • isoäitijo
        fdsafdsa kirjoitti:

        Sinulla on läppäri ja mietit että oppisitko käyttämään tietokonetta? Läppäri on tietokone, vai tarkoititko että sinulla on tabletti?

        Jos haluat tutustua macceihin, niin mene mac-kauppaan ja pyydä myyjää opastamaan tutustumisessa.

        Juu anteeksi omena on tabletti tai päinvästoin :) ja tietokone on kannettava tai sanon raahattava niin iso se on.jossa windows, joka nyt teki tiltin. Eipä ole tarvinnut kannella.
        M-car mitähän tarkoitat tuolla suunnitellulla käyttöiällä.


      • 1stMacFinn
        M-Kar kirjoitti:

        Jos nyt on jo omena tuotteita talo täynnä niin on helppoa kun ostaa kaikki laitteet Applea.

        Applen tuotteiden isoin haitta on se ajastaminen, että joutuu sitten ostamaan laitteet uusiksi kun suunniteltu käyttöikä tulee täyteen.

        No, koskas se ajatettu tulee täyteen mun vuoden 2006 Mac minille? Tai pojan saman vuoden Macbookille (no, akkuhan siitä on finaalissa, totta)?


      • 1stMacFinn kirjoitti:

        No, koskas se ajatettu tulee täyteen mun vuoden 2006 Mac minille? Tai pojan saman vuoden Macbookille (no, akkuhan siitä on finaalissa, totta)?

        Päivitä molempiin OS X 10.8 tai uudempi ja osta tarvikeakku Macbookkiin.

        Jos ei onnistu niin ovat käyttökelvottomia. Applen käyttöjärjestelmän lukemattomat turvallisuuspuutteet tarvitsevat turvapäivitykset turvalliseen nettikäyttöön ja läppärin käyttöä rajoittaa jos siinä ei akku kestä. Voi sitä toki johdon päässä käyttää ja se usein riittää vanhalle läppärille. Ilman suojattua käyttöjärjestelmää taas ei ole asiaa nettiin että kone olisi kirjoituskone lähinnä, se rajoittaa jo tosi paljon.


    • mcdonalds

      Ei kannata niitä big mackejä joka päivä syödä, siinä lihoo helposti.

      • Haittaaxe

        Entä jos on jo lihonut?


      • ei_meininkiä
        Haittaaxe kirjoitti:

        Entä jos on jo lihonut?

        Läski -> ihanvitunsama


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      150
      10892
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2902
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1706
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 83
      1566
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    Aihe