Renault Kadjar

kjhl

On muuten tosi hyvännäköinen auto. On hiukan pidempi kuin Qashqai ja tilavampi takaboxi. Autosta tulee todennäköisesti suosittu myös Suomessa.

176

20556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyk.RAV4.09

      Tuo on kyllä todella hieno. Sillä on kaikki menestymisen mahdollisuudet jos vain laatu on vähintään samalla tasolla missä se on Rellulla ollut jo reilut 5 vuotta (ja miksei olisi). Katselin jo aikaisemmin Capturia mutta kun sitä ei saa nelivetona ja ohjaamo on mielestäni aavistuksen muovinen. Kadjarissa on selvästi premium-luokan tuntua. Voi olla että pian tulee asiaa autokaupoille...

    • Hyväauto

      Yhdyn edellisiin. Vähän aikaa vielä tarvii vartoilla, ennenkuin näitä saadaan.

      • kupsista

        Yhdyt edellisiin, vähän aikaa vartalolla, ennenkuin näiltä saadaan?


    • kuola_valuu_

      Uusimmassa TM:ssä oli testissä tuo Kadjar. Eipä se paljon moitteita saanut. Ainoastaan kovassa sivutuulessa se aavistuksen huojui. Ohjausta kehuttiin, kuten Relluissa aina ja se on tilavampi kuin Qäskai. On se kyllä vähän kalliimpikin. Mutta onhan hieno peli, pääsisipä jo itsekin testaamaan

      • Jyvänjemmari

        Nyt niitä saa. Täytyy käydä koeajamassa automaattina, kun sellainen saapuu lähettyville. Harmi vain, että tehokkaaman dieselin yhteyteen ei ole saatavilla automaattia. Tehokkaampi diesel automaatti neliveto, niin alkaisi olla todella houkuttelevavaihtoehto.


      • oikeasuunta
        Jyvänjemmari kirjoitti:

        Nyt niitä saa. Täytyy käydä koeajamassa automaattina, kun sellainen saapuu lähettyville. Harmi vain, että tehokkaaman dieselin yhteyteen ei ole saatavilla automaattia. Tehokkaampi diesel automaatti neliveto, niin alkaisi olla todella houkuttelevavaihtoehto.

        Kyllä siinä olisi Renaultilla historiallinen hetki kun se todettaisiin alkaneen tekemään laadukkaita premiumautoja. Ennemminkin sijoitus laadussa on löytynyt sieltä oletetulta tutulta paikalta. Tosin suunta sieltä on vain ylöspäin.


      • Laatu1

        Ainoat laatuautot ovat japseja. Siitä ei pääse mihinkään. Onhan tietysti europremiumit sinänsä upeita, mutta ei ole kestävyys kummoista. Laatuauto on sellainen, joka pelaa vaihtamalla öljyt sellaiset 400 000 km eikä muuta tarvitse tehdä ja katsastuksesta aina puhtain paperein. Tällainen on Toyota ja se on laadun ykkönen.


      • b-laatua
        Laatu1 kirjoitti:

        Ainoat laatuautot ovat japseja. Siitä ei pääse mihinkään. Onhan tietysti europremiumit sinänsä upeita, mutta ei ole kestävyys kummoista. Laatuauto on sellainen, joka pelaa vaihtamalla öljyt sellaiset 400 000 km eikä muuta tarvitse tehdä ja katsastuksesta aina puhtain paperein. Tällainen on Toyota ja se on laadun ykkönen.

        Just joo... Minkään auton ei tarvitse selvitä 400tkm pelkillä öljynvaihdoilla, eikä mikään auto siitä selviydykään. Täyspäiset autoilijat arvostavat esim. hyvää ajettavuutta ja se on heille yksi ketun hailee jos kilometrien karttuessa joutuu katsastuksessa joskus jonkun osan vaihtamaan. Eikä nyky Toyotien laatu ole niin kovin hääppöinen. Diesel-moottoreita kosahtelee joissain yksilöissä jo alle 100tkm ajettuna


      • autoiljia
        Laatu1 kirjoitti:

        Ainoat laatuautot ovat japseja. Siitä ei pääse mihinkään. Onhan tietysti europremiumit sinänsä upeita, mutta ei ole kestävyys kummoista. Laatuauto on sellainen, joka pelaa vaihtamalla öljyt sellaiset 400 000 km eikä muuta tarvitse tehdä ja katsastuksesta aina puhtain paperein. Tällainen on Toyota ja se on laadun ykkönen.

        Nyt kyllä haiskahtaa vähän yliampuvalta toyotan ylistykseltä. Minulla oli hieman yli 300tkm ajettu toyota ja siinä ei enää öljyt pysyny moottorissa kovin hyvin, noin. kolmen viikon välein sai öljyä lisäillä. Joutui siihen toyotaankin remonttia tekemään. Näin äkikseltään kun miettii niin ei se kyllä sen kummempi minun mielestä ollut kuin mikään muukaan osaa piti siihenkin vaihtaa.


      • EssomPaari
        oikeasuunta kirjoitti:

        Kyllä siinä olisi Renaultilla historiallinen hetki kun se todettaisiin alkaneen tekemään laadukkaita premiumautoja. Ennemminkin sijoitus laadussa on löytynyt sieltä oletetulta tutulta paikalta. Tosin suunta sieltä on vain ylöspäin.

        Jos historiaa katsellaan niin Renault teki niitä "premium autoja" jo ennen ensimmäistä maailmasotaa joten olet hieman ajastasi jäljestä "oikeasuunta".


      • kiinanpoikatekee
        Laatu1 kirjoitti:

        Ainoat laatuautot ovat japseja. Siitä ei pääse mihinkään. Onhan tietysti europremiumit sinänsä upeita, mutta ei ole kestävyys kummoista. Laatuauto on sellainen, joka pelaa vaihtamalla öljyt sellaiset 400 000 km eikä muuta tarvitse tehdä ja katsastuksesta aina puhtain paperein. Tällainen on Toyota ja se on laadun ykkönen.

        Mistä saat vielä aidon Japanilaisen, jos asut suomesta ja siis uuden auton. Toyotakin on Britti vehje samoin Honda ja Nissan, joka voi olla myös Fransmanni...

        Mutta mahtaako ne Japanissakaan enään ne Japanilaisia olla??


    • Nivelrikkoko

      Qashqai automaatilla on selvä valinta näillä näkymin, pelkästään xtronic vaihteisto on niin ylivoimainen. Testatkaa ihmeessä ennen kauppoja. Jos Kadjar olisi pikkubensa/automaatti niin silloin meikäläisellä tulisi vaikea valinta Honda hrv/cvt:n välillä.

      • Ei_kun_Kadjar

        Sieltä vaan lukemaan ko. vaihteistosta.


      • Ei_kun_Kadjar

    • kadjar_koe_ajettu

      1.2 bensaturbo käyty ajamassa, eipä siitä pahemmin moitittavaa löydy. Ajo asennon sai suht mukavaksi säädettyä. Tosin itse penkki kaipaisi hieman sivuttais tukea, mutta muuten ihan ok. Pieni rengasmelu kiinnitti huomion, mutta ei häiritsevästi. Tausta peli, huijaa takana olevan auton kauemmaksi mitä se oikeasti on (omituinen peili). Moottori on sitten asia erikseen, maantie nopeuksissa auto rullaa mukavasti, mutta liikkeelle lähdöt vaatii kierroksia ja niitä herkästi tuleekin. Vaihteita 6 kappaletta ja välillä joutuu heittämään pienempää sisään, kun auto ei vaan jaksa. Automaatti vois olla mukavampi ajettava (jos vaan saatavana). Kovasti vaan miettii, että auton koko suht iso ja parkki ruudut / hallit ovat ahtaita, niin oisko kuitenkin jo liian iso auto!? Sisätilat kyllä hyvät.

      • 198cm144kg

        Kadjar oo isoa autoo nähnykkään. Ei miehenkokoinen mies tuohon autoon kunnolla edes mahdu.


    • viraton.kapistus

      Turha kapistus, neliveto puuttuu.

      • kato.tarkemmin

        Eikä puutu


      • viraton.kapistus
        kato.tarkemmin kirjoitti:

        Eikä puutu

        Joo mutta automaatilla.


    • Kadjar

      Ohan se muuten hieno peli. Juurikin koeajossa automaatti diesel Bose varustuksella ja kyllä tuntuu siltä, että hankintaan taitaa mennä!!

    • Ex-Toyota

      Oli pettymys, laatu ei ole kunnossa. Ennen ovetkin sentään tehtiin yksistä puoliskoista prässäämällä kuten Euroopassa on tapana, mutta oli menty korealaisten malliin ovet useista paloista hitsaamalla koottu. Ikkunan kehykseenkin oli saatu 4 hitsisaumaa. Parin vuoden päästä ovat hölskyy sinne tänne. Etuistuimien istuinosa oli kovin lyhyt, kojelaudassa ja muualla paljon mustaa kovaa muovia. Ei kovin laadukasta, Qashqai antaa paremman laatuvaikutelman

      • Koljoosi

        Kuskin penkistä puuttuu ristiselän tuki. Koko auto hiukan parempi kuin Dacia, mutta esim. ovet tosiaan heikommat, hitsaamalla kasattu.


      • Ex-Audi

    • Tulevatimanttikeulako

      Tänään tuli liikenteessä vastaan Kadjar. Pääni kääntyi perässä ihmiselle luonnottomaan asentoon ja kuolakin miltei valui suusta hyvin pitkälti. Kuskillakin näytti olevan hymy huulessa -> koeajettavahan tuo on

      • karannutmielisairaalasta

        Varmaan kuola valui mielenterveyslääkkeitten takia.


    • Eitykkää

      Kävin koeajamassa kaddafin, oli niin hyvät ajo-ominaisuudet että luulin olevani konkordessa, mutta nokasta huomasin, että eipäs ollakkaan. Kuola valui kahdenpuolen suupieliä kun söin ranskalaisia nakkarilla, laitoin paljon ketsuppia päälle, niin maistu vielä paremmalle. Kyllä päät käänty kun siintä sitten lähdin pierien liikennettä häiritsemään.

    • kyllä.kelpais

      Tuo on kyllä hienonnäköinen peli ja laadukkaasti viimeistelty, kun kävin koeistumassa

    • Pelijavärkki

      joo kannattaa käydä koeistumassa rapa housuilla, jos vaikka joku sen sitten ostaisi, mitenköhän ajo-ominaisuudet?

    • kadjar

      onko kadjarissa zen varustus parkkitutkat

    • rellukainen

      Onko noita Kadjareita vielä myyty yhtään? Se on ollut jo toista vuotta myynnissä, eikä yhtään ole tullut vastaan. Nissanina sitä näkee kymmenittäin joka päivä.

      • 2.0T16vGT

        Kyllähän noita Kadjareita suht paljonkin näkee liikenteessä. Monesti optikolla käynti auttaa ja se on liikenneturvallisuuden kannalta ihan suotavaakin.


      • rellukainen
        2.0T16vGT kirjoitti:

        Kyllähän noita Kadjareita suht paljonkin näkee liikenteessä. Monesti optikolla käynti auttaa ja se on liikenneturvallisuuden kannalta ihan suotavaakin.

        Vai näkee niitä "suht paljonkin"? Ehkä Renault-liikkeen pihalla, mutta liikenteessä ei.


      • LoppuukoMyynti

        Taitaa olla myynti ihan finaalissa, eihän uutta Meganeakaan myydä yhtään ja sen pitäis olla syömähammas. Joko se maahantuonnin lopetus on tuloillaan?


      • Pariisin_alue_12miljAsuk
        LoppuukoMyynti kirjoitti:

        Taitaa olla myynti ihan finaalissa, eihän uutta Meganeakaan myydä yhtään ja sen pitäis olla syömähammas. Joko se maahantuonnin lopetus on tuloillaan?

        Vähä-älyiset penikat spekuloivat typeryydessään kaukaisen ja pienen-pienen periferia-Suomen myynneistä ja tämäkin edes tietämättä todellisia myyntilukuja.

        Pelkästään Pariisin / 'Parisian Region' alueella asuu 12 000 000 asukasta

        "Île-de-France (English: /ˌiːl dəˈfrɑːns/, French: [il dəˈfʁɑ̃s] ( listen), "Island of France"), also known as the région parisienne ("Parisian Region"; see Etymology), is one of the 18 regions of France, and includes the city of Paris.

        It covers 12 012 square kilometers (4 638 square miles), and has its own regional council and president.

        It has a population of 12 005 077 as of January 2014, or 18.2 percent of the population of France.[1]"

        - https://en.wikipedia.org/wiki/Île-de-France

        Ranskassa: "65 585 857 personnes (au 1er janvier 2013)" asukasta:

        - https://fr.wikipedia.org/wiki/Chiffres_de_population_de_la_France


      • korjaamopäällikkö

        Korjaamolla ainakin Rellun Kadjareita on jonoksi asti.


    • Aikamopoja

      Taitaa olla clio ainoa rellu joka myy jotenkin. Muut mallit aikalailla vähissä kun katsoo liikeenteeseen. On uusi megane ja talisman ihan hienoja ulkoa. Sisältä todella halvan oloisia. Varsinkin se näyttö antaa halvan kuvan. Kadjaria koitin ja muuten hyvä ja mukava muttei se mene oikein mihinkään sillä nuhasella dieselilä.

      • LoppuukoMyynti

        Onpa tosiaan ulkoa näyttäviä kaikki ja Kadjar myöskin, mutta...
        A) ei ole yhden yhtä hybridiä mallistossa eli tekniikassa pahasti jälkijunassa jos nyt vaikka vertaa tavisluokan autoja, niin Toyota on tekniikan kuningas
        B) sisustuksen materiaalit ja laadun tuntu ja tyyli ei vastaa oikein ulkonäköä, tässäkin japanilaismerkit ovat ykkösiä ja Renault ja muut eurooppalaiset jäljessä ja selvästi.


      • Foot_Print
        LoppuukoMyynti kirjoitti:

        Onpa tosiaan ulkoa näyttäviä kaikki ja Kadjar myöskin, mutta...
        A) ei ole yhden yhtä hybridiä mallistossa eli tekniikassa pahasti jälkijunassa jos nyt vaikka vertaa tavisluokan autoja, niin Toyota on tekniikan kuningas
        B) sisustuksen materiaalit ja laadun tuntu ja tyyli ei vastaa oikein ulkonäköä, tässäkin japanilaismerkit ovat ykkösiä ja Renault ja muut eurooppalaiset jäljessä ja selvästi.

        "A) ei ole yhden yhtä hybridiä mallistossa eli tekniikassa pahasti jälkijunassa jos nyt vaikka vertaa tavisluokan autoja, niin Toyota on tekniikan kuningas"

        Hybridi on elinkaarensa ekologiselta jalanjäljeltä idiotismin kuningas, jossa yhdistyy polttomoottoriauton ja sähkäoauton huonot puolet ekologisesti ajatellen.

        Mutta sähkö- ja hybridiautoja koskeva valheellinen ja puolitotuuksien eko-propaganda uppoaa massoihin kun sitä vain riittävästi eri medioissa toistetaan.


      • Kylläpäsäästää
        Foot_Print kirjoitti:

        "A) ei ole yhden yhtä hybridiä mallistossa eli tekniikassa pahasti jälkijunassa jos nyt vaikka vertaa tavisluokan autoja, niin Toyota on tekniikan kuningas"

        Hybridi on elinkaarensa ekologiselta jalanjäljeltä idiotismin kuningas, jossa yhdistyy polttomoottoriauton ja sähkäoauton huonot puolet ekologisesti ajatellen.

        Mutta sähkö- ja hybridiautoja koskeva valheellinen ja puolitotuuksien eko-propaganda uppoaa massoihin kun sitä vain riittävästi eri medioissa toistetaan.

        Kyllä, ja rahvas ostelee hybridejä sen kolmen ja puolen litran luvatuine kulutukseen, mutta hämmästyttävän kun tajuaa että viittä litraa menee.


    • Kiesi

      Olen ajellut muutaman viikon 130 HP tuntuu ihan kelpo kiesiltä. Jousitus on sopivan tuntuinen. Tehoa on tarpeeksi, hiljainenkin on. Ohjaus on kevyt kaupunkipyörittelyssä sähköisen vasteen ansiosta, suuremmilla nopeuksilla vaste jäykistyy vähän enemmän. Vastetta ei voi muuttaa ,mikä olisi toivottavaa.. Muuten kyllä auto ylitti odotukseni.

      • KadjaAri

        Eikös Nissan Kasvain on sama peli? Ja aito japsi kuitenkin, niin silloin myy hyvin jos vaihtoehto on ranskalainen.


      • eri-autoja
        KadjaAri kirjoitti:

        Eikös Nissan Kasvain on sama peli? Ja aito japsi kuitenkin, niin silloin myy hyvin jos vaihtoehto on ranskalainen.

        Ei nyt mitenkään "sama" ole. Samoja osia molemmissa on, mutta ne niistä mitenkään "samaa peliä" tee.


    • kokemustakadjarista

      Kadjar pienemmällä dieselillä on ollut käytössä muutaman viikon. Edellisenä autona ollut grand scenic. Muutamia havaintoja:
      Ajotuntuma erittäin hyvä ja henkilöautomainen. Voimaa riittävästi, vaikka ei mikään raketti olekaan. Lämpenee nopeammin kuin Grand Scenic. Kokonaisuus selvästi plussan puolella, vaikka ohessa hieman valitusta.

      Pieniä asioita, jotka aluksi hieman ärsyttivät, mutta joiden kanssa on oppinut elämään: mukitelineet korkealla vaihdekepin edessä, tuulilasin pyyhkijät jättävät ison alueen pyyhkimättä, etuovien lokerot ovat ahtaat, taittuvat peilit taittuvat aina pysäköitäessä, etuistuimissa saisi olla enemmän istumasyvyyttä, radion säädöt aika kaukana, radion volyyminuppia vaikea säätää hanskat kädessä, natinoita siellä täällä. Renault laatu on parempaa kuin Nissan laatu. Auto tuntuu ymmärrettävästi hieman japanilaiselta. Melutaso sisällä ei ole ranskalaisittain hiljainen eli tässäkin aistii japanilaisuuden.

    • puurastaja

      Kadjar käytössä jo toistavuotta. Peilit ei käänny pysäköitäessä, hanskalokeron valo puuttuu, no sen kaa oppinu pärjäämään. Sinne harvoin asiaa. Ei syö öljykään huoltovälillä, ei tarvitse lisäöljypurkkia kuljettaa. Sportage toisena ajoneuvona , se sisätiloiltaan leveämpi muuta ei juurikaan eroja käytössä. Molemmissa päivitetty näyttö. Kyllä näillä kelpaa ajella. Kadjar kulkee vähällä polttoaineella. Se ollut yllätys sen Koleoksen jälkeen. Ei niin ruudikas ole, mutta nämä liikennemerkkinopeudet kyllä saavuttaa ihan mukavasti.

      • gdgdgdfgdf

        " Peilit ei käänny pysäköitäessä, hanskalokeron valo puuttuu, no sen kaa oppinu pärjäämään."

        Vm. 2017 peilit kääntyy automaattisesti ja hansikaslokerossa on valo. Myös ovet menevät automaattisesti lukkoon kun kävelee pois auton luota, eikä tarvitse painaa oven nappia. Ensimmäisenkin mallivuoden autoihin saa automaattisen peilienkäännön lisäsarjan avulla jos haluaa.


    • Sösss

      Kadjar on ruma tötterö.

    • Lössö

      Niin on, jos jäätelötötteröön vertaa, sulanut jäätelötötterö on oikeastaan aika kaunis verrattuna Kadjariin ja sen voi syödä, kun taas Kadjarista ei pääse ilman ympäristörikosta eroon. Rahalla tietenkin sen hävittäminen onnistuu ja sitähän meillä hölmöillä on Suomen maassa. Joo, että ranskan tekniikkaa vaan pohjolan hangille, lumeen, pakkaseen, niin sisu siintä suunaton.

      • renaultnainen

        Komia peli se Kadjar. Tykkään sen muodoista. Pulleat sivuprofiili posket. Eroonkin pääsee kun menee vaikka Toyota liikkeeseen , niin mielellään ottavat vaihdossa jos vaan haluaa riisikipon.


    • MissSuomi

      Hyvä tietää, että ottavat, kuinka monta Kabjaria olet jo vienyt Toyota liikkeeseen? joko kymmenes menossa?
      Renun vieminen Toyota liikkeen lähellekään katsotaan häirikkökäyttäytymiseksi ja POLIISI voi puuttua asiainomaiseen viemällä hänet säilöön, renu romunkeräykseen. Laskun tietenkin maksaa renuaja, jos varaa, yleensä ei, joten yhteiskunta lopulta maksaa, lisää veroa, sutta ja sekundaa, niin maailma pyörii vielä hetken ja kaikilla oli niin mukavaa.

      • renaultnainen

        En vielä Kadjarii vaihda. Alle satatuhatta ajettuu, nyt alkaa olla vasta paras menohalu kun sisäänajo suoritettu. Myyjä silloin kun ostin sanoi että ei tarvitse sisään ajaa muualle kun talliin tai halliin. Korjaamolla vaan ne huollot suoritat. Olen tätä noudattanut. Kyllä sinne Tojotalle kelpaa Kadjar vaihdossa. Ovat kutsuja laittaneet, että vaihda joku Hyridi Rav. Liekkö hyvä. Terot täällä kehuu Tojotaa. Jos joskus kokeilis varsin, vaikka kojeajon merkeissä. Mutta olen ollut tyytyväinen tähän Renaulttiin niin mitä sitä suotta ajelemaan. Ajelkoot ne jolla on sitä joutoaikaa. Renault on kojeajanu ne niin ei sitäkään ole erikseen tarvinnut kojeajella. Hyvä peli on, jos saa täällä suositella niin kannattaa kokeilla Terojenkin.


      • jsdkljfakl

        Niinpä, eihän AUTOA voi viedä tojota -liikkeeseen, sen seurauksena kun muutama kanta-asiakas sattaa kokea järkiintulemisen ja huomata miten hänet on aivopesty luulemaan että tojota on auto.


    • ViatEdessä

      Vaihda nopeasti, tänään tai viimeistään huomenna Kattari oikeaan autoon, nyt joku vielä tietämätön voi sen tyhmyyttään huolia, jos vain omatuntosi antaa myöden, niin anna mennä ja vahingon kiertää. Autoliikkeissä katteet ovat niin suuret, että ei heille väliksi mitä sinne vie, se on vain sellainen myynti kikka, se vaihdossa antaminen jne.
      Maailman huonoin sijoitus on renault, arvo tippuu ja menee hermot, tästä minä olen varoittavana esimerkkinä kanssa eläjille.
      Jos saan suositella, ja saanhan minä, niin suosittelen kääntymään valtuutetun Toyota liikkeen puoleen, he neuvovat mikä auto juuri sinulle on paras ja tottapuhuen, onhan se helpompaa, halvempaa, yksinkertaisempaa, huoltaa autoa, jos se on Toyota, mutta jos haluaa syöttiläisiä ruokkia, ehkä silloin tällöin vähän hupsutella, sytee monamuur, eikä ole niin väliä pääseekö "autollaan" perille, niin silloin tietenkin on renu paras mahdollinen valinta. On vikaa niin pientä kuin myös suurta ja aina riittää korjaamista, huoltamista. Kyllähän ne korjaamot korjaa, kun vain rahaa niille syytää.
      Eli nyt alkaa ongelma kilometrit, itku ja hammasten kiristys, kuin helvetissä konsanaan, mutta niin makaa kuin petaa. Varoitettu ON.

      • renaultnainen

        Kiitos vinkistä. Kiinnostuin tuosta VW Tiguanista. Ovat kehuneet Toyota palstalla Volkkaria. Pitkät huoltovälit, ei takaisin kutsuja. Lujat moottorit ja vaihteistot. Tojotassa taas ollu jotain moottori ongelmia dieseleissä. Renaultissa on takuu pitenpi mitä näissä edellisissä. Eikä näitä edellä mainittuja ongelimia. Televisiossa ollut ohjelma. Pitääkö olla huolissaan.


      • puurastaja

        Taskulamppu Tero päässyt kommentoimaan Renaulttia. Liekkö sama Tero joka viimeyönä lampun valossa liimaili Tojotan mulkosilmälampun tiivisteitä kun tulin Kadjarilla kuudensadan kilsan päivälenkiltä. Kerroin lähtiessä että keli melko surkea, mutta ei menoa haittaa. Olikin tarpeen tuulilasin lämmitys , niin tuiskutti lunta. Kyllä on mukava lähteä keikalle kun tietää että ei kiemurtele. Samoja "polkuja" tuli Tojotilla kiemurteltua aikoinaan. Huom ! Kiemurteltua.


    • Rawpower73

      Eilen ostin ja innolla odotan kadjukkaan tutustumista. Edelliset autot nissan hirvee primera vm.2007, toyota murheenkryyni avensis vm.2010 ja loistava, viaton mazda 3. Kyllä noita maanantai kappaleita löytyy joka merkistä. Sen kans on vaan elettävä.

    • Relluzen

      Ajelen työni puolesta paljon,ja huonoillakin teillä Autoja on ollut eri merkkisiä laidasta laitaan ,nykyisin olen ajellut Kadjar 130 ZEN versiolla , n. vuoden verran,ja on tosi mukava auto ajella. Erityisesti arvostan hyvää jousitusta,jota parempaa saa hakea. Ei kolise eikä natise. Tehot riitävät,ja tilavakin on. Hintakaan ei hirvitä,ja takuukin 4 v. Toiminnassakaan ei ole ollut mitään ongelmia. ajettu n. 45.000 km.

    • EuroAutoPaskinAuto

      "vm.2010 ja loistava, viaton mazda 3"

      Se onkin ainoa puhtaasti Japanissa valmistettu Subarun lisäksi. Juuri siksi se on loistava.....

    • JapanilainenParas

      Yleisesti sanottuna japanilaiset parhaita autojen ja monen muunkin mm. electroniikan, koneiden valmistajia, myös mm.USA. ehkä Saksa, varsinkin ennen, Ruotsi tekee myös hyvää laatua. Mutta sitten on tämä murheenkryyni roskan ja sekundan maailmalle syytäjä Ranska, sivistysvaltio, jossa tänäpäivänäkin vielä laillisesti nautitaan eläinrääkkäyksestä, härkätaistelusta, uutisista saimme lukea äskettäin matadorin kuolemasta Ranskassa jne,, Käsittämätöntä, että muka viisaat, sivistyneet ihmiset tälläistä tekevät, harrastavat. Ei ihme, että maa on terroristien ykköskohde, niin paljon hulluutta maa nimeltä Ranska pitää sisällään.
      Ranskalaiset "autot" huom! lainausmerkeissä ovat maailmanlaajuisesti tunnettuja Vi,,tun huonosta laadusta. Iso VÄRKIN kuva on kiinitettynä keskelle "komeutta", jos oisin ruottalainen sanoisin, fyi faan saatan, mutta kun olen suomalainen en sano mitään.

      • PauvreCons

        Tyhmä perussuomalainen se vaan itseään kiduttaa japanilaisella kun voisi nauttia ranskalaisesta mukavuudesta, kestävyydestä ja turvallisuudesta. Mutta kun typerät ennakkoluulot siirtyvät sukupolvesta toiseen, niin mitä muutakaan voi odottaa.


      • Mösjöööö

        Ehkä paras ranskalainen keksintö on giljotiini, se ei kiduta ihmistä, vaan tappaa nopeasti. Renault on täysi vastakohta giljotiinille, arvatenkin se kiduttaa kuin matadori härkää ja vie ihmispolon kärsimyksen kautta hermoromahdukseen, josta selviää vain puskemalla itsensä valtuutetun Toyota liikkeen suojiin, kupponen kahvia, kyllä se siitä.


      • PauvreCons

        Kiitos, että vahvistit viestini perussuomalaisten ennakkoluuloista oikeaksi.


      • Larssonen

        Olemme tällä v..un huonolla autolla ajaneet 7,5 vuotta , ilman ongelmia ! ostaessani esittelyauton 2010 en huomioinut lohkolämmittimen puuttumista , no eipä ole haitannut , käynnistyy -32 pakkasesta vaivatta , moni premium-laite jää niille sijoilleen Kokemusta Ranskalaisista 15 v ajalta , ei tarvimerkkiä vaihtaa , laadun toivossa


    • Luuloennakko

      Eipä kestä, siis renu ei kestä. Kyllähän se kestäisi, jos siinä olisi Toyotan osat ja runko, mutta eihän se sitten enää olisi renu vaan Toyota.
      En ole perussuomalainen, enkä sininenlenkki tai muukaan sahansoittaja, eli väärin meni analyysi, mutta sattuuhan niitä renurintamalla virheitä.

    • puurastaja

      Renu on hyvä. Ei tojotaakaan huonoin merkki ole. Pisteet Renulle. Kokemusta molemmista. Suotta sitä Renaulttii moittii jos ei ole kokemusta autosta. Ja jos honona pitää niin ostaa jonkin muun. Suotta tänne tulla itkemään. Merkkejä ja malleja löytyy kyllä. Itse olen tyytyväinen ollut.

    • Luuloennuste

      Iso timantti, mutta kun timantissa ei ole reikää keskellä tai mikä lie kolo siinä renumerkissä, nopeastihan siihen esim. moralla reijän sipaisee, niin on sitten täydellinen.
      Kokemusta renusta on, hyvä neuvo, että ostaa jonkin muun, niin olen tehnyt ja tyytyväinen olen.
      Ennustaa ja luulla saa jokainen mielin määrin, tieto ja kokemus ovat valttia. Renu vain ei ole sellainen "auto", että sopisi ronskimpaan käyttöön, se on lillun lallun lei, eikä huh hah hei. Siinä ei itkeminen auta, eikä luuleminen, ennustaminen, kun kulkuneuvoa oikeasti vaativissa paikoissa tarvitaan, käytetään.

      • puurastaja

        Sinua kiinnostaa mollata Renua. Jos siitä tyydytyksen saa niin onneksi olkoon. Turhaa sitä jankata joka tykkää merkistä niin suodaan se heille. Mutta keulamerkki on komia. Voin verrata sitä toiseen tallissa olevaan elikkä Sportageen. Jos sillä olo parenee niin eikun reikä keskelle. Mukava olis tietää millä merkillä sait olosi rauhoittumaan kun renusta pääsit eroon. Oliko Toyota vaiko Volkkari. Hyvää Juhannusta renautin omistajille. Lippu salkoon vaikka mielensäpahoittajat liikenteessä.


    • Pietu66

      Kävin tänään katsomassa. nätti kuin karkki... mutta jännästi tuo hinta nousee äkisti siitä alk. hinnasta.. tosin ei tuo 28Eukkoo oo paljon jos saa lähes heti nyt .. minä haluan sen metallipunaisen siitä esittelytilasta .. :) emännän kommentti.. entinen on Nissan Qasqai 2 Tekna vaalealla sisustuksella.. rellunkonehan tässäkin ;)

      • Pietu66

        ja ei muuten ole isompi kuin Qashqai 2 .. takapenkiltä varsinkaan .. tuli istuessa kuskin paikalla vähän outo olo, kun (lasi)katto ei ollut auki ja sisusta tumma .. takapenkki ei riitä kuin jotenkuten kahdelle aikuiselle.. polvitila on ahdas jos ajan itse.. (olen isokokoinen)


    • Muurastaja

      Kauheat luettavaa, että joku käy katsomassa jotain älyvapaata muovirimpulaa, kertonee maailman yleisestä hulluudesta, johon luen monet haitalliset uskonnot, lieve ilmiöineen, kuten isis terrorismi. Hulluutta on myös tämä turhamaisuus, järjetön roskan tuottaminen mm. renun kaltaiset uimarantaversiot eivät Suomeen kuulu. Tulkaa nyt jo järkiinne idiootit ja alkakaa ajattelemaan, projisoikaa elämä tieteeseen, kansanomaisesti se tarkoittaa, että katsotaan luontoa ja mietitään tarkoituksia, tässä oli lyhyesti ohjeeni teille maailman valtiaille.

      • puurastaja

        Elämä on. Tilattiin Hyundai Ioniq. Saadaan Kadjarille ja Sportagelle kaveri. Olis ollu vaihtoehtona joku Toyotan hybrid. Ylihinnoiteltu. Muovisia ne kuten Kadjarikin. Kyllähän Kadjar on ajo-ominaisuuksiltaan vaan hyvä. Eikä kuluta paljon. Nyt kun saadaan Hyundain Hybrid niin saadaan vertailla kuin kestää ja kuluttaako miten suhteessa Kadjariin. Sportagen kulutus on suurin näin veikkaan. Muurastajalla on se Helkama niin siinä muoviset lokasuojat.


    • leipokii

      Rellu on ydinpommi. Sähkövikaa on vaikka muille jakaa.

      • dieselkake

        Jokohan pian saadaan Koleos myyntiin Suomeen. Siinä olis jyhkeä peli. Diesel kone ja neliveto. Hintakin asettuu kilpailijoiden tasolle. Kojeajoa odotellessa.


      • mopoautonTEHOT

        Juu on tosi jyhkee ja tosi "jyhkee" on konekkin :DDD


    • NissaniParempi

      Nissan on kyllä parantanut Renun tasoa jossakin määrin, ainakin ne versiot, joissa on Nissanin kone, kestävät ihan eri tavalla kuin Renun omilla koneilla olevat. Mutta tuossa Kadjarissa on ainakin diesel ihan Renun tekele ja taitaa olla Qashqaissa kanssa. En kyllä dieselinä uskaltaisi ostaa.
      Ja se kaksoiskytkinlaatikko on Renaultin käsialaa...eli siis samaa kuraa kuin dsg eli ei kestä mitään. Japsit ei tälläiseen sorru, niillä on hienot portaattomat vaihtoehdot, jotka kestävät mielettömästi.
      Sähköt, taitaa olla niin, että Nissan käyttää japanilaisia laatukomponenttejä ja Renu surkeita eurotekeleitä eli pisteet taas Nissanille.
      Mutta ruostesuojaus taitaa nyt vihdoin Renussakin muuttua hyväksi, jos Nissanin insinöörit pääsevät siihen vaikuttamaan. Yleensähän Renault on ruostunut uskomattoman nopeasti.

      • Pieniauto.punainen

        Onko 60 luvun perinne muistelua tämä ruostesuojaus? Muut asiathan olivat omaa uskomustasi myöskin!Totuus lienee että liki kaikki osat ovat samoista pajoista.Eikös Quaskai tule Englannista eikä japanista?


      • Veetui

        Renaultit ollet jo tosi pitkään vähiten ruostuvia toisin kuin Nissanit jotka jotka ovat ruostepommeja.
        Jospa Nissanikin insinöörit ottaisivat oppia Renaultilta miten kori pitää suojata ruostetta vastaan.


    • SuteeMonamuur

      Kävin 18 vuotta sitten koetyöntämässä kottikärryä rautakaupan pihalla, hyvin pyöri rengas, eikä ollut ollenkaan sähkövikoja, vähän ukkosta ilmassa. Työntöominaisuus ilman kuormaa kevyen tuntuinen ja öljynkulutus pyöreä nolla. En muista kärryn merkkiä, mutta se ei ollut Kadjar ainakaan, nokka-akseli erilainen, eikä mitään riettaita merkkejä tai muutakaan uimaranta tunnelmaa. Tulin kaupan pihalle vanhalla ruostuneella Toyotalla, koska megane oli jo paalattu, eikä sen vuoksi ollut ajokuntoinen.

      • Muistikatkosko.vaivaa

        Kottikärrysihän oli taka työntöinen kuten vanhat Fiiatit!Lensikö lepakot jo läpimädän Tojotasi peltien lävitse? PS. osta silmälasit jos et tunnista kottikärryä autosta!


    • puurastaja

      Renun diesel on hyvä. Mersukin käyttää. Joten ole huoletta kestävyydestä. Kohta niitä koneita on Mitzubissä. Kaksoiskytkin on myös toimiva. Jotkut käyttää kuminauhamallia. CVT. Metalli ketju. Vastaava kun moottorikelkassa. Siinä tosin kumia. Itsellä ollut Renautteja kymmenen vuotta. Vähävikasinpia aitoja . Ei yhtään ajovalolamppuakaan vaihdettu. Tupla kseonit oli ja nyt led.

      • pellerellukuski

        :DDDD


      • puurastaja
        pellerellukuski kirjoitti:

        :DDDD

        Olen tässä huomioinut kun Renault on nostanut tasoaan ja myyntiään, niin tänne ilmaantunut tätä moittija porukkaa. Saanoonko sillä tyydytettyä itsensä. Minulla ei ole minkäänlaista valittamista kyseisestä merkistä. Vikojahan voi kehitellä joka merkkiin jos ei muuta ajankulua ole. Jos mielestään Kadjarii paremman haluaa niin ottaa vaikka Sportagen. Minusta ne ihan samalle viivalle voi laittaa. Hyviä molemmat. Tästä Ioniqista ei vielä muuta tuntumaa ole kun kojeajo. Vetokoukkua ei saa. No sille ei tarvetta ole. Vedän Kadjarilla tai Sportagella.


      • paskojaautoja

        Ei saa vetokoukkua? Johtuu varmaan siitä että takapalkki ruostuu vuodessa ja sit kun lähtis hinaan jotai vähän raskaampaa niin ei hyväheiluis.


      • Kadjar
        paskojaautoja kirjoitti:

        Ei saa vetokoukkua? Johtuu varmaan siitä että takapalkki ruostuu vuodessa ja sit kun lähtis hinaan jotai vähän raskaampaa niin ei hyväheiluis.

        Saa muuten vetokoukun Kadjariin,kiinteän tai irroitettavan.Laitettu juuri pari viikkoa sitten.


      • asdfasdfsadf
        Kadjar kirjoitti:

        Saa muuten vetokoukun Kadjariin,kiinteän tai irroitettavan.Laitettu juuri pari viikkoa sitten.

        Kannattaisi varmaan lukea vähän paremmin niin selviäisi mistä autosta oli kyse vetokoukun saamattomuuden osalta.


      • hyytyy-alamäkeen

        Saa siihen koukun mutta kuka täysjärkinen ihminen lähtee tollasella mopoauton tehoilta vastaavalla muovilelu Kadjarilla vetämään mitään.


    • Muistoja

      Omasta renusta ja renuilusta jäi elinikäiset harmitukset muistoksi, en halua käyttää sitä suomalaista rumaa sanaa, vaikka se enemmän kuin hyvin renuun sopisikin.
      "Vikoja voi kehitellä joka merkkiin" Miksi pitäisi? Ei ainakaan itselläni ole tarvetta kehitellä toimivaan, kestävään autoon vikoja, mutta jos sellaisesta harrastuksesta joku saa tyydytystä, niin se hänelle suotakoot. Renuaja pääsee helpolla tässä kehittelyssä, vikoja kuin Vilkkilässä kissoja ja suunittelu Napoleonin tyyliin, Pona Partte de Lukse. Konimus kaakkimus takapotkimus, se on hevosen tieteellinen nimi, mutta ei suoraan liity Kadjariin, koska Kadjarissa ei ole häntää eli häntä ei liity tai se on poistettu. Oho, meni vähän sivuun aiheesta tai jostakin, häntähän kyllä yleensä on takapäässä, mutta Kadjarissa, kuin myös muissa renuissa jäljellä enää haju, nyt tämäkin aijotaan poistaa vuoteen 2040, ilmastollisista syistä, tämä kerrottiin uutisissa, ranskalaiset insinööörit asialla.

      • puurastaja

        Morjens. Kerroppa nyt kun Renusta jäi nuinkin huonot muistot , että millä autolla ajelet , niin tutkitaanpa sen merkin elämän kertaa. Jos vaikka itselläni olisi se merkki ollu, niin voin antaa siitä plussaa tai miinusta. Jos sinulle on sattunut maanatai-auto niin en lähtisi yleistämään koko merkin huonolaatuisuutta. Toisaalta et ole sen pettymyksen jälkeen näitä uusia mallistoja edes omistanut. Ehkä se laatu siitä ajasta muuttunut.


      • relluhuonommaistapäästä

        Miksi hänen pitäisi kertoa millä autolla nyt ajelee ja sä alkaisit tekeen kertomusta tänne. jos hän sanoo että nykyinem auto pelaa hyvin ja kestää verrattuna rellun paskaan niin se on ihan ok. Koita hyväksyy ja kestää se kun mies.


      • puurastaja

        Kyllä se näin on että Rellu on hyvä auto. Niistä aijemmista en sanoisi niinkään. Sportagekkin on hyvä. Mutta tästä Hyundaista ei vielä tietoo. Varsinkaan Hybridistä. Jos siihen ei saa vetokoukkua niin en minä sitä haukkumaan käy. Auttaako se kätään jos jollakin huonoja muistoja Renaultista. Eiköhän niitä osteta hyvien kokemusten perusteella jatkossakin. Kestän sen kuin mies!!


      • Ongelmajätettä

        Kiertäkää rellut, citikat, pösöt ja fiiatit kaukaata.


      • Pieniauto.punainen
        relluhuonommaistapäästä kirjoitti:

        Miksi hänen pitäisi kertoa millä autolla nyt ajelee ja sä alkaisit tekeen kertomusta tänne. jos hän sanoo että nykyinem auto pelaa hyvin ja kestää verrattuna rellun paskaan niin se on ihan ok. Koita hyväksyy ja kestää se kun mies.

        Iskikö pelko että on oma automerkki kyseessä?Kun oli hätähuuto asian puolesta.


    • kaskasNissan

      Sen Kadjarin sijaan kannattaa hankki Qashqai, on aito japanilainen laatutuote. Ei ruostu ei hajoile niinkuin Rellut. Nissan kestää isältä pojalle.

      • Ei.japsi

        Qashgai ei muuten ole japanilainen! PS.japsithan ruostui aikanaan jopa takakontista ja puskuristakin.Qashgai käyttää muuten Renun koneita,tosin 15hv pienemmällä teholla.


      • wanhan.liiton.mies
        Ei.japsi kirjoitti:

        Qashgai ei muuten ole japanilainen! PS.japsithan ruostui aikanaan jopa takakontista ja puskuristakin.Qashgai käyttää muuten Renun koneita,tosin 15hv pienemmällä teholla.

        Jaa, kyllä vanhoilla automiehillä on se tieto, että ranskalaiset ne juurikin ovat kovin nopeasti ruostuvia eikä japanilaiset. Japanilaiset ovat aina käyttäneet ensiluokkaisia materiaaleja, joten ruostekaan ei niitä vaivaa.


      • dieselkake

        Renault Kadjarin perusrakenteesta noin 60 prosenttia on peritty suomalaisten katumaasturisuosikista Nissan Qashqaista. Kestää isältä pojalle. Samoja laatupelejä. Renun Dieseleillä.


      • Muistikatkosko.vaivaa
        wanhan.liiton.mies kirjoitti:

        Jaa, kyllä vanhoilla automiehillä on se tieto, että ranskalaiset ne juurikin ovat kovin nopeasti ruostuvia eikä japanilaiset. Japanilaiset ovat aina käyttäneet ensiluokkaisia materiaaleja, joten ruostekaan ei niitä vaivaa.

        Vanhat miehet ja vanhat autotiedot haudattu viime vuosisadalla.Qashkai muuten engelsmanni.
        Tosi oli japsi ruostuu vaikka keskeltä kattoa.


      • Lkjt

        Yleensä näitten vanhojen autoasiantuntijoiden kokemukset reunusta on Kekkosen tai Koiviston ajalta.


      • Ei.ne.muutu

        Nyt on niin, että jos jonkun merkin tekniikka on meillä heikoksi havaittu tai se ruostuu nopeaan, niin se yleensä pitää paikkansa yhtä hyvin nyt kuin 30 vuotta sitten. Samat ongelmat pysyvät ja samat vahvuudetkin. Esim. Volvo on kestävä ja turvallinen, mutta vähän kankea ajettava,,Toyotassa on kestävin tekniikka, mutta suorituskyky korkeintaan keskinkertainen, ranskalaiset ja italialaiset ovat mukavia, mutta tekniikka ei kestä Pohjolassa samoin kuin ruostuminen on ongelma.


      • Iiuuikki

        Ja onhan se niinkin että jos joku on niin tyhmä että elää ajassa pari vuosikymmentä jäljessä niin minkäs sille muuta teet kuin koetat vältellä sitä seuraa. Paljonhan näitä seniilejä on yllättävän nuorissakin. Liekö kotona autoasioita paasattu raamatuksellisella otteella. Ja siitä sitten jäänyt tietynlainen vakaumus loppuiäksi.


      • Anonyymi
        wanhan.liiton.mies kirjoitti:

        Jaa, kyllä vanhoilla automiehillä on se tieto, että ranskalaiset ne juurikin ovat kovin nopeasti ruostuvia eikä japanilaiset. Japanilaiset ovat aina käyttäneet ensiluokkaisia materiaaleja, joten ruostekaan ei niitä vaivaa.

        80-luvun corollalla olis tekniikan puolesta ajellut vaikka mihin mutta kymmenen käyttövuoden jälkeen ei sitä tekniikkaa oikein saanut ruosteen vuoksi pysymään mukana. Nykypirssit melkein kaikki ovat ruosteen puolesta pitkäikäisiä, suurin murhe taitaa tulla näistä nykyisistä saastavehkeistä ja niiden toiminnasta.


    • ElääViisaudessa

      Monta sukupolvea on renu tärvellyt ja maine on siksi sellainen kun on. Ei ole tullut vielä sellaisia renumalleja joiden jälleenmyyntihinta säilyisi muiden merkkien tasolla. Tämä kertoo kaiken laadusta, jos renut olisivat kestäviä, luotettavia, niin tottakai silloin vanhoistakin joutuisi maksamaan jotain, että ei ihan muutamalla satasella päälisinpuolin ehjää autoa myytäisi. Nämä uudet mallit ovat niitä lähivuosien hylkiöitä, kun ensin jotkin ääliöt ovat ne ajaneet "sisään", niin sitten köyhäillistö pääsee niihin käsiksi taskurahalla, kun käy pullot palauttamassa. Aikamoinen outo käsitys on sekin, että uusi on parempi, vaikka ei kukaan sen kestävyydestä voi mitään tietää. Eikö olisi järkevää käyttää sellaisia merkkejä jotka tiedetään, että ovat hyviä, autoissa on tälläinen tilanne ja monessa muussakin tavarassa.
      Yksi mikä on varmaa on se, että en osta enää koskaan mitään renua ja suosittelen myös muille samaa käytäntöä.

      • VoiTollojaTrolleja

        "ElääViisaudessa":lla on kova into esitellä tyhmyyttään ...


      • puurastaja

        Ota vaan rohkeasti Renault niin voit kommentoida että olihan siinä laatua sittenkin. Vaihdat sitten uuteen Renaulttiin niin hyvitys hintakin hyvä. Tai ostaa käytetyn kun siitä muut eivät hyvittäneet mitään. On sitten edullinen ostos. Saat ajaa hyvällä pelillä.


    • SuosittelenLämpimästi

      Koska Renault on lämpöisten seutujen, lähinnä hutu-hutu kansan aasin korvike, niin pidättäydyttäisiin tyystin näihin kajoaminen, jotta vältyttäisiin harmitukselta ja hulluksi leimaamiselta. Olen samaa mieltä puurastajan kanssa, että laatua kyllä löytyy renuista, se vain on niin käsittämättömän typerää, huonoa, surkeata, heikkoa, että kaikki negatiiviset adjektiivit voidaan tähän Ranskan värkkiin liittää, ilman että tulee valehdelluksi. Ei voi minua pitää kovin viisaana, kun olen joskus kajonut tälläiseen sanoin kuvaamattomaan läjään, jota jotkut kutsuvat Renaultiksi, minusta nimi Romultti olisi parempi, tosin se renu romu on huonolaatuista ja kelpaa lähinnä afrikassa vessankaton paikkaukseen hätätilanteissa. Suosittelen siis lämpimästi, että renut pidettäisiin lauhkealla ilmastovyöhykkeellä, kun mennään esim. uimaan tai syömään banaaneja planttaasille.

      • LesConsSontCons

        Rasisti-fasisti-persu osaa yhdistää umpitympeän ideologiansa jopa autoihin.


    • KassKylläKyllä

      Näinhän asiat ovat, kuten edelline sen ilmaisi "suosittelenLämpimästi" nimimerkki. Kyllä Renault laatuun voi luottaa, siitä pitää huolen asiat ymmärtävä, elämää syväsompaava ranskalaismuukalaislegioonalais insinöörikunta. Kun luodaan mahdollisimman veemäistä tekniikkaa, niin renu on vahvoilla ja lyö laudalta jopa ranskanleivän, tai ainakin litistää sen, jos alle jää.

      • KeksikääVaihteeksiUutta

        Jahas, tojotatrolli kirjoittaa ensin typerän viestin ja sitten vielä sille kehuviestin. Varsinaista henkistä onanointia mutta kun korvien välissä on mätiä sahajauhoja niin mitäs muutakaan voi odottaa...


      • lääkäri-
        KeksikääVaihteeksiUutta kirjoitti:

        Jahas, tojotatrolli kirjoittaa ensin typerän viestin ja sitten vielä sille kehuviestin. Varsinaista henkistä onanointia mutta kun korvien välissä on mätiä sahajauhoja niin mitäs muutakaan voi odottaa...

        En olekkaan ennen tavannut korvien välissä mätiä sahajauhoja, onko teillä päin yleistäkin?


      • Valeliäkärille
        lääkäri- kirjoitti:

        En olekkaan ennen tavannut korvien välissä mätiä sahajauhoja, onko teillä päin yleistäkin?

        Lienet varsin huumorin tajuton tosikko kun et ymmmärrä vanhaa sanontaa, no se rakki...


      • lääkäri-
        Valeliäkärille kirjoitti:

        Lienet varsin huumorin tajuton tosikko kun et ymmmärrä vanhaa sanontaa, no se rakki...

        Tajuttomia olen tavannut, mutta huumorin tajutonta tai tajutonta tosikoa en. Onko teillä päin yleistäkin?


      • ValeLiäkärille
        lääkäri- kirjoitti:

        Tajuttomia olen tavannut, mutta huumorin tajutonta tai tajutonta tosikoa en. Onko teillä päin yleistäkin?

        Jahas, olet siis huumorintajuttomuuden lisäksi vähän tyhmäkin....


      • Lääkäri-
        ValeLiäkärille kirjoitti:

        Jahas, olet siis huumorintajuttomuuden lisäksi vähän tyhmäkin....

        Vähän tyhmiä olen tavannut, mutta lisäksi vähän tyhmiä en. Onko yleistä teillä päin?


      • ValeLiäkärille

        Korjaan: Jahas, olet siis huumorintajuttomuuden lisäksi tyhmäkin....


      • Lääkäri-
        ValeLiäkärille kirjoitti:

        Korjaan: Jahas, olet siis huumorintajuttomuuden lisäksi tyhmäkin....

        Tyhmiä olen tavannut, mutta lisäksi tyhmiäkin en. Onko yleistä teillä päin?


      • ValeLiäkärille

        Mstä moinen halu todistaa oma tyhmyytensä ihan itse?
        Sinua luulisi helposti savolaiseksi, ellen tietäisi ettei sieltäkään ihan noin tyhmää jankuttajaa löydy, joten lienet hesalainen.


      • Lääkäri-

        Ihan noin tyhmää en ole viellä tavannutkaan.


      • ValeLiäkärille

        Katsopa peiliin, niin näet miltä umpityhmä jankkaaja näyttää.


    • Wanharenurypäle

      Olen Fanaattinen Renaul autojen ihailija ja kannattaja, meillä päin rakastetaan puurastamista ja renujen kanssa uurastamista, siinä välissä, siis korviemme välissä, on kuitenkin aivojen paikalla varattuna tila, pieni siirtomaa, jossa tarkoitus kasvattaa rypäleitä ja niistä sitten puristaa tai Kunta Kintte polkee meille niistä ruoka-juomaa, jota siemailemme, tulematta humalaan, renuaminen vaatii, että nestetasapaino on kunnossa, sen tietää lääkärikin, vaikka ei työnpuolesta voi hienovaraista ryyppäämistä mainostaakkaan. Meillä päin on yleistä, että käytämme vanhoja sahanjauhoja talkkunan sijasta ruokapöydässä, tämän vuoksi aivomme ovat kehittyneet erityisen renuystävälliseen suuntaan, uusi Kadjar pihamaalla Kunta Kintten kiilottamana todistaa tämän.

      • LesVraisFinnoisEtCons

        Rasisti-fasisti-persu osaa edelleen yhdistää umpitympeän ideologiansa autoihin...


      • hehehehhehehsa

        Loistava essee!!!!


      • Autotohtori-
        LesVraisFinnoisEtCons kirjoitti:

        Rasisti-fasisti-persu osaa edelleen yhdistää umpitympeän ideologiansa autoihin...

        Autoihin ei voi yhdistää ideologiaa. Vai onko jollakin ideologia kiinni auto perässä?


      • PauvreCons
        Autotohtori- kirjoitti:

        Autoihin ei voi yhdistää ideologiaa. Vai onko jollakin ideologia kiinni auto perässä?

        Yksi tojotapersu yhdistää rasismin, typeryyden ja autoilun ja toinen samanlainen pesaa perässä.


    • TäysinVäärässä

      Autoon ja autoihin voi yhdistää, yhdistyä ideologia, koska jokin auto tai autot voi, voivat edustaa jotain elämäntapaa tai ideologiaa, edellä mainitut termit tarkoittavat eriasiaa, mutta voivat myös liittyä toisiinsa eli jokin elämäntapa voi olla ideologinen, mutta ei välttämättä. Monelle on auto yhtäkuin tapa, joka liittyy omaan ideologiaan. Esimerkein valaistuna. 1. Viiksivallu (kippuraviiksinen) pyylevä, herraskainen viinitilanomistaja ajaa Pyreneitten pohjoispuolella autollaan kohti nykyistä "orjatilaansa", "luuletko", että hänellä on Toyota tai muumerkki kuin franskalainen kottero, eli Renöööööö, tämä on elämäntapa johon yhdistyy ideologia, että kuuluu tälläiseen "omasta mielestäni" iljettävään "eläimistöön", pitäen idealistista tapaansa oikeutettuna. Lajina ikävä kyllä minäkin kuulun tähän kädellisten joukkoon, vaikkakaan en edusta tälläistä "sivistystä". Esimerkki 2. Hällävälin juoppo, Soomiporo," Pohjolan Pieree Kusella", saapuu renun romulla kirkonkylään ostoksille, hänen ideologiton elämäntapansa nojaa romurenuun, joka juuri ja juuri on kuin neliöjuuri, ainakin toistaiseksi. Oikeata valkoviiniä eli Koskisen Antin korvalääkettä ja,,, niin lopunhan me kaikki tiedämmekin jo. Esimerkki 3. Kun on niin hyvät ajo-ominaisuudet ja hieno, sopii Kadjari seisomaan iloisesti golf-kentän reunalle. "Ideologiana" turhamaisuus, pinnallisuus ja täysi tietämättömyys, ymmärryksen puute elämästä, tämäkin surullinen tapaus pitää elämäntapaansa oikeana, Viiksivallun, Pohjolan Kuselan ohella.

      • LesVraisFinnoisEtCons

        Edelleen persu yhdistää nätisti rasismin, oman typeryytensä ja autoilun tympeäksi sopaksi


    • Jahyhdistää

      kyllä, ei tässä muuta kun, että Renault on kyllä hyvä auto. Itselläni se on ollut vuodesta 1956 sama ja ainoa, kerran olen vaihtanut öljyt ja viime kesänä pumppasin vähän ilmaa vasempaan takarenkaaseen tai oikeastaan siirsin oikeasta takarenkaasta ilmaa vasempaan, koska renkaiden tasapainoitus on tärkeä asia, että ei vipata ja ajo-ominaisuudet kärsi tai kidu turhaan. Sahanjauhot pitäisi ehkä myös vaihtaa, ovat mätiä, meillä renuajilla on niitä pääkopassa hapettomassa tilassa aivojen tilalla. Mutta saavat vielä odottaa, jahka tässä kerkiää. Huomenna lähdetään koko suku koeajamaan uutta Kadjaria.

      • GagneraUneVieSTP

        Hoh hoijaa, tojotatrolli sen kun jatkaa entistä typerämmin.


    • puurastaja

      Moikka . Nyt sitä viikoloppu pääsee uutta Koleosta testaamaan. Oli aijempi malli. Siinä tähän mennessä vähävikaisin ajoneuvo mitä meillä ollut. Nykyisestä ei vielä tiedä elikkä Kadjarista miten se kestää. No ei vikoja ole ollut. No olihan siinä se takaisinkutsu. Joku vesiletkun kiinnikkeen lisäys. Jos uusi Koleos on yhtä luotettava kuten edeltäjä niin voin suositella. Saisi nämäkin Pohjoiskarjalan papat ajella tuoreella hyvällä ajokilla.. http://www.is.fi/autot/art-2000001129510.html

    • Pultitrannalla

      Nyt kun talviuintikausi on edessä ja ilmastonmuutos on tuonut uusia entistä parempia renuja Suomeen, niin voisi käydä koeistumassa uudet renu uimaranta mallit, luulen, en tiedä, jos jalat kastuu, niin vilustuu, siksi tämä istuminen, vaikka todettu vaaralliseksi, olisi kenties kuitenkin terveellisempää, kunhan ei yleiselle tielle näillä ranta-autoilla lähde hortoilemaan. Ajo-ominaisuudet ovat hyvät, se tiedetään entuudestaan, mutta, jos löytyisi jokin uusi lokero tai hankala mutkan takana, ahtaassa nurkassa oleva viallinen sähköanturi tai vastaava muu osa, niin olishan se mukavaa värkätä ja haastaa itsensä, että mahtuuko sormet tuonne tai tänne ja löytyykö juuri oikeanlaista tähtikuusimiljoonakulma-avainta, joka muuten hieno, että saa ruuvin auki.

      • DGC

        Ainakin tuossa Renaultissa, mikä minulla on, on oikein hyvät penkinlämmittimet eikä se tunnu muutenkaan kylmältä.
        Et ole varmaankaan tämän vuosituhannen Renaulteja juuri purkanut? Oman kokemukseni mukaan ne ovat ihan helpoimmasta päästä. Kuvailen usein epäilijöille huoltojen olevan lähinnä sellaisia, että otetaan pari pulttia irti, potkaistaan etupyörään ja haluamasi osa lennähtää käteesi räjäytyskuvan muotoisessa järjestyksessä.
        Vaihdoin Meganen starttimoottorin yöllä pimeässä kerrostalon parkkipaikalla puolessa tunnissa. Tarvitsin työkaluiksi 8mm, 10mm ja 13mm lenkkiavaimet ja lattapäisen ruuvimeisselin letkuklemmariin. Enemmän aikaa taisi mennä siihen, että sain auton ajettua sen jälkeen rampeille, että mahduin alle irroittamaan moottorin alusmuovin, että sain moottorin alta talteen kädestä lipsahtaneen lenkkiavaimen.


    • puurastaja

      Asentajat on keksitty ja koulutettu ihan joka merkille. Ei meidän käyttäjien tarvitse antureita miettiä. Kännykkää jos osaa käyttää niin sillä saa apua. No eipä Renuissa sen enempää vikoja ole kun muissakaan. Pissapojan nesteet voi talvea vasten vahvistaa. Huolettomia kilometrejä.

      • tojollaAina

        Höhöö, Renuissa on kaikki vaikeaa, kummallisia torx-kantaisia ruuveja oli jo 90-luvulla ja niin on edelleenkin. Osat on kalliita mutta heikkoja ja niitä saa vain harvasta paikasta. Toista se on Toyotalla, japanilainen insinööri on maailman viisain, suunnittelee kaiken helpoksi huoltaa vaikka tee-se-itse-meiningillä. Osia saa vaikka mistä ja tosi edullisesti. Eikä edes ruoste kiusaa, se on Toyotalla ajaminen yhtä juhlaa.


      • VarmaMerkki
        tojollaAina kirjoitti:

        Höhöö, Renuissa on kaikki vaikeaa, kummallisia torx-kantaisia ruuveja oli jo 90-luvulla ja niin on edelleenkin. Osat on kalliita mutta heikkoja ja niitä saa vain harvasta paikasta. Toista se on Toyotalla, japanilainen insinööri on maailman viisain, suunnittelee kaiken helpoksi huoltaa vaikka tee-se-itse-meiningillä. Osia saa vaikka mistä ja tosi edullisesti. Eikä edes ruoste kiusaa, se on Toyotalla ajaminen yhtä juhlaa.

        Ilmeisesti tojota-teron nelipyöräinen kulkuneuvo on taasen jättänyt omistajansa tielle ja hinattu pajalle, tai jäänyt kotipihaan ja on pitänyt kävellä kun piti tulla tänne Renault purkamaan harmistusta haukkumalla ranskalaisia...


    • TottahanSeON

      että rönyt ovat aivan takapyllystä, jos ne olisi etu semmoisesta niin ainakin pissapoika varmasti toimisi ja luulen kanssa, että merkillä olisi käyttöä punaistenlyhtyjen kadulla mainos kylttinä, varsinkin nykyään kun sitä on suurennettu jostakin syystä, ehkä rönyäjät tulleet vanhaksi tai sitten kysymyksessä suuruuden hulluus, mikä ymmärrettävää, onhan itse merkki suurvallan, atomipommivaltion keksintöä, mikä tietenkin sinällään suurta, ainakin se pamahdus, jos vaikka jonkun tyynenmeren saaren ampuu ilmaan, oman turvallisuuden vuoksi.

      • VarmaMerkki

        Ilmeisesti tojota-teron nelipyöräinen kulkuneuvo on jälleen kerran jättänyt omistajansa tielle ja hinattu pajalle, tai jäänyt kotipihaan ja on pitänyt kävellä, kun piti tulla tänne Renault palstalle purkamaan harmistusta haukkumalla ranskalaisia...


    • puurastaja

      Minä suosittelen teroille että rohkeasti vaan Renault omistajsksi. Loppuu se natina kun huomaa, että autohan se Renukin on ja hyvä. Saahan sitä täällä haukkua räksyttää. Mutta vikoja niitä on muissakin merkeissä. Eikä niitä käydä täällä haukkumaan. Joku onneton tero jonka kaverilla ollut Renault ja huomannut että onpas siinä luja peli ja oma kottero jättää tielle, niin se Renun heikkoudeksi laitetaan.

    • Rönyäminen

      Ei ole rohkeutta alkaa enää rönyämään ja renuamaan pitkin teitä ja verstaita, mutta viisautta löytyy, että ei varmasti enää astu samaan ansaan, tähän Renault satimeen. Nyt on sellainen merkki joka kestää ja palvelee, mutta helvetinmoinen harmitus jäi tästä omasta renu kokemuksesta. Muistelen, että vaikka kuinka yritti korjata, huoltaa, niin ei tästä löysästä Ranskan läjästä koskaan mitään oikeata kulkuneuvoa saanut, taistelua ja monta matkaa pilalla, välillä käveltiin, hinattiin tai muuten vain harmitti surkea renu, eikä tämä ollut halpaa lystiä, suoranaista kidutusta, että voi sanoa rehellisesti, vihan nousseen pintaa tätä merkkiä kohtaan, sekä myös ihmetys,miksi näin huonoa tehdään, yleensä osataan tehdä.
      Varmaan on kaikissa merkeissä vikoja, se kuuluu asiaan, mutta ei ole ainakaan minun muissa autoissa ollut sellaista taistelua kuin aikanaan tämän renun kanssa. Nyt jopa ihmettelen sitä, kun oma autoni toimii ilman vikoja ja kestää, jos jotain kuluvaa osaa vaihdetaan, kuten iskunvaimentimia, renkaita, lamppuja jne, niin se kuuluu asiaan, mutta ei sellaista, että kokoajan joku laakeri, laturi, 20 muuta paikkaa vuoron perään rikki kuten renussa. En ymmärrä alkuunkaan, että joku voi kehua tälläistä Renault-merkkiä. Kun vielä otetaan huomioon korjaamisen hankaluus kaiken heikkouden, vikaisuuden, suunittelu älyttömyyksien lisäksi niin kuinka voisi olla tyytyväinen tälläiseen? Ymmärrän kyllä, jos on ammatiltaan itsensä kiduttaja tai jokin fakiirin tapainen, viiltelijä, ruoskija, niin ehkä tälläiselle sopiva kapine, mutta pitäähän sitä päästä kuitenkin kauppaan jne. että eihän tämä sovi oikein kellekkään. Jos keksitte kelle renu on hyvä ja sopiva "auto", niin olisi hauska kuulla. Pysytellään kuitenkin suomalaisissa, koska kyllähän tuolta maailmalta, Ranskasta varsinkin löytyy hörhöjä sun muita kurkunleikkaajia, joille kelpaa mikä hyvänsä laatikko, kunhan vaan sinne saa kaasupulloja ja sen voi ajaa vaudilla väkijoukkoon eli on hyvät ajo-ominaisuudet, kuten kuulemma renussa on.
      Mikä sairaus se oikein on silloin ihmisessä, kun sen pitää renuta ja kehua renua?

      • LesVraisFinnoisEtCons

        Persu se taas onnistui yhdistämään myös autoilun rasismiinsa. Kaikki ulkomaalainen, erityisesti ranskalainen ja ruotsalainen on pahasta, vain amerikkalainen romu on kuin taivaasta.


    • puurastaja

      Aikalailla ottaa sinulla tämä hyvä laatuautomerkki mielen päälle. Et sitten viitsi ilmoittaa millä merkillä ajat jos nyt tyytväinen olet. Renua jaksat moittia ym siinä sivussa. Renault nousee suurinmaksi autonvalmistajaksi piankin. En itse sen takia Renaulttia ole hankknut, että se suurin ja kaunein on. Vaan kokemusten johdosta. Vähä vikaisin merkki ollut tässä autoilu uran aikaan. Kahdesta muusta jotka taloudessa on niin aijemissa keskusteluissa olen maininnat niistä. Eli, Kia ja Hyundai. Enkä moiti näitäkään merkkejä. Viko ja ollut, mutta ne korjattu. Toyotia oli monta, en palaa toistaiseksi siihen merkkiin. Oli vikoja niissäkin ja jatkuvaan huolossa sai seisottaa. Huoltoväli oli lyhyt. Kuusi kertaa vuoteen öljynvaihtokin. Nyt puolet harvemmin. Työaikaa meni turhaan. Kallista puuhaa se.

    • Rawpoweriaedelleen

      No nyt kohta puolvuotta kadjukan onnellinen omistaja. Pelaa niinku pitääkin. Ainut asia mikä pohdituttaa on kohtuu kova kulutus automaatti 1,2sella kaupunkiajossa. 7,9/100km mites muilla rapeen omistajilla?

      • AsianLover69

        Keskikulutus 7,1/100km


      • syö-öljyä

        Onko rellus kone väljänä?


    • Kdjrzenvm2016

      Manuaali n. 6,6 l/100 km sekalaista ajoa.

    • rellukadjar-paskamakujäi

      Renault Kadjarista on erittäin paljon negatiivista sanottavaa.

      1. KAIKISTA HÄIRITSEVIN VIKA!!!!! Automaattivaihteiston käytös on todella perseestä Kadjarissa. Vaihdot on hitaita, töksähtäviä. Ikinä ajanut noin paskalla automaattivaihteisella autolla. Risteyksissä vaihteisto empi ja heitti mitä sattui vaihteita päälle.

      2. Ahdas isolle miehelle ja penkki kapea. Ei saa kunnollista ajoasentoa

      3. Laiska moottori, kun mopoautolla ajaisi

      4. Todella muovinen sisätiloilta, muovit natisee

      5. Auton ulkopuolella kyljissä olevat muovit haalistuu ja jatkuvasti niitä joutuu fiksailemaan.

      6. Pitkät automaattivalot välillä eivät kytkeydy takas päälle

      7. Aurinkosuojat kun aukasi ja sieltä meikkipeilin, niissä ei ole ollenkaan valoja

      8. Pieni takaluukku, onneksi penkit saa kaadettua

      9. Syö öljyä aika paljon. Turha yrittää perustella että on diesel. Ja auto oli vähän ajettu. Castrollia joutu lisäämään 1000km välein melkein 2 LITRAA!! MINUSTA SE OLI TODELLA OUTOA. UUSI AUTO KUITENKIN KYSEESSÄ OLI. Joutu aina öljypurkki oleen mukana autossa.

      10. Välillä kun auton sammutti niin kuului kovaäänistä
      sähkönsirinää noin 15-30sekunttia

      Enempää listaa en jaksa kirjoittaa. Ostin Kadjarin uutena, ajoin autolla 36tuhatta kilometriä ja myin pois. Enään ei tähän taloon tule rellua vaikka uusi Koleos on ihan hienonnäköinen.

      • puurastaja

        Olisit käyttänyt Mobil 3000 niin ei olisi syönyt. Provon heitit. Itsellä paljon enempi ajettu ei vastaavia vikoja. Onneksi vaihdoit pois niin saa joku halvalla hyvän auton. Ota Sportage seuraavaksi tai Hyundai. Nekin hyviä ajoneuvoja. Miten takuu reakoi nuihin ongelmiisi. Takuutahan olisi vielä kaksi vuotta jäljellä. Nuo viat olisi kuulunut takuun piiriin.


      • Japsi.ei.kuluta.öljyä

        Öljynkulutus on ihan normaalia, sama juttu Volkkarin ja Audin moottoreissa, kun monta kannua öljyä kuluu vaihtovälillä. Se on nykyaikaisten koneiden vitsaus tuo öljynsyönti, on turboa ja tehoo otettu ja se syö öljyä, mutta jos ostaa vapaasti hengittävän koneen, niin eipä kulu öljyt. Ja nehän ovat japseja ne, ei taida eurooppalaiset osata moottorin tekemistä.


      • JiiNiitala

        Miksi joku ostaa Renun kun on saatavilla samalla perusrakenteella oleva Nissan, joka on laadukkaasti tehty ja jonka moottori ja vaihteisto toimivat niinkuin kuuluukin? Ei Qashqain dieselautomaateissa ole ollut mitään ongelmaa, itseasiassa erittäin toimivia yhdistelmiä. Herää kysymys, onko Nissanin laadunvalvonta aivan eri tasoa tai tulevatko moottorit ja vaihteistot Nissanille eri tehtaasta? Näinhän on tiettävästi Toyotan ja PSA:n yhteisessä pakussa, joka näyttää lähes samalta merkistä riippumatta, mutta melkoinen määrä koripeltien alla olevista komponenteista tulevat Toyotalle aivan eri valmistajilta kuin Peugeot/Citroën-merkin tuotteille.


      • hajosikotojotasi

        Niin, Toyotalla metalliosat tulevat Kolbe Steeliltä, Euroopassa sitä käytetään alumiinivuuissa ja tinapaperina makkaraa uunissa paistettaessa.....


      • että.tiedoksi

        Nyt on kyse Nissanista ja Renaultista eikä Toyotasta.


      • hajosikotojotasi
        että.tiedoksi kirjoitti:

        Nyt on kyse Nissanista ja Renaultista eikä Toyotasta.

        Itse asiassa täällä pitäisi olla kyse Rellusta, mutta nipponkippo-miehet tulevat aina meuhkaamaan tänne "viisauksiaan". Ja jos katsoit ketjua, kommentti oli tarkoitettu edelliseen viestiin, jossa kirjoittaja toi keskusteluun Toyotan....


      • Huonoin-autoni

        Valtuutettu huolto käski laittamaan castrollia kadjariin eikä Mobilia. En ole provo. Takuu ei kestä niin kauaa jos kerkeen tulla 100tkm täyteen. Puurastaja näyttää ottavan heti tunteiisin jos joku kertoo rehellistä faktaa renaultin kadjarista.


      • puurastaja
        Huonoin-autoni kirjoitti:

        Valtuutettu huolto käski laittamaan castrollia kadjariin eikä Mobilia. En ole provo. Takuu ei kestä niin kauaa jos kerkeen tulla 100tkm täyteen. Puurastaja näyttää ottavan heti tunteiisin jos joku kertoo rehellistä faktaa renaultin kadjarista.

        Huolto laittaa koneeseen Mobil 3000. Teillä jos laittaa Castrolia niin käy varmaan sekin. Ei minun tunteet muutu. Oli aijempikin auto Renault. Vähävikaisin auto mitä koskaan ollut ja mittarissa oli kilometrejä neljä kertaa tuo sata. Kyllä tämä Kadjar on ollut hyvä. Kaksivuotta ajettu ja ei muuta kun huolossa käytetty kun tauluun ilmestyy ilmoitus. Vesiletkulle laitettu joku kiinnike, sen huollon yhteydessä laittaneet. Nyt sitten odotellaan sitä sataa tuhatta. Josko se sen kestää. Koleos onkin sitten seuraava ajoneuvo. Saa astetta tilavamman.


      • Huonoautoo

        Auto ilves hyvinkää laittoi huollossa castrollia. Sieltä olen myös auton ostanutkin ja sen jälkeen castrollin öljyä. Valtuutettu Renault jälleenmyyjä. En tiedä kenelle yrität todistella renaultin "laatua". Kyllähän väki sen tietää että ranskalaiset on parempi ostaa grilliltä, ei ne autoja osaa tehdä.


    • muovilelukadjar

      Vittu mikä lelu

    • LelutParempia

      Nykyään ja ennenkin lelut olivat/ovat parempia kuin Renöööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö- automobiiiilit, tähän on kaksi syytä. 1. Renöööööööööööööööööööööööööööö ei ole lujaa laatua vrt. Lada. 2. Renöööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööt on/ovat tehdyt siirtomaavallanaikaisten oppien perusteella, halvimman mahdollisen työvoiman, materiaalin avulla, tästä syystä Renööööööööööööööööööööööö laatuun voi luottaa, ei tarvitse pelätä, että auto palvelee paremmin kuin orja.

      • KysynpäVaanJotta

        Näemmä Tojota-Teron auto jätti taas tien päälle kun piti tulla renuja haukkumaan. Moneskohan kerta jo tänä vuonna?


      • renaultnainen

        Teroa ahdistaa kun Renaultit toimii moiteettomasti. Pakkasta ollut niin oma jäänyt kotipihan parkkiruutuun. Vierestä Renault lähtenyt ajoon. 😁🤗.


      • Grilliltäranskalaisia

        Viime talvena oli -15 niin ei Kadjar inahtanutkaan. Ranskikset on parempi ostaa grilliltä. Kyseinen auto ei sovi Suomen talviin. Keli kun lauhtui -3 asteeseen niin just ja just sai käymään.


      • takkuavaan
        Grilliltäranskalaisia kirjoitti:

        Viime talvena oli -15 niin ei Kadjar inahtanutkaan. Ranskikset on parempi ostaa grilliltä. Kyseinen auto ei sovi Suomen talviin. Keli kun lauhtui -3 asteeseen niin just ja just sai käymään.

        Nyt kun pääsit eroon siitä murheenryynistäsi niin ei pitäisi inistä. Naapurin sedällä Kadjar olikoan Bose siinä jossakin mainittu. Niin on tyytyväinen autoonsa että minua Tojota miehenä käy kateeksi. Saa hehkutella ja lämmitellä. Takuukin meni jo. Tuli se kolmevuotta täyteen ja 86 tuhatta mittariin.


      • Anonyymi

        Lausutaan suurin piirtein 'reno'.


    • Anonyymi

      Kiva auto, mutta automaattidieselille luvattu 3,8 litran kulutus on toiveajattelua. Todellisuudessa siihen saa lisätä pari litraa satasella. 🤔

      • Anonyymi

        Tuo on totta, pääsin tuohon kulutukseen kesällä 25 asteen lämmössä tasaisella moottoritiellä rekkaa peesaten Heinolasta Mäntsälään , normisti menee pari litraa enemmän.


    • Anonyymi

      Mun mielestä ihan karseen näköinen.

    • Anonyymi

      Ja kaiken "kruunaa" vessan seinästä plagioitu kansallisromanttinen merkkikieli ns. kirkollinen tyylisuunta. Toki tämä franskalaiseen tapaan soveltaen on hienosteltu ja eleganssi. Tässä nyt viitataan siihen isoon piilopornolta haiskahtavaan Renault merkkiin, joka jokaista renua "komistaa" aivan törkeän riettaasti.
      Kyllä täytyy olla tälläisellä renu kapistuksella ajavalla suvaitsevaisuus taso hyvin korkealla.

      • Anonyymi

        Tässä toinen anonyymi ihmettelee kirjoittelun tasoa. Näitä juttuja olis ihan kiva lueskella jos täältä sais vaikka pois nuo tojo vastaan muut. On se tojokin ihan hyvä pirssi mutta niin ne muutkin suurimmaksi osaksi ovat.


    • Anonyymi

      Ostin 3 kuukautta sitten Renault Kadjarin vm. 2017 automaatti. Vaihteisto täysin "paska" toimii kyllä, mutta joka kerta kun vaihtaa niin laatikosta kuuluu aivastusta muistuttava ääni ja ylämäkeen kun mennään niin kierrokset vaihtelee 100 km/h nopeudella 100-200 kierrosta minuutissa, että nykimisen tuntee kyllä hyvin ja tasaisella vaihtelee noin 100rpm/min. Koitettu ajaa vakkarilla ja ilman tulos sama. Välillä kiihdytyksessä koko auto tärisee niin että meinaa amalgaamit irrota . Ajomukavuus muuten hyvä.

      • Anonyymi

        Mulla nyt 2021 Renault Kadjar EDC 160 Intens. 1,3 l Daimler-Renault bensaturbo - 158hv. 7-portainen kaksoiskytkin automaatti. Ostin uutena viime keväänä. 4v takuu. Nyt mittarissa n. 11 000 km. Ei vikoja ja toimii hyvin. Mukava ajaa, sisätiloiltaan hiljainen ja lämminkin. En ole katunut hankintaa. Hinta-laatusuhde ok, joskin tämän saman auton saisi Tallinnasta n. 5000 euroa halvemmalla ja vuoden pidemmillä takuilla..... Väittävät Kadjarin ja Qashqain osien olevan n. 60% samoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla nyt 2021 Renault Kadjar EDC 160 Intens. 1,3 l Daimler-Renault bensaturbo - 158hv. 7-portainen kaksoiskytkin automaatti. Ostin uutena viime keväänä. 4v takuu. Nyt mittarissa n. 11 000 km. Ei vikoja ja toimii hyvin. Mukava ajaa, sisätiloiltaan hiljainen ja lämminkin. En ole katunut hankintaa. Hinta-laatusuhde ok, joskin tämän saman auton saisi Tallinnasta n. 5000 euroa halvemmalla ja vuoden pidemmillä takuilla..... Väittävät Kadjarin ja Qashqain osien olevan n. 60% samoja?

        Minulla on ollut Kadjar 160 nyt kolme kuukautta. Kaasupoljin on liian herkkä. Jokaisessa risteyksessä liikkeelle lähtiessä pyörittää niin, että mieleen on tullut kuinkakohan kauan nastat pysyvät Onko jollain tietoa kaasun säätämisestä. Se varmaan löytyy erlektroniikasta. Muuten tuntuu hyvältä ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla nyt 2021 Renault Kadjar EDC 160 Intens. 1,3 l Daimler-Renault bensaturbo - 158hv. 7-portainen kaksoiskytkin automaatti. Ostin uutena viime keväänä. 4v takuu. Nyt mittarissa n. 11 000 km. Ei vikoja ja toimii hyvin. Mukava ajaa, sisätiloiltaan hiljainen ja lämminkin. En ole katunut hankintaa. Hinta-laatusuhde ok, joskin tämän saman auton saisi Tallinnasta n. 5000 euroa halvemmalla ja vuoden pidemmillä takuilla..... Väittävät Kadjarin ja Qashqain osien olevan n. 60% samoja?

        Ilmeisesti ovat pitkälle samoista komponenteista koottuja. Toinen koottu briteissä, muistuu Morris Marina mieleen, jotenkin uskoisin enemmän Ranskalaiseen työnlaatuun.


    • Anonyymi

      Huoltoon siitä ja ilmamassamittarin puhdistus tai vaihto.

    • Anonyymi

      Ruma paska relluromu sähkövikanen paska. Paaliin ja äkkiä sekä kielto että nuita paskoja ei suomeen tuoda! Boikottiin ja konkurssiin...

      • Anonyymi

        218 000 ajoin neliveto Kadjarilla. Normi huollot tehtiin. Ei yhtään vikakeikkaa. Harmittaa kun hävitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        218 000 ajoin neliveto Kadjarilla. Normi huollot tehtiin. Ei yhtään vikakeikkaa. Harmittaa kun hävitin.

        "Harmittaa kun hävitin". Miten sait hävitettyä renun? tarkoitat kaiketi, että annoit vaihdossa tai möit pois.
        Paljonko tuli renusta hyvitystä? Oma arvioni 200€ ja lattiamatto kaupan päälle.

        On aivan kuin saattohoidossa olisi tämä renu-palsta, niin hiljaiseloa ja rauhallista, ei edes Niuvan renus potilaat ilmoita itsestään, liekkö syöneet jotain kuovin rintaa ja saaneet ähkyn? tai voihan se olla, että Venäjä on heidät hakenut Ukrainan rintamalle. Miten tämä mahdollista? no kun ottaa huomioon Suomen korruptoituneen yläluokan, niin siten ja käskythän muutenkin tulevat eduskunnalle ulkomailta eli helppo päästä mm. vangeista (Venäjällä) ja romusta eroon, kun lähettää sen Ukrainaan.

        Olisiko tässä ratkaisu renu romuun? Lähetetään se Ukrainaan, mutta eipä taida sinne kelvata, pehmeätä kuttaperkkaa ja löysää tekoa kun ovat. Ne T-72 tankit olivat sentään paksua rautaa ja siksi ukrainalaiset iloitsivat niiden tulosta, saivat paljon rautaa ja hupia kansalle, onpa jopa Helsinkiin tarkoitus tuoda yksi tällainen näytille.

        Juurikhan net on kuiten rekrytoineet niuvalaiset sinne lihamyllyyn hyökkäämään pelkän halvan ketsupin ja patonki käntyn voimalla? Mene ja tiedä?


    • Anonyymi

      Rellu on hyvä mutta minä valitsin Peugeotin.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe