tulojen vyöryttäminen toimeentulotuessa

juippi1

Olen siis opiskelija, joka ei saanut kesäksi töitä eikä kesällä ole muita tuloja. Olen helmikuun lopussa siirtänyt säästötililtäni 1000€ omalle tililleni ja siitä heti koko summan poikaystävän tilille, koska olin hänelle sen verran velkaa. Nyt hain kesä-elokuulle toimeentulotukea, ja sieltä vaativat tiliotteet 14.1. alkaen. Voivatko ne siellä nyt siis vyöryttää tota 1000€ tänne kesälle asti, vaikka missään vaiheessa tuo summa ei ole ollut mun käytössä?

Olen saanut toimeentulotukea myös tammi-, helmi- ja toukokuussa, koska en ollut koulun ohessa töissä. Helmikuun lopussa sain töitä, jolloin sain palkkaa maalis-toukokuussa. Toukokuussa tosin sain palkkaa vaan 50€, joka vähennettiin kesäkuun tuesta ja huhtikuun palkka (15.4. 250€) vähennettiin toukokuun tuesta, jolloin jouduin elämään puoli kuukautta viidelläkymmennellä eurolla, koska olin jo huhtikuussa käyttänyt kyseisen palkan.

Mutta siis pääkysymys nyt on toi helmikuun 1000€, vaikuttaako se vielä kesälläkin, vaikka rahat ei käytössäni ollutkaan?

6

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SossullePataan

Voivat tehdä ihan mitä vain. Mutta jos vyöryttävät tuon tonnin niin se on LAITONTA.

• sossuopiskelija_tttsta

Ei pitäisi olla ongelmaa. 1000 näkyy tilisiirtona ensin säästötililtä käyttötilillesi ja siitä edelleen toiselle tilille. Lähetä tiliotteet kaikista tileistä. Kirjallinen selvitys asiasta riittänee.

• ölköölvd

Eli olit siis salannut tuon säästötilisi sossulta aiemmin? Kun ethän sinä olisi edes saanut tukea tammi-helmikuulle kun sinulla kerta oli säästössä noinkin paljon rahaa.

Mutta joo, ei noita noin vanhoja tilisiirtoja enää kesälle voida huomioida.

• fgjjökjk

...säästötilillä 1000 euroa ja olet saanut samalle kuukaudelle toimeentulotukea...?

1000 euroa ei pitäisi voida vierittää enää kesäkuulle, mutta säästötilillä olevat rahat voivat vaikuttaa...

• juippi1

Siis se oli rahastosäästötili, joka oli mulla reilun vuoden käytössä juuri tota velkaa varten, että pystyin sen maksamaan.

• juippi1

Mutta onko tarpeen edes lähettää tiliotteita tuolta 14.1. lähtien? Olen nimittäin lähettänyt ne 1.3. lähtien, joten eikö niiden pitäisi riittää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5805
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5318
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      91
      3248
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57