Olen siis opiskelija, joka ei saanut kesäksi töitä eikä kesällä ole muita tuloja. Olen helmikuun lopussa siirtänyt säästötililtäni 1000€ omalle tililleni ja siitä heti koko summan poikaystävän tilille, koska olin hänelle sen verran velkaa. Nyt hain kesä-elokuulle toimeentulotukea, ja sieltä vaativat tiliotteet 14.1. alkaen. Voivatko ne siellä nyt siis vyöryttää tota 1000€ tänne kesälle asti, vaikka missään vaiheessa tuo summa ei ole ollut mun käytössä?
Olen saanut toimeentulotukea myös tammi-, helmi- ja toukokuussa, koska en ollut koulun ohessa töissä. Helmikuun lopussa sain töitä, jolloin sain palkkaa maalis-toukokuussa. Toukokuussa tosin sain palkkaa vaan 50€, joka vähennettiin kesäkuun tuesta ja huhtikuun palkka (15.4. 250€) vähennettiin toukokuun tuesta, jolloin jouduin elämään puoli kuukautta viidelläkymmennellä eurolla, koska olin jo huhtikuussa käyttänyt kyseisen palkan.
Mutta siis pääkysymys nyt on toi helmikuun 1000€, vaikuttaako se vielä kesälläkin, vaikka rahat ei käytössäni ollutkaan?
tulojen vyöryttäminen toimeentulotuessa
6
85
Vastaukset
- SossullePataan
Voivat tehdä ihan mitä vain. Mutta jos vyöryttävät tuon tonnin niin se on LAITONTA.
- sossuopiskelija_tttsta
Ei pitäisi olla ongelmaa. 1000 näkyy tilisiirtona ensin säästötililtä käyttötilillesi ja siitä edelleen toiselle tilille. Lähetä tiliotteet kaikista tileistä. Kirjallinen selvitys asiasta riittänee.
- ölköölvd
Eli olit siis salannut tuon säästötilisi sossulta aiemmin? Kun ethän sinä olisi edes saanut tukea tammi-helmikuulle kun sinulla kerta oli säästössä noinkin paljon rahaa.
Mutta joo, ei noita noin vanhoja tilisiirtoja enää kesälle voida huomioida. - fgjjökjk
...säästötilillä 1000 euroa ja olet saanut samalle kuukaudelle toimeentulotukea...?
1000 euroa ei pitäisi voida vierittää enää kesäkuulle, mutta säästötilillä olevat rahat voivat vaikuttaa... - juippi1
Siis se oli rahastosäästötili, joka oli mulla reilun vuoden käytössä juuri tota velkaa varten, että pystyin sen maksamaan.
- juippi1
Mutta onko tarpeen edes lähettää tiliotteita tuolta 14.1. lähtien? Olen nimittäin lähettänyt ne 1.3. lähtien, joten eikö niiden pitäisi riittää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445805
- 475318
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise913248- 313126
- 592874
- 572730
- 532380
- 381834