Joko saa rakentaa ilman hometta?

myrkynuhri

Joko saa rakentaa kunnolla talon.

Suomen rakennusmääräykset estää kunnollisen tekemisen. Homeiden ja muiden pa***jen purkaminen ja jatkuva vatkaaminen alkaa jo tympiä.

Sipilä hoi, tee jotain.

14

128

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suuniteltusudeksi

Kuka rakentanut/suunitellut ja valvonut koulut-päiväkodit-virastot niitä purettu/korjattu ja lisää tulee jatkuvasti, paperin pyörittäjistä/valvojista/määräyksistä niitä on jo riittävästi (enempi kuin työmaalla työmiehiä), syy suunittelioiden/rakennusteollisuuden kaikki ei vaan Suomessa toimi (-60 luvun tasakatot yksi susi).

• Sateeseen-makaamaan

• raksamies2
        Sateeseen-makaamaan kirjoitti:

Yksikään suunnittelija ei ole määrännyt jättää suojaamatta sateeseen makaamaan rakennustarvikkeita. Hei haloo raksamiehet. Sutta ja sekundaa saa välinpitämättömällä asenteella.
        http://yle.fi/uutiset/tuotetaanko_suomessa_sutta_ja_sekundaa/6817803

Jaa että raksamiehet tekee räystäättömät tai tasakattoset talot ILMAN lupaa.

• Rakenteiden-kastuminen

"Paljon tärkeämpää olisi kehittää lainsäädäntöä siihen suuntaan, että rakennusvirheistä seuraisi tuntuvia sanktioita. Rakenteiden kastuminen rakennusvaiheessa tulisi kriminalisoida ja hometalon rakentanut yhtiö tulisi velvoittaa lunastamaan myydyt asunnot alkuperäisellä kauppahinnalla takaisin. Tämä velvoite voisi päättyä esim. 10 vuoden kuluttua valmistumisesta. Jo pelkästään näillä toimenpiteillä nykytilanne paranisi huomattavasti".

http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2013/11/04/sutta-sekundaa-ja-hometaloja/

• raksamies2

Olen ollut kerrostalo työmaalla josta valu vettä seiniä/kuiluja pitkin, arvaa mitä työtä piti tehdä, kipsilevyttää väliseiniä siinä VESISATEESSA, se ei ole raksamiehen syytä vaan mestareiden.

• Muijalapsetnälkä

Katsoitko sitä vain vierestä tumput suorana ja suu kiinni siinä pelossa, että potkut tulee perseelle jos jotain sanot tai jotain teet asian parantamiseksi.

• vastuumestareilla

Teet työsi tai mene kotiin makaamaan, noin se menee ja sinä makaat, miten raksamies sen työn voi pysähdyttää jonka mestarit/valvojat hyväksyvät, ovat siellä työmaalla mukana ?

• raksanrane

Turha tälle aloittajalle on mitään kirjoittaa. Lääkkeitä ottava tai unohtava avopotilas.

• mikä.ongelma

Mitä sinulla on homeettomia asuntoja vastaan?
        Helposti näkee, että taitaa raksaranella vähän omatunto kolkuttaa...

• wtv3etv24

Ontelopalkit täynnä vettä joka sitten tulee asuntoihin katosta ja seinistä. Erittäin yleistä nykyään. Sitten vaan tasoitteet ja maalaukset uusiksi ja taas mennään.

• myrkytyksenoireita

Näillä Suomen rakennusmääräyksillä tulee aina hometta ja lyhyt ikäisiä rakenteita.

On ne kasteltu rakennusvaiheessa tai ei. Kaikki on lahoa ja hometta täynnä.

• odottaavain

Tämä huippurakentaja on vähän ujo, kun ei malta panna osoitetta mihin on rakentanut huipputalon.
      Me odotamme pääsyä katsomaan tätä homevapaataasuntoa.

Vai onko kyseessä vain suunsoittaja joka ei rakennuksesta mitään tiedä?

• saatkin.odottaa

"...mihin on rakentanut huipputalon..."
        Kuka on väittänyt ja missä rakentaneensa huipputalon?

• rakentamistariittää

Nyky systeimeillä saa rakennettua suuremmam talon vain huputtamalla, siis ilman hometta. Omakotitalon pystyy rakentamaan ilman hometta jos haluaa. Pohjatyön aloitus huhtikuun puoliväli. Lattiavalu nopeasti kuivuva betoni. Katto umpeen kesäkuun lopulla. Heinäkuun tuuletusta, tuuli ja aurinko kuivattaa alkukesästä mutta ei enää loppukesällä. Elo-syyskuulla ulkoseinät umpeen. Lokakuusta eteenpäin sisätöitä. Kokoajan mitataan kosteuksia, ja toimitaan sen mukaan. Ei onnistu tietenkään ensikertalaiselta rakentajalta, muutaman susitalon joutuu ensin tekemään.
      Ei tänä päivänä vielä kunnan taholta valvota sen enempää hometta kuin laatuakaan. vaan valvotaan asetusten noudattamista. Talviasuttavaa taloa rakentaessa täytyy olla vastaava mestari sitä varten että hän pitää rakentajan puolta kaikissa rakentamiseen liittyvässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      134
      744
    2. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      622
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      70
      619
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      561
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      529
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      500
    7. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      489
    8. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      36
      465
    9. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      21
      458
    10. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      261
      449
    11. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      90
      407
    12. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      25
      397
    13. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      36
      391
    14. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      385
    15. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      32
      376
    16. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      84
      375
    17. Mikä on ollut ihanin

Kohtaaminen kaivattusi kanssa? Mistä haaveilet hänen kanssaan?
      Ikävä
      13
      375
    18. Kun asiat pitkittyy niin ne mutkistuu

Mutkaista jo on, ei nämä enää selviä.
      Ikävä
      29
      374
    19. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      63
      362
    20. 20
      357
    Aihe