mopoilusta

MiniErkki79

Minkälaisen sakon kuittaa, jos ajelee ilman kv-korttia ja kypärää ?

31

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sönkkää että olet ensimmäistä kertaa Thaimaassa ja anna poliisille tonni. Ja maininta että olet vain menossa hotelliisi joka on aivan nurkan takana.
      Tietystikään ei ole suuri vaiva noudattaa määräyksiä.

• reiluviikkojalomilla

Virallinen sakko oli pari vuotta sitten 700baht (nykykurssilla 17,8€), sain jompparin päässä, ihan omaa ajattelemattomuuttani, kymmenen reissua olin tehnyt ja koskaan ei ollu vaadittu kv ajokorttia, suomalainen kortti oli riittänyt aikaisemmilla reissuilla(siis ratsioissa), sakosta selvisin kuudellasataa, kun kerroin haluavani maksaa paikanpäällä, enkä viitsi lähteä jompparin asemalle maksamaan, no poliisin omaan taskuunhan ne rahat luultavasti meni, mut eipä mua kiinnostanut. Kypärä oli päässä, mut sen puuttuessa 400 baht lisää. Eli virallinen sakko lienee 1100 baht(nykykurssilla28,9€). Eli tonnilla selviää, kun maksaa paikanpäällä.

Jos ajatellaan, että saa tuon kerran lomalla, on se kannattavampaa kuin hankkia kv ajokortti (thaimaaseen se vanhempi, saa vain vuodeksi kerrallaan), joka maksaa yli 40€;) Tosin kypärättä jos ajelee, niin varmasti pysäytetään useammin kuin kerran, jos on kaksikin viikkoo lomalla, eli styroksipotti päähän kun pattayalla ajelet;) Vaikka siitä on luultavammin enemmän haittaa kuin hyötyä/suojaa....

• pattayansäännöt

Vuosia sitten, pidin parisataa paateroa rintataskussa valmiina ja ojensin pysäyttäjälle. Yhteisymmärrys oli heti saavutettu. Nykyisin ajelen kyllä kypärän kera ja korttikin ok. Tarjoaisin varmaankin 300 THB kokeeksi.

• jjogotsa

500 kortitta ajosta. ilman kypärää ajosta en tiedä,koska se nyt vaan on niin tyhmää. kypärän mallilla ei ole väliä esim vanha jofa käy.

• 1000baht

Tonni kortitta ajosta on hinta Rayongista kokemus marraskuussa 2014. Poliisi Kysyi International or thai driven licence.

• jjogotsa
        1000baht kirjoitti:

Tonni kortitta ajosta on hinta Rayongista kokemus marraskuussa 2014. Poliisi Kysyi International or thai driven licence.

sitten oot maksanu 500 liikaa. voi poliisi pyyttää vaikka 3k mutta 500 on ns virallinen.

• 1000baht
        jjogotsa kirjoitti:

sitten oot maksanu 500 liikaa. voi poliisi pyyttää vaikka 3k mutta 500 on ns virallinen.

Thaimaassa on tapana tipata hyvästä palvelusta :) Tyttö oli kyydissä ilman kypärää taisi toinen 500 tulla siitä. I dont know.

• JJJ11

2 päällä ilman kypärää ja korttia=matka poliisiasemalle maksamaan ja takaisin. Kuittia vastaan mopo takaisin käyttöön jos kypärät mukana. Korttia ei vaadittu.
        Pattaya 4.6.2015. 500baht

• samapvm
        JJJ11 kirjoitti:

2 päällä ilman kypärää ja korttia=matka poliisiasemalle maksamaan ja takaisin. Kuittia vastaan mopo takaisin käyttöön jos kypärät mukana. Korttia ei vaadittu.

jos kortti ni voit mennä omalla mopolla maksaa. kortti jää kaniin mopon sijaan. 400THB

• Samsong
        JJJ11 kirjoitti:

Tammikuus 400b yksin ilman korttia ja kaksin ilman kypäriä paikallisen kans 400b

• jjogotsa

yhdellä sakolla saat ajaa sitten sen päivän. eli jos oot ajanut kypärättä ja saanut sakon voit ajaa lopun päivän ilman kypärää näytät vaan sakkoa toista ei saa.

• yoselum

Tämäkö se on suurin murhe, siis sakot? Ilman kypärää ja kv-korttia on aika hölmöä lähteä ajelemaan mopoilla ja moottoripyörillä ulkomailla. No, ei taida sulla olla paljon kypätällä suojattavaa...

• watsii

Täällä maalla sakko on 200THB ilman kypärää ajosta tai kortitta ajosta. Pienillä teillä saa ajella ilman ja sakkoa ei tule. Näin poliisi sanoi minulle ja antoi isolla tiellä 200 ilman kypärää ajosta mutta sanoi että ei se kortti niin nuuka ole kun muuten kaikki kunnossa.

• urpooooo

samoin on hölmöä kävellä ulkomailla oikeastaan on hölmöä lähteä ulkomaille.

• yoselum
        urpooooo kirjoitti:

samoin on hölmöä kävellä ulkomailla oikeastaan on hölmöä lähteä ulkomaille.

Ei ulkomaille lähtemisessä ole mitään hölmöä, mutta ilman kypärää ja kv-korttia ajeleminen mopoilla ja moottoripyörillä on hölmöä. Itsekin ajelen autolla ja moottoripyörällä ulkomailla, kyllä kv-kortti on aina kunnossa, samoin vakuutukset, moottoripyörillä ajaessa kypärä ehdoton varuste.
        Olen kerran ollut pahassa kolarissa autollani ulkomailla, tosin olin itse kyydissä ja paikallinen asukas ajoi, mutta melkoinen tivoli oli kaikkinensa. Jos minä olisin ajanut sitä autoa sillä kertaa, olisin varmaan vieläkin vankilassa.
        Kypärä taasen suojaa monenlaiselta, kun ajaa moottoripyörällä. Aasiassa kun mutkan takaa voi löytyä mitä hyvänvä ja hyvinkin pienellä varoituksella. Eihän se kypäräkään mahdottomia suojaa, mutta jos pitää omaa päätä alkaa tarjoilemaan johonkin bambukuorman kylkeen, niin sen kyllä tekee mieluummin kypärä päässä, kuin ilman.

• mopedikyyri

Mielestäni on hölmöä olla menemättä Thaimaahan. Ulkomaille en miekää lähtis
      Järki on hyvä pitää mielessä, mutta 2 pyöräinen on kätevä vehe liikkumiseen niillä leveysasteilla.

• isovinkki

Ihan ensimmäiseksi kun menet Thaimaahan mopoilemaan niin mene ostamaan kunnon kypärä. Siis sellainen joka pysyy päässä törmäyksissä ja suojaa myös sivuilta. Vuokraamon kypärät on verrattavissa munankuoreen, eivätkä mahdu farangin päähän, ovat naurettavan näköisiäkin ja lentävät päästä jo ennen törmäystä. Kunnon kypärä maksaa noin 1000bahtia motskarikaupassa. Omaani säilytän kaverin baarissa ja haen aina kun tulen alueelle. Pattayalla kypärättä sakko 400 bahtia.

• jjogotsa

jos on 400 mulla mennyt 3x100 hukkaan. aina valkosta kusetetaan.

• kypäränkannattaja

Khao Lakissa tuli 500 kypärän puutteesta, jalkakäytävällä ajosta 300, kortitta 300. Vaan eivät puhalluttaneet. Joo, ostin kypärän, joka tuli laukussa tuliaisena.

Sateella ajettaessa lippaa helpolla vaikka vauhtia ei ole. Kannattaa käyttää.

• kypäränkannattaja

Khao Lakissa tuli 500 kypärän puutteesta, jalkakäytävällä ajosta 300, kortitta 300. Vaan eivät puhalluttaneet. Joo, ostin kypärän, joka tuli laukussa tuliaisena. On jo uusiokäytössä mtb-kypäränä.

Sateella ajettaessa lippaa helpolla vaikka vauhtia ei ole. Kannattaa käyttää.

• ainakypäräpääs

Ikinä ei ole pysäytetty, kun kypärä on ollut päässä.

• rahastusharvasepäivä

et oo sit liikoja 2 ja 3 katua päivällä ajellu. tai oot tuurihaukka.

• Hkjöl

Juu kyl kakkoskadun soi 11 on päivittäinen ratsia jota kohtaa syytä vältellä

• Zaphodbx

Ei taida olla viisasta ajaa ilman kypärää, ei ne paljon maksa... Sakko 200, kortitta ajo tuplat tai triplat.

• santtu_1975

Itselläni on nykyään Thaimaan reissuilla oma ihan laadukas avokypärä mukana, kun erittäin harvoin vuokraamojen kypäristä mieleistä/sopivaa/turvallista löytyy. Vuokraamojen kypärät ovat vain lain vaatimuksen täyttämiseen, mitään kauhean isoa suojaa päälle ne eivät kolari tilanteessa tarjoa.

• bjggukguh

Sakon suuruudet vaihtelee eli sikäli turha vastata siihen , mutta et tarvitse vastausta kun otat autoliiton sivuilta ohjeen Kv - ajokortin hakemisesta joka käy todella helposti ja tulee kotiin kirjekuoressa jopa 1 viikossa ja maksaa 34 euroa valokuvat ja kypärää nyt kannattaa oikeasti käyttää ja jos tuntuu että ei halua niin katso valokuvia ja onnettomuus tilastoja kyseisestä maasta niin mieli muuttuu ? TOKI PITÄÄ OLLA SUOMALAINEN AJOKORTTI JOSSA ON A KIRJAIN ETTÄ SAA TON KV - MOPO / MOTTORIPYÖRÄ KORTIN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• mopollajaautolla

Käyn kerran vuodessa, 1-2 kk. Kunnon kypärän ostin buriramista hinta 2400b. Paikallisen ajokortin mulle tuo muijan veli,(siis sen mikä on vaan vuoden voimassa) hintaan 800 b ja valokuva.

• udonisti
        mopollajaautolla kirjoitti:

Käyn kerran vuodessa, 1-2 kk. Kunnon kypärän ostin buriramista hinta 2400b. Paikallisen ajokortin mulle tuo muijan veli,(siis sen mikä on vaan vuoden voimassa) hintaan 800 b ja valokuva.

Ei taida olla sinun korttisi viranomaisen myöntämä.

• kömppä

No tescosta kannattaa ostaa kypärä, halvimmat taitaa olla n. 300b. Itse ostin ihan ok kypärän, visiirillä ja säädettävällä tuuletusaukoilla n. 600b ( jos ei halua turhia sakkoja maksaa).

• HyväVaan

Tänä kesänä poliisi on kiinnittänyt erityisesti huomiota iltaisin autoliikenteeseen. Puhallusratsioita on ollut runsaasti, eräälläkin iltareissulla kuski pääsi puhaltamaan kolmasti.

Mopot taas ovat saaneet olla paremmin rauhassa.

• roadrage

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      62
      4898
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      73
      3982
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      254
      3591
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      118
      3138
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2944
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2618
    7. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      266
      2270
    8. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2246
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      38
      1943
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108