Mitkä on parhaita paikkoja siivoojille?
Parhaat siivoustyöpaikat?
17
285
Vastaukset
- ihmikysymys
Kaikki julkiset. Helpommat hommat, yleensä kouluja,sairaaloita joissa ei tarvitse paljon vaivaa nähdä, lisänä pitkät lomat jopa 3 viikkoa enemmän kuin yksityisellä puolella ja viimeisenä sekä tärkeimpänä pointtina parempi palkka. Vältä yksityisiä.
- koulusiivooja
Ai jaa, "ei tarvitse paljon vaivaa nähdä". Minä olen koulusiivoojana kaupungin omistamassa yrityksessä, joka kilpailee kohteista yksityisten siivousfirmojen kanssa. Kyllä "löysät" on otettu pois ihan tehokkaasti niin että peukaloita ei tosiaankaan tarvitse pyöritellä jos ja kun haluaa hyvää jälkeä saada aikaan.
Palkka on kyllä parempi kuin yksityisellä ja lomaakin tulee enemmän koska lauantaita ei lasketa lomapäiväksi. - sairaalalaikkari
Hei, meidän pienessä kaupungissa siivoustyön sairaalassa hoitaa oma taseyksikkö. Vaikka se on yritysmäinen nimineen ja kaikkineen, kyseessä ei kuitenkaan ole yritys vaan taseyksikkö. Naapurikaupungisssa, mikä on isompi, on taseyksikkönä myös teattari. Kyse ei siis ole yrityksestä välttämättä vaan taseyksiköstä. Sen näkee juuri pehmeämpänä suhtautumisena vaikkapa sairaslomiin. Hyvä vaihtoehto siis sekin, pitkine lomineen ja isompine palkkoineen.
- Olimukav
koulusiivooja kirjoitti:
Ai jaa, "ei tarvitse paljon vaivaa nähdä". Minä olen koulusiivoojana kaupungin omistamassa yrityksessä, joka kilpailee kohteista yksityisten siivousfirmojen kanssa. Kyllä "löysät" on otettu pois ihan tehokkaasti niin että peukaloita ei tosiaankaan tarvitse pyöritellä jos ja kun haluaa hyvää jälkeä saada aikaan.
Palkka on kyllä parempi kuin yksityisellä ja lomaakin tulee enemmän koska lauantaita ei lasketa lomapäiväksi.Onko sinullakin ruokatunti työajalla. Siis pidät 20min. tauon. Lyhentää päivää kummasti, kun ei tarvitse omalla ajalla sitä puolta tuntia pitää.
Yleensähän esm. vanhainkodeilla laitoshuoltaja on joutunut tekemään muutakin kuin siivoamaan. En tiedä miten nykyään, kun kaikki ulkoistetaan.
Kerran lomitin pari kk. vanhainkodilla. Ensin aamusta hoidin vanhusten pesun pukemisen ja osallistuin aamupalan jakoon. Sitten siivoamaan. Vein pyykit pesuun, noin 5 isoa koneellista, laitoin kuivaan, viikkasin pyykin ja jaoin ne huoneisiin. Osallistuin päiväruoan jakoon ja taas siivoamaan. Siinä välissä vielä vanhusten vessareissuja. Työpäivän pituus 6h. Että ei ollut ainakaan työn puutetta. Tämä rytmi oli siis joka päivä. Joskus nauratti kun hoitajat päivällä istui toimistossa valittaen että huh miten raskasta heillä on.
- ihmikysymys
Unohtamatta sitä että julkisella puolella ei sairaslomista valiteta tai joudu mustalle listalle.
- mielenkiintoista-15
Onko julkiselle puolelle vaikea päästä? Yksityisilla paikkoja pilvin pimein auki?
- julkisella
Yleensä kai julkinen puoli vaatii ammattitutkinnon, mutta ilman tutkintoakin voi päästä jos siivoojien tarve on kova.
- voikoolla
Minä yritin kerran sairaalaan jossa oli kriteerinä Laitoshuoltajan koulutus. Minulla on Toimitilahuoltajan koulutus enkä päässyt. Voiko johtua tosiaan siitä ettei koulutukseni riittänyt? Samat asiat käydään kuitenkin läpi molemmissa koulutuksissa?
- ylikoulutettu
Lyhyt vastaus. Tuskin.
- 9251
laikkarin ja toimitilanhuoltajan koulutus ei ole sama... laikkarin tutkintoon täytyy hallita asiat ja arviointi hylätty tai hyväksytty. Toimitilahuoltaja numeroarviointina eli 1 n papereillakin pääsee läpi ei siis tarvitse hallita asioita niin paljon kuin laikkarin...suosittelen siis koulun jatkamista laikkariksi
- tyrmistynyttku
Ei oo totta. Miksi työkkäri laittoi mut toimitilahuoltajan koulutukseen. Tästä ei pysty jatkaa suoraan koulutuksel teknikoksi vaan pitää käydä laitoshuoltajakoulutus ensin. Nyt tuntuu että minua on pissitetty.
- Eereeep
Kaupungin siivoojana olen tuskastunut huonoon työilmapiiriin. Liikaa vanhoja työhönsä leipääntyneitä akkoja joilla ei muuta huvia kuin toistensa nokkiminen. Erilaisuuden sietokyky olematon, rasismi kukkii. Muuten olen tyytyväinen työoloihini mutta nuo kollegat välillä pännii. Niille tekisi hyvää päästä välillä uusiin ympyröihin mutta siitäomasta tontista pidetään kiinni kynsin hampain.
- Suomalaineneityötä
Sulje molemmat korvasi kiinni inhottavien työkavereiden puheilta ja tee työsi kunnolla. Muistathan jutella pomosi kanssa asiallisesti jos haluat säilyttää työpaikkasi. Ei ole muuta ratkaisua, koska maailma on muuttunut erittäin bisnes-päin. Olen kateellinen sinulle kun sinulla on säännöllinen työaika ja varma työpaikka.
- xgarneder
Siellä, miosä on eniten hutiloitaivaa.
- omatyökärsii
Vanhusten hoitolaitoksissa joutuu ensin toimimaan hoitajien kanssa tekemässä enimmät niiden töistä. Kun ne lähtevät loisimaan aloitat juoksujalkaa omat työsi ja vielä siinä sivussa huolehdit huutelevat vanhukset. Törkeää hyväksikäyttöä.
- nähtyon
Ala siivoustyönohjaajaksi niin ei tarvi muuta kuin juoksuttaa ja vähätellä. Niitä on joka paikassa pilvin pimein samalla kun suorittavaa porrasta vähennetään.
- mistätykkää
Toimistotyö helpoin ja tylsin. Pölyjen pyyhkäisyä pinnoilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803