Paljonko tulee Tukholmasta matkaa pohjois-
Italiaan? Kannattaako ottaa laiva Saksaan vai
ehkä Tallinnan kautta..?
Onko kokemuksia ja kauanko kestää ajaa Italiaan?
Olis tarkoitus vain kokeilla ajaa sinne
henkilöautolla ja takaisin...ei lomailla.
Autolla Italiaan
39
6305
Vastaukset
- audisti
YK-hommista palatessani reilu vuosi sitten ajelin
Venetsiasta Itävallan, Saksan ja Tanskan kautta
Tukholmaan, josta Silja-Linella kotiin.
Matka sujui hienosti ilman ongelmia, ainoa lievä
pettymys oli Saksan autobaanat; ruuhkia,
tietöitä, sekä jotenkin stressaava liikenne
muutenkin.
Positiivisin yllätys oli naapurimaamme Ruotsin
loistava liikennekulttuuri ja hyvät tiet, kuten
myös sanoinkuvaamattoman kauniit Alpit ja
alppitiet Itävallassa.
Ai niin, Italiassa on mukava ajella pohjoisessa,
mutta ei kuulemani mukaan etelässä.
Mielestäni Ruotsin kautta on niin hyvä ajaa, että
en suosittele Saksan lauttoja.- Codeman
Tämä auttaa jo loistavasti suunnittelussa.
- pepe
ovat omankin kokemukseni mukaan kaikkea muuta
kuin vauhdin hurmaa. Paljon sujuvammin
(matkanopeus 160-170) kulkee benelux maissa ja
ranskassa. Sakot saattaa tietysti aina rapsahtaa,
mutta ei ole onneksi omalle kohdalle sattunut.
Tutkista varoitetaan hyvin, joten on aina osannut
hiljentää ajoissa.
Italialaiset ovat omastakin mielestään maailman
huonoimpia autoilijoita, joka todella nopeasti
huomaa paikallisilla teillä liikkuessaan. Siellä
pitää olla varovainen myös autovarkaiden suhteen.
Itsellä ei ole koskaan kärry hävinnyt, mutta
kaverilla kyllä.
Kaiken kaikkiaan auto on paras tapa matkustaa
euroopassa. Suosittelen lämpimästi. Mukavaa
matkaa. - Codeman
pepe kirjoitti:
ovat omankin kokemukseni mukaan kaikkea muuta
kuin vauhdin hurmaa. Paljon sujuvammin
(matkanopeus 160-170) kulkee benelux maissa ja
ranskassa. Sakot saattaa tietysti aina rapsahtaa,
mutta ei ole onneksi omalle kohdalle sattunut.
Tutkista varoitetaan hyvin, joten on aina osannut
hiljentää ajoissa.
Italialaiset ovat omastakin mielestään maailman
huonoimpia autoilijoita, joka todella nopeasti
huomaa paikallisilla teillä liikkuessaan. Siellä
pitää olla varovainen myös autovarkaiden suhteen.
Itsellä ei ole koskaan kärry hävinnyt, mutta
kaverilla kyllä.
Kaiken kaikkiaan auto on paras tapa matkustaa
euroopassa. Suosittelen lämpimästi. Mukavaa
matkaa.Hyvää infoo tämäkin.
Vielä kysyisin että kauanko ajaa saksan päästä
päähän? Ja maksaako autobaanalla ajaminen?
Auotvarkaus ei ole ongelma koska hälyytin joka on
autossani on maksanut enemmän kuin itse auto. Voi
olla että ne varastaa auton sen vuoksi että siinä
on kallis hälytin.... 8-) - pepe
Codeman kirjoitti:
Hyvää infoo tämäkin.
Vielä kysyisin että kauanko ajaa saksan päästä
päähän? Ja maksaako autobaanalla ajaminen?
Auotvarkaus ei ole ongelma koska hälyytin joka on
autossani on maksanut enemmän kuin itse auto. Voi
olla että ne varastaa auton sen vuoksi että siinä
on kallis hälytin.... 8-)maksa mitään autobaanalla ajelu. Saksan päästä
päähän ei ole koskaan tullut ajettua. Olen aina
puikannut Beneluxin puolelle. Pidän siellä
ajamisesta enemän ja bensakin on melkein jopa
halpaa Belgian ja Luxin alueella. Matka-ajasta
voin kertoa esimerkkinä siirtymisen Hampuri -
Barcelona. Jos on tarkoituksena vain siirtyä
a:sta b:hen, eikä siis pysähdellä turhan päiten
matkalla, yksi yöpyminen riittää varsin hyvin.
Itselläni paras "hälytin" on ollut Leonbergin
koirani. Se tykkää odotellessa nukkua
takapenkillä, mutta jos joku hipaiseekin autoa,
ikkunaan ilmestyy heti lehmän kokoinen pää. Menee
varkailla pupu pöksyyn. - audisti
Codeman kirjoitti:
Hyvää infoo tämäkin.
Vielä kysyisin että kauanko ajaa saksan päästä
päähän? Ja maksaako autobaanalla ajaminen?
Auotvarkaus ei ole ongelma koska hälyytin joka on
autossani on maksanut enemmän kuin itse auto. Voi
olla että ne varastaa auton sen vuoksi että siinä
on kallis hälytin.... 8-)Ruuhkat ja tietyöt saattavat hidastaa, mutta jos
osaat saksaa niin voit kuunnella liikenneradiota
joka ilmoittaa tukossa olevat moottoritiet. - Codeman
audisti kirjoitti:
Ruuhkat ja tietyöt saattavat hidastaa, mutta jos
osaat saksaa niin voit kuunnella liikenneradiota
joka ilmoittaa tukossa olevat moottoritiet.Onko tietyöt todellakin niin suuri hidaste siellä?
Ja onko autobaanalla vapaa nopeus kaikkialla?
Eli tarkoitus on ajaa pitkää päivää Tukholmasta
Venetsiaan. Meitä on kolme nuorta kuskia ja
tarkoitus on ajaa tuo matka kolmessa
päivässä...onko teoreettisesti mahdollista? - pepe
Codeman kirjoitti:
Onko tietyöt todellakin niin suuri hidaste siellä?
Ja onko autobaanalla vapaa nopeus kaikkialla?
Eli tarkoitus on ajaa pitkää päivää Tukholmasta
Venetsiaan. Meitä on kolme nuorta kuskia ja
tarkoitus on ajaa tuo matka kolmessa
päivässä...onko teoreettisesti mahdollista?kolmessa päivässä Tukholmasta Venetsiaan ajaa.
Takaisin ehtiminen kolmen päivän sisään saattaa
myös onnistua, jos perillä käy vain kahvilla :-)
Autobaanoilta vielä sen verran, että tietyöt
saattavat olla tosi paha hidaste, kuten myös
kolarit. Stau (en ole kirjoitusasusta satavarma)
on paikallinen nimitys autobaanaruuhkalle, jossa
liikenne saattaa pysähtyä täysin jopa tunneiksi.
Se vapaa nopeus ei valitettavasti usein onnistu
liikennetiheydestä johtuen. Väljemmässä
liikenteessä kannattaa pitää silmällä myös
taustapeiliä niin osaa vaihtaa kaistaa pois
tieltä kun Porschet ja Ferrarit suhahtavat ohi. - Codeman
pepe kirjoitti:
kolmessa päivässä Tukholmasta Venetsiaan ajaa.
Takaisin ehtiminen kolmen päivän sisään saattaa
myös onnistua, jos perillä käy vain kahvilla :-)
Autobaanoilta vielä sen verran, että tietyöt
saattavat olla tosi paha hidaste, kuten myös
kolarit. Stau (en ole kirjoitusasusta satavarma)
on paikallinen nimitys autobaanaruuhkalle, jossa
liikenne saattaa pysähtyä täysin jopa tunneiksi.
Se vapaa nopeus ei valitettavasti usein onnistu
liikennetiheydestä johtuen. Väljemmässä
liikenteessä kannattaa pitää silmällä myös
taustapeiliä niin osaa vaihtaa kaistaa pois
tieltä kun Porschet ja Ferrarit suhahtavat ohi.Kuka muistaa paljonko on Hampurin ja Munchenin
väli kilometreissä?! Onko Saksan välimatkoja
jossain netissä? Itävallan ylittäminen nyt ei ole
varmaankaan pitkä matka? Joutuuko kiipeen
korkeelle Alppeja ylittäessä?
(Tuli kyllä jo parikin kysymystä..) - europe
Codeman kirjoitti:
Kuka muistaa paljonko on Hampurin ja Munchenin
väli kilometreissä?! Onko Saksan välimatkoja
jossain netissä? Itävallan ylittäminen nyt ei ole
varmaankaan pitkä matka? Joutuuko kiipeen
korkeelle Alppeja ylittäessä?
(Tuli kyllä jo parikin kysymystä..)Tulin juuri itse vastaavalta matkalta. Tukholmasta
Saksaan tuli matkaa 850 km (lubeckiin). Sieltä
pohjois Italian rajalle n. 1100 km. Rajalta
Venetsiaan matkaa noin 400 km. Tämän matkan ajaa
hienosti kolmessa päivässä (jopa kahdessa). Ei
ollut suurempia tietöitä matkalla. Saksassa saa
ajaa vapaasti paitsi sateella jotkut pätkät
rajoitettuja 120 km/h. Saksassa ei tiemaksuja.
Itävallassa ja Italiassa on tietullit, noin 40 mk
kerta. - europe
Codeman kirjoitti:
Kuka muistaa paljonko on Hampurin ja Munchenin
väli kilometreissä?! Onko Saksan välimatkoja
jossain netissä? Itävallan ylittäminen nyt ei ole
varmaankaan pitkä matka? Joutuuko kiipeen
korkeelle Alppeja ylittäessä?
(Tuli kyllä jo parikin kysymystä..)Ei joudu alpeilla ajamaan korkealla, jos kuljet
moottiriteitä. - Napoliin Pizzalle
Codeman kirjoitti:
Kuka muistaa paljonko on Hampurin ja Munchenin
väli kilometreissä?! Onko Saksan välimatkoja
jossain netissä? Itävallan ylittäminen nyt ei ole
varmaankaan pitkä matka? Joutuuko kiipeen
korkeelle Alppeja ylittäessä?
(Tuli kyllä jo parikin kysymystä..)Opelin sivuilta löytyy hyvä reittimittari
euroopan teille. Antaa kilometrit oikein, ajoaika
näyttää ties mitä. Kysehän on siitä mistä päin
pohjois-italiaa ajelet. Reitti Munchen-Innsbruck-
Brennerin sola-Italia vetää hyvin, muista
Itävallan moottoritie vignette. Toinen reitti
Sveitsin kautta Munchen-Bregenz-Chur-Lugano-
Italia, Sveitsin moottoritiemaksu. Jos on aikaa
niin Alpit kannattaa ehdottomasti ylittää solia
pitkin, huimaavat näkymät. Muuten mennään motaria
pitkin ja vuoren kohdalla tunneliin. - audisti
Codeman kirjoitti:
Onko tietyöt todellakin niin suuri hidaste siellä?
Ja onko autobaanalla vapaa nopeus kaikkialla?
Eli tarkoitus on ajaa pitkää päivää Tukholmasta
Venetsiaan. Meitä on kolme nuorta kuskia ja
tarkoitus on ajaa tuo matka kolmessa
päivässä...onko teoreettisesti mahdollista?Saksan moottoriteillä on yleensä 2 tai 3 kaistaa
samaan suuntaan joista usein yksi on korjauksen
alla, ja näin ruuhkiakin kertyy kun
nopeusrajoitun on alhainen. Yleinen
nopeussuositus baanalla usein 130km/h, toistan
SUOSITUS, tottakai vapaatakin baanaa löytyy.
Johonkin uusimpaan kartastoon on merkitty uudet
suuremmat tietyöt , kannattaa tsekata, hyvä
hankinta on myös se autoliiton joku
automatkakirja... Ai niin, muista ostaa
Itävallassa tietullitarra huoltoasemalta autosi
etuikkunaan, muuten voi tulla sakot. - audisti
Codeman kirjoitti:
Kuka muistaa paljonko on Hampurin ja Munchenin
väli kilometreissä?! Onko Saksan välimatkoja
jossain netissä? Itävallan ylittäminen nyt ei ole
varmaankaan pitkä matka? Joutuuko kiipeen
korkeelle Alppeja ylittäessä?
(Tuli kyllä jo parikin kysymystä..)Itävallan läpi kulkevan moottoritien vieressä
kulkee vanhempi ja pienempi tie samaan suuntaan
jos haluaa maisemia katsella, itse ajelin sitä. - ex cobra
Codeman kirjoitti:
Hyvää infoo tämäkin.
Vielä kysyisin että kauanko ajaa saksan päästä
päähän? Ja maksaako autobaanalla ajaminen?
Auotvarkaus ei ole ongelma koska hälyytin joka on
autossani on maksanut enemmän kuin itse auto. Voi
olla että ne varastaa auton sen vuoksi että siinä
on kallis hälytin.... 8-)Älä kuvittele että kalliskaan hälytin mitään
auttaa. Ulkopuolisia kiinnostaa kovin vähän jos
autosi hälytin huutaa. Asiaan puuttumisesta
tulisi vain ongelmia ja kuulusteluja. Minulta
putsattiin Ranskassa matkailuauto juuri viime
kuussa keskellä päivää eikä siinä Cobran huudot
paljoa painaneet. Jos ne haluaa viedä sun auton,
niin se nostetaan trailerille tai hinausautoon,
eikä silloinkaan kukaan kiinnitä hälyttimeen
huomiota. Eihän se hälyttimesi nyt kuitenkaan
pysty "antamaan turpaan"? - Codeman
ex cobra kirjoitti:
Älä kuvittele että kalliskaan hälytin mitään
auttaa. Ulkopuolisia kiinnostaa kovin vähän jos
autosi hälytin huutaa. Asiaan puuttumisesta
tulisi vain ongelmia ja kuulusteluja. Minulta
putsattiin Ranskassa matkailuauto juuri viime
kuussa keskellä päivää eikä siinä Cobran huudot
paljoa painaneet. Jos ne haluaa viedä sun auton,
niin se nostetaan trailerille tai hinausautoon,
eikä silloinkaan kukaan kiinnitä hälyttimeen
huomiota. Eihän se hälyttimesi nyt kuitenkaan
pysty "antamaan turpaan"?Mulla siis maksaa hälytin enemmän kuin auto. Kuka
nyt vanhaa Daihatsua pöllii. Enemmänkin ongelmana
saattaa olla että ne hakee tavarat ja soittimen
sisältä. Kyllä varovainen saa olla ja muistaa
ottaa soittimen etupaneelin pois lyhyelläkin
parkkeerauksella. - Codeman
europe kirjoitti:
Tulin juuri itse vastaavalta matkalta. Tukholmasta
Saksaan tuli matkaa 850 km (lubeckiin). Sieltä
pohjois Italian rajalle n. 1100 km. Rajalta
Venetsiaan matkaa noin 400 km. Tämän matkan ajaa
hienosti kolmessa päivässä (jopa kahdessa). Ei
ollut suurempia tietöitä matkalla. Saksassa saa
ajaa vapaasti paitsi sateella jotkut pätkät
rajoitettuja 120 km/h. Saksassa ei tiemaksuja.
Itävallassa ja Italiassa on tietullit, noin 40 mk
kerta.Uskoin sen välin olevan pisempi. Olen useasti
ajanut Suomen päästä päähän ja se ei ole ollut
ongelma. Yksin sen päästää 16 tuntiin ja yhteen
menoon. Noin 1500km. Kyllä luulis että myös
euroopassa pääsee pitkää päivää kun on kolme
kuskia.
Kumpi kannattaa Tanskassa:
1. Yli Helsinborg - Helsingjør 20 min ...ajaa
Tanskassa Rødbyhyn. Lautta Rødby - Puttgarden 20
min.
vai...
2. Lautta suoraan Trelleborgista Ruotsista
Rostockiin. Noin 7 tuntia.
Kumpi on nopeampi ja helpompi? - europe
Codeman kirjoitti:
Uskoin sen välin olevan pisempi. Olen useasti
ajanut Suomen päästä päähän ja se ei ole ollut
ongelma. Yksin sen päästää 16 tuntiin ja yhteen
menoon. Noin 1500km. Kyllä luulis että myös
euroopassa pääsee pitkää päivää kun on kolme
kuskia.
Kumpi kannattaa Tanskassa:
1. Yli Helsinborg - Helsingjør 20 min ...ajaa
Tanskassa Rødbyhyn. Lautta Rødby - Puttgarden 20
min.
vai...
2. Lautta suoraan Trelleborgista Ruotsista
Rostockiin. Noin 7 tuntia.
Kumpi on nopeampi ja helpompi?Itse menin Helsinborgin kautta ja lautalla
putgardeniin (kestää muuten n. 40 min). Se on
nopeampi reitti. Yleensä lautoille pääsee
helposti ilma pitkiä jonoja. Voit myös mennä
Tanskaan Malmön kautta uutta siltaa pitkin
Köpikseen. Matkaa tulee n. 30 km lisää,
ajallisesti ei juuri eroa ja saman hintaista. - Codeman
audisti kirjoitti:
Itävallan läpi kulkevan moottoritien vieressä
kulkee vanhempi ja pienempi tie samaan suuntaan
jos haluaa maisemia katsella, itse ajelin sitä.Paljonko oli Itävallan pituus? Montako tuntia
menee konetietä pitkin Itävallassa?
Ja paljonko hitaampi on se vanha tie? - audisti
Codeman kirjoitti:
Uskoin sen välin olevan pisempi. Olen useasti
ajanut Suomen päästä päähän ja se ei ole ollut
ongelma. Yksin sen päästää 16 tuntiin ja yhteen
menoon. Noin 1500km. Kyllä luulis että myös
euroopassa pääsee pitkää päivää kun on kolme
kuskia.
Kumpi kannattaa Tanskassa:
1. Yli Helsinborg - Helsingjør 20 min ...ajaa
Tanskassa Rødbyhyn. Lautta Rødby - Puttgarden 20
min.
vai...
2. Lautta suoraan Trelleborgista Ruotsista
Rostockiin. Noin 7 tuntia.
Kumpi on nopeampi ja helpompi?Itse menin puttgarden-rögby lautalla, ihan o.k.
siinä on juuri mukava ruoka/ajotauko(siksi
lautalla eikä siltaa pitkin), lautassa ihan
kohtalaiset sapuskat ja hyvin ehtii syömään.
"Ajelee vaan ja vetäisee jollain lautalla yli kun
toi Tanskan väli menee tosi nopeasi." - ex cobra
Codeman kirjoitti:
Mulla siis maksaa hälytin enemmän kuin auto. Kuka
nyt vanhaa Daihatsua pöllii. Enemmänkin ongelmana
saattaa olla että ne hakee tavarat ja soittimen
sisältä. Kyllä varovainen saa olla ja muistaa
ottaa soittimen etupaneelin pois lyhyelläkin
parkkeerauksella.Kun pistit sen pääpainon sille hälyttimelle, niin
siksi. Tätä palstaa lukee ehkä joku muukin, et
sillä saattaa olla kalliskin auto. Ja onhan siinä
syy tilata hinausauto paikalle jos hälytin jää
päälle esim. valmistusvian takia. Eihän sinne
liikenteeseen voi mennä ajamaan hälytin päällä.
Kuitenkin pääsyy on siinä, että ulkolaisissa -
tuntemattomasta maasta - rekistereissä olevan
ajoneuvon omistajat on ihan omasta syystään
tulleet sinne ......... (täytä itse) itseään
tyrkyttään rosvoille. Rikkaitakin ovat pahukset. - heelis
Codeman kirjoitti:
Mulla siis maksaa hälytin enemmän kuin auto. Kuka
nyt vanhaa Daihatsua pöllii. Enemmänkin ongelmana
saattaa olla että ne hakee tavarat ja soittimen
sisältä. Kyllä varovainen saa olla ja muistaa
ottaa soittimen etupaneelin pois lyhyelläkin
parkkeerauksella.Oman kokemukseni perusteella, varsinkaan
ulkomailla ei kannata jättää mitään tavaraa
ainakaan näkyville säilytykseen autoon! Kaikki
laukut, reput ja jopa pällystakit houkuttaa
varkaita tonkimaan parempia arvoesineitä. Varkaat
on hyvin oppineita siellä, niitä ei juuri lukot ja
hälyttimet pidättele! Joten varovaisuutta ja
järkeä päähän kun parkkeeraa! - ex cobra
heelis kirjoitti:
Oman kokemukseni perusteella, varsinkaan
ulkomailla ei kannata jättää mitään tavaraa
ainakaan näkyville säilytykseen autoon! Kaikki
laukut, reput ja jopa pällystakit houkuttaa
varkaita tonkimaan parempia arvoesineitä. Varkaat
on hyvin oppineita siellä, niitä ei juuri lukot ja
hälyttimet pidättele! Joten varovaisuutta ja
järkeä päähän kun parkkeeraa!Arvaa oliko hansikaslokero avattu ja loota tyhjä,
etulevy pois radiosta, penkit ja muut tyhjiä
muusta kuin pölystä ja ALARM- tarrat hyvin
näkyvissä. Silti joku näki sen vaivan että mursi
1,5m korkeudella olleen 50 x 50 cm kokoisen
ikkunaluukun ja änkesi siitä sisään, kun ei
ruuvimeisselit riittäneet sivuoven avaamiseen.
Paikka oli kaupungin keskusta ja lähin
kauppaliike 5m päässä. Mitään korvaamatonta ei
tapahtunut, kun on vakuutukset kunnossa, mutta
meneehän siinä aikaa poliisilaitoksella ym. - Codeman
ex cobra kirjoitti:
Arvaa oliko hansikaslokero avattu ja loota tyhjä,
etulevy pois radiosta, penkit ja muut tyhjiä
muusta kuin pölystä ja ALARM- tarrat hyvin
näkyvissä. Silti joku näki sen vaivan että mursi
1,5m korkeudella olleen 50 x 50 cm kokoisen
ikkunaluukun ja änkesi siitä sisään, kun ei
ruuvimeisselit riittäneet sivuoven avaamiseen.
Paikka oli kaupungin keskusta ja lähin
kauppaliike 5m päässä. Mitään korvaamatonta ei
tapahtunut, kun on vakuutukset kunnossa, mutta
meneehän siinä aikaa poliisilaitoksella ym.Missäpäin tämä tapahtui?
Tarkoittaako tämä että auto tulee varmasti
siivottua matkan aikana jos on ulkomaan kilvissä?
Onko se varasteleminen ongelma ja kattaako
vakuutukset hyvin? - pepe
Codeman kirjoitti:
Missäpäin tämä tapahtui?
Tarkoittaako tämä että auto tulee varmasti
siivottua matkan aikana jos on ulkomaan kilvissä?
Onko se varasteleminen ongelma ja kattaako
vakuutukset hyvin?kaikkia ulkorekistreissä olevia satavarmasti
putsata, mutta fiksu ei jätä autoon mitään
näkyville, eikä mitään arvokasta hanskalokeroon. - Automatique
heelis kirjoitti:
Oman kokemukseni perusteella, varsinkaan
ulkomailla ei kannata jättää mitään tavaraa
ainakaan näkyville säilytykseen autoon! Kaikki
laukut, reput ja jopa pällystakit houkuttaa
varkaita tonkimaan parempia arvoesineitä. Varkaat
on hyvin oppineita siellä, niitä ei juuri lukot ja
hälyttimet pidättele! Joten varovaisuutta ja
järkeä päähän kun parkkeeraa!Osta kunnolinen "seiväs" rattiin lukittavaksi.
Lisäksi: Ei mitään autoon näkyviin (eikä mitään
arvokasta näkymättömiinkään).
Ihan "tavallinen" auto.
Mitkään "Cobrat" tai muut ulvovat vempaimet eivät
auta. Käsittääkseni fiksuin vehje olisi
murtohälyytin joka lähettäisi tekstiviestin
kännykkään hälytyksen sattuessa - sen hankin
seuraavaksi ( ja extra pitkän "Nokialaisen
nuoriso-ohjaajan". - Automatique
pepe kirjoitti:
ovat omankin kokemukseni mukaan kaikkea muuta
kuin vauhdin hurmaa. Paljon sujuvammin
(matkanopeus 160-170) kulkee benelux maissa ja
ranskassa. Sakot saattaa tietysti aina rapsahtaa,
mutta ei ole onneksi omalle kohdalle sattunut.
Tutkista varoitetaan hyvin, joten on aina osannut
hiljentää ajoissa.
Italialaiset ovat omastakin mielestään maailman
huonoimpia autoilijoita, joka todella nopeasti
huomaa paikallisilla teillä liikkuessaan. Siellä
pitää olla varovainen myös autovarkaiden suhteen.
Itsellä ei ole koskaan kärry hävinnyt, mutta
kaverilla kyllä.
Kaiken kaikkiaan auto on paras tapa matkustaa
euroopassa. Suosittelen lämpimästi. Mukavaa
matkaa.liikenne Saksassa.
Omat kokemukseni noista Beneluxmaista (etenkin
Belgiasta) ovat sellaiset etten ainakaan itse
ajele siellä 160 - 170 km/t, kuten jossain
aikaisemmassa viestissäsi mainitsit. Sen verran
monta "läheltä piti" tilannetta tuli Belgiassa
vastaan 5 viikon siellä oleilun (ja ajelun)
aikana. On se ajokortti siellä vielä niin uusi
ilmiö - muuten.
Lienevätkö nuo saksalaiset lisänneet viime
vuosina tienkorjausmäärärahoja?
Minusta ainakin matka Suomesta Italiaan ei kulje
missään nimessä Atlannin rantaa seuraillen.
Valittavana on Balttian ja Ruotsin kautta Saksaan
ja sieltä mieltymysten mukaan Itävallan, Sveitsin
tai Ranskan kautta Saapasmaahan.
Lopuksi, on Saksassa toki muitakin (ja hyviä)
teitä kuin nuo autobahnit ja niiden varrella
halvemmat bensat, ruoat ja yöpaikat. - ex cobra
Automatique kirjoitti:
Osta kunnolinen "seiväs" rattiin lukittavaksi.
Lisäksi: Ei mitään autoon näkyviin (eikä mitään
arvokasta näkymättömiinkään).
Ihan "tavallinen" auto.
Mitkään "Cobrat" tai muut ulvovat vempaimet eivät
auta. Käsittääkseni fiksuin vehje olisi
murtohälyytin joka lähettäisi tekstiviestin
kännykkään hälytyksen sattuessa - sen hankin
seuraavaksi ( ja extra pitkän "Nokialaisen
nuoriso-ohjaajan".Mitä se olis auttanut, että esim. mulle olis
tullut kesken ruokailun kilsan päässä kännykkään
tieto, että mun autolla on vieraita? No sen, että
ruokailu olis pitäny lopettaa ja lähteä
hitonmoisella kiireella kattoon et mitä on
meneillään. Vorot olis jo lähteneet pois. Sama
nähtiin nyt vähän myöhemmin ilman että
kaupunkikierros meni pilalle. Mä en oikein tajua
näitä kännykkään hälyttäviä juttuja muuta kuin
kotimurroissa, jolloin voi soittaa naapurille ja
poliisille, vaikka olis kauempaakin. Oli siitä
hälyttimestä senverran kuitenkin apua että auton
etuosa oli jätetty pöyhimättä, kun siitä olis
näkynyt ulos niin hyvin sireenin soidessa. - ex cobra
Codeman kirjoitti:
Missäpäin tämä tapahtui?
Tarkoittaako tämä että auto tulee varmasti
siivottua matkan aikana jos on ulkomaan kilvissä?
Onko se varasteleminen ongelma ja kattaako
vakuutukset hyvin?Tää sattui Strassbourgissa Ranskassa, siinä EU-
parlamentin istuntokaupungissa. Luulisin, että
tavallinen henkilöauto, mikä on tyhjä ja
hansikaslokerokin on vielä avattu, ei joudu
läheskään niin helposti murron kohteeksi kuin
matkailuauto. Poliisi kertoi että m- ajoneuvoja
ja vaunuja tulee ehkä 5 kpl/päivä putsattua ja
kyllähän niitä ulkolaisiakin siellä liikkuu
monikertainen määrä.Pari kuukautta sitten mun
yhdeltä tutulta vietiin Hampurissa 10 v vanha 300
sarjan Bemari P- talosta. Niissä on hyvää aikaa
puuhailla. Monta autoa on viety lentokenttien P-
paikoilta trailerilla, mutta kyseessä on yleensä
arvokas auto. Ei ne viitsi traileria käyttää
vanhoihin ritsoihin, jolloin muut
lukitussysteemit riittää ja se kun ei ole mitään
vietävää. - ex cobra
Automatique kirjoitti:
liikenne Saksassa.
Omat kokemukseni noista Beneluxmaista (etenkin
Belgiasta) ovat sellaiset etten ainakaan itse
ajele siellä 160 - 170 km/t, kuten jossain
aikaisemmassa viestissäsi mainitsit. Sen verran
monta "läheltä piti" tilannetta tuli Belgiassa
vastaan 5 viikon siellä oleilun (ja ajelun)
aikana. On se ajokortti siellä vielä niin uusi
ilmiö - muuten.
Lienevätkö nuo saksalaiset lisänneet viime
vuosina tienkorjausmäärärahoja?
Minusta ainakin matka Suomesta Italiaan ei kulje
missään nimessä Atlannin rantaa seuraillen.
Valittavana on Balttian ja Ruotsin kautta Saksaan
ja sieltä mieltymysten mukaan Itävallan, Sveitsin
tai Ranskan kautta Saapasmaahan.
Lopuksi, on Saksassa toki muitakin (ja hyviä)
teitä kuin nuo autobahnit ja niiden varrella
halvemmat bensat, ruoat ja yöpaikat.Olen samaa mieltä, että Benelux on aika
alkeellisen liikennekulttuurin alueta verrattuna
Saksaan. Tosin Saksan a- baanat rupeaa olemaan
monin paikoin aika heikossa kunnossa, kun ovat
maksaneet sitä Itä-Saksaa pois. Tietyöt taas
tekee hitonmoisia ruuhkia. Ellei ole kiirettä,
niin Saksassa on todella hyviä "pikkuteitä",
joiden alueella näkeekin jotain. Suorin reitti ja
ehkä myös halvin ja lyhyin kulkee Baltian kautta
suoraan alas. - pepe
ex cobra kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että Benelux on aika
alkeellisen liikennekulttuurin alueta verrattuna
Saksaan. Tosin Saksan a- baanat rupeaa olemaan
monin paikoin aika heikossa kunnossa, kun ovat
maksaneet sitä Itä-Saksaa pois. Tietyöt taas
tekee hitonmoisia ruuhkia. Ellei ole kiirettä,
niin Saksassa on todella hyviä "pikkuteitä",
joiden alueella näkeekin jotain. Suorin reitti ja
ehkä myös halvin ja lyhyin kulkee Baltian kautta
suoraan alas.on aivan mielipidekysymys missä tykkää ajaa. Itse
viihdyn tien päällä parhaiten muualla kuin
Saksassa johtuen aina kohdalleni sattuneesta
liikenteen sujumattomuudesta.
En käsittääkseni myöskään neuvonut ajamaan
Italiaan "rantareittiä", vaikka olen sen itse
jopa kerran tehnytkin. - en cobra
pepe kirjoitti:
on aivan mielipidekysymys missä tykkää ajaa. Itse
viihdyn tien päällä parhaiten muualla kuin
Saksassa johtuen aina kohdalleni sattuneesta
liikenteen sujumattomuudesta.
En käsittääkseni myöskään neuvonut ajamaan
Italiaan "rantareittiä", vaikka olen sen itse
jopa kerran tehnytkin.tietysti onkin mielipidekysymys, mutta Saksaa on
vaikea välttää jos aikoo vaikkapa Italiaan, mistä
tää juttu lähti liikkeelle. On muuten pysynyt
aika hyvin aiheessa. - Codeman
en cobra kirjoitti:
tietysti onkin mielipidekysymys, mutta Saksaa on
vaikea välttää jos aikoo vaikkapa Italiaan, mistä
tää juttu lähti liikkeelle. On muuten pysynyt
aika hyvin aiheessa....soutaa muuten tosi kauaksi eka aiheesta.
8-) - ex cobra
Codeman kirjoitti:
...soutaa muuten tosi kauaksi eka aiheesta.
8-)Et kai oo pettynyt että olet saanut monta hyvää
vinkkiä ja mielipidettä liittyen ilmeisesti
aloittelijan automatkaan Italiaan? Eihän kukaan
Euroopassa autolla liikkunut kyselisi muuten
niinkin itsestäänselviä asioita. Aiheessa
pysyminen on sikäli suhteellista, kun vertaa
joihinkin muihin palstoihin.
- EVO-500
On mun mielestä lyhyin ja nopein Travesta tai
siis nykyään Rostockista esim. Milanoon. Ite
viime kesänä lähin Riminiltä klo.14.00 ja olin
seuraavana aamuna klo 11.00 Finjetin edessä
Travemundessa. Nukuin viel Faranfurtis 2-tuntii
autos.Sveitsis kandee kyl maksaa se huntti
motarist ellei halu nähä maisemii. Ite oon A7
tietä höylänny monesti ja muitakin kokeillu,mun
mieletä yksinkertaisin ja helpoin reitti. - Automatique
ja vetää aina. Saksan autobahneilla on aina
tietöitä, siitä huolimatta ne vetävät hyvin.
Ongelmat on ennakoitavissa periaatteessa
kalenterin ja/tai kellon avulla ja käytännössä
viimeistään kuuntelemalla paikallista radiota.
On vältettävä joutumista ison kaupungin kohdalle
aikana jolloin paikalliset ihmiset ovat menossa
tai tuossa töistä.
Oma lukunsa ovat muutamat raja-asemat tiettyinä
loma-aikoina (siis muutaman kerran vuodessa).
Muutoin (ja rutiinin kehityttyä) Saksan bahnit
tarjoavat väylän jonka nopeutta rajoittaa lähinnä
vain Datsunin/Nissanin ja kuskin suorituskyky.- Pepe
ovat, mutta liikenteen sujuvuudesta olen kyllä
täysin eri mieltä. Omaan kokemukseeni perustuen
sujuva liikenne on ollut enemänkin poikkeus kuin
sääntö.
- Anonyymi
Minä ajan yleensä 500 km päivässä. Eli Hesasta Baltian läpi, Puolaan, Tsekkeihin, Itävaltaan ja Luccaan. 3000 km eli 6 pv, 5 yötä.
- Anonyymi
Edellinen viesti tässä ketjussa on 20 vuotta vanha, ehkä tilanne on hieman muuttunut...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä431805Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2071238- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321137- 781086
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057