Voiko ennakkoperinnöstä antaa kolmannelle osapuolelle lahjaveron maksuvaatimuksen alittavan (alle 4000e) määrän ennenkuin ennakkoperijä on maksanut oman perintöveronsa?
Ennakkoperinnöstä kolmannelle
6
<50
Vastaukset
- jink
Oletetaan siis että ennakkoperijä aikoo olla rehellinen verottajalle ja maksaa perintöveron koko summasta lain mukaan.
- Outokysymys
Miksi ihmeessä ei voisi? Eihän se verottajaa kiinnosta pennin vertaa mitä joku omaisuudellaan tekee, niin kauan kuin verottaja saa omansa.
- Outokysymys
Niin ja vielä sen verran että ei se ns. "perijä" (joka siis oikeasti on lahjansaaja) perintöveroa maksa vaan lahjaveroa. Ennakkoperintö = lahja. Mitään ennakkoperintöveroa ei ole olemassakaan.
- erk-ki
??? ??? ???
- ettänäiin
No niin, jos on saanut jotakin omaisuutta ennakkoperintönä (=lahjana) , saa siten saadusta omaisuudesta tietysti antaa lahjan kolmannelle osapuolelle. Molemmat lahjansaajat maksavat sitten lahjaveron, jos lahja ylittää verotettavan arvon (alle 4000 e 3 vuoden aikana). Ihan yhdentekevää on, onko ennakkoperinnön saaja jo maksanut oman lahjaveronsa tai ei.
Näin maallikkona mieleen tuli, että tarkoitatko, että voitko vähentää sen omasta lahjaverostasi. Edelleen yhtä vähän perillä olevana arvelen että ei. Muutenhan luulisi oman rahansa saavan jakaa. Kukin vaan maksaa veronsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712983
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil271308