Voiko ennakkoperinnöstä antaa kolmannelle osapuolelle lahjaveron maksuvaatimuksen alittavan (alle 4000e) määrän ennenkuin ennakkoperijä on maksanut oman perintöveronsa?
Ennakkoperinnöstä kolmannelle
6
<50
Vastaukset
- jink
Oletetaan siis että ennakkoperijä aikoo olla rehellinen verottajalle ja maksaa perintöveron koko summasta lain mukaan.
- Outokysymys
Miksi ihmeessä ei voisi? Eihän se verottajaa kiinnosta pennin vertaa mitä joku omaisuudellaan tekee, niin kauan kuin verottaja saa omansa.
- Outokysymys
Niin ja vielä sen verran että ei se ns. "perijä" (joka siis oikeasti on lahjansaaja) perintöveroa maksa vaan lahjaveroa. Ennakkoperintö = lahja. Mitään ennakkoperintöveroa ei ole olemassakaan.
- erk-ki
??? ??? ???
- ettänäiin
No niin, jos on saanut jotakin omaisuutta ennakkoperintönä (=lahjana) , saa siten saadusta omaisuudesta tietysti antaa lahjan kolmannelle osapuolelle. Molemmat lahjansaajat maksavat sitten lahjaveron, jos lahja ylittää verotettavan arvon (alle 4000 e 3 vuoden aikana). Ihan yhdentekevää on, onko ennakkoperinnön saaja jo maksanut oman lahjaveronsa tai ei.
Näin maallikkona mieleen tuli, että tarkoitatko, että voitko vähentää sen omasta lahjaverostasi. Edelleen yhtä vähän perillä olevana arvelen että ei. Muutenhan luulisi oman rahansa saavan jakaa. Kukin vaan maksaa veronsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 397359
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04708- 654159
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363063Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2302995Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452616Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262575- 312116
- 411906
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731797