Renault Clio vm. 1998-2005 tyyppiviat

Renault_pois_Suomesta

Hei! Meidän perheellä on huonoja kokemuksia Renault Cliosta, koska meidän vuosimallin 1998 bensiinikäyttöisen Renault Clion starttimoottori meni rikki, eikä minun yli 30-vuotias serkkukaan onnistunut korjaamaan Clion starttimoottorivikaa. Ehdimme ajaa vain 3-4 kertaa Cliolla ennen kuin auton starttimoottori meni rikki, eikä meidän auto enään inahtanutkaan. Minun Raaseporissa asuvan tuttavani vuosimallin 2005 Clion keskuslukitus temppuili, eikä sitä saanut korjattua. Renault Cliossa on paljon enemmän sähkövikoja kuin Toyota Yariksessa, joten en suosittele ainakaan vuosimallin 1998-2005 Cliota kenellekään. Clio on ihan romu merkki niin kuin myös vuosimallin 1993-2007 Twingo, jossa meni digimittaristo rikki. En tarkalleen muista auton vuosimallia, mutta se oli 90-luvun Twingo. En myöskään suosittele kenellekään Peugeot 206:sta, koska niissä menee taka-akselistot ja iskunvaimentimet rikki.

22

6694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toyota_pois_suomesta

      En myöskään suosittele toyota trollien paskanjauhantaa! Tojota varis on sitäpaitsi helvetin ruma! Missä siinä on edes nopeusmittari? Keskellä kojetaulua semmonen syvä persereikä sinnekö pitäisi tihrustaa?

      tojotan uudet moottorit paukkuu en siis suosittele lahoja japanin paskoja suomeen.

      • mmmmmmersu

        Onneksi on mersu.


      • rrrrrrellu

        Renault Twingo on sitäpaitsi helvetin ruma! Missä siinä on edes nopeusmittari? Keskellä kojetaulua semmonen syvä persereikä sinnekö pitäisi tihrustaa?


    • pois_vanhat_liikenteestä

      Eihän tuon ikäisillä autoilla pitäisi kenenkään ajella, saati murehtia vikoja.

    • kutsuja_pukkaa

      Ai että starttimoottori hajos, eikä 30-vuotias peräkammarinpoika saanut sitä korjattua? No eipä niitä ole nykyään tarkoitettukaan korjattavaksi. Uutta tilalle ja taas mennään mukavasti Cliolla Tojonräppänöistä ohi

    • onko_peukalo_keskellä_

      Ammattimieheltä rellun startin vaihtoon menee 15-30 min. Ja amatöörikin selviää tosta muutamassa tunnissa. eli eipä oo kummonen homma.
      https://www.youtube.com/watch?v=AVJpojGSKck

      Vertailun vuoksi toyota corollan startin vaihto. Ja huom ! Yariksessa on vielä ahtaammat tilat.
      https://www.youtube.com/watch?v=QAnx8yL5vOo

    • DGC

      Jos yritän vähän asiallisempaa linjaa tähän: Minulla on 263tkm ajettu Clio 2002, josta 107tkm se on ollut itselläni.
      Minun yksilöstäni on hajonnut kaksi etupyörän laakeria ja olen kuullut niistä juttua vähän enemmänkin. Lienevät siis melko heikkoja.
      Tuulilasinpyyhkijäkoneiston kaukalon viemärit menevät tukkoon, jolloin sadevesi pääseee valumaan lämmityslaitteen kautta matkustajan puolen lattialle. Tämä on onneksi helppo korjata.
      Kampiakselin asennontunnistimen liitin hapettuu helposti ja aiheuttaa käynnistymättömyyttä. Korjaamiseen menee minuutti.
      Penkinlämmittimen vastuslangat ovat heikkoja. Asensin tarvike-elementit.
      Lämmityslaitteen kenno on kysymysmerkki, onko se ihan tyyppiviaksi luokiteltavan yleinen vika. Ja korjaaminen on iso työ, kyllä harmitti tehdä sitä.

      Muitakin vikoja on ollut, mutta nämä ovat ne, joita kuulemani perusteella pidän varsinaisina tyyppivikoina. Ns. luonnolliset kulumat ilmenevät ehkä vähän aiemmin kuin jossakin toisessa merkissä, mutta niistä pääsee eroon kulutusosia, lähinnä palloniveliä vaihtamalla.

      Itse asiassa olen vuosien varrella alkanut pitää tuon ikäistä Clioa melko luotettavana keksintönä, siis hintaisekseen tietenkin. Pitää muistaa, että puhumme autosta, jonka hinnalla saa kaksi arvostetun merkkistä autoa. Auto tarpeen ja osaamisen mukaan (terveisiä serkulle!), minä voisin suositellakin jollekulle Clioa, vaikka Renaultia merkkinä en ehkä suosittelisi.

      Ja uskaltaako sillä lähteä reissuun: Kuinkahan moni muu suomalainen Clio on "nähnyt" Jäämeren? Minun on.

    • rellu-volkkarikokelas

      Minun 54-vuotias autoasiantuntijaenokin yritti korjata vuosimallin 1998 Renault Cliota, mutta ei saanut korjattua sen starttimoottoria. Sanon vain sen, että vuosimallin 1998-2005 Renault Clio on papparoisten auto, koska Cliossa pitää olla naama kiinni aivan tuulilasissa, jotta edes näkee tulee autoja sivusta, kun Cliossa istutaan melkein maassa. Mersussa, Fiatissa, Volkswagenissa ja Audissa istutaan korkeammalla kuin Renaultissa. Minun toisen Oulun seudulla asuvan 50-vuotiaan enon vuosimallin 2007 Volkswagen Golf Variantin Turbo meni rikki, joten hän myi koko Volkkarin pois käytettynä. 10 000 euroa olisi vielä pitänyt maksaa Volkkarista. Takuu oli juuri päättynyt.

    • Mekanik

      Renault Clio on jo tehtaalta lähtiessään eräänlainen tyyppivika. Olen sellaista korjaillut muutamaan otteeseen ja en oikein tajua noita ranskapojan aivoituksia. Esim. vaihteensiirtäjä on asennettu vaihdelaatikon pohjaan. Missään tuntemissani autoissa ei ole moista ratkaisua tehty. Kyseisen vaihteensiirtäjän akselin stefan vaihtokin on tehty mahdottomaksi tai ainakin helvetin kalliiksi, koska vaihteensiirtäjän vipu on hitsattu siirtäjän akseliin kiinni. Stefaa ei voi vaihtaa ilman, että ottaa koko vaihdellaatikon irti ja purkamalla se jotta vaihteensiirtimen akselin saa pois ja stefan vaihdettua. Olen kuullut, että jotkut ovat tehneet kyseisen homman leikkaamalla laikkakoneella akselin poikki ja hitsaamalla kyseinen siirtimen vipu taas takaisin kun stefa on vaihdettu, mutta on kyllä järjen riemuvoitto jos autoa pitää ruveta pilkkomaan jotta saa stefan vaihdettua. Kun kyseinen stefa alkaa vuotamaan niin vaihteisto tyhjenee huomaamatta ja sen tietää miten silloin käy. Kyseinen vuoto on yleinen vika Cliossa. Sähkövikaa riittää myös, valot, sumuvalot, peruutusvalot, viiksikytkimen johdotus, abs-yksikkö ym. Onneksi itselläni ei ole kyseistä autoa, mutta kenellä on niin ei kyllä kateeksi käy. Lisäksi ajonestolaite vioittelee sekä moottorin kampiakselin asentotunnistin.

      • juueikäykateeksi

        Eikös Toyotissakin ole paljon probleemaa ajonestolaitteen kanssa? Ainakin naapurin 06-mallinen avensis jättää usein käynnistymättä. Merkkihuollossa sinne on jotain kuulemma "tietokoneita" vaihdettu. No ei auttanut. Naapurilla bensa mutta dieseleissä vissiin menee kannentiivisteitä. Ja sitten se onkin koneenvaihto. Se hyvä puoli ettei viitsi itse noin isoon hommaan ryhtyä, niin säästyy vaivalta. Mutta rahaa ei säästy. Kuulemma pitkälti toistakymmentä tuhatta uusi kone. Ei käy kateeksi


    • Ghosn_Tsipras
    • Rellunexomistaja

      Rellu ei käy kateeksi, Toyota käy kateeksi. Toyota nimittäin kestää, koska Motonet-korjaamo suosittelee Toyotaa ja haukkuu Mersua, Pösöä ja Rellua.

    • LadaSaab

      Citroen, Peugeot ja Renault ovat köyhien autojen joukoissa. Audi, Ferrari, Fiat, Jaguar, Maserati, Porsche, Toyota ja Volkswagen ovat rikkaiden autojen joukoissa. Eikö Ladan ja Saabin pitäisi yhdistyä Lada Saab Automobilesiksi tai Lada Saab Carsiksi? Lada ja Saab ovat vielä köyhempien autoja kuin Pösö, Rellu ja Sitikka. Rellukin on parempi ku Lada ja Saab.

      • ToinenTar

        Joo saksalaiset on rikkaiden suosiossa siksi kun ovat ns laadukkaita ja kalliita, silti ihan yhtä hajoavia kuin halvemmatkin merkit, viat vaan "unohdetaan ja annetaan anteeksi" koska premium. Itse asiassa bmw ja opel ovat useimmin näkemäni tielle jättäjät, relluja en ole juuri koskaan nähnyt.
        Saksalaisrakkaus on säälittävää.


    • LadaSaab1

      Lada ja Saab eivät käy kateeksi.

      • Pyhäsylvi

        Kyllä on idioottimaista keskustelua. Että joku eno ei osaa sitä tai tätä...


    • Pyhäsylvi1

      Älä hauku ketään idiootiksi. Itse olet, jos toista haukut.

    • Rellukka99

      Mulla -99 Clio jo pari vuotta niin kehun kyllä auton hinta/ laatusuhdetta suhteutettuna hankintahintaan eli tonnin maksoin siitä silloin. Näppärä ja taloudellinen kaupunkipyörityksessä ja yllättävän hyvä jopa maantiellä.
      Moottorina se 1,4 joka aika passeli tuohon laitteeseen. Onhan autoon joutunut vaihtamaan yhden pyöränlaakerin ja sen katkenneen etujousen, mutta osat on onneksi edullisia. Eikä siis ruostetta ollenkaan, vaikka joku Mese on tuossa iässä jo aika pintaruosteessa sieltä sun täältä.

    • clio2

      10 vuotta ollut 2003 mallinen, 171tkm ajettu 1,2 16v. Jousia ja niveliä saa vaihdella, kaikki pyöränlaakerit on vaihdettu kertaalleen. Moottorin maakaapeli hapettuu/ruostuu poikki. Aiheuttaa käynnistömättömyyden. Vehje on kyllä hyvä ajaa mutta hyvin meluisa maantiellä. Voin kyllä suositella, hintaisekseen hyvä hankinta.

    • Hei!
      Kirjoitus on liian lapsellinen vastattavaksi. Sellaiseksi kai tarkoitettukin. Näitähän täällä näkee. Asiallisuutta pliis!!

    • ahmanauran

      Haha haa mikä aloitus. "Meidän romutusikäinen Clio meni rikki, joten Renault on ihan paska."

      Siis Suomessa on romutukseen menevien autojen keski-ikä tuo n. 18 vuotta, ja autojen keski-ikä n. 12 vuotta. Vertailun vuoksi briteissä autojen keski-ikä on alle 8 vuotta, ja romutukseen menevät keskimäärin 13-14 vuotiaina. Kun ottaa huomioon vielä Suomen normaalia kuluttavammat olosuhteet...

    • Videobois

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe