Kattomateriaalin vaihto

EevanKyllikki

Miten iso remontti on peltikaton vaihto huopakattoon ? Tarkoitan siis ajallisesti ja myös rahan suhteen ? Mahdollisesti myös pitäisi loivaa kattoa hieman jyrkentää, mitä se vaatii ?

En tiedä remonteista mitään, joten rautalangasta kiitos, jos viitsitte kommentoida !

13

1202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10000

      Voit itse laskea, vanhan purkaus ja kartsamaksu. Uusi pohjalauta pitää olla tiivis joten 10 metriä neliölle lautaa.

      uusi huopa ja mieluummin kaksinkertainen alushuopa ja päälle kattohuopa rimat kiinnitystarpeet. Palkat siihen ellet tee itse.

    • Timpermanni57v

      Palaahan sitä tuohon rahaa, jos katon kaltevuutta pitää korjata, uudet tuolit siis?! laudoituksen voi korvata havuvanerilla, ( paljon nopeampi tapa) 25t rippuu niin monesta asiasta, esim sen katon koosta, sadesuojauksen tarpeesta, en ottais mokomaa hommaa..

      • 25000

        No ei ole kattotuoleja tarpeen vaihtaa jos katon jyrkkyyttä lisätään. 25000 e ihan realistinen hinta. Aikaa väh 2 viikko.


    • Timpermanni57

      Ei olekaan, voihan tuolia kasvattaa yläpäästä, melkoine arbeeti se kyllä on.

    • BauHerr

      Ensinnäkin katon muodon muuttaminen vaatii toimenpideluvan. Tarvitaan pääsuunnittelija ja vastaava työnjohtaja. Varaa noin 3.000 - 5.000 euroa.

      Katon tekeminen on sitten toinen jutttu. 25.000 voi riittää siihen tai olla riittämättä. Katon koko vaikuttaa. Vaneri on muuten ihan mukava, mutta maksaa noin 50 euroa per levy.

      Realistinen kustannusarvio on tavanomaiselle talolle noin 30.000 euroa plus miinus jotain.

      Juu, ja minä en ole kiinnostunut hankkeen toteuttamisesta.

    • BauHerr

      Kollegat unohtavat paperisodan. Hanke vaatii toimenpideluvan. Tarvitset pääsuunnittelija ja vastaavan työjohtajan. Mahdollisesti saatat tarvita myös rakennesuunnittelijan. Varaa tähän 5.000 euroa.

    • rulyynmun

      Ei tarvitse vesikatteen vaihdon takia jyrkentää. Huopakate pärjää loivemmalla katolla kuin pelti.

    • EevanKyllikki

      Tuskinpa pienen kesämökkini katon vaihtoon mitään lupia alan kyselemään...eiköhän tavalllinen ammattiremonttimies tuollaisen homman osanne hoitaa

    • BauHerr

      Todellinen ammattimies kertoo, että katon muodon muuttamiseen tarvitaan yleensä (kunnasta riippuen) toimenpidelupa. Jos kajotaan rakenteisiin, niin vaatimus on yleensä rakennuslupa.

      Todellinen ammattimies ei lähde tekemään luvatonta rakennelmaa.

      Jos tarkoituksena on tehdä jotain luvatonta, niin kannattaa etsiä cowboy-rakentaja. Esimerkiksi kiertävät irlantilaiset saattaisivat suostua.

      Kysymys ei ole suinkaan rakennustekniikan osaamisesta, vaan lainmukaisuudesta. Suurinpiirtein kaikki suomalaiset kirvesmiehet osaavat tehdä katon ilman lupakuvia. Harva lähteet sitä kuitenkaan tekemään.

      Rakennusvalvontaa taas ei kiinnosta niinkään rakennus kuin se, että paperit ovat kunnossa.

    • einiinrikas

      Itse vaihdoin peltikaton huopakatoksi. Pellit pois, ruoteitten päälle 16mm visa vaneri ja sen päälle tiivissaumakate. Miksi haluat jyrkemmän katon, sillä tiivissaumakate toimii 1:10 kaltevuuteen ja jopa sen alle. Katso Katepal tai Kerabit.
      Eli pellit pois osalta kattoa, vanerilevyt paikoilleen, reunapellitys ja huoparullaa vanerin päälle. Ei ole vaikea tehdä itse, mutta vanereitten ja huoparullien nostelu katolle on aika rankkaa. Kattoni lape on 7m ja tein yksinäni päivässä yhden vanerilevyn 2700mm levyisen kaistaleen molemmilla lappeilla ja lisäeristin yläpohjan samalta alalta. Yöksi pressu pellin/huovan välille. Katteen tarvikkeet maksoivat nelisen tonnia 160m2 katolle. Työn tein itse viikossa. Rankaa oli, mutta ulkopuolisella teetettynä hinta olisi ollut kolminkertaien.

    • KATTOJESOy

      Moro!

      Kun peltikatto vaihdetaan huopakatoksi, niin jyrkentämiselle ei ole mitään tarvetta. Aluslaudoitus pitää saada umpinaiseksi ellei se jo sitä ole. Työ kestää katon koosta ja katosta riippuen 2-4 päivää. Hinta-arvion voi sanoa vasta kun on käynyt tutustumassa kohteeseen. Jos haluat lisätietoa niin ota yhteyttä sähköpostitse.

      Terveisin, Jesse Palander
      KATTO JES Oy
      email: [email protected]

      • moromorohoro

        oletko niitä lesta-yrityksiä sitten ei kiinosta


    • Raksatiimi

      Hei. Saitko jo kattoremppaa sovittua ja päätettyä? Missäpäin? Valokuvien perusteella alustavaa tarjousta saat halutessasi. Takuutyönä Avaimet käteen -periaatteella.
      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1163
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      820
    5. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      819
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      794
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    8. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe