Näin unessa Nietzschen, Jesuksen ja Marxin
väittelevän aiheesta: Minkä seuraavista kolmesta ottaisit pois, jos olisi pakko valita: Rakkaus, armeliaisuus ja totuus? Nietzsche valitsi rakkauden, Marx armeliaisuuden ja Jesus totuuden.
Tällöin paikalle ilmaantuivat Sokrates, Laotse ja Buddha. He sanoivat: kaikkea tekin veljemme mietitte!
Nietzsche, Marx ja Jesus
1
314
Vastaukset
- humalassa
Nietzshen filosoviassa joitenkin tulkintojen mukaanhan moraali on niin korkealla, että se Tuntuu jo epämoraaliselta ja eteenkin se rakkaus painottuu. Tai jotain sellaista olen lukenut. Nietzshen omasta tekstistä en tosin paljoa ymmärtäny.
Marxs tosiaan on armelias auttaessaan niitä työläisii. Kiinostavaa tuo, että Jeesus otti totuuden niin hänen kannaltahanhän puhui vain totta. Ja kun ajattelee raamattua niin eihän siinä ainakaan armeliaisuuteen ja rakkauteen päälimmäisenä pyritä.
Ja molemmathan niistä kahdesta yrritivät korjata raamatun arvomailman virheitä.
Ja niitä kol... ÄÄh liian vaikeaa tiedän mitä tarkoitan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921846- 851282
- 1101133
- 761017
- 109940
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 47771
- 36762
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48721- 33693