olen kymmenen vuotias ja minulla on koira kuume (Jackrussel kuume) ja hankimme ehkä jackrusselin niin haluaisin kysellä että pitääkö aamulenkin olla ihan hirveän pitkä jos on menossa kouluun ja päivälenkki olisi sitten pidempi minulla ei ole ollut ikinä koiraa ja olisiko esimerkiksi hyvä jättää pentu hylpyhuoneeseen tai johonkin huoneeseen noin 7h tai alle .
Jackrussel
4
142
Vastaukset
- Justiinsanna
Älä edes harkitse koiraa itsellesi, jos suunnittelet sen pitämistä päivisin kylppärissä tms. Haluamasi koira tarvitsisi paljon liikuntaa ja muutakin tekemistä. Naapurissamme on hyvä esimerkki juuri tuon rotuisesta koirasta, joka on hankittu 10 v lapselle. Pikkupentuna koira oli söpö, nyt aikuisena jäänyt täysin hoidotta. Tylsistyneenä haukkuu kaikki päivät.
- Yläasteellasitten
Olet liian nuori saamaan oman koiran. Jackrussell on sitä paitsi liian vilkas ja hankala ensikoiraksi. Kaikista parhaita ensikoiria ovat jotkut älyttömän rauhalliset perhekoiranoutajat tai pelkästään lemmikiksi jalostetut pikkukoirat. Siinäkin tapauksessa koiran on oltava ensisijaisesti perheen aikuisten vastuulla ja koulutettavana. Harkitse omaa koiraa vasta yläasteikäisenä ja lue sitä ennen paljon erilaisia koirakirjoja, jotta olet hyvin valmistautunut kun hetki koittaa:) Tsemppiä odotukseen!
- aktiviteetti
ei kannata tosiaankaan laittaa kylppäriin niin pitkäks aikaa. enkä myöskään suosittele russelia ekaksi koiraksi. mulla on russeli ja käyn sen kans 3 kertaa päiväs lenkillä. mutta russeleille ei riitä pelkät lenkit. ne tarvii paljon aktiviteettiä ja muuta puuhaa ettei ne tylsisty
- sylikoiramieluummin
munki mielestä oot liian nuori. ei tosiaankaan kannata ottaa russelia. ota mieluummin joku pieni sylikoira
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745228- 332891
- 402594
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin261993Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401952Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291809- 951782
- 1671657
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241398Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941220