Jackrussel

olen kymmenen vuotias ja minulla on koira kuume (Jackrussel kuume) ja hankimme ehkä jackrusselin niin haluaisin kysellä että pitääkö aamulenkin olla ihan hirveän pitkä jos on menossa kouluun ja päivälenkki olisi sitten pidempi minulla ei ole ollut ikinä koiraa ja olisiko esimerkiksi hyvä jättää pentu hylpyhuoneeseen tai johonkin huoneeseen noin 7h tai alle .
4202
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Älä edes harkitse koiraa itsellesi, jos suunnittelet sen pitämistä päivisin kylppärissä tms. Haluamasi koira tarvitsisi paljon liikuntaa ja muutakin tekemistä. Naapurissamme on hyvä esimerkki juuri tuon rotuisesta koirasta, joka on hankittu 10 v lapselle. Pikkupentuna koira oli söpö, nyt aikuisena jäänyt täysin hoidotta. Tylsistyneenä haukkuu kaikki päivät.

Äänestä

Olet liian nuori saamaan oman koiran. Jackrussell on sitä paitsi liian vilkas ja hankala ensikoiraksi. Kaikista parhaita ensikoiria ovat jotkut älyttömän rauhalliset perhekoiranoutajat tai pelkästään lemmikiksi jalostetut pikkukoirat. Siinäkin tapauksessa koiran on oltava ensisijaisesti perheen aikuisten vastuulla ja koulutettavana. Harkitse omaa koiraa vasta yläasteikäisenä ja lue sitä ennen paljon erilaisia koirakirjoja, jotta olet hyvin valmistautunut kun hetki koittaa:) Tsemppiä odotukseen!

Äänestä

ei kannata tosiaankaan laittaa kylppäriin niin pitkäks aikaa. enkä myöskään suosittele russelia ekaksi koiraksi. mulla on russeli ja käyn sen kans 3 kertaa päiväs lenkillä. mutta russeleille ei riitä pelkät lenkit. ne tarvii paljon aktiviteettiä ja muuta puuhaa ettei ne tylsisty

Äänestä

munki mielestä oot liian nuori. ei tosiaankaan kannata ottaa russelia. ota mieluummin joku pieni sylikoira

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Jackrusselfani kirjoitti:

olen kymmenen vuotias ja minulla on koira kuume (Jackrussel kuume) ja hankimme ehkä jackrusselin niin haluaisin kysellä että pitääkö aamulenkin olla ihan hirveän pitkä jos on menossa kouluun ja päivälenkki olisi sitten pidempi minulla ei ole ollut ikinä koiraa ja olisiko esimerkiksi hyvä jättää pentu hylpyhuoneeseen tai johonkin huoneeseen noin 7h tai alle .

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu