Olen luultavasti tulossa Skotlantiin opiskelemaan nyt syksyllä 2015. Olen -95 syntynyt nuori nainen. Haluaisin vähän kartoittaa, voisikos tätä kautta saada yhteyttä muihin nuorehkoihin suomalaisiin joita siellä asustelee.... Vähän kun hermostuttaa tuo uuteen maahan muuttaminen ja olisi kiva tosiaan löytää joku juttukaveri :)
suomalaisia Skotlannissa?
6
268
Vastaukset
- Hannahi
Moikka! Mulla on sama edessä syksyllä ja vähän alkaa myös jännittää! Mihin kaupunkiin oot muuttamassa? Ite muutan Glasgowhun. Ja miten sulla on edennyt valmistautuminen lähtöön :)?
Moi! Olen muuttamassa Dundeehen (Abertayn yliopistoon olisin menossa) :) odottelen tässä kielikokeen tuloksia, pitäisi saada 80/120 pistettä TOEFL-testistä.... Valmistautua en ole oikein osannut muuten kuin lähettämällä SAAS:lle hakemuksen tuosta opiskelun rahoituksesta. Mites itsellä? :)
- Hannahi
Mä oon kans tehny sen SAAS hakemuksen ja sen lisäks oon allekirjoittanut sopimuksen asuntolahuoneesta. Vielä pitäis tehdä kelalle tukihakemukset ja varata lentoliput.
Mitä sä meet opiskeleen ja koska saat tulokset siitä kielitestistä? Hannahi kirjoitti:
Mä oon kans tehny sen SAAS hakemuksen ja sen lisäks oon allekirjoittanut sopimuksen asuntolahuoneesta. Vielä pitäis tehdä kelalle tukihakemukset ja varata lentoliput.
Mitä sä meet opiskeleen ja koska saat tulokset siitä kielitestistä?Ootko saanu päätöstä SAAS:lta jo? Mä en, odottelen vaan... Kielikokeen tulokset saan varmaan 27. päivä. Asuntolahakemukseen saan tunnukset varmaan päivän-parin päästä. Paljon odottelua, se tässä vähän ärsyttää :D
Meen opiskelemaan psykologiaa :) Entäs itse?
- Hannahi
En oo saanut vielä. Ja joo hirveesti odottelua ja pahinta odotusta on se, kun odottaa että olis jo siellä että pääsis sitten kohtaan kaikki ne haasteet mitä siellä on vielä edessä :D.
Mä meen opiskeleen politiikkaa :). Olis kiva jutella ihan kahden kesken, mut en haluais laittaa tähän mitää puhelinnro nii mitenköhän se sit onnistuu XDNiimpä! Koska siinäkin on haastetta kerrakseen sopeutua ja saada aikaiseksi joku oma arkirytmi :D no olis kyl kiva jutella kahden kesken, voin laittaa tähän mun s-postin niin vaihdellaan sitten numeroita :)
eli [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362141Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten601965Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211910HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363771622Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031621Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241444Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821072Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53957- 73875
- 27869