Maksaako sosiaalitoimisto ensimmäisen vuokran?

korhonenkalle

Elikkä otsikosta varmaan huomaattekin huolenaiheeni. Olen muuttamassa 1.7 omilleni, ja käsitin niin, että pitää myös se heinäkuun vuokra maksaa, vaikka takuuvuokra on hoidettu. Mutta siihen mulla ei vielä porukoitten luona asuvalla opiskelijalla ole rahaa, niin miten mä sen hoidan? Tuet ei rullaa vielä tietenkään, koska asun kotona.

Jeesaako sossu sen verran että maksaa sen ekan kuun vuokran?

6

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tabou

Sitä varmaan kannattaisi kysellä oman kunnan sosiaalitoimesta, eikä joltain nettifoorumilta, kullakin kunnalla on omat kriteerit. Toiseksi, millä meinaat elää omillasi, työttömyystuella ja asumistuella vai? Maksimina saat niitäkin sen 550€ asumistukea max80% asumiskustannuksista.

• 8-11

Miten voit ajatella ettei ensimmäisen sopimuskuukauden vuokraa pitäisi maksaa?

No joka tapauksessa sinun on haettava asumistukea, se on ensisijainen asumisen tuki. Sossu kyllä maksaa vuokran omavastuuosuuden tai jopa koko vuokran, mutta vain jos sinulla ei ole vuokran maksamiseen riittäviä tuloja ja jos sinulla on hyvä syy siihen ettet hae tai saa asumistukea.

Joissain kunnissa vuokralaisia autetaan anteliaasti, joissain ei lainkaan. Sossun päätösvalta on mielivaltainen ja perustuu löyhästi lakeihin joita he osaavat käyttää asiakasta vastaan vaikka asiakas lain mukaan olisikin tukeen oikeutettu.

• vuokraloisen_elämänkaari

Eikös tuo ole normaali, jo vanhemmilta äidinmaidossa imetty sossunelättien ajattelutapa? Minä tahdon, minä vaadin, minulle kuuluu. Kaikki, paitsi itseni elättäminen. Rahaa saa sossusta, sitä varten se on.

• mustapilvi

Voi olla myös että sossun luukulta sanotaan, että joudut nostamaan opintolainasi ennen kuin saat sossusta kolikon kolikkoa,

• hair_recommendation

Ei sanota vaan opintolaina yksinkertaisesti otetaan laskelmassa huomioon, nosti sitä lainaa tai ei.

• nääs

Kyllä sinulla pitäisi olla oikeus täyteen vuokratukeen, onhannäillä maahantunkeutujillakin..
      Ja jääkaappi täyteen ruokaa bussikortti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6010
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4107
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2064
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1817
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe