Elikkä otsikosta varmaan huomaattekin huolenaiheeni. Olen muuttamassa 1.7 omilleni, ja käsitin niin, että pitää myös se heinäkuun vuokra maksaa, vaikka takuuvuokra on hoidettu. Mutta siihen mulla ei vielä porukoitten luona asuvalla opiskelijalla ole rahaa, niin miten mä sen hoidan? Tuet ei rullaa vielä tietenkään, koska asun kotona.
Jeesaako sossu sen verran että maksaa sen ekan kuun vuokran?
Maksaako sosiaalitoimisto ensimmäisen vuokran?
6
381
Vastaukset
- tabou
Sitä varmaan kannattaisi kysellä oman kunnan sosiaalitoimesta, eikä joltain nettifoorumilta, kullakin kunnalla on omat kriteerit. Toiseksi, millä meinaat elää omillasi, työttömyystuella ja asumistuella vai? Maksimina saat niitäkin sen 550€ asumistukea max80% asumiskustannuksista.
- 8-11
Miten voit ajatella ettei ensimmäisen sopimuskuukauden vuokraa pitäisi maksaa?
No joka tapauksessa sinun on haettava asumistukea, se on ensisijainen asumisen tuki. Sossu kyllä maksaa vuokran omavastuuosuuden tai jopa koko vuokran, mutta vain jos sinulla ei ole vuokran maksamiseen riittäviä tuloja ja jos sinulla on hyvä syy siihen ettet hae tai saa asumistukea.
Joissain kunnissa vuokralaisia autetaan anteliaasti, joissain ei lainkaan. Sossun päätösvalta on mielivaltainen ja perustuu löyhästi lakeihin joita he osaavat käyttää asiakasta vastaan vaikka asiakas lain mukaan olisikin tukeen oikeutettu.- vuokraloisen_elämänkaari
Eikös tuo ole normaali, jo vanhemmilta äidinmaidossa imetty sossunelättien ajattelutapa? Minä tahdon, minä vaadin, minulle kuuluu. Kaikki, paitsi itseni elättäminen. Rahaa saa sossusta, sitä varten se on.
- mustapilvi
Voi olla myös että sossun luukulta sanotaan, että joudut nostamaan opintolainasi ennen kuin saat sossusta kolikon kolikkoa,
- hair_recommendation
Ei sanota vaan opintolaina yksinkertaisesti otetaan laskelmassa huomioon, nosti sitä lainaa tai ei.
- nääs
Kyllä sinulla pitäisi olla oikeus täyteen vuokratukeen, onhannäillä maahantunkeutujillakin..
Ja jääkaappi täyteen ruokaa bussikortti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713538
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851568Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251289- 1581232
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941003- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16963Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57842Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92804- 62765